/fotboll/osk/forum/6101.aspx/fotboll/osk/forum/6101.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Mittåt
2009-03-31 22:41
Det var kul att se Tommy Wirtanen av två anledningar i kväll.

* Han börjar att ta ett allt större ansvar, manar på sina lagkamrater och delar i sann Kihlberg-andra ut förhållningsregler om vad de andra skall göra.

* Efter det att han kopplat in turbon några gånger i löpdueller mot Karlslundare, så resignerade dessa och utmanade honom inte ens. De insåg det lönlösa i att försöka ta honom i man mot man löpningar.
Örebro jappel
2009-03-31 22:40
Två sena värvningar..dock inget som avskräcker.
Örebro Olsén19
2009-03-31 22:39
Lösning finns säkert, men vad är det för lösning? Någon som sitter inne på svaret?
Örebro Olsén19
2009-03-31 22:37
Jag förstår inte riktigt en sak när det gäller Östra läktaren.. Jag kom precis från Behrn Arena och jag undersökte lite extra på Östra...

"Etaget" som det så fint kallas är enligt mig för långt ner på Östra... Är det inte meningen att gästande supportrar skall stå längs hela undre kortsidan på Östra?
Då funderar jag lite på hur man hade tänkt sig vid de sittplatsrader som kommer vara längst ner, De kommer nämligen vara på samma "plan" som översta raden med ståplatser... Det kommer vara någon meter svängutrymme mellan bara... Detta gör mig lite orolig när till exempel stockholmslagen är här, det är ganska lätt att börja bråka där. Ok ett staket kommer säkert att ställas upp, men det kommer ju vara lika högt som staketet längst ner på Västra är (vilket inte är så högt, speciellt inte när man snackar om 08 fansen).
Är det inte meningen att "etage" ska vara som det är på Norra läktaren = man måste kunna komma dit ovanfrån?
Ex Málagas arena:
http://malagacf.com/?mod=multimedia_panoramics&photoID=7&categoryID=4&oldcategory=

Där kan man inte komma till det övre etaget nerifrån utan måste gå in via trappor på baksidan...

Hur har man tänkt detta?

AIK Saywee
2009-03-31 22:34
jappel, hittills har mitt tips lutat åt samma som ditt, men jag avvaktar, det är nästan en och en halv timme till, tur att det är sju plusgrader i Halland eftersom fönstret skall vara öppet :-)

PS men Djurgår´n hittar väl inget i kväll som kan avskräcka?
Örebro jappel
2009-03-31 22:23
Ämne: Fönstret är öppet i ....
ser väl ut som att det blir varken eller....lite synd på ditt sista förslag..
Ska bli skönt att kunna focusera på premiären utan att tänka på detta störmoment. (slut på rika klubbar som värvar stjärnor, för tillfället)
AIK Saywee
2009-03-31 22:11
Fönstret är öppet i nästan två timmar till, attans vad svalt det blir, tur att det är vår.

Wilton till MFF (?), eller finns några fler spektakulära sistaminutenvärvningar, Zlatan till ÖSK?
AIK Saywee
2009-03-31 21:52
Ämne: Seg match idag. Stun....
Chipset, innan jag glömmer matchen, hur var Westman och Bedoya idag, om de spelade?
AIK Saywee
2009-03-31 21:43
Äsch, jag glömmer dagens reservlagsmatch eller bänkmatch, har inte ens sett den så jag har inga synpunker på vad som uträttades, nu är det Djurgården som gäller för de Svartvita Eleganterna och funderar lite till på tipset.
Kerenskij
2009-03-31 21:33
Gohan//

Nej det vart inget San jose för Aki Riihilahti. Han Klarade inte läkarundersökningen.
Örebro Gohan
2009-03-31 21:25
Ämne: Chipset// Hur var Be....
Ari spelar i San jose så det blir nog inget med det
AIK Saywee
2009-03-31 21:24
Vill dessutom skriva att jag hoppas att hela truppen tränas så att de orkar springa och jobba, oavsett det är träningsmatch eller ej, men helst vill jag se prestationerna under tävlingsmatch och att bänkgänget är redo!
Örebro in med Boniek Maruti på plan
2009-03-31 21:22
hahahaha kul de där med wilton saken.
Örebro in med Boniek Maruti på plan
2009-03-31 21:21
Kul att Wirtanen imponerade!
Örebro DaSa
2009-03-31 21:20
Chipset// Hur var Bedoya?

Gå in på MFF:s forum om ni vill få er ett gott skratt. Ngn dåre som lagt ut Wiltons agents mobilnummer så nu håller flera fans på och SMS:ar att de vill att Wilton skall skriva på:)

På tal om sista minuten värvningar så skulle jag inte gråta blod om Ari Riihalait (chansade bara på stavningen:)) som spelade i DIF skulle skriva på ett kontrakt. Känns som han håller Kihlen klass när han är skadefri, tänk er Nordin/Kihlen/Ari tillsammans...
Örebro Aspen
2009-03-31 21:18
Favorit-NA har matchrapport
AIK Saywee
2009-03-31 21:17
Tror att jag missuppfattat anledningen till detta sena "genrep", vet fortfarande inte vad man ville testa. Man riskerade däremot ytterligare skador och dåligt självförtroende inför allvaret.

Forstod helt enkelt inte att det var ett svartvitt reservgäng, men trodde ändå att KIF lätt kunde besegras trots allt.
Örebro Chipset
2009-03-31 21:01
Seg match idag. Stundtals usel från ÖSK:s sida.

+++Berra
++Astvald
+Wirtanen
Örebro Mittåt
2009-03-31 20:53
Syftet med matchen var givetvis att ge de spelare som inte matchades mot Åtvidaberg en möjlighet att få en match i benen. Matchtempo, matchtempo, matchtempo. En del av dem skall ju sitta på bänken på Stockholms Stadion.

Slutresultatet blev 1-1.
1-0 Jonas Gredenborn
1-1 Edvin Möller
Örebro jappel
2009-03-31 20:31
Ämne: Ville man inte spela....
där har du helt klart en poäng, var kanske bara jag som missuppfattade och trodde att matchen var till för att trimma in något inför premiären..
Absolut måste vi se till att avbytarna och a-lags aspiranterna håller sig i toppform också, speciellt iår när vi inte är med i utvecklingsserien.
Örebro DaSa
2009-03-31 20:27
Ville man inte spela matchen så att spelare som t.ex. Hasan, Frempong, Oscar som fått lite speltid skall få chansen att komma i matchform.

Tycker det var kanon, hoppas de har ngnslags b-match för de som inte får spela mot DIF också. Tror det är viktigt att hålla igång hela truppen.
Örebro jappel
2009-03-31 20:18
det var kanske Kif som behövde matchning :-)
Örebro jappel
2009-03-31 20:16
Ämne: Min stora fråga är v....exakt...känns ganska meningslöst, då vi ändå inte lyckades mönstra fler spelare från en väntad a-uppställning. (var det 1 eller 2 på rätt plats?)
AIK Saywee
2009-03-31 20:15
Min stora fråga är varför ville man spela denna match egentligen?
AIK Saywee
2009-03-31 20:13
Ingen aning jag är i Halland.
Örebro jappel
2009-03-31 20:12
vem gjorde målet?
Hur såg det ut?
Såg att det var ett junior/b-lag som vi ställde upp med..men nog borde dom ha sprungit hem detta ändå eller???
AIK Saywee
2009-03-31 20:11
KIF-ÖSK slutade 1-1
Örebro DaSa
2009-03-31 19:46
Känns som vi möter "rätt" lag de första omgångarna:

DIF-ÖSK:
DIF håller på att spela in ett nytt spelsystem, så det är tacksamt att möta dem innan de spelat in det. Jonson som är en av deras bättre spelare är antagligen bort p.g.a. skada. De har inte heller övertygat under försäsongen. Tror att det blir kryss men inte omöjligt att vi tar en trea om vi får en bra start.

ÖSK-Elfsborg:
Tyvärr för Elfsborg så har de det jävligt svårt för ÖSK borta. Om vi har tur så är Martin Ericsson och Emir borta också p.g.a. skador (än det är roligare att slå dem när de har sitt starkaste lag). Tror vi tar en trea.

ÖIS-ÖSK:
Alltid svårt att möta nykomlingar i början av säsongen, men förhoppningvis så har inte Alvaro spelat sig i form innan vår match. Resultat i denna match tror jag beror på utfallet från de första två matcherna, har vi 4 eller 6 poäng så tror jag vi vinner, annars kryss.

Vad tror ni?
Örebro Olsén19
2009-03-31 19:33
undrar vad det står... vi kan ju gissa... 3-1 till ÖSK
Örebro jappel
2009-03-31 19:24
tydligen inte...är alla nere på karlslund och kollar matchen?
Annons: