/fotboll/osk/forum/6118.aspx/fotboll/osk/forum/6118.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Olsén19
2009-03-30 07:57
Bara en vecka kvar nu...
AIK Saywee
2009-03-29 22:07
Idag har jag tjatat rätt mycket, men nu loggar jag ur ...

... innan dess vill jag dock skriva att det är ingen fara om vi startar med 8 (åtta!) torskar. Vinner vi resterande 22 matcher blir det 66 poäng , vilket kan räcka för ett guld, Kalmar vann förra året på 64 poäng :-)
AIK Saywee
2009-03-29 22:03
Chipset igen, att Häcken blir bättre än ÖSK i AS 2009 kan jag dock inte förstå.

Utan "Olsen, Kilen och Avbåge ett lag för mitten", OK kanske rätt, men varför skall inte de spela de flesta av de 30 allsvenska matcherna?

Jämför i så fall liknande scenarier för andra lags tongivande spelare.
Örebro jappel
2009-03-29 22:01
kalmar åker ur i år.
AIK Saywee
2009-03-29 21:55
Fast du, Chipset, ursäkta, egentligen är inga tips fel, det är bara det att de kanske inte alltid stämmer med facit ...

... jag gillar dessutom att du har motiveringar till de olika placeringarna.

Sedan kan det tänkas att du får flera rätt än HIF´s position ;-)
AIK Saywee
2009-03-29 21:49
Chipset//
Kul, men fel tips ;-)))

Det enda som kan stämma är att Helsingborg blir femma?
Örebro rirobban
2009-03-29 21:47
Chipset//
Om Häcken kommer så högt så ska jag krypa runt Behrn arena:)

Och du tycker att de såg bra ut mot ÖSK:s "b-lag" i träningsmatchen tidigt i denna försäsong. Jag tycker helt tvärtom! Häcken var urusla den matchen, och ÖSK var inte heller bra. Men Häcken kändes direkt som ett nedflyttningslag när jag såg dem på Behrn.

Men men, alla ska tippa olika;)
Örebro Chipset
2009-03-29 21:39
Chipsets tippning av 2009 års allsvenska:

1. Kalmar - Bagarn och Elm är tunga tapp men många goda ersättare. Dauda är är för mig bättre än Ingelsten. Kommer vara med i racet i år igen. Sobralense, Dauda och Elm:arna fortsätter ösa in mål.

2. Elfsborg - Har en tydlig stomme. Kvalité på många postioner. Nu också bra målvakt. Har allsvenskans bästa grundspel men saknar spets.

3. AIK - Inte värvat värst mycket. Smyger in i den här säsongen med bra försäsongsmatcher bakom sig. Obolo är Argentinas Henke Larsson. Mutumba blir årets ! (utropstecken)

4. Göteborg - Många unga bra spelare. Lite för ojämna. Wernblon-Söder är en suverän duo.

5. Helsingborg - Lantz och Larsson är två av allsvenskans bästa. Försvaret återigen ett frågtecken. Effektiva!

6. BK Häcken - Såg väldigt bra ut på Behrnabeu på försäsongen. Har verkligen imponerat på försäsongen. Årets överraskning!

7. Örebro SK - Grymt bra förstaelvan. Därbakom rätt osäkert. Utan Olsen, Kilen och Alvbåge ett lag för mitten. Inte sett bra ut på försäsongen offensivt. Försvarsmässigt desto bättre även om Almebäck för mig har mycket att bevisa. Återigen en bra säsong för ÖSK.

8. Trelleborg - Bygger på något. Svårspelade. Har dock svårt att se att de kan förbättra sig ytterligare.

9. Malmö - Många intressanta talanger som kan lyfta i medgång och en spännande brasse annars rätt tunnt. Toivonen kommer saknas.

10. Gais - Tappar kvalité varje år men lyckas ändå. Wandersson och Island x 3 håller sig ifrån botten. Denna gång vågar jag inte tippa botten för Gais.

11. Örgryte - Ruggigt svagt mittfält förutom spelgeniet Zavadil. Albäck ett plus och Santos ett frågetecken.

12. Halmstad - På papperet tycker jag det ser svagt ut. Kan komma ännu längre ner.

13. Hammarby - Väntar fortfarande på tunga värvningar. Verkar inte komma. Petter Andersson, allsvenskans bäste, har försvunnit.

14. Djurgården - Har det rörigt på försäongen. 4-3-3 med den nuvarande truppen ser inte bra ut. Kan bli som ÖSK förra våren ungefär.

15. BP - Ska mycket till för att klara sig. Derbyna kan vara räddningen.

16. Gefle - Har tappat alldeles för bra namn. Woxlin var förövrigt extremt underskattad. Jawo och Gerndt intressanta.
Örebro crille.
2009-03-29 21:35
Saywee.. Tack...
AIK Saywee
2009-03-29 21:30
Babykladde, tack för info, nu laddar vi för bortapremiären!!!!!!!!

FORZA SVARTVITT!
AIK Saywee
2009-03-29 21:27
crille.//
OK, men du har nu bytt till en finare tröja :-)
AIK Saywee
2009-03-29 21:25
"Boniek"
Detta var faktiskt ett grymt roligt inslag i tifo eller pyrodebatten, vilket roligt gäng, 3 häftiga minuter, fortsätt att tipsa om fler inslag ... vilken division förpasssade Lagrell detta lag till? Eller gick det inte att identifera klacken, ojojoj, sicket gäng !!!
Örebro BabyKladde
2009-03-29 21:22
Ämne: OK, Babykladde, nu b....
Saywee:
Med tanke på att anmälningsantalet bara ökat med 10-15 pers efter löning så anser jag att mer än två bussar inte är troligt..

..absolut är det bra om folk tar sig till bortamatcherna på egen hand, men den stämning som råder på bussarna med kubanerna är obeskrivlig oftast, även om jag vet att vissa bussar vid större resor varit stökiga dessvärre, men då vi är 1-2 bussar brukar stämningen vara på topp!

angående barometer så uppdaterar resegruppen antalet anmälda i kubanerna's forum eller på hemsidan via kommentarer.. annars har vi ju ett biljettsystem numera där man kan se om det finns lediga platser, fåtal eller är fullt, då kan man ju tänka sig själv att om det visar fåtal så är en buss nästan fylld.
Örebro crille.
2009-03-29 21:19
Saywee.. För det är laget i mitt hjärta. Har varit så sen jag var liten. Sen är det så att jag jobbar med Ösk u så då är det klart att jag vill att det ska gå bra för dom. Är på alla hemma matcher o vissa borta matcher åxo... enkelt o rakt...
AIK Saywee
2009-03-29 21:15
crille.//
Ibland bor jag i Närkes pärla och ibland bor jag någon annanstans på planeten, men min post kommer till Örebro.

Men varför hade du tidigare tagit på dig en MFF tröja över huvud taget ...?
Örebro in med Boniek Maruti på plan
2009-03-29 21:10
du är så hjärtligt välkommen saywee :)

tänkte ge er veckans skönaste fotbollslänk något jag kmr göra en gång i veckan så se o njut o skratta o kikna:) dem gör nästan ett bättre jobb än kubanerna.
Örebro crille.
2009-03-29 21:04
Ämne: Ämne: Saywee.....
Att jag bytte tröja har inte med mina känslor för laget.. Laget finns alltid i mitt hjärta, inte i hur min tröja ser ut... Kappvändare, nej tack!

Du bor ej i örebro?
AIK Saywee
2009-03-29 20:29
Ämne: Saywee.... Ser det b....
crille.
Det ser mycket bättre ut, men du är väl inte en enkel "kappvändare"?

Är det så enkelt att byta "tröja", detta förvånar mig lite grann?
Örebro Sekt. E
2009-03-29 20:29
Alla till stadion. Precis så.
Örebro AllsvenskanÖSK
2009-03-29 20:19
Roswall//

Tycker du borde nämna Källström också, totalt värdelös enligt min mening. Men alla älskar verkligen Källström, förutom Lagerbäck då inom viss mån. Otroligt långsam i hela sitt tänk och fötter.
Örebro Roswall
2009-03-29 20:09
DaSa:
Håller med, Johansson var tillsammans med Svensson den svagaste länken igår...

ALLA TILL STADION! (...eller om det nu blir Råsunda :] )
Örebro crille.
2009-03-29 20:05
Saywee.... Ser det bättre ut?
AIK Saywee
2009-03-29 19:45
OK, Babykladde, nu bestämde jag mig för en resa till Stockholm, tar ju bara ett par timmar dit och lika många hem, bilen kan nog fyllas, 3-4 personer ytterligare ...

... alla till ÖSK´s bortapremiär, var den än spelas!!!!

PS "men mer lär det inte bli" - Vad är det för PeSsimism, det är väl klart att det blir fler än två bussar!

Fram med en önskvärd barometer någonstans, den behöver inte vara så himla exakt, bara på "ett ungefär" för att öka pulsen!

MÅNGA TILL STOCKHOLM!
Örebro DaSa
2009-03-29 19:38
Tror vi har en kandidat till mest överskattad i allsvenskan. Adam Johansson, jag tyckte han var usel i landskampen igår. Men ändå så får han bra kritik i tidning och under sändning (men det var ju Glenn Hysén, kanske världens mest partiska person. Har han ngnsin sagt ngt illa om en IFK spelare?).

Jag tyckte Adam tappade markering flertalet ggr, han tappad boll, fick panik när han fick bollen, m.m.

En som däremot överraskade positivt var Rasmus Elm. Där har vi en kille som kommer att bli proffs i sommar.
Örebro BabyKladde
2009-03-29 19:34
Allsvenskan ÖSK :
om vi har tur fylls det en buss till.. men mer lär det itne bli.. folk i stan är för dåliga på att sötta sitt lag på bortaplan..

..dock åker en hel del snett samt finns en del ÖSKare i huvudstaden, så vi kan bli ett helt gäng trots allt.. men det är ju antalet bussar som kubanerna fyller som jag anser räknas.
AIK Saywee
2009-03-29 19:34
crille. rakt på sak, du kan inte tänka dig att byta tröja ;-?
Örebro crille.
2009-03-29 19:26
Ösk u. Målvakter! Rakare än så kan det inte bli!
AIK Saywee
2009-03-29 19:24
crille. vilket lags ungdomar tränar du, vad är Mv?

Raka och tydliga svar är önskvärda!
Örebro crille.
2009-03-29 19:19
Ja vad jag tränar på är hemligt!!! Nä skojar bara..Tränar Mv ungdoms talangerna. Dom melllan 13-16 år. Är med i förbundet åxo på ett litet hörn...
AIK Saywee
2009-03-29 19:08
Boniek, eftersom jag vet i vilket härligt lag du spelar i, får jag nog göra ett besök framöver på er hemmaarena ...

... apropå arenor så verkar GT anammat "Gamla Ullevi" för den nybyggda gamla Ullevin och den nya Ullevin verkar konsekvent benämnas med "Stora Ullevi". Men det kan nog ändras vad det lider, dessa diöttebörjare, de är för goa!

Ulla Gamlevi hälsar!
Annons: