/fotboll/osk/forum/6108.aspx/fotboll/osk/forum/6108.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Djurgården Micke i Haninge
2009-04-02 14:29
Nä, seriöst...

Skit på er och lycka till 2009! I alla matcher utom två förstås. Allsvenskan behöver även er totalfotboll; 11-0-0.

Ciao!
AIK Saywee
2009-04-02 14:29
Ämne: Undrar om dom hinner....
Många frågetecken????????
Funderar på vad som är kriterier för en en spelbar arena, finns SvFFs regler någonstans, ingår tjäle som godkänt underlag, med tanke på främst skador men även på att kunna erbjuda bra svensk fotboll???

Hur länge har den eventuella regeln funnits angående spelbara arenor, vad var/är syftet, tillämpas den, eller?

Ansvariga för Stockholm Stadion har väl haft några år på sig att åtgärda och ändå finns oron kring en premiärmatch en bit in i april.

Djurgården kanske kan degraderas???

Regler utan betydelse ...?
Örebro Grixx
2009-04-02 14:28
Det Mittåt nämnde på p4 kl 16:00 inbegriper bla chatt med Nordin och Anrells toppning med ÖSK.
2009-04-02 14:28
Jibbe

Blanda inte in dina fysiska förekommande i debatten tack!

*3 poäng till DIF*
2009-04-02 14:26
rirobban

0-9
0-9
0-9

Hur spännande kan det bli? Sopor.

DIF mot GULDET!
Djurgården Jibbe
2009-04-02 14:25
Ämne: Micke i haninge//
E....
Från bortaklacken räcker det med en vanlig stjärnkikare för att se Djurgårn lira boll.
Örebro rirobban
2009-04-02 14:23
Läs gärna min krönika på ÖSK-bloggen... ikväll presenteras också det sista laget på bloggen (Kalmar FF). Det senaste laget är ÖSK. Våra tabeller är därmed spikade och nu återstår det att se om de stämmer:)

Jag och sersant kommer också att tippa varje omgång...
Örebro rirobban
2009-04-02 14:21
Ämne: Saywee

"Seda....
Hahaha du är bara för mycket:):):)
Sov du hela säsongen 2008? Verkar ju nästan så. Djurgården, laget med allsvenskans sämsta arena, sämsta spel, sämsta tvålen.

Jag ser inte DIF som konkurrenter i årets allsvenska. Ni får helt enkelt inrikta er på att klara er kvar. Konkurrenter i år blir AIK, MFF, TFF, HBK osv...
Örebro Mittåt
2009-04-02 14:15
SR Örebro (P4 alltså) kommer att tala om ÖSK i Rakt på Sak någon gång efter kl. 16:00 idag.
Örebro Ösknisse - Et ipsa scientia potestas est
2009-04-02 14:07
Nu har jag också bytt nick till ett lite roligare

Alla till stadion!
Örebro ösknisse
2009-04-02 14:06
Min startelva
Alvbåge
Anttonen--Almebäck--Wikström--Wovven
Bedoya--Kihlen--Gerzic
Bassombeng--Olsen--Porkara
Örebro Sekt. E
2009-04-02 14:01
Undrar om dom hinner få tjälen ur backen? Tror att våra lirare skulle uppskatta ett underlag som inbjuder till fin fotboll.
AIK Saywee
2009-04-02 13:58
Tror jag skiter i denna hjärnkanin, nonchalerar helt enkelt, orkar inte bry mig längre (tror jag), vädret är för underbart.

FORZA SVARTVITT!
Örebro ösknisse
2009-04-02 13:56
Micke i haninge//
En liten fråga, räcker det med den förstoringen som finns på en vanlig traditionell kikare för att se något på stadion eller ska jag för säkerhets skull släpa med ett teleskop?
Wivallius
//Haginge

Appropå bönder så är det inte vi som heter Djurgården och som spelar ängaboll på en åker vid Ladugårdsgärde.

Nej, framför ett underlag för riktiga storstadshjältar: PLAST ;-)
AIK Saywee
Wivallius, din strof är kanon, skriv en svartvit variant som handlar om våra giganter!
Wivallius
2009-04-02 13:53
//Saywee

Det är väl Puckey som juurgåårn lirar.

Är det en lukt av apa du förnimmer?
Wivallius
2009-04-02 13:45
haginge//

Har du fått dryparen? Du gnäller som den värsta närking.

Förbered dig i stället för att följa ditt lag och Gefle ned i Div 2 norra.
AIK Saywee
2009-04-02 13:44
Micke i Haninge//
Apropå 11 försvarare - Anfall är bästa försvar!!!

Dessutom kommer ÖSK före Djurgården i AS 2010, det är egentligen det enda i denna fåniga debatt som intresserar mig, så där ser vi tillsammans fram emot AS 2010.

Lycka till på er friidrottsarena, vad är det förresten för slags idrott ni utövar?
Wivallius
2009-04-02 13:43
Kan med tanke på vårt sistlidna väder inte undanhålla er denna strof jag just plitat ned där jag satt i stadsparken med solen i ögonen ;-)

"En torr och kall wåhr
gör Sommaren kort
Och Wintrens föda fördrifwer
Gud hielpe
som råer
sij Wåhren går bort
Och liten glädie oss gifwer
Sool warma
förbarma
Hoos Wädreth tort
Nu kölden Sommaren rifwer.

Godt Maijeregn giff
lät dugga tätt neer
Lät warm Dagg Örterna fuchta
Oss torckan bortdriff
låt frostet ey meer
The späda Blomsteren tuchta
War rådigh
war nådigh
för them iagh beer
Som Heran tiena och fruchta

Lät Wäderet kolt
och torckan oblidh
Ey twinga Rosorna röda
Lät Åkeren stolt
ey läggias så nidh
At han ey Bondan kan föda
Bewara
från fahra
I allan tijdh
Then späda Jordenes gröda."
2009-04-02 13:41
Saywee

"Sedan är det väl som vanligt skillnad på kvalitet och kvantitet?!"

Håller fullständigt med. Ni har inget och vi har allt. Eller som den fattige sa: "Har man inget, har man inget att förlora".

Nu ser jag redan fram emot AS 2010: En Allsvenska utan Örebro och utan ett lag med 11 försvarare.
Wivallius
2009-04-02 13:40
Patrik i Haginge//

Jag förstår att min enkla reflexion tog. Tur det finns plåster!
Wivallius
2009-04-02 13:38
//Saywee

Vi bockar och bugar för den livsglädje du sprider här på svartvitt :-)
2009-04-02 13:36
Wivallius

Lycka till med Kulturbesöket... Med tanke på din beskrivning så kommer du nog behöva grabben till hjälp för att slippa gå vilse. Du verkar ju inte vara vassaste kniven i lådan direkt.

Apropå matchen... Vaddå, har ni vunnit träningsallsvenskan i år igen?? Va ledsen jag blir...

Tyvärr, några poäng från Borgen lär du inte kunna glädjas åt på måndag, men väl en berikande kulturvandring i ett av våra största kulturarv...
Bifogar länk till ovan nämnda evenemang. Fråga grabben om du inte kan läsa...
AIK Saywee
2009-04-02 13:30
Micke i Haninge//
Lukten du känner så här års kommer nog från nervösa stockholmsbönder, från de södra förorterna eller korna som ni släppt ut på spridda gräsplättar, vilka även brukar läcka metangas.

Det är inte speciellt svårt att hitta i en liten miljonstad ( dessutom med så kallade förorter inkluderade). Lurigare att hitta i Mexico City, som väl är en dubbel megastad, 2 ggr 10 miljoner, trevlig miljö!

Sedan är det väl som vanligt skillnad på kvalitet och kvantitet?!
Wivallius
2009-04-02 13:30
Micke i H//

Förresten, är du säker på att det inte är HAGINGE den förort du kommer ifrån heter?
Wivallius
2009-04-02 13:27
//Micke i Haninge

Hej på dig själv, betongbäbis!

Att tippa en etta i den matchen borde det vara högst odds på. Minns träningsmatchen mot oss när vi hade två A-lagsspelare på plan. Troligare är en säker tvåa men om era glaslirare klarar att fajtas över sin kapacitet kanske de kan nå ett oavgjort resultat.

Det kräver dock att ni har en annan målis än "tvålen" Dembo mellan stolparna.

Den där ekan som har ett eget museum nånstans i storstan, är det Vasa den heter? Ligger det muséet i Råsunda? Jag tänkte nämligen ta grabben på lite kultur när vi ändå kostar på oss tåget till Tjockhult.
AIK Saywee
2009-04-02 13:23
Dublettvarianten kommer denna gång lite senare

Edit hälsar att det börja lukta konstigt
Örebro Sekt. E
2009-04-02 13:19
Snart är det premiär.
AIK Saywee
2009-04-02 13:15
Joerney//
11.500 tror jag är möjligt, långtidsprognoserna och vädret verkar mycket stabila/stabilt för närvarande.

Ra är på gott humör i april, åtminstone till och med påsk :-)

FORZA RA!
Annons: