/fotboll/osk/forum/6092.aspx/fotboll/osk/forum/6092.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro jappel
2009-04-02 23:18
Ämne: jappel: 5500 årskort....
för någon vecka sedan var det 2200 privata och minst lika många företagsabonemang. d.v.s totalt ca 4500 därefter har tidsfristen för att köpa årskort förlängts in i det sista för att få några sista lyckostar att boka årskort. jag det är bevisligen inte mer än 700+300 sittplatser kvar till varje match....varför skulle ÖSK "låtsas" att det inte går att köpa resterande biljetter?? självklart är dessa reserverade på ett eller annat sätt. 500 går bort till bortasupportrarna..möjligen några fler om det ska till säkerheteszoner. men i överigt verkar 5500 av de 7000 sittplatserna sålda (innan lössläpp påbörjades..) vi får väl avvakta och se vad vi får för siffror nu när årskortsförsäljningen är avslutad. Men det var väl något bättre än fjolårets 4400 enligt chatten.

vi får se...inte mycket att spekulera i såhär på småtimmarna kanske :-)
Örebro Mittåt
2009-04-02 23:16
Wuzac// De 2000 årskorten var de som sålts till privatpersoner. Till det kommer ungefär lika många som ingår i de olika sponsorpaketen. Alltså de som sitter centralt på Norra Läktaren
Örebro Mittåt
2009-04-02 23:14
Jag skulle tro att det blir ca. 4500 årskort. Det är en ökning på ungefär 10 % om man jämför med förra årets siffra. Detta under förutsättning att det inte är alltför många reserverade, men inte sålda platser på bokningsbilderna.
Örebro rirobban
2009-04-02 23:13
Ämne: Rirobban// Att ÖIK o....
Jag förstår inte varför folk störs så av VSK:) De är ju långt ifrån några konkurrenter numera. Kände mera agg mot IFK Norrköping förra året i så fall. Och sen har vi ju Degen som är en klass för sig... men gurkorna bryr jag mig inte om.
Örebro rirobban
2009-04-02 23:11
Ämne: Wuzac// Ja, som jag ....
Det stämmer... blir läktare mot Rudbecksgatan om jag minns rätt. Ska också vara stora fönster så man kan se in att det pågår saker där. Det tycker jag verkar bra. Muren nu är ingen vacker syn...
Örebro Joerny
2009-04-02 23:10
Rirobban// Att ÖIK och ÖSK bandy blir vänner är väl lika troligt som att ÖSK fotboll slås ihop med VSK:p
Örebro Joerny
2009-04-02 23:08
Wuzac// Ja, som jag har förstått så kommer det bara bli en liten läktare på ena långsidan. Men hallen blir förberedd för en utbygnad i framtiden
Örebro Wuzac
2009-04-02 23:05
jappel: 5500 årskort kan inte stämma. Det var knappt 2000 för ett par veckor sedan.
Örebro rirobban
2009-04-02 23:05
Ämne: Joerny: 2000 åskådar....Fast vad ska ÖSK bandy med en större hall till? Jag hade själv velat sett en multiarena med både hockey och bandy i samma hall. De får då samma tak och kanske kan bli goare vänner på köpet:)
Örebro jappel
2009-04-02 23:04
Ämne: Och att byta 50 arbe....
sant... visste inte att det var så många jobb i fara...men jag antar att det bara är varsel än. och att det ska ske med naturliga avgångar. Det ordnar sig helt säkert...det kanske går åt 100 nya kommunalare för att sköta nya hallen.
Örebro Wuzac
2009-04-02 23:03
Joerny: 2000 åskådare? Är det så? Det är ju ingenting? Precis så mycket som träningshallar tar?
Örebro rirobban
2009-04-02 23:03
Nu är ju inte detta ett bandyforum, men min åsikt är att det blir bra att få bort den äckliga muren som omringar vinsterstadion och få ett helt nytt och fint område runt omkring Behrn arena. Skulle inte hallen finansieras genom bostäder på grusparkeringen vid bandyisen?
Örebro jappel
2009-04-02 23:01
och på tal om biljettförsäljningen så är den ju enormt bra även i år om nu Hlynurs beräkningar (ca 55inlägg längre ner stämmer, gick inte att svara på inlägg som inte var med på föstasidan) 700+300NA sittplatser kvar till varje match resten är abonemang på ett eller annat sätt. Strålande med nära på 5500 årskort. har även på känn att de 300NA platserna betalas av NA oavsett om dessa säljs eller ej. går visserligen inte att räkna in i publikstatistiken, men väl i budgeten :-)
Örebro Wuzac
2009-04-02 22:59
Fast detta är ju inte Mittåt:s fel. Han är ju bara budbäraren
Örebro Wuzac
2009-04-02 22:58
Och att byta 50 arbetslösa byggarbetare mot 100 arbetslösa kommunalare ser jag ingen vinst i
Örebro Joerny
2009-04-02 22:58
Mittåt// 50 mille för en skithall?! Hur kan det kosta så jäkla mycket att bygga ett plåtskjul? Vem ska betala kalaset? Ska Werme betala ur egen ficka?

Nu låter jag som en bandyfiende men det är jag definitivt inte. Jag tycker det är klockrent att det byggs en bandyhall i Örebro. Är bara skeptisk till att det ska behöva kosta så mycket att bygga en träningshall. För någon riktig arena kan man inte kalla hallen som endast ska ta 2000 åskådare.
Örebro Wuzac
2009-04-02 22:56
Nja - Min mamma vill nog hellre ha hjälp hemma än nytt tak på bandyhallen
Örebro jappel
2009-04-02 22:55
Måste satsa oss ur krisen...blir kanske ännu dyrare för kommunen om de får 50 extra arbetslösa byggarbetare som ska ha bidrag.
Alla jobb är av godo..och nu är läge att förhandla ner priserna också. Klart att kommunen ska bygga dom drar ju trots allt in skattepengar oavsett konjuktur. Arbeten skapar mer arbeten och intäkter för kommunen. Bygg bygg bygg... får kommuner göra rotavdrag?? och isåfall är en bandyhall avdragsgill :-)
Örebro Wuzac
2009-04-02 22:52
Mittåt: Att man har råd med det när man kanske måste sparka ett par hundra inom omsorgen
Örebro Mittåt
2009-04-02 22:37
Klart med ny bandyhall i Örebro

Nu är det klart att det blir en bandyhall i Örebro. En enig byggnadsnämnd beslutade på torsdagen att bevilja bygglov för hallen.

Enligt Jonas Eriksson (MP), ordförande byggnadsnämnden, kommer de dock att följa upp valet av fasad och färgsättning lite närmare.

Som Tvärsnytt tidigare berättat står Örebroporten i startgroparna för att sätta igång bygget. Hallen, som ska stå klar i oktober-november, beräknas kosta omkring 50 miljoner kronor.
Örebro rirobban
2009-04-02 22:31
Ämne: Och ÖHK fick "b....
Om ÖHK klarar poäng i bortamatchen mot Tingsryd så tror jag att de tar hem detta. Då räcker det med 2 poäng hemma mot Huddinge så är det klart:)
Örebro Wuzac
2009-04-02 22:19
Och ÖHK fick "bara" 2 poäng mot Valbo på straffar. Tingsryd vann och plötsligt är det stenhårt :(
Örebro Wuzac
2009-04-02 22:13
rirobban: Ok, Anrell behåller sin status ;) Jag reagerade faktiskt när jag läste bilagan och kom ihåg vad han skrev tidigare.
Örebro rirobban
2009-04-02 22:07
Japp som sagt så var det tryckfel. Men det skrev Anrell direkt i sin krönika som länkades här nere. Därför är han kung i Örebro nu:)
Örebro Wuzac
2009-04-02 22:06
"Enligt Sixten Boström är det också stor skillnad på Kristoffer Näfver 2009 och för ett år sedan. ÖSK-tränaren menar att han är mer engagerad och förstår sin roll som proffsfotbollspelare nu.
- Jo, jag kan hålla med. Jag har mognat mer – både på och utanför planen. Nu tar jag för mig på ett annat sätt. Man är inte så ung längre.

Så du är ingen talang längre? - Hehe, nej man börjar bli lite till åren nu, men det är inga problem. " (Fotbollskanalen)
Örebro Wuzac
2009-04-02 22:03
Ösknisse : Ajdå - Såg inte det.

Fast hur kunde sådant tryckas fel?
Örebro Ösknisse - Et ipsa scientia potestas est
2009-04-02 21:55
Wuzac//
Fast om du kollar längst ner i denna krönikan så ser du att Anrell skrivit att det blivit tryckfel i Fotbollsbibeln och hans riktiga tabell står där, och där är ÖSK etta.
Örebro Wuzac
2009-04-02 21:52
Anrell tippar inte ÖSK 1:a i bilagan som kom igår utan som 7:a. Det var nog bara en gimmick Anrells tippning som 1:a i AB
Örebro rirobban
2009-04-02 21:24
Ämne: Någon som läst Afton....
Bank tippar ju ÖSK 5:a och Anrell tippar ÖSK 1:a.

Påtal om Aftonbladets guide så undrar jag om fler lagt märke till att de har Behrn arenas norra läktare i bakgrunden på de sidorna som Bank och Niva kommentera lagen (positiv och negativ)? Det har de till alla lag... tillsammans med Råsundas ena läktare som har fått en liten del längst upp på dessa sidor, men norra läktaren syns mest:)
Örebro Sekt. E
2009-04-02 20:51
Radion // Jag tror vi blir ca 400 pers. Enligt fotbolldirekt hade ÖSK aviserat ca 500 på bortaläktaren.
Annons: