/fotboll/osk/forum/613.aspx/fotboll/osk/forum/613.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Gnell Strömberg (alla heter Gnell i Örebro)
2016-06-17 10:38
@ZebranÖsk:
Det var känt redan tidigare utan "säkra polisglappare" Vi behöver inte hänga ut nån här på forumet. Killen erkände direkt när han ertappades. Vem har inte nån gång i livet gjort en liten dumhet?
Mäster Estragon
2016-06-17 10:34
@ZebranÖsk:

Tja.. Har ju ryktas om vår jänkare
AIK Nissesson
2016-06-17 10:26
ZebranÖsk,

om det du skriver är riktigt, kan jag inte veta, men jag tänker inte gissa, känns liksom lite onödigt. Om det är som du skriver, kan jag bara hoppas, att spelarna får en högre lön, så att de klarar sig skapligt, utan snatteri.
Örebro ZebranÖsk
2016-06-17 09:36
Vet att det är mycket EM och positivt snack om ÖSK just nu men... Fick idag höra av en säker källa inom poliskåren att den person som togs på bar gärning under ett snatteriförsök är en ÖSK spelare.. Jag vet vilken spelare det handlar om, vem tror ni att det är?
Postat via SvenskaFans-appen
AIK Nissesson
2016-06-17 09:23
Jag gillar Nannskog och Strömberg, de verkar mycket kunniga och har ett stort engagemang och mycket inlevelse ...

... men jag kan ana och kanske förstå att deras dialekt kan verka lite irriterande, för några, eller?
Örebro Solzjenitsyn
2016-06-17 06:48
Kan hålla med er om Nannskogs kunnande, han kanske kan skriva sina åsikter på en lapp och ge till Popps....
Mitt största problem har jag dock med Johannesson och Lindeborg.
Mäster Estragon
2016-06-17 00:11
@Solzjenitsyn:

Nannskog tycker jag är skön men kommentatorerna håller jag med om.. Lindeborg borde har pensionerats för 15 år sen och Johannesson är inget o hurra för.
Örebro Arsène Lupin - Måltjuven
2016-06-16 23:42
@Solzjenitsyn:
Fast jag tycker han är jävligt duktig fotbollsmässigt - En av de bästa faktiskt. Träffar ofta väldigt rätt
Örebro Solzjenitsyn
2016-06-16 22:54
Fan vad tröttsam Nannskog är att lyssna på, har aldrig hört nån som låter så forcerad när han pratar. Usla kommentatorer i Tyklsnd-Polen. Svt gör i min mening sitt sämsta mästerskap. Frändén den enda godkända
AIK Nissesson
2016-06-15 23:24
Munken, jag hade Saywee som nic tidigare, sedan bytte jag flera gånger innan jag blev Nissesson.

Vore trevligare med något fotbollsrelaterat kanske, men jag ville bara förklara för dig och eventuellt några andra som kanske missat detta.
Örebro Snö
2016-06-15 23:11
@Skunken
Jag är inget bekymrad och tycker Rinne är världsklass, alltid hejat på ÖSK men om man är lite motvals härinne då får man skit, men vem bryr sig, inte jag, hacka på bara:) hack hack hack
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Örebro munken
2016-06-15 23:01
Snö// Luktar väldigt mycket saywee om dina inlägg. Måhända samma person bakom dessa två nick? Nästan allt du skriver verkar handla om att föra fram nått negativt kring ÖSK. Håller du ens på ÖSK? Du skrev innan säsongen att en "bonnaklubb" som ÖSK aldrig skulle lyckas behålla Astrit. Vidare att många ÖSKare har skev verklighetsbild som tippar laget på övre halvan. Är det fortfarande orealistiskt? Du verkar mycket bekymrad över att Oskar Jansson hamnat som du skriver "i frysboxen". Tycker du det är konstigt att Rinne är förstemålis? Många anser att han varit allsvenskans bästa målis under våren. Försök nån gång att fokusera på annat än det du tycker är negativt. Tror det skulle göra dig gott.
Örebro Alltid Örebro
2016-06-15 22:25
@Nicka i ribban:
Tycker ÖSK gör rätt för sig som släpper spelare till OS, men då vissa lag (ex AIK Å Häcken) inte tänker vara sportsliga och göra rätt för sig anser jag att ÖSK också måste vara fula och inte låta Astrit åka. Vi har under dessa förutsättningar råd att avvara Rinne, inte Astrit. Vi är med i toppen och tycker inte vi ska ge motståndarna den fördelen, tror jag till och med Astrit förstår.
Örebro Snö
2016-06-15 22:11
@Asclupin-Tjolmuven
Ta medicinen och lyft blicken, anklaga mig för skadeglädje:)
Krya på dig
2016-06-15 22:02
@Insnöad Men du var inte sen att sprida det (med lite skadeglädje). - Därför att Rinne är uttagen. Jag har en kompis som kallar det en "Stor och rolig turnering som kommer dra många tittare" Min väns ord är precis lika mycket värda som vad en amatörbloggare kallar turneringen
Örebro Snö
2016-06-15 21:56
@Asclupin-Tjolmuven
Fråga Eyravallen, inte jag som sa eller skrev, och medalj blire inte, du kan va lugn
2016-06-15 21:52
@Snö:

Skulle en OS-medalj också vara "kalkon" ?
Örebro Snö
2016-06-15 21:31
Haha så här säger Eyravallen ang OS "Kalkonturnering är väl det vänligaste man kan kalla den"
2016-06-15 21:26
@Snö:
Rinne hamnar i en större liga och Prins Oscar ärver Kung Rinnes tron
Örebro Snö
2016-06-15 21:10
@Finatantar
Du har ingen aning om Jansson har klausul, jag har ingen aning, men tror du Jansson vill spela 3-4 matcher o sen tillbaka på Axens iskalla frysbox, de tror inte jag, men den som lever får se, pussokrampåre
Örebro Minatankar
2016-06-15 20:50
@BlandFinsken:

Jag tror inte det är vanligt att spelarna har förhandlat till sig rätten att ensidigt bryta kontrakt. Det har i så fall skett i undantagsfall, t ex vad gäller Astrit (vet dock inte). Men det skulle förvåna mig mycket om andra spelare har den möjligheten under sommarfönstret.
2016-06-15 20:35
Snubben som kastade in ett knallskott på Gamla Ullevi kommer nu att åtalas
Örebro BlandFinsken
2016-06-15 20:33
@Minatankar Klausul?
Örebro Minatankar
2016-06-15 20:10
@Snö:

Ingen spelare som har rådande kontrakt kan dra bara för att fönstret är öppet.
Örebro Snö
2016-06-15 19:21
Undrar vem som ska stå i mål när Rinne är på OS, Jansson lär väl dra så fort fönstret öppnar, men Axen vår borg o trygghet har säkert svar
Heja ÖSK
Örebro Nicka i ribban
2016-06-15 18:27
Om ÖSK nekat Astrit möjligheten till att deltaga i Olympiska spelen hade nog risken för att han lämnar oss i sommar ökat markant. Rinne kommer vara förstemålvakt och förmodligen höja sitt marknadsvärde rejält. Med Oscar som ersättare behöver man inte känna sig orolig. Astrit är en unik spelartyp i Allsvenskan. Visst kan vi ersätta honom med en duktig spelare, men då förändras vårt anfallsspel. Man får väl hoppas att Zlatan 2 duktiga utlandsproffs kan åka. Både för Sveriges skull och för ÖSK:s. Då har man visat Astrit (och andra spelare i framtiden) att man är en klubb/arbetsgivare som bryr sig om sina spelare/anställda. Om han väl åker ner får han gärna snacka in sig hos Neymar. Han har problem med skatter och kan säkert behöva en nystart i Örebro. Vad är väl Suarez tänder och Messis gamla hockeyfrilla mot Crespos muskler och Kalles skägg?
Örebro Minatankar
2016-06-15 16:16
Namn: Bastard on Parade
Sänt: 2016-06-15 16:04
//

Kul det där med pessimism. Upplever dig både saklig, kunnig, ofta optimist och bara ibland pessimist :-)

Håller med dig om att det, åtminstone i efterhand, kan visa sig klokt att sälja spelare, t ex Crespo och Astrit. Vi kommer emellertid få vänta i ytterligare hundra år på ett sm-tecken om vi inte är beredd att satsa och riskera något. Jag vill därför att klubben ska göra allt för att både dessa och andra spelare vi behöver ska se ÖSK som en bra klubb att spela i ytterligare 1-3 år.
Örebro Bastard on Parade
2016-06-15 16:04
Marta//

Astrit är otroligt viktig för vårt spel, men det är ju till exempel Sjölund och Traustason för Norrköping också. Om Norrköping klarar av att få oavgjort mot en toppkonkurrent på bortaplan när hela mittfältet saknas, varför kan inte vi få bra resultat när vi saknar en utespelare?

Det känns ovant att inte vara forumets mest pessimistiska människa för en gångs skull, men vi får se möjligheterna istället. ÖSK ställer ju inte upp med något svagt lag på bortaplan mot Norrköping och Häcken om Astrit ersätts med Broberg, Sema, DG eller Kalle om vi samtidigt kan spela lite rakare och snabbare med Crespo på topp.

Minatankar//
Det beror lite på. Klubbarna gör inga stora pengar om de åker ur i första rundan till Europa League. Frågan är om ÖSK ens gjorde någon vinst förra gången vi kvalade till Europa League? Ett eventuellt kval till Europa League är ju dessutom nästa sommar. Det är knappast särskilt positivt för oss om vi tappar flera nyckelspelare som bosman. Då kanske det rent av är bättre att sälja Astrit direkt om det ger ÖSK möjligheten att värva spelare i sommar eller under vinterfönstret.
Örebro Gnell Strömberg (alla heter Gnell i Örebro)
2016-06-15 15:16
Det stora felet är att det är 2 mästerskap samma sommar. Vi har dessutom inte varit kvalificerade för OS på många år.
Mäster Estragon
2016-06-15 14:55
Kul för Astrit men ett alldeles för stort tapp för ÖSK om han försvinner från så många matcher
Annons: