/fotboll/osk/forum/6103.aspx/fotboll/osk/forum/6103.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Olsén19
2009-04-05 11:25
Babykladde /

Då hade jag ju helt rätt...
"Bortalagens fans har ståplatserna, det gäller även 08-fans, blir de över ett par tusen dock så kan stolarna tas bort, men har svårt att tro detta... "

stolarna kan tas bort, precis som att stolar kan sättas dit på västra om så behövs...
men så skrev jag även "har svårt att tro det" ;)
Örebro BabyKladde
2009-04-05 10:04
Ämne: Ämne: hur mån....
..hade också lite mjöd i kroppen igår, men jag kunde ändå sitta och sortera en jäkla massa bilder från supporter-dagen och sedan lägga upp dom på kubanerna.se.. det jag ser som lustigt är ju att Erki och ÖSK har ju fotograferat läktarbygget och nyligen uppdaterat.. så man borde ju trots berusat tillstånd ha koll på vad som händer.. med tanke på att dom bygger på ett helt annat sätt med östra än västra..det var det jag såg humorn i att man inte kände igen en 2 år gammal photoshop-ad bild.
Örebro Walter Gigena
2009-04-05 09:55
Ämne: hur många här har en....
Du pratar om 2 personer som hade lite lördags mjöd i kroppen. Du ska se att folk överlag har väldigt stor koll på vad som händer i stan.
Örebro BabyKladde
2009-04-05 09:16
hur många här har ens koll på vår egen arena? =O
humor på hög nivå och läsa i efterhand..

..den enda som skrivit nåt vettigt är Olsen19, men han har fel med sittplats-etaget på össtra. bortasupportrarna kommer endast få använda ståplats-sektionerna som max, ssen har vi ju såklart alla spontansupportrar och familjesupportrar som befinner sig på sittplats istället.

EDIT:
Lite koll trodde jag folk hade på vad som händer i stan..
Örebro Olsén19
2009-04-05 02:00
Ämne: Södra läktaren ser u....
södra läktaren och västra är ungefär lika höga idag... antar att du menar östra vs västra... Då har du helt rätt... Den östra läktaren blir högre än både södra och västra just av den anledningen att det blir 2 etage... Det övre etaget är till för sittande publik (typ 10 rader) medans det nedre etaget är till för stående (typ 18 rader)... Bortalagens fans har ståplatserna, det gäller även 08-fans, blir de över ett par tusen dock så kan stolarna tas bort, men har svårt att tro detta...

Läktarnas höjd till tak i ordning:
Norra
Östra
Västra
Södra

det var mitt natt-inlägg
Örebro Joerny
2009-04-05 01:50
Wusac// Ja, fy fan han hade förmodligen lämnat ÖSK för nån mer pengastark klubb, kanske spelat tillsammans med chippen i qatar eller var han nu är.
Örebro ÖSK KRILLE
2009-04-05 01:40
Jag hållde på att få ölen i halsen när jag så denna bild! Såg ut som vårat bygge men det är swebank arena! (det såg ut som hockeyladan i bakgrunden) Får nog lägga av och dricka nu! :)
Örebro Wuzac
2009-04-05 01:37
Stackars Miroslav. Han gjorde nog inga stora pengar i ÖSK. Annat hade det varit om han hade slagit igenom idag.
Örebro ÖSK KRILLE
2009-04-05 01:34
Jag gillar den med:)! Trodde först att det var Christer Pettersson :)
Örebro Wuzac
2009-04-05 01:29
Joerny: Btw - Gillar din profilbild ;o)
Örebro Wuzac
2009-04-05 01:28
Ja, ska göra det och rapporterar imorgon em om bilden var fejk eller inte.
Örebro Joerny
2009-04-05 01:25
Wuzac// Ja, gör det. Det är det helt klart värt. Vi får en jäkligt fin arena till slut. Och en arena som har personlighet inte som dom själlösa arenorna i Malmö och göteborg.
Örebro ÖSK KRILLE
2009-04-05 01:25
Södra läktaren ser ut att bli högre än västra stå! Har jag föstått det rätt så ska det vara sittplatser över ståplatserna? men tar de bort sittplatserna när stockholmslagen kommer?
Örebro Wuzac
2009-04-05 01:19
Joerny: tror dig! Men ska fasiken ta en promenad med hunden ned imorgon och se med egna ögon
Örebro ÖSK KRILLE
2009-04-05 01:17
Joerny//
Ok då har ÖSK hemsida gjort ett kul Aprilskämt!:)
Örebro Joerny
2009-04-05 01:14
Bevis:)
Örebro ÖSK KRILLE
2009-04-05 01:13
Wuzac//
Just det!!! :)
Örebro Wuzac
2009-04-05 01:12
ÖSK KRILLE: Nej, det är en styrka!!! :o)
Örebro ÖSK KRILLE
2009-04-05 01:11
Joerny//
Ja jag är full! :) Men det är fan inget handikapp!:)
Örebro Wuzac
2009-04-05 01:04
Joerny: Men satan - Bilden är ju från officiella? Driver de med oss där?
Örebro Wuzac
2009-04-05 01:02
JA, eller som det var förr. Man sätter nån unge på att gå och byta siffor på tavlan när telefonen ringer :0)
Örebro Joerny
2009-04-05 01:01
Men hallå är ni så fulla?! Det är ju västra läktaren som är inklippt. Man kan göra mycket med photoshop;)
Örebro ÖSK KRILLE
2009-04-05 00:52
Wuzac//
Ok då får vi hoppas på det! Annars vore det väl jävlig pinsamt om man bygger ny läktare och behåller den stenålderstavlan!
Örebro Wuzac
2009-04-05 00:47
ÖSK KRILLE: Vad jag förstått är den gamla bara provisorisk och skall ersättas av en modern på nya östra när det blir klart där.
Örebro ÖSK KRILLE
2009-04-05 00:46
Södra läktaren borde ha en egen hemsida :)! så man kan följa bygget mer noggrant:).
Örebro ÖSK KRILLE
2009-04-05 00:44
Blir misstänksam när den gammla resultattavlan syns i bakgrunden! Appråpå resultattavlan så undrar jag hur den nya ska se ut och var den ska sitta? eller ska de använda den gammla som är från 1800talet?
Örebro Wuzac
2009-04-05 00:40
ÖSK KRILLE: Ja satan vad det plötslig hänt mycket. Hoppas verkligen det är på riktigt!
Örebro ÖSK KRILLE
2009-04-05 00:36
Har man kommit så här långt på läktaren eller är den fejk?
Örebro Wuzac
2009-04-05 00:12
Inför DIF - ÖSK:

Jag hoppas verkligen ÖSK lärt sig läxan från DIF-ÖSK 2008 när de gick i den taktiska fällan. Dif pressade högt och hårt med understöd mot ÖSK:s kanter som är nyckeln till vårt anfallspel och neutraliserade oss totalt. Sedan försökte Dif göra samma sak mot Bajen som dock hade läst på sin läxa och styrde upp spelet centralt och spelade förbi pressen. Även Haginge sade efter matchen att Dif misslyckades med sin taktik mot Bajen då de spelade "förbi" den.

Man kan misstänka att Dif, även om nya tränare, tar med sig den taktiska designen och erfarenheten till denna match men jag hoppas verkligen att Sixten/Rickard är förberedd på det och har en plan B som spelarna är införstådda med.

Men ska ÖSK kunna spela upp centralt krävs en gott passningspel med tempo och rörelse. Skall bli intressant att se om den kompetensen verkligen finns (som Bajen hade/har) som påstås eller om det blir långa tjongbollar på chans. Jag misstänker starkt det senare.

Sen, om jag "känner" Zoran rätt kommer han skita i hur Dif spelade 2008 och ösa på med sitt 4-3-3. Men man kan inte utesluta att han studerat dvd:n från 2008 och dragit vissa slutsatser.
Edit stavis
Örebro ÖSK KRILLE
2009-04-04 23:42
Vem dömmer Djurgår´n - ÖSK på måndag?
Annons: