/fotboll/osk/forum/6119.aspx/fotboll/osk/forum/6119.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Blå Bergen Blues
2009-03-26 15:15
Ämne: Den här tabellen tyc....
..och, hur många poäng ger t ex en seger mot IFK Mariehamn, eller ännu svårare, mot Utah College?
Örebro Blå Bergen Blues
2009-03-26 15:14
Ämne: Den här tabellen tyc....mm... intressant, men då blir det väl i princip omöjligt att toppa den tabellen om man, säg som allsvenskt lag enbart möter lag från div 1? Seger: 1 p, oavgjort: -1 p, förlust: -2 p ?
edit: räknde fel förut..
Örebro öskrock
2009-03-26 14:54
Hur tror ni att det går med mål sättningen som ÖSK har för i år?
Länktips: orebro-sk.se
Örebro Joerny
2009-03-26 14:14
Den här tabellen tycker jag speglar verkligeheten bättre. Ficedula reducerar en poäng per division som skiljer. Det är klart det är svårt att få fram en absolut sanning då man matchar så olika. Vissa lag försöker tidigt spela ihop en startelva medans andra lag går runt på många spelare av olika abledningar.
Örebro Disasterpiece
2009-03-26 12:53
Hur går det på lördag tror ni? Villka gör mål i ösk?
Örebro Mittåt
2009-03-26 12:18
ÖSK och Elfsborg är de två lag som mött flest kvalificerade motståndare under försäsongen. När det gäller ÖSK så måste man väl tillägga, att även om många av motståndarna har varit allsvenska så har det inte varit de bästa allsvenska lagen. Utan snarare de allsvenska lag som ÖSK bör slå under den kommande säsongen.

De sämsta försäsongerna har Djurgården, Gefle och Örgryte haft. De senare kanske delvis ursäktade på grund av att Allbäck och Santos inte varit tillgängliga.
Örebro öskung
2009-03-26 12:14
Ämne: Ämne: Försäso....
Disasterpiece//
Däremot mötte ju även vi AIK om ni kommer ihåg, och utan att själv ha sett matchen så har jag fått för mig att det var ganska välförtjänt vinst för AIK?

Men som du säger/menar, när Sixten har möjlighet att välja den absolut bästa startelvan för dagen så vi nog svåra för de flesta lag, och då skulle vi ligga högre upp i denna betydelselösa tabell. Och då skulle vi kanske t o m vunnit mot AIK i den matchen.
Örebro Blå Bergen Blues
2009-03-26 12:12
Ämne: Försäsongstabell 200....
Visst, visst, försäsongstabeller är inget annat än försäsongstabeller sas, men i brist på annat så får man väl granska såna också! :-)
Vad som är positivt ur ÖSK:s synvinkel är att laget gjort många mål, och dessutom mot kvalificerat motstånd som du säger. Det är väl nåt man kan ta med sig!? Å andra sidan kanske vi släppt in lite väl mycket mål..? Nästan 1,5 i snitt per match...
Örebro Mittåt
2009-03-26 12:12
AIK som leder den där ligan har bara spelat en match mot allsvenskt motstånd. Det var matchen mot ÖSK. Dessutom har man mött IFK Mariehamn och TPS Åbo. I övrigt har man spelat mot lag från Superettan och två gånger mot lag från div 1 (Västerås SK och Enköpings SK).
Örebro Disasterpiece
2009-03-26 11:45
Ämne: Försäsongstabell 200....
Det är jäkligt bra ändå, med tanke på att vi bara spelat en enda match med ordinarie startelvan. Svartvitt ligger ju över både Djurgården, Hammarby och Malmö FF. Tänk då om alla matcher spelats med dom bästa spelarna, då hade ösk legat topp 5! Sen så har vi ju matchat mot många svåra lag, medas tex AIK som ligger överst endast mött riktigt dåliga lag från SE & lägra divisioner. Så den tabellen säger egentligen ingenting.
Örebro Blå Bergen Blues
2009-03-26 11:39
Försäsongstabell 2009. Klicka på "Jämför lagen". ÖSK på elfte plats med 45% tagna poäng (15 av maximalt möjliga 33 på elva matcher)..
Örebro Mittåt
2009-03-26 10:00
Veckans bortförklaring:

Gefles Pelle Olsson tar oväntat ledningen, när han skall förklara hur det kom sig att hans allsvenska lag torskade mot Vasalund, uppkvalade till Superettan.

– Det blev en match där det mesta var emot oss, vi kom i otakt i vårt anfallsspel och kom på mellanhand i försvarsspelet.

Jag misstänker starkt att det var Makterna som var emot Gefle. Det gör nog Pelle också, även om han inte vill säga det rent ut.

Annars är väl frasen "det mesta var emot oss" rätt så användbar. Gefle hade av allt att döma inte bara motståndarna att kämpa mot. Domaren är tvivelsutan mycket misstänkt för att ha tillhört de mestas sammansvärjning. Åskådarna (om de hade några) kanske ropade elaka saker till de underpresterande på planen. Materialaren kan ha glömt sittunderlagen för de som fick frysa på bänken i första halvlek. Kosntgräsunderlaget kändes nog ovant efter en naturgräsvecka i Barcelona. Bollarna var säkert för hårt eller för löst pumpade. Vädret var givetvis inte bra - vindomslag i halvtid. De egna spelarna ville inte riskera knän eller andra viktiga kroppsdelar en och en halv vecka före den allsvenska premiären.

Ja, det finns mycket som kan gå snett och insorteras under begreppet det mesta.
Örebro ÖSKare i exil
2009-03-26 09:31
Kul med de nya bloggarna. Det har liksom kännts läge för det tycker jag. Jag hoppas det kommer gå att kommentera Bedoyas inlägg till skillnad från tidigare.

RiRobban och Sersant. Mycket snygg bild med händerna, den fångade mig direkt. Det ska bli spännande att följa hur det utvecklas. Bra att ni är två som kan hjälpas åt. Utan daglig uppdatering så faller bloggar bort.
Örebro S&V
2009-03-26 08:32
Om man är en stjärna i ajax varför är man då aktuell för utlåning till hammarby.
....verkar som alla är stjärnor när "tabloiderna" tar fart...:)
Örebro Olsén19
2009-03-26 08:24
Vilken underbar ÖSK-dag !
Örebro hunter
2009-03-26 00:36
Dom som har lust att följa hur pass Porokara Är kan följa matchen mellan Wales och Finland på Lördag klockan 16.00. Länken dyker upp en halvtimme innan matchstart. Det står då vad som behövs för att programet ska ses.

Forza svartvitt och Porokara!
AIK Saywee
2009-03-26 00:16
Talgoxen och jag kämpar vidare för att besegra kung Bore, helgen ser dock inte lovande ut, men prognoser kan bli fel. Snöblasket kommer in över Västsverige på fredag och passerar nordost över Behrn Arena på lördag. J***a skitprognos!

Men alla som älskar snö kan ju i vanlig ordning gotta sig, sitta i soffhörnet och säga att det blir så ljust och fint ...

Nästa vecka kanske värmen sakta men säkert smyger tillbaka och jag kan hälsa från gattet att havets uppvärmning har pågått några veckor, just nu +4 gr C vid Varberg.

Jag vill ha vår, vår, vår :-)))
AIK Saywee
2009-03-25 23:13
Spännande omröstning på svartvitt av realister, optimister och pessimister och en och annan, annan ister* (* = de som röstar 15-16, jag förmodar att de inte är normalt funtade).

När drygt 200 röstat tror 94% att vi hamnar topp sju, sedan tunnar det ut och sedan finns det ju alltit några fjantar eller gäster som sabbar statistiken, eller?

Men vad vi "tippar och tror" och ÖSK´s målsättning är två olika företeelser!
Örebro rirobban
2009-03-25 22:53
Ämne: rirobban/ Mycket frä....
in med Boniek Maruti på plan//
Tackar;)
Klart den blir fräsch, den handlar ju om ÖSK:):):)

AIK Saywee
2009-03-25 21:24
Har man som mål att spela i AS 2010 så blir det väl minst "topp 13"? Vill man dryga ut kassan med extra publik och spänning får man väl riskera "topp 14"?

Jag vill ha mål, mål, mål ;-)
Örebro Erki
2009-03-25 21:24
Mittåt// Tar till mig önskemålet och ska försöka med Plingeling-grejset.
AIK Saywee
2009-03-25 21:18
Ämne: Själv tror jag stenh....
in med Boniek Maruti på plan, är Jawo-grabbarna släkt på något vis?
AIK Saywee
2009-03-25 21:15
Detta med "Ping" får mig att tänka på ping-viner, vilken tur att det blev Kubaner som "klackbenämning" :-))

Det svenska språket förändras allt snabbare, en medeltidssvensk, typ Gustav Vasa, skulle inte alls hänga med idag.

Däremot anses islänningarna bemästra och kunna förstå riktigt gammalt fornnordiskt språk.
Örebro in med Boniek Maruti på plan
2009-03-25 20:57
Själv tror jag stenhårt på Gefle, dem har intressanta namn i Omar Jawo och Öhagen o dem är ju kända för o plocka in bra killar från div 1-2 o de har dem gjort,
tror dem kommer topp 10
Örebro Mittåt
2009-03-25 20:54
O-T// Urban Hammar verkar att få en hel del att jobba med. Gefle fick stryk i sin näst sista träningmatch av nyuppflyttade Superettlaget Vasalund med 4-2.

Det är en sak att få stryk, det är varken bra eller roligt. Men att släppa in fyra mål mot den här typen av motståndare. Det är både fasansfullt och bedrövligt.
Örebro Sersant
2009-03-25 20:03
Ämne: rirobban// Lycka til....
Sersant vs. Rirobban har publicerats!

Jag har pingat nu vet inte om jag gjorde rätt dock då jag inte använt det förrut :).
Örebro in med Boniek Maruti på plan
2009-03-25 19:18
rirobban/ Mycket fräscht med eran blogg helt klart!
inte direkt förtjust i bloggar, men eran sida verkar mycket seriös o ser framåt o läsa den varje dag :)
Oskbloggen läggs in på favoriter :)

däremot tycker jag ni skulle ha ett gästbok där folk fick regga sig ;)
Kul även med Bedoya till svartvitt som skribent

FORZA ÖSK
Örebro Joerny
2009-03-25 19:13
Såg förut på tv4-sporten att ÖSK spelar allsvensk premiär mot umeå IK ikväll. Bra koll dom verkar ha där på tv;)
Örebro Mittåt
2009-03-25 18:55
rirobban// Lycka till med den nya bloggen. Glöm inte att pinga nyligen.se när ni lagt ut något nytt. Då blir det lättare att hitta. Se länken.

Tillägg: Önskemålet om ett ping gäller för övrigt även Erki och hans fotoblogg.
Örebro Mittåt
2009-03-25 18:43
Bra jobb med Alejandro. Roligt att han vill fortsätta.
Annons: