/fotboll/osk/forum/6116.aspx/fotboll/osk/forum/6116.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Wuzac
2009-03-24 22:52
Mittåt: Fast jag tycker egentligen att Johan aldrig på riktigt fick chansen som ren forward. Kanske enstaka tillfällen men inte med kontinuitet. Han malplacerades på kanten där jag inte tycker han passade.

Nu säger jag inte att han skulle ha slagit igenom i ÖSK om han fått spela ren forward. Men han fick aldrig riktigt chansen känns det som.

Örebro Mittåt
2009-03-24 22:46
Väldigt kul för Robert att han kommit igång så bra i Åtvidaberg. Det betyder mycket för självförtroendet. Och med bra självförtroende blir det fler mål.

En annan spelare som det gick rätt trögt för var Johan Pettersson. Men när han kom tillbaka till Sirius började han producera igen som om han aldrig varit de där två åren i Örebro.

Sirius har lagt in ett video-klipp på sin hemsida från deras senaste match mot Syrianska FC. I slutet av matchen gör Johan 2-1 till Sirius. Ett mycket snyggt mål där han med vänsterfoten lobbar över den jätte som Syrianska har i sitt mål.
Wivallius
2009-03-24 22:36
//Erki

Om inte annat kanske han blir säljbar till sommaruppehållet.
Örebro Mittåt
2009-03-24 22:13
Ja, det stämmer att Häcken torskade mot Lindome. Slutresultat 2-1. Häcken verkar dock ha spelat med ett rätt uttunnat manskap. Det var inte deras förstauppställning. Men ändå, sådant svider.

Det kan ju även vara så att Lindome är ovanligt bra i år för att vara en div 1-klubb. De har spelat 0-0 mot Örgryte också.
Örebro Erki
2009-03-24 22:12
Robbo gjorde mål trots att han bara spelade 25 minuter. Lite typiskt honom att hoppa in och trycka in ett mål.

Tror inte vi har lånat ut en potentiell allsvensk skyttekung, men kanske en för superettan?
När han kommer tillbaka efter lånet kanske han är redo för allsvenskan :)
Örebro Wuzac
2009-03-24 22:02
Wivallius: Jag tror det. Han nätade i matchen innan som också slutade 1-1. Succestart? Bra för hans självförtroende. Tänk om ÖSK lånat ut en potentiell skyttekung ?
Wivallius
2009-03-24 21:40
Robbo räddade 1-1 för ÅFF mot Sylvia i kväll. Han har väl gjort ÅFF:s alla mål sen han kom dit?
Wivallius
2009-03-24 21:32
Är det sant att Häcken förlorade mot Lindome?
Örebro Pras Y
2009-03-24 21:17
Mittåt

Lyssnade på det för någon månad sedan. Väldigt intressant måste jag säga. Det går inte säga "de går aldrii" efter att ha lyssnat på Abdels livshistoria. Roligaste är ändå när han kommenterar inhoppet han gjorde i Allsvenskan. Jingblad hade gett han några direktiv när han stod redo vid sidlinjen men Abdel menade att han inte uppfatta något. Han sprang bara in och ja, sprang.
Örebro Mittåt
2009-03-24 21:08
Arne Holmberg på Radio Örebro har intervjuat Abdel Seidou relativt nyligen. Se länken och skrolla en bit ner.
Örebro Mittåt
2009-03-24 20:59
Abdel Seidou kom så småningom tillbaka till fotbollen. År 2007 spelade han i Arboga Södra, som då vann div 4 överlägset. Inför fjolårets seriespel gick han sedan till allas överraskning till Kolsva IF.
Örebro Marta (hane)
2009-03-24 20:45
Var visst kung för någon afrikansk by eller nåt med... Riktigt skön ÖSK-profil
Örebro chilie
2009-03-24 20:29
Härliga IFK
tror han slutad med fotboll och började spela amerikansk fotbol och kom med i landslaget samma år som han började spela.
Örebro Marta (hane)
2009-03-24 19:55
Härliga IFK/ Abdel Seidou?
IFK Norrköping Härliga IFK
2009-03-24 19:26
Tja, jag gör lite research och undrar om någon kan tala om för mig vad spelaren i fråga hette som var 25 när han började spela fotboll och endast hade spelat fotboll i 3 år innan han fick en plats i ÖSK:s A-trupp.

Är det någon som har info om vad som hände med han?

Tack på förhand.
Örebro Erki
2009-03-24 17:52
Stephan// Aftonbladets "Fotbollsbibeln" kommer den 31/3 (Se bannern längst upp på länktipset)
Örebro Mickee?
2009-03-24 17:38
Ämne: Oväntat val av Nordi....
Vem hade isf varit ett väntat val i Gefle? ;)
Örebro Stephan
2009-03-24 16:53
Mittåt// Kan stämma, det du säger. Tack! Brukar vara riktigt intressant läsning.
Örebro Joerny
2009-03-24 16:41
Oväntat val av Nordin Gerzic.
Örebro Mittåt
2009-03-24 16:35
Stephan// Förmodligen någon av de första dagarna i april. Man vill nog från tidningarnas sida se transferfönstret stängas först. Dessutom är den allsvenska upptaktsträffen först den 31 mars och innan dess är det inte någon större idé att publicera sig.
Örebro Stephan
2009-03-24 16:24
Hallå!
Någon som har koll på när dom allsvenska fotbollsbilagorna kommer? :)
Örebro Mittåt
2009-03-24 16:18
Ericson// Allting är relativt och det gäller speciellt i fotboll. ÖIS har haft en urusel försäsong och bland annat fått stryk av Jönköping Södra och Ängelholm. Mot div 1-laget Lindome blev det 0-0. Så oavgjort 1-1 mot ÖSK ses nog som något positivt oberoende av mängden vatten per kvadratmeter fotbollsplan.

En förklaring till de dåliga resultaten är givetvis att de två A:na saknats. Allbäck gjorde väl sin första match för försäsongen mot ÖSK och Alvaro Santos har inte spelat än.
Örebro Ericson
2009-03-24 16:01
Öhh, relativt bra spel?
Örebro Örebro-SK
2009-03-24 15:45
Riddez längtar hem ( till Ösk) tyder jag det på :) Ta hem Riddez i sommar och flytta upp Wowoah längre upp i banan.
Wivallius
2009-03-24 15:45
Till min stora förvåning säger Riddez i Svartvitt-intervjun att han hellre spelar i ÖSK än HBK!

;-)
Örebro Chipset
2009-03-24 15:25
Har inte undgått att sett att svenska cupen startat lite i skymundan. Vore kul om vi kunde göra något i den i år och förutsättningarn finns med en bredare trupp i år.
Örebro rirobban
2009-03-24 15:25
Någon som hört rykten om nya ÖSK-bloggen?:)

Inom kort kommer kanske ett litet länktips till en sida...

Det kan aldrig bli för mycket ÖSK!!! :):):)
AIK Saywee
2009-03-24 14:24
Sobel//
jag återkommer med varför jag inte tror på Elfsborg i år, men ni är inte mycket sämre än förra året, topp tre måste vara ert sikte, eller?

Måste snart styra kosan till gröna, sköna Halland.

Däremot i ditt sista stycke i ditt inlägg om långsiktiga mål är vi helt överens!

Jag vill inte vänta sex eller sju år, hur det ser ut då, för olika lag, har vi ingen aning om ...

... i år har vi faktiskt chansen!!!
Örebro ÖSK KRILLE
2009-03-24 13:43
Halmstads brasilianske anfallare Anselmo är spelbolagets favorit att vinna skytteligan i årets allsvenska.
Örebro ÖSKare i exil
2009-03-24 12:54
Ämne: Ämne: !--TEMP_B--!Ämne....Jag tycker att just iår så ser vi färre lag som ser starkare ut än förra året. Jag tolkade det du skrev som en generell förbättring. Jämför försäsong 2008 och 2009 så är det överlag blygsammare i år än förra året. Men nu förstår jag hur du menar.

Vad det gäller målsättning så är det mer eller mindre bevisat att goda resurser är en förutsättning för sportslig framgång.

2008 - Kalmar FF
2007 - IFK Göteborg
2006 - IF Elfsborg
2005 - Djurgårdens IF
2004 - Malmö FF
2003 - Djurgårdens IF
2002 - Djurgårdens IF

De lag som har vunnit sen 2002 har alla haft en stark och positiv ekonomi. T.o.m Kalmar som är ett slags undantag. Det har gjorts en hel del tänkande och forskande på det här. Osynligahanden (http://osynligahanden.blogspot.com/) har tagit upp det och det visar sig att med tillfälliga undantag så är det resursstarkalag som vinner.

Det väl sagt så får vi väl se på ÖSKs ekonomiska utveckling och våra mål och se att dessa än så länge följs åt. Och att styrelsen pratar om att öka omsättningen och lönsamheten så är det för att nå de sportsligamålen.

Den intressantaste frågan i allt det här tycker jag är: Vad saknar ÖSK för att vinna SM-guld?

Edit, stavfel+länk.
Annons: