/fotboll/osk/forum/6111.aspx/fotboll/osk/forum/6111.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro DaSa
2009-03-28 10:02
Ämne: Ämne: Ser ni ....
Håller med dig ang. Nobbe. Känns som det är där vi får värva nästa gång.

Angående försäljningar så skall vi nog inte hoppas för mycket. Tror både Porokara och Nordin måste ta ett rejält kliv till i utvecklingen för att kunna bli sålda utomlands. Känns som lågkonjukturen kommer att göra att det blir svårare att sälja framöver, det som talar för är den svaga svenska kronan som för tillfället ger en rabatt på 20%.

Var står det att Erik Nilsson är klar för KIF? Känns som lite tunt med bara 5 mittfältare.
Örebro Marcus A.
2009-03-28 09:57
Grixx//

Jag var just nere vid Behrnabeu, planen är HELT snöfri.
Örebro Marcus A.
2009-03-28 09:49
Erik Nilsson till Karlslund. Kan nog vara en bra lösning för honom och bra att ÖSK snabbt kan återkalla honom om behovet uppstår.
Örebro Sekt. E
2009-03-28 09:37
Genrep!
AIK Saywee
2009-03-28 09:26
I morgon vid den här tiden är det inte den här tiden.

Idag är det dock match, genrep på BA, hoppas jag (vädret?). Är dock kvar i Halland där det just nu, på sen morgon, är vindstilla, strålande sol och sex plusgrader i skuggan.

Förstår att ni har något sämre väder, men det skall väl bli något bättre under dagen. Hoppas verkligen att det kyliga vädret inte medför några skador!

FORZA SVARTVITT!
Örebro Anomander
2009-03-28 09:12
Ämne: Ser ni er själva som....Få är nog de som ser ÖSK som en storklubb. Däremot är det tydligt att klubben går mot ljusare tider, både sportsligt och ekonomiskt. Detta går uppenbarligen en hel del personer på nerverna, dig bland annat.

Edit (Substans i inlägg är trevligt):
Finns roligare saker att diskutera på forumet än om ÖSK är en storklubb eller inte. Ser fram mot dagens match och jag hoppas verkligen att Bedoya får fler minuter än i de senaste matcherna på BA. Helst skulle jag vilja se ett mittfält bestående av Nordin, Bedoya och Kihlberg. Gärna med Bedoya som offensiv spets av de tre.

Gällande Nordbacks betydelse för laget så vet jag inte om jag håller med vissa gamla rävar på detta forum. I matchen mot BP gjorde han ett rätt, målet. Det kan vara så att Nobbe är nedtränad och därför har svårt med timingen i positionsspelet. Klart är i alla fall att han oftast kommer någon sekund sent in försvarsspelet och därför lätt blir förbispelad. Detta i kombination med att han allt som oftast gömmer sig bakom motspelare i speluppbyggnadsfasen gör att jag hellre ser Bedoya på plan.

Tror till och med att Bedoya vann mer boll än Nobbe den matchen :)

Hursomhelst, ÖSK är ÖSK och veckans höjdpunkt närmar sig - oavsett om det är Nobbe eller Bedoya på mittfälet!
Örebro Grixx
2009-03-28 08:38
Lite utanför Örebro har jag 20 cm snö, och det snöar för full. Tror de får börja jobba med plan ganska snart eller....
Örebro Djäflun
2009-03-28 08:15
Ett mycket trevligt länktips för den som missat det.
Örebro ÖSKare i exil
2009-03-28 02:49
Jäclariminlåda vad det börjar kittlad. Så kul med fotboll! Visst måste det gå bra imorgn men ett bra genrep och försäsong är ju inte bra. Ojojojoj...
Örebro Kajanus
2009-03-28 02:32
På tisdag, 31/3 så kommer Aftonbladets Allsvenska guide, finally! Expressen lär släppa som samma dag.
Helsingborg Rinno
2009-03-28 01:45
Ser ni er själva som en "storklubb" ?

Ni är tex mycket större än Hammarby.

Dock så är ni skit jämfört med oss.

Mvh
Örebro Wuzac
2009-03-27 23:57
ÖSK-Karl: Ja det blir match ganska så säkert. Ingen mer snö att vänta enligt smhi och det som finns hinner säker töa undan alternativt bli bortskottat.
Örebro ÖSK-Karl
2009-03-27 23:31
Är ni säkra på att det blir match imorgon? Jag har en kompis som skall åka från Linköping. Trist om han får åka i onödan.
Örebro Pras Y
2009-03-27 22:35
Debatten Porokara Vs Nordin

Roni har spetskompetens men vet i om jag själv vore sportchef utomlands så är inte det säkert om valet fallit på Roni. Visst det beror på vilken typ av spelare man behöver men Nordins kvaliteter är unika, det märk överallt i europa. Hur många duktiga offensiva spelfördelare finns? Det svenska landslaget har i princip ingen. Spelare med Nordins kvaliteter är unika som sagt. Så valet är nog inte så självklart mellan Roni och Nordin.
Örebro Olsén19
2009-03-27 21:59
Hur många dagar innan måste planen vara duglig för spel?
K-märkta skitarena! lägg in värmeslingor i alla fall !
Örebro Roswall
2009-03-27 21:56
ÖSK KRILLE: Kul och snygg grej, dom har dock skrivit datumen fel...

Aspen: Jag hoppas på Råsunda, bättre arena och endast 5-10min från min lägenhet! Hur som helst, 3p i premiären!
Örebro Aspen
2009-03-27 21:28
"På Stockholm Stadion är det ännu tjäle i marken"

Tyvärr kommer inte Stockhom Station gynna spelande lag som ÖSK. DIF gör att för att hålla kvar matchen. Man känner väl att det är deras enda chans.

Örebro ÖSK KRILLE
2009-03-27 21:23
Kanske har varit uppe förut? NA:s allsvenska nedräkning!
Henrik-Åtvid
2009-03-27 20:55
Jag utgår ifrån att Walker levererar imorgon.Tippar en bekväm 2-0 seger för ÅFF.
Örebro Wuzac
2009-03-27 20:52
Förhoppningsvis ger Porokara ÖSK 10-15 mille och övriga nycklar stannar. Just på Porkaras kant har vi ju så god täckning med Näfver & Frempong så ska vi tappa en nyckespelare och ge ÖSK en god inkomst så känns det som just där är lämpligast. Även om jag skulle sakna Porokara som sjutton.
AIK Saywee
2009-03-27 20:41
Let´s dance. eller?
AIK Saywee
2009-03-27 20:12
Wusac, OK, jag förstår hittills dina tankar angående jämförelsen Porokara/Nordin, men hur kan det bli i framtiden?

Men jag tycker inte att du har fel i dagsläget.

GOK
AIK Saywee
2009-03-27 20:06
Wusac, när jag skrev "Sveriges bästa målvakt i Sverige" menade jag verklingen vilken som var/är bäst i Sverige ;-)

FORZA JOHN!
Örebro Wuzac
2009-03-27 19:57
Saywee: Jo jag tycker också Nordin är viktig och duktig. Men Porokara känns mycket jämnare och har en högre lägstanivå. Det händer hela tiden saker när han får bollen och han tappar den inte så ofta som Nordin.

Nordin kan försvinna totalt perioder i matcher och ibland hela matcher liksom vara känslig för press, alltså när spelet blir tajt i högt tempo. Detta bedömt efter 2008 års spel skall tilläggas. Det känns som om Porokara är klart mer mogen att ta ett steg till och klarar tajt spel bättre. Motspelare kan ju hänga som druvklasar på honom likt förbannat kommer han ut med bollen. Porokara kan också liksom Nordin så bländande passningar (såg du hans passning till Sammy vid 1-0 målet mot ÖIS?).

Ovanstående är en åsikt och utgör sig inte för att vara en sanning.
AIK Saywee
2009-03-27 19:49
GP´s sportjournalist har bara koll på Götet och knappt det ...

Men Wusac, hur menar du angående Porokara och Nordin? Båda har potential och lite olika positioner, men kan gå långt, dessutom mycket snabbt i sin rätta miljö. En finsk dansk eller en svensk dansk?

Eller som man kan skriva inför "lets dance", ska vi ta på oss finskorna eller danskorna ...?
Örebro Wuzac
2009-03-27 19:47
Eftersom jag är på inläggs humör:

Sixten säger i en artikel jag läste idag (har glömt var men länken kom från detta forum) när det gäller truppen att han har flera olika typer av spelare och kan byta och dona beroende av motstånd. Nu tror jag inte herr Boström kommer att byta särskilt mycket. Men en sak tänkte jag på.

När ÖSK mötte Hammarby på Cypern var herr Igor Armas total överlägsen i luftrummet på alla offensiva fasta mot ÖSK: Käre Magnus Wikström må vara stor och en hyfsad nickspelare men där kom han till korta. Almebäck behöver vi inte ens fundera på. Igor Armas fick på farliga nickar nästan hela tiden på hörnor och frisparkar mot ÖSK.

Vore jag Sixten skulle jag matcha Berra och ALmebäck mot Hammarby och låta Berra ta hand om Igor på fasta och låta Almebäck ligga nära Charlie. Vi får se hur han gör.
Örebro Wuzac
2009-03-27 19:32
Om jag ska spinna vidare på Alvbåge spåret tycker jag faktist han är Sverige näst bästa målvakt. Bara Isaksson är bättre i dagsläget. Det gäller främst Isaksson räckvidd och luftspel. Alvbåges luftspel är klart bättre än Westmans men egentligen tycker jag inte luftspelet är Alvbåges signum och där är han bra, som flera andra i AS, men inte brilliant. Det Alvbåge saknar är rutin från landslaget. Men det verkar inte Lagerbäck så pigg på att ge honom.

Eddie Gustavsson måste jag erkänna att jag inte sett sedan han blev utlandsproffs. Men jag minns hans matcher i AS väl. Och tyckte inte han var speciell. I en match mot ÖSK som ÖSK vann var han direkt dålig.

När det gäller Alvbåge tyckte jag dock att han gjorde vissa tveksamma ingripande inledningsvis efter att han kom till ÖSK men spelade upp sig varefter och blev till slut den Alvbåge man minns lämnade ÖSK med rena omöjliga räddningar emellanåt.

AIK Saywee
2009-03-27 19:24
Wusac, instämmer helt och tycker att vi har ...

... "Sveriges bästa målvakt" i Sverige!

FORZA JOHN ALVBÅGE!
Örebro Wuzac
2009-03-27 19:19
apskallen: Att påstå att Alvbåge är tredje bästa målvakt i AS är ju ett skämt. Helt objektivt kan jag inte se någon som i dgasläget är bättre såvida inte någon plötsligt gör en osannolik säsong. Dessutom var Alvbåge utan tvekan även bäste målvakt 2007 i AS. Hade han stått i Elfsborg hade han fått det priset. Iofs hade Westman också fått det om han stått i Elfsborg i fjol.

När väl moståndarna fick öppna chanser mot Wiland var han högst mänsklig.

GP:s sportjournalist verkar ha dålig koll.

Min gissning är fortfarande att den som får det definitiva genombrottet i år och blir proffs är Porokara. Ärligt talat - Om jag hypotetiskt vore tränare för t ex en Dansk klubb och var tvungen att välja mellan Nordin och Porokara skulle jag inte behöva så värst lång betänketid.
AIK Saywee
2009-03-27 19:04
Forza the Blues!!!
Annons: