/fotboll/osk/forum/6130.aspx/fotboll/osk/forum/6130.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Mittåt
2009-03-20 22:43
Kul blogginslag hos Allsvenskan: 08.
Örebro Mittåt
2009-03-20 22:25
Länsderby i morgon.
Behrn Arena 10:30
Örebro Wuzac
2009-03-20 22:24
Fler klipp från ÖSK matchen
Örebro Charlezzz
2009-03-20 22:19
Ämne: Ungefär hur många rä....
Lysande fråga 11511. Just nu har vi bokat en minibuss som nääästan är full! Benny o Gurkan ses fortfarande som osäkra kort så det kan lika gärna bli en vanlig bil. Då ska det också sägas att Bengan har torgskräck så han kan vi inte räkna med heller. Vi får se om det blir några över huvudtaget.
Örebro Wuzac
2009-03-20 22:02
Skitkul för Walker och grattis ÅFF! Han har varit stekhet i ÖSK under försäsongen!
Henrik-Åtvid
2009-03-20 22:01
Walker målade i debuten.Robert Walker visade omgående att han blir en tillgång för ÅFF.
I träningsmatchen mot Assyriska satte Örebro-lånet 1–1.
– Ett riktigt intressant lag att spela i, säger Walker
Örebro Wuzac
2009-03-20 20:59
Rooka: Framför allt ska man väl se till att sätta sig med Anttonen. Sixten vill man förmodligen avakta med till EM uppehållet för att ta upp diskussionen då (läs NA). Almebäck vill man få svart på vitt (svartvitt ;)) att han inte återfaller i sina luftrörsinfektioner.

Disasterpiece: Visst har kanske Almebäck en mer passande profil. Men en försäsong är ju också till för att ge alla spelare samma chanser. Och det är inte bara under träning man utvecklas. Också under match. Trots allt är det ju dessa spelare man måste kasta in under skador och då skadar(!) det inte med att man fått viss speltid. Hasan är en annan spelare med väldigt lite speltid.

ÖSK spelar rekordmånga träningsmatcher dessutom alltid mot kvalificerat motstånd och kastas sedan in i ett tajt spelschema. Rent fysiskt tror jag det är bra om man gått runt på flera spelare eftersom en reaktion annars kan komma på de spelare som matchats hårt.

Jag tror faktist jag aldrig varit med om tidigare en tränare som nöter på så med samma spelare i alla träningsmatcher som Sixten. Vän av ordning säger kanske att det visst varit rotation men faktist har det mest berott på att de han vill spela med då har varit indisponibla.

Men det kanske visar sig i slutändan att jag har fel. Att man skall köra med bästa laget alltid from första träningsmatchen. Och att det betalar sig sedan. Jag vet inte.

Jag är kanske lite för färgad av pedagogik och grupprocesser och tycker tvärsemot elittänkande i vissa saker. Men jag är av den uppfattningen att man i elitfotboll i längden förlorar på sådant tänk och att det är kortsiktigt.

Örebro Rooka
2009-03-20 20:45
Och varför sitter Almebäck bara med ett futtigt halvårskontrakt? De är för mesiga,
Jag vet inte om jag styrs av för mkt känslor här så rätta mig om jag har fel, men Anttonens kontrakt går ut efter säsongen så jag hoppas de ligger i där, sedan bemötandet av Sixtens kontrakt tyckte jag kändes helmesigt. Han har ju byggt upp en helt ny spelstil och gjort så att vi får se rullande boll och fin fotboll på arenan. Jag tycker helt klart att de bör hålla fast vid honom och erbjuda ett längre kontrakt. Som det stod i NA att de hänvisade till hur andra klubbar låst sig vid tränare etc. etc. är ju bara ett stort enda hån! det han har gjort med ÖSK är ju helt klart värt en förlängning... Hur kul skulle det kännas som tränare att läsa i tidningen hur ledningen skruvar på sig och bara uttalar en massa försiktighet och Njaaee?
Förstår helt enkelt inte varför de är så otroligt mesiga med kontrakten.

Innerligt hoppas jag att situationen bakom kulisserna ser ut på ett helt annorlunda sätt än det man får uppfattning om via media...
Djurgården 11511
2009-03-20 20:44
Ungefär hur många räknar ni bli 6/4?
Örebro Disasterpiece
2009-03-20 20:34
Ämne: Undrar om Berra komm....
Tveksamt.. Jag tycker Almebäck är mycket bättre. Han kompleterar Wikström med sin snabbhet & teknik.
papajoe_HT33
2009-03-20 20:30
svider i hjärtat men måste ändå gratulera er till segern idag och ser fram emot mötet i allsvenskan.

peace
Örebro Wuzac
2009-03-20 20:23
Undrar om Berra kommer att få spela något under träningslägret?
AIK Smokinglirarna Bohuslän
2009-03-20 18:45
Ämne: Smokinglirarna Bohus....
Tyvärr är det inte upp till mig men hoppas ju det går att lösa till dess.
Örebro Joerny
2009-03-20 18:26
Smokinglirarna Bohuslän// Välkommen till Örebro 5:e juli. Då ska den nya bortaläktaren vara klar. En av allsvenskan bästa bortaläktare, förmodligen den bästa!
Edit. Om ni inte ska bojkotta bortamatcherna förståss. Då går ni miste om en trevlig match vill jag lova;)
Örebro Erki
2009-03-20 18:22
Straffen kan vara solklar, svårt att se på dom bilderna men det ser onekligen ut som att han drar ner Roni :)
Sen tycker jag inte det ser ut alls som att Roni skulle ha varit offside, och skottet han får till är ju grymt snyggt.

Alvens räddning i början av klippet är riktigt vass.
AIK Smokinglirarna Bohuslän
2009-03-20 18:09
Bra gjort ÖSK. Det gillar vi!
Örebro ÖSK KRILLE
2009-03-20 18:06
NA-tv: Se målen från ÖSK:s seger mot Bajen.
Örebro ÖSK KRILLE
2009-03-20 18:05
Ingen fara med Bedoya och Wirtanen!
Örebro Joerny
2009-03-20 17:57
Det var tydligen inte FÖR BRA stämning i truppen:) Jag måste säga att det var första gången jag sett någon media ifrågasatt om det är för god stämning. Det brukar vara tvärt om. En elak komentar från en spelare till en lagkamrat förstoras upp. Då brukar det heta att det pågår interna stridigheter i klubben. Men underhållande inslag var det..
Örebro in med Boniek Maruti på plan
2009-03-20 17:47
mittåt när får man se målen ifrån Cypern?:)
Örebro Mittåt
2009-03-20 17:27
Skönt att det inte var så allvarligt med skadorna.
Number 14
2009-03-20 17:25
Ja, du fick igång en rejäl debatt! Nya Janne Josefsson, eller? :-)

Skönt med seger och att Kim fortsätter näta. Nu tar vi Örgryte av bara farten.
Wivallius
2009-03-20 17:20
Ämne: ÖSKare i exil// Va!!....
//Grixx

Kul man kan bidra med lite samtalsämnen mitt i nyhetstorkan!

;-)
Örebro Grixx
2009-03-20 17:19
...och Frebran sitter nu i Sef´s styrelse:-)
Örebro ÖSK KRILLE
2009-03-20 17:17
"I år underskattar jag inte Sixten Boström"
Örebro Grixx
2009-03-20 17:06
ÖSKare i exil// Va!!! Har det varit match idag ?
Jag trodde vi diskuterade NA-prenumeration eller inte;-)
Örebro ÖSKare i exil
2009-03-20 16:48
Härligt styrkebesked från killarna idag.
Wivallius
2009-03-20 16:45
Domaren har ALLTID fel när han blåser mot svartvitt!

;-D
Örebro Klas (Bara 7 år kvar...)
2009-03-20 16:40
Det är väl alltid straff om en svartvit åker i backen? Så ser jag det från läktarplats iaf, det ska erkännas :-)
Örebro Grixx
2009-03-20 16:37
Olika åsikter från olika positioner runt plan helt normalt, alla har ju sett repriser där en fällning är solklart regelvidrig medan en annan vinkel visar att den var helt ok efter reglerna.
Annons: