/fotboll/osk/forum/6075.aspx/fotboll/osk/forum/6075.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Djurgården cmv
2009-04-10 17:52
NI var värda en pinne!. Ellos till superettan tack
Örebro frrreddo
2009-04-10 17:49
sjukt besviken på resultatet, vi borde haft 2mål iaf. tycker dem spelade riktigt bra idag. ellos hade ju inte så mycke att komma med,trodde dem skulle vara vassare. måste hända lite mer på fasta situationer
Örebro Pencing
2009-04-10 17:49
Det sura är att vi lika gärna kunde haft sex poäng. Hade känts bättre om vi hade blivit utspelade. Nu känns bägge förlusterna extra tunga.
Örebro Bastard on Parade
2009-04-10 17:45
Jag som trodde jag hade bevittnat årets domartabbe... En eloge till domaren som står emot linjedomaren även om jag hade föredragit en offsideblåsning förstås. I övrigt var domaren rätt värdelös, åt båda håll. Pinsam nivå domarna har satt hittills då närkampsspel inte är tillåtet längre.

I övrigt händer det inte särskilt mycket framåt. Vart är tempot? De fasta situationerna var katastrofala.
IFK Göteborg Albino-Leffe:
2009-04-10 17:45
Pojkar mot män på Berns idag. Tyvärr för er, vann pojkarna. Jag beklagar, men ni kommer igen.

Almebäck. Helt jävla briljant. Skäms att säga att jag inte hört talas om honom innan.
Örebro Kronblom
2009-04-10 17:42
Lika bra att starta med Emra mot örgryte,han skapade mer de få minuter han spelade än vad Olsen gjorde under hela matchen!
Örebro Grixx
2009-04-10 17:41
Chipset//Klart att vi kommer spela bättre än det vi gjorde i dag. Andra matchen för säsongen och mycket kan bli bättre....och kommer bli.
Örebro Wuzac
2009-04-10 17:39
Kronblom: Ja. Avsluten är verkligen tama. Och eftersom vår "killer" Olsen inte går bra så får vi ingen spets. Sedan det statiska positionsspelet bidrar. Hur ofta har dessutom Basse & Roni bytt plats under de inledande matcherna?

En positiv sak ändock är att jag tycker 4-backslinjen spelar mycket stabilt med viss reservation för Sammys företag emellanåt. Almebäck går från klarhet till klarhet

Det är inte många ggr vare sig Dif eller Ellos spelade sig förbi dem.

Örebro gendish
2009-04-10 17:39
Jag såg inte händelsen kring Ellos mål. Det var alltså inte offside?
Örebro Chipset
2009-04-10 17:36
Inte så konstigt att det var Kilen som stod för misstaget. Han var kanske sämst i ÖSK idag för första gången någonsin.

Att spöket dör gör inget. Nu slipper vi pressen nästa år.

Återigen, ÖSK är inte bättre än så här, men vi kommer möta lättare motstånd såsmåningom.
Örebro Kronblom
2009-04-10 17:32
såg faktiskt att Kihlen var inblandat i målet så var inte så uppretad så många andra på läktarn,mer frustrerande är dock effektiviteten(Basse och Roni missar för mycket) och så framförallt är det är så försmädliga förluster.Surt att Ellos lyckas vinna när de skapar på pass lite,sett tills spelet ska ju bara ÖSK vinna men gäller ju att sätta lägen också.3p mot örgryte krävs om man inte ska ändra målsättning!
Örebro E-A
2009-04-10 17:29
Örebro E-A
2009-04-10 17:26
För Djurgår´n i rymden..//
Gerzic är en diamant, tackade även nej till ajik förra året villket gör han än mer slipad. Till er ska han dock ej, möjligtvis utomlands. Orkar inte skriva mer nu. Ut med hunden å avreagera sig..

DARKNESS..............
Örebro Pluxen
2009-04-10 17:26
Happ då var den här helgen sabbad.. laget känns ändå ruskigt stabilt om man jämnför med förra våren så målen och poängen kommer komma och jag tror fortfarande på en topplacering. Men liktförbannat känns det jävligt tungt nu. Skitvecka!
Örebro Storm_90
2009-04-10 17:24
DET HÄR LAGET ÄR SJUKT ÖVERSKATTAT! HELVETE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Djurgården För Djurgår´n i rymden...
2009-04-10 17:20

E-A

Jo, Bassombeng jobbade på bra. Inget fel på energin på duracell-kaninen. Han verkade övertänd och tog lite dåliga beslut/slarvade i fina lägen. Fick jag välja en spelare från allsvenskan till DIF så är det Gerzic. Vilket guldägg...
Örebro Grixx
2009-04-10 17:18
0 poäng som lika väl kunnat vara 6....skit också.
Bollen är rundare än vanligt i år.

...mer speed i laget, mer boll på mattan och yttrarna måste kunna gå in som variation istället för att löpa längs sidan.

Anttonens inkast måste också kunna göras i fler varianter, likväl som man kör frisparksvarianter.
FORZA ÖREBRO!
2009-04-10 17:17
Ellos, SM-GULD? knappast! Ni hade turen med er idag.
Örebro Wuzac
2009-04-10 17:16
Skönt att slippa tjötet om "spöket" och "xx år sedan sist".

- Vi hade iaf tur med Almebäck ;). Tycker han var bäst i laget idag

- Spelet har inte utvecklats i ÖSK sedan förra året.

- Kim Olsen spelar med fruktansvärt dålig självförtroende just nu och det syns. Inget han gör lyckas. Även enkla pass slås snett och vint. När han för en gångs skull gör en tunnel på en motståndare och får autostrada kastar han sig efter en liten touch.

- Man spelar fortfarande tills domaren blåser. Lärde inte Westman dem de förra året?
Örebro E-A
2009-04-10 17:15
Basse jobbade på rätt bra men vi har ju inget flyt i några situationer över huvud taget..
Djurgården För Djurgår´n i rymden...
2009-04-10 17:11

Kihlberg visar Almebäck hur man tar ansvar för sina misstag, bra där. Fan, jag tyckte ni hade Älvsborg på gaffeln där i slutet på andra. Spelet såg riktigt bra ut. Gerzic, vilken känsla han har i dojjan. Bassombeng, vad fan har hänt?
Örebro E-A
2009-04-10 17:10
bra jobbat kuba boys. skit villken mörk inledning av AS i övrigt, å vi har några jobbiga matcher som komma skall.. vinst mot öis är ett måste nu!
Örebro # brorzan
2009-04-10 17:03
Tyvärr är det inte mycket att säga om domarens insats vid målet. Kihlberg tog helt på sig målet och sa att det är inte offside eftersom det är han som spelar fram bollen. Detta bara minuterna efter matchen i intervjun på PPV.
FORZA ÖREBRO!
2009-04-10 17:02
fyfan!!!!!!!
Creepa
2009-04-10 17:00
Ösk har aldrig turen med sig !
Degerfors DIEXEL
2009-04-10 16:56
Hur många årskort har ÖSK sålt hittills?
Örebro Pencing
2009-04-10 16:55
Fy fabian vad arg jag är. Ska nog ut och gå en promenad och lugna ner mig.
Elfsborg Rupe80
Ni hade otur idag men å andra sidan har vi haft 39 år av oflyt på eran arena dessförinnan så jag känner ingen skam över att vi vann idag.
Örebro Pencing
Ämne: Låt inte resultaten ....
Ja, tack det är ju lätt för dig att säga som inte fått ett enda domslut emot er i år.
Örebro Pencing
2009-04-10 16:54
har aldrig sett en match med endast en tilläggsminut.
Annons: