/fotboll/osk/forum/612.aspx/fotboll/osk/forum/612.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Mäster Estragon
2016-06-20 08:36
Åh fan Ayaz är ju klass!! Men ställer samma fråga. En ytter till? DG eller Broberg påväg bort? Eller ska man skola om någon av dem till forward helt och hållet?
Örebro Arsène Lupin - Måltjuven
2016-06-20 08:22
@J.C 28:

Roligt iofs men en ytter till? Känns som om en striker borde vara första prio
Örebro Minatankar
2016-06-20 08:09
Namn: Bastard on Parade Sänt: 2016-06-20 01:21 // Delar din uppfattning vad gäller kontraktsskrivning. Det är när en spelare med stor potential har som svagast position som man bör erbjuda honom ett mycket attraktivt kontrakt med utgångar för ÖSK i det fall spelaren inte blir frisk och spelbar. Vet hur vissa förhandlingar gått till för många år sedan. Hur de genomfördes tror jag inte alls på. Många var inblandade, man höll på under lång tid och ytterst små höjningar på 5-10 % erbjöds för spelare som fick 100-150 % mer i andra klubbar. Det håller inte, som alla förstår. Tror på att förlänga kontrakt när det senast är 1 år kvar av rådande kontrakt. Har också för flera år sedan lämnat över förslag till ÖSKs ledning på kontraktsskrivning som innebär att man från början tecknar ett kontrakt som innebär ordentlig höjning efter 2/3-delar av kontraktstiden om den skulle vara 3 år, mot att spelaren samtidigt förlänger kontraktet så att det alltid omfattar minst 2 år. Naturligtvis skulle ÖSK inte tvingas till att förlänga kontraktet men om man efter 2/3-delar av kontrasttiden då ville behålla honom, var man bunden av det generösa erbjudandet. Detta skulle kunna erbjudas ett fåtal, mycket lovande spelare, typ Crespo, men också kunna locka mer etablerade spelare. Vet att det numera är svårt att få spelare skriva på flerårskontrakt, att det är ont om pengar i ÖSK och att spelarnas agenter många gånger gör det svårt för klubben. Enda skälet till att sälja Crespo under sommarfönstret skulle vara om ÖSK erbjuds en bra deal vid vidareförsäljning. Delar BoPs uppfattning att detta har ganska låg sannolikhet om det inte är så att en klubb är i akut behov av målgörare och vill chansa på att Crespo i höst blir en framgångsrik sådan.
Örebro Minatankar
2016-06-20 08:03
Örebro J.C 28
2016-06-20 07:46
Enligt Fotbollskanalen är vi nära att värva Ferhad Ayaz.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro J.C 28
2016-06-20 07:44
[QUOTE=Bastard on Parade] J.C 28// Varför skulle Häcken ge bort en stor andel för en spelare som de får gratis efter säsongen? Om han registreras efter nyår så behöver de inte ens betala utbildningsbidrag för honom. ÖSK har helt enkelt haft en sjukt dålig förhandlingssits när det gäller Crespo. Det bästa alternativet hade varit att försöka förlänga med Crespo när han skadades förra säsongen och visa att ÖSK verkligen tror på honom. [/QUOTE] För att Häcken själva gått ut med att de jagar anfallare och gärna ser att denna blir klar redan nu i sommar. Givetvis en svår sits att förhandla till sig en sån deal men inte helt omöjligt att genomföra ifall vi släpper Crespo nästintill gratis.
Örebro Bastard on Parade
2016-06-20 01:21
pemo//
Det är nog en blandning av många faktorer. Häcken har ju sålt en del spelare till bättre klubbar, behöver en bra striker och ska kvala till Europa League. De har ju dessutom en bättre ekonomi och kan garanterat betala mer än vad ÖSK kan göra, speciellt när det är svårt för ÖSK att göra en bra vinst på en större investering med tanke på det urusla avtalet med Spelarinvest.

Sedan har ju ÖSK redan tackat nej till bud på Crespo för att ÖSK:s netto skulle bli för litet. Någon sådan problematik lär knappast finnas om Häcken får ett bud på Crespo.

J.C 28//
Varför skulle Häcken ge bort en stor andel för en spelare som de får gratis efter säsongen? Om han registreras efter nyår så behöver de inte ens betala utbildningsbidrag för honom. ÖSK har helt enkelt haft en sjukt dålig förhandlingssits när det gäller Crespo. Det bästa alternativet hade varit att försöka förlänga med Crespo när han skadades förra säsongen och visa att ÖSK verkligen tror på honom.
Örebro Minatankar
2016-06-19 23:42
Namn: DaSa
Sänt: 2016-06-19 21:12
//

Jag vill inte utveckla det här. Har berättat för vår vd vad jag tror krävs för att bli en toppklubb. Vet att han också själv har en klar uppfattning om det.
Örebro pemo
2016-06-19 23:30
Då tycker jag det är värre att man köper in en amerikansk student och skyfflar en egen lovande talang till Rynninge.
Örebro pemo
2016-06-19 23:28
Ursäkta, men vi klarade hela 2015 utan honom och ligger tre i år trots Crespo.
Det är väl så enkelt att han inte är garanterad startplats i ÖSK och förmodligen får en högre lön i Häcken. Om han nu går dit. Det måste vara någon form av desperation både från Crespos och Häckens sida. Om han nu inte hade väldigt låg lön i ÖSK.

Visst är det gtråkigt att han ev försvinner, men som sagt, det har ju trots allt gått ganska bra utan honom också.

kan det t.o.m vara så att hans agent ser större vidareförsäljning i Häcken än i ÖSK? Oavsett, pengarna styr. Ingen spelar hellre för klubben än för pengarna
Mäster Estragon
2016-06-19 23:26
Bytesaffär med Häcken så Dardan Rexhepi kommer hit kanske? Axén gillar ju honom och kanske kan få igång honom som han fick igång Crespo.

Fortfarande svårt att förstå hur Crespo tänker när han går till Häcken.. Från att Hull och Malaga varit intresserade till att gå till Hisingen.. Heja heja
Örebro J.C 28
2016-06-19 23:20
Hade jag bestämt hade jag försökt komma överens med Häcken om en lösning nu i sommar. Släpp Crespo nästintill gratis men se till att få in en vidareförsäljningklasul på ett högt procentuelltantal. 20-35 % Crespo är en sån där spelare som när allt klaffar kan gå för 20-25 miljoner kr. En vidareförsäljningklasul ger en högre avkastning än vad en ren försäljning till Häcken hade gjort.
Örebro ÖSK-Boldt
2016-06-19 22:32
Snö// Och du har ju ingen aning om hur Sköldmark bedriver sina förhandlingar. Var ju verkligen amatörmässigt o landa in Almebäck o Ajdarevic i år. Och tidigare med Broberg, Sobralense av några exempel. Självklart kan man göra saker bättre men man måste ju även förstå den ekonomi vi förfogar över.
Örebro Snö
2016-06-19 22:25
Faan vad ni gnäller på Crespo, ingen härinne har en aning om varför han ev lämnar, den vi ska gnälla på är väl Sköldmark som verkar vara en amatör vad gäller kontraktskrivning och försäljning
Heja ÖSK
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Örebro Vinnartradition
2016-06-19 21:51
Jag trodde Crespo hade högre ambitioner än så men då vet vi att så inte är fallet.

Nu går vi för en europaplats!
Örebro DaSa
2016-06-19 21:19
Angående Crepo så är jag besviken på honom och han är bevisligen besviken på ÖSK eftersom han vill lämna för en allsvensk konkurrent. Som många/alla är inne på så är det förmodligen en fet lön som lockar men även att han inte fick gå i vintras. Hoppas att ÖSK har detta i bakhuvudet i framtiden, om man nekar bud så kommer det bli svårt att förlänga kontrakt.

Det enda positiva är att det är Häcken han går till. Hade mått mycket sämre om han gick till något av IFK lagen eller MFF.

Örebro DaSa
2016-06-19 21:12
@Minatankar:

Jag har aldrig sagt att vi inte har någon chans att vinna SM-guld. Däremot så kommer vi inte de närmsta tio åren ha någon möjlighet att satsa lika mycket pengar på att få en bra trupp som "storlagen" kan då vår omsättning är alldeles för låg som jag är övertygad om att du vet.

Det som du skrev i ditt svar är ju saker som ÖSK kontinuerligt arbetar med, inte vad jag kallar en satsning. Det jag vill veta är hur du vill att vi skall satsa för behålla vår topposition under hösten? Dvs skall vi öka lönebudgeten och bredda/spetsa truppen eller vad hade du tänkt dig?
Örebro T8
2016-06-19 21:09
Känns desperat av Crespo. Måste vara missnöjd med ÖSK. Kanske för de inte släppte honom i vintras. Trist, för ÖSK verkar haft stor tro och tålamod med honom.
2016-06-19 20:29
Besviken att han väljer en allsvensk konkurrent faktiskt. Skulle han vara kvar i Sverige så tycker jag att ÖSK skulle vara förstavalet givet att ÖSK skulle kunna höjt hans lön.

Men förmodligen får han också en fet signon som lockade. Häcken är ett lag man bara spelar i för pengarnas skull.
Örebro ÖSK-Boldt
2016-06-19 20:14
Varför skulle det bli bättre i Häcken för Crespo? Lär ju ska klara av 90 minuter först, då helst utan skadekänningar innan man kan bidra. Konstigt.
Mäster Estragon
2016-06-19 19:31
Va i helvete ska du till Häcken å göra.. Hur fan tänker han?
AIK Nissesson
2016-06-19 19:26
Det finns klöver i Häcken ...
Örebro BlandFinsken
2016-06-19 19:24
Crespo klar för Häcken.
Örebro Karlstruum
2016-06-19 19:24
BK Häcken för Crespo. Det var ett udda val. Och dom har ingen tränare klar för nästa är heller. Hm.... Det var röva.
AIK Nissesson
2016-06-19 15:11
Arsène Lupin, jag instämmer med dig i dina frågor. Världen, vardagslivet, fotbollen blir allt mer komplicerad med regler och ickeregler. Kontroller och åter kontroller räcker tydligen inte, hur mycket och hur noggrant man än kontrollerar:( Sunt förnuft tillhör en svunnen tid. Fotbollsmördare!!!
2016-06-19 14:37
Både Portugal, Belgien samt Ungern anmäls för att deras supporter misssköter sig. T ex var det en portugiskisk supporter som sprang in på plan och fram till CL och tog en selfie med honom.

Men borde det inte ytterst vara UEFA och Frankrike som ska vara ansvariga för säkerheten? Om folk kan kuta in på plan borde ju den säkerheten vara rätt dålig.
Liksom när Erik Wärlegård berättar att han kom in på matchen utan visitering, utan att behöva visa pass samt att inte ens hans väska kontrollerades? Och det i ett land med hög nivå av terrorhot.
Örebro flesklepp
2016-06-19 12:37
Degerfors-Trelleborg 2-1
0-1 Marcus Pode
1-1 Boris Lumbana
2-1 Peter Samuelsson
Heja ÖSK!
AIK Nissesson
2016-06-19 09:24
Nicka i ribban,

så här tycker Sköldmark, om han är korrekt citerad ...

"– Absolut inte. Bästa laget ska alltid spela och så länge han har gällande kontrakt med oss kommer han vara tillgänglig för spel, säger Sköldmark."

Han hamnar nog inte i utfrysningsboxen, för det vore väl ingen bra signal till nuvarande eller framtida spelare i vårt ÖSK?
Örebro Nicka i ribban
2016-06-19 08:53
Bör även tilläggas att allt jag skriver om löner är spekulationer.
Örebro Nicka i ribban
2016-06-19 08:52
Vore dumt att inte använda sig av Crespo. Han har gjort (väldigt många) mål förut och har helt andra spetsegenskaper än Kalle. Kolla bara på presskonferensen efter AIK-matchen och lyssna på vad Norling säger om honom. Anledningen till att MinaTankar (och jag) tror att Crespo har en låg lön är för att han skrev kontrakt med oss i december 2013. Då var han en "nobody" som misslyckats i AIK. Hade vi exempelvis förlängt hans kontrakt efter 2014 hade han nog varit en av de bäst betalda spelarna i truppen, men nu gjorde vi inte det. Det ska även tilläggas att RÅP, DG, Dajje och Kalle har löner under deras marknadsvärden. Moberg och Nordmark borde man kunna förhandla ned lönerna på om de vill stanna, men jag tvivlar på att någon av dem spelar i ÖSK 2017.
Annons: