/fotboll/osk/forum/6085.aspx/fotboll/osk/forum/6085.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Mittåt
2009-04-06 11:02
jappel// Tränarna vill nog väldigt gärna ha en kombination av snabbhet och nickstyrka i mittlåset. Därför är den ena platsen vikt för Almebäck.

Wikström tillhör definitivt Sixtens favoritspelare. Han har spelat varje minut han har varit tillgänglig under Sixtens tid som tränare.

Språket är nog en sak som ligger Berra till last. Kommunikation inom backlinjen och med målvakten är viktig och på den punkten har jag en känsla att det fattas en del för Berra.
C.Jensen
2009-04-06 10:57
Prince inte petad, avstängd.
Örebro jappel
2009-04-06 10:53
Sitter alla redan på en buss/bil/tåg på väg mot kungliga hufvudstaden?
Örebro jappel
2009-04-06 10:52
Bara en arbetsdag = 8h kvar till premiären!
Full fart frammåt från start nu ÖSK.
Och en vattentät defensiv såklart.
ÖSK mot SM-guld 2009.
Örebro jappel
2009-04-06 10:50
Grymmt snygg bild i införartikeln för övrigt..hoppas vi får se den i kväll efter ett Rohninionummer på vänsterkanten.
Örebro jappel
2009-04-06 10:46
Ämne: Kontinuitet är ordet....inget ont om det antagna mittbacksparet, dom kommer säkerligen spela riktigt bra men är det inte lite underligt att Ze inte lyckas ta en plats i mittlåset..han har ju alla förutsättningar. Något ovårdad när han kom, men han har ju haft mer än ett år på sig att lära sig positionsspelet.
Är det bara ÖSK och Sixten som är fega eller är han helt enklet inte redo än?
Örebro jappel
2009-04-06 10:43
Ämne: Läste i Johan Esks/d....
jag reagerade på samma sak, men dn har aldrig haft en sport som är värd namnet. totalt inkompetenta och alltid sena med nyheterna. Jag sa upp tidningen mycket p.g.a. den usla sporten i DN.
Är det någon back som är snabb i allsvenskan så är det Almebäck.
Örebro Mittåt
2009-04-06 10:36
Kontinuitet är ordet, sa Bull.

Om man jämför kvällens förmodade startelva med den som avslutade fjolårets allsvenska så blir det bara en förändring under förutsättning att Eric Bassombeng kan spela. Det är Michael Almebäck som tar plats som mittback i stället för Sebastian Henriksson.

Denna kontinuitet kommer nog att kunna vara ett plus för ÖSK under de inledande omgångarna. Spelarna känner varandra väl och vet vilka roller var och en skall fylla.
Örebro Grixx
2009-04-06 10:26
Som sagt det kan gå hur som helst. Serien får gå någa rundor så får man se lite mer hur det lutar. Än så länge ser man att spelet inte motsvarar poängskörden för några lag.

Att man tar tillvara chanserna, fasta situationer och inte utsätter sig för utvisningar eller straffar är grundregel nummer 1....hur lätt som helst;-)

...och visst har Nordahl rätt om att även det bästa laget kan skaka i sina grundvalar om resultaten i början går käpprätt åt h-e.

Då kan allt börja ifrågasättas och det görs ingen åtskillnad på det som är bra eller dåligt. Så man börjar lätt dribbla bort sig själv genom att ändra även det som är bra.

Förra årets dåliga målskörd är kanske undantaget som bekräftar regeln. Ingen gnällde spec mycket förutom media under de första matcherna. De flesta var ganska tillfreds genom att spelet såg bra ut och lovade mycket....och att faktiskt poängen trillade in....och det utan någon större målfabrikation. Givetvis kunde det inte fortsatt serien ut med den poängrötan.

Nu har vi ett manskap som kan ta hem serien, givetvis med all tur i världen, inga skador och ingen spelarflykt. Möjligheten finns ju faktiskt, "risken" är kanske inte överhängande om man jämför med några av de övriga lagens spelare men favoriterna brukar ju aldrig vinna allsvenskan.

Sällan har vi haft en sådan kvalite i vårt lag och inte heller sådan bredd.

so what the heck....GO FOR GOLD

FORZA SVARVITT!!!!!!!
Örebro Blå Bergen Blues
2009-04-06 10:25
Läste i Johan Esks/dn:s genomgång i lördags av de allsvenska lagen att Almebäck är "långsam". Lite lustigt, för är det någon brist han har så inte är det brist på snabbhet. Vet att jag läste något om hans 100-meterstider, någon som minns dem? Minns att jag tänkte att "med den tiden skulle han kunna ställa upp i friidrotts-SM"..

Vi ses på Stadion!!!
Örebro Bode.M
2009-04-06 10:24
oroT:

Du kan köpa matchen för 99kr på; http://www.csports.se/

Forza ÖSK!!
Örebro oroT
2009-04-06 10:16
Nån med koll på Stream ikväll?

Om någon lägger ut matchen är jag mer än villig att betala för att få ta del.

Skicka ett PM om nån har koll.

Forza!
Örebro ÖSKare i exil
2009-04-06 09:56
Åhhhh såna preimär nerver. Sitter på jobbet och studsar i stolen. Jobbar och småkollar gamla ÖSK klipp. Det blir att se matchen hemma hos polaren tillsammans med en gårdare.

FORZA SVARTVITT
Örebro add.
2009-04-06 09:53
Äntligen!

Om drygt 1h går våran kärra mot huvudstaden,uppladdning med några öl & sen smäller det. Väl mött ikväll, forza svartvitt !
Djurgården Micke i Haninge
2009-04-06 09:25
Matchen i matchen lär det inte bli så mycket av med vad jag befarar... Haginge lär vara petad ikväll.
AIK kribba
2009-04-06 07:04
Lycka till idag, ge pissgården den start dom förtjänar, dvs torsk.
Örebro Joerny
2009-04-06 06:49
Är som ett barn på julafton. Man har inte direkt sovit bra men det spelar ingen roll, man känner sig pigg iaf!
Örebro in med Boniek Maruti på plan
2009-04-06 01:03
Åke Andreasson brukar blåsa mycket för hemma publiken o har ojämn nivå blåste bland annat straffen emot oss när vi mötte blåvitt!
Örebro rirobban
2009-04-06 00:07
Svår match idag. Men härligt att allsvenskan är igång igen. Jag tippar oavgjort 1-1 på Stadion, men resultatet kan bli hur som helst. ÖSK har ju inte direkt haft det lätt mot DIF på Stadion, men nån gång ska man väl vinna:)

Jag antar att planen inte kommer att bjuda på något större underhållningsvärde, som konstgräs dock kan vid den här tiden på året och resten av året också. Gamla Ullevis gräsmatta var dock riktigt fin och det såg ju nästan ut som en sommardag i Göteborg idag. Lite mer mulet och blåsigt i Örebro, men imorrn ser det fint ut:)

Sen är frågan om det är fördel för ÖSK att få sin två första matcher närmare inpå varandra än vad det blir för Elfsborg? Spelarna borde inte vara slitna efter en match i allsvenskan så det borde inte vara några problem att ställa om inför hemmapremiären.

Men en sak i taget, nu ska vi se till att göra en bra match i Stockholm. Skönt att båda lagen kan ställa upp med sitt bästa manskap och att ingen kan klaga på att någon saknades eller så.

Kämpa svartvitt mot seger!!!!

ÖSK!
Örebro BabyKladde
2009-04-06 00:02
Aleq:
Biljett till match ingår ALDRIG i en resa.
Medlem i ÖSK: medlemskap
årskort är inte medlemskap.. det är en biljett.
Örebro go_osk
2009-04-06 00:01
Matchbiljett ingår inte i priset. Om du är medlem i Kubanerna så kostar resan 190 kr. Är du inte medlem så är priset 250. Entrébiljett löses på plats och kostar enligt uppgift 125 pix.
Örebro Aleq
2009-04-05 23:48
Ingår biljett till matchen i priset eller är det endast bussresan?

EDIT: Anses man vara medlem i ÖSK om man har årskort?
Örebro go_osk
2009-04-05 23:43
Ämne: Det är ingen som har....
Det fanns tidigare idag 7 lediga platar till Kubanernas resa. Se länktips för mer info.
Örebro Aleq
2009-04-05 23:35
Det är ingen som har 2platser över i bilen? Bensinkostnader och slitage betalas givetvis:)
Örebro worldfarm
2009-04-05 22:50
Jag vet att en del Örebroare kommer att ladda upp på Wirströms Pub i Gamla Stan.
Örebro Sekt. E
2009-04-05 22:46
I morgon är det inte en jobbdag, det är en lång väntan på att få sätta sig i bilen och åka mot stadion.

Support your locals.
Örebro Brinkewall
2009-04-05 22:42
Så... vart samlas vi i Stockholm imorgon innan matchen mot hifdif?

Länktips: www.hifdif.se
AIK EUV
2009-04-05 22:15
Alla mina lyckönskningar i matchen mot DO imorgon - ni borde vinna.
Örebro Ösknisse - Et ipsa scientia potestas est
2009-04-05 22:07
epiphone//

Sisådär 137 miljoner tror jag räcker. Fast att säga att han inte är till salu är väll lättare ;)
Elfsborg epiphone
2009-04-05 22:05
vad ska ni ha för olsen:P?
Annons: