/fotboll/osk/forum/6089.aspx/fotboll/osk/forum/6089.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Djurgården veeb
2009-04-07 00:51
nu är kanske inte dessa 100% tillförlitliga men det verkar inte vara så att en så stor andel håller med er.

Kalmar fick straff mot Gefle - var det rätt?
Ja (16%)
Nej (84%)

jurgården fick straff mot Örebro - var det rätt?
Ja (53%)
Nej (47%)

Helsingborg fick straff mot Göteborg - var det rätt?
Ja (32%)
Nej (68%)
Number 14
2009-04-07 00:50
Varför fick inte Tahirovic spela mer? Någon som har ett bra svar på det?
Djurgården För Djurgår´n i rymden...
2009-04-07 00:49

BabyKladde

Din teori låter ju jättebra tills man tittar på verkligheten och märker att DIF har typ fått 2 straffar på hemmaplan de senaste 5 åren. Så visst vågar de släppa straffar. T.o.m solklara sådana...
Djurgården riquelme#8
2009-04-07 00:49
Number 14

Han syftade ju uppenbarligen på skribenten, inte på någon av lagets spelare. Visst måste du väl ändå hålla med om att matchrapporten var väldigt enögt skriven?
Örebro BabyKladde
2009-04-07 00:46
det blir straff för att Åke Andreasson vågar inte fria när det är 11.000 djurgårdare på läktaren som vill ha straff.. en proffesionell domare vågar släppa, men Åke är inte så pass rutinerad att han vågar inte släppa straffen.. Kommer alltid vara så tyvärr att domare inte vågar blåsa emot hemmalaget, speciellt om det är ett 08-lag som har hemmaplan.

Alla utom just djurgårdarna säger att det INTE är straff.. alla experter säger samma sak utom Ralf Edström.

och jag var på stadion och såg händelsen...
..4 klart billiga/feldömda straffar, och en släppt solklar straff i första omgången, så kan man bedömma domarnas insats.
Number 14
2009-04-07 00:40
M-A Fleury//
Vad menar du egentligen? Vet du ens vad objektivt betyder? Johannes, Almebäck, Sixten och förmodligen hela ÖSK tyckte nog att det inte var straff medan alla djurgårdare tyckte det...
Djurgården riquelme#8
2009-04-07 00:28
Läste precis eran matchrapport och det är tråkigt att se att dagens positiva intryck av ÖSK fläckas lite av det här. Jag vet inte vad jag ska säga om straffen, för mig känns den ganska klar men verkar onekligen ses ur en annan synvinkel här.

I vilket fall som helst har ni ett intressant lag, bättre än oss på ett par positioner, och jag hoppas att ni är med oss och slåss om högre placeringar i år, om ni fortsätter att satsa offensivt dvs. Väl mött!
2009-04-07 00:27

Almebäcks försök till brytning kostade er poängen. Inget annat. Det där var straff enligt regelboken och jag hade inte gnällt på domaren om rollerna varit ombytta och ni fått straff. Inte på domaren iaf. Jag fattar att det känns surt för ni var minst lika bra/dåliga som oss. Men försök se det lite objektivt.
Örebro Walter Gigena
2009-04-07 00:25
Ämne: Fy fan vad patetiska....
Fy fan vad stavfel du lyckades åstadkomma. Det om något är patetiskt.
Örebro Mickee?
2009-04-07 00:22
Ämne: Diskussionen om stra....Vad menas då med att skriva objektivt?

Grattis till vinsten iaf ;)
Djurgården Koontz
2009-04-07 00:19
När jag såg straff situation direkt så kändes det som straff, med facit i hand en billig straff, men Heifs straff den var superbillig.

Jag tyckte DIF var spelmässigt lite bättre.
Ni hade lite flera klara målchanser.
Örebro Djäflun
2009-04-07 00:15
Apråpå att ha olika syn på straff. Kolla länktipset. Bosse Hansson i farten, en liten "hoppslagning" bara :)

Örebro Mickee?
2009-04-07 00:13
ok det är bra att veta
Örebro go_osk
2009-04-07 00:12
veeb//
Kamma dig. Tror du helt seriöst att Hammarbys och Göteborgs spelare inte har någon åsikt om straffarna som de fick emot sig? Du och DIF´s spelare hade också klagat och föraktat domaren om ni hade fått en straff emot er för en liknande företeelse som ÖSK straffades för idag.
Örebro Walter Gigena
2009-04-07 00:12
Hur många tror Åke Andreasson hade blåst straff om situationen hade varit framför Dif's mål? Det är ingen överraskning att vissa lag fortfarande favoriseras.

Faktum kvarstår dock att vi spelade uselt. Hoppas Sixten trycker på att spela bollen längs marken oavsett om vi spelar på leråkrar fulla med kratrar eller hemma på Behrn.
Örebro rirobban
2009-04-07 00:08
Ja eftersom detta beslut kostade oss ett poäng så kan man vara det. Och jag tycker att alla straffar denna omgång varit billiga.

Men bitter är jag inte. ÖSK har det alltid tufft på stadion. Nu tar vi nya tag och ska försöka ta 3 poäng mot Elfsborg på fredag...
Djurgården veeb
2009-04-07 00:03
Fy fan vad patetiska era spelare och ledare är, springer runt och gnäller som bara fan.
Ja straffen går att diskutera men tycker ni att straffarna i elfsborg - hammarby var bättre? eller för den delen den i helsingborg - göteborg? eller varför inte den i gefle - kalmar?

om man säga att en dommare för alltid är dåligt på grund av ett beslut (som era spelare och ledare gör) är man verkligen inkompetent.

sjäv tycker jag att det var en situation som ibland blir straff och ibland inte.

sen skulle jag vilja komentera eran hybris, nej örebro har är inte det lag ni verkar tro att ni är. efter att ha läst öskare kasta skit på DIF under dagen på vårat forum känns det som min plikt att ta er ner på jorden.

ösk är ett littet gäng som alldrig vunnit något och det blir bara ett upenbart bevis på vissas mindrevärdeskomples när ni försöker göra er stora och MäCktiga.

Örebro N. Bates
2009-04-06 23:55
Verkar finnas väldigt olika bilder av vad som hände vid straffen, vilket kan visa på varför domaren väljer att döma straff.
Jag tyckte att Oremo blir passerad av Almebäck precis när han tänker skjuta, och när han väl kommer till skott så står Almebäck framför och täcker boll. Effekten blev att Oremo sparkar Almebäck allt vad han kan i knäväcket. Såg nu att Amebäcks egen bild påminner om min. Men som sagt, domaren väljer att bedömma det som fällning tillsammans med många andra.

Tillägg: Precis denna typ av situationer är ofta vad som skiljer mellan hemma och bortamatcher eller för den delen storlag/bonnlag...
Elfsborg Sobel
2009-04-06 23:54
Straffsituationen är grym svår. Straffen är långt ifrån "solklar". Om jag skulle vara domare hade jag inte blåst. Tycker att nivån ska vara lite högre än det där.

Sjukt många straffar i första rundan och är egentligen bara 2 som jag ser som straff:
Elfsborgs andra
Och straffen som inte Kalmar fick ;)
2009-04-06 23:52

Gerzic och Porokara kan vi väl få? Resten kan ni behålla. Sjysst va?
Örebro Aleq
2009-04-06 23:52
Idag var Olsen, Nobbe, Nordin och Wowoaha RIKTIGT dåliga, straffen var äckligt billig men med 4a spelare som underpresterar så kraftigt så ska man inte vinna. Hoppas på stor förbättring tills nästa match...
Örebro rirobban
2009-04-06 23:42
Lagen tog ut varandra och det var på båda lagens vänsterkanter som anfallen ofta kom på. Porokara gjorde några riktiga bra saker och hade med lite tur fixat ett mål åt ÖSK.

Men det är en tråkig match där inget av lagen skaper några nämnvärda bra chanser.

PPW hade med en enda situaion från första halvleken när de visade höjdpunkter (nämligen Nordbacks nick).

I andra hade de med 2 chanser från båda lagen, som var lagom bra. Med andra ord var båda lagen dåliga, men sämst var ändå planen!
Örebro go_osk
2009-04-06 23:39
M-A Fleury//
Kolla på "höjdpunkterna" så förstår du vilken match vi diskuterar på det här forumet. Se länktips.
Djurgården M-A Fleury
2009-04-06 23:36
Ämne: Ytterst tveksam stra....
Såg vi samma match?
Djurgården snicksnackarn
2009-04-06 23:33
1-0!
Örebro Miroslav kuba
2009-04-06 23:24
Jävlar vad straffar. Å då var det ändå den mest klara som inte blev straff tänker på den Kalmar skulle haft. SJUKT ATT DOMARN MISSAR DEN!!! ÖSK får spöa Elfsborg istället. Porokara var bästa ÖSKare idag.
Örebro zxcv
2009-04-06 23:22
Ytterst tveksam straff.

Annars är detta ingen katastrof.
Djurgården har ingenting annat än denna "skitstraff" och några halvchanser.
Örebro go_osk
2009-04-06 23:22
Ämne: Ämne: Ämne....
Oremo försöker ju inte ens avsluta. Han stannar upp och söker straffen. Solklart, ingen straff.

Angående halsduken som du tjatar om så spelade Näfver med den under hela försäsongen så han ville väl fortsätta på den inslagna vägen. Ett bättre svar än så får du inte på en dålig fråga.
Örebro GT
2009-04-06 23:16
Ämne: Solklar straff! Alme....
Vänligen kolla in reprisen, Oremos fot fäller helt klart Almebäck och bägge går omkull. 50-50.
Bollen är då två meter till vänster om kombatanterna, dvs ingen SOLKLAR straff.
Örebro rirobban
2009-04-06 23:16
Om vi säger såhär... en solklar straff är det när båda lagens supportrar inte har några invändningar mot den.

En tveksam är en sådan som kom idag. De som får den tycker att det är klar, och de som får den emot sig tycker att det ej är straff. Då kan man diskutera den.

En helt felaktig straff är ifall båda lagen tycker att det ej är straff och om domaren efter matchen också säger att det är fel...

Så med andra ord var straffen på stadion tveksam och ingen hade klagat ifall han inte blåst straff... men det kändes i övrigt som en 0-0 match och lutade åt det.

Planen var så usel att jag förstår att ÖSK inte alls klarade av att spela på den!
Annons: