/fotboll/osk/forum/6059.aspx/fotboll/osk/forum/6059.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Pluxen
2009-04-11 00:43
Snälla kim jag ber på mina bara knän sluta tänk utan kör bara du har ju fysiken och kroppen för att krossa dina motståndare och mangla in bollfan i mål sluta lås dej utan kör ba!!!! Om inte måste fan MålGöran bli frisk.

Tycker han känns hetare på nåt sätt än Emra, även om jag såg fina intentioner från honom idag.

Känns ruskigt tungt efter 2 liknande *pip*censur*pip*förluster på en vecka och ja! Matchen mot Ellos känns tyngre.

Fan nu ska Örgryte få känna på islossning!!

Elfsborg VEGULD
2009-04-11 00:27
När Kim Olsen återigen hittar formen blir ni giftiga i straffområdet och inte bara på kanterna. Han kommer definitivt bli bättre och som ni tidigare nämnt är er backlinje oerhört disciplinerad. Örebro blir farliga!
Örebro Wuzac
2009-04-11 00:16
Pras Y: Håller med att försvaret varit starkare än anfallet. Just därför känner jag ingen särskild avsaknad av Ridez. Vi har dessutom Per J som kan spela ytterback. Han var riktigt bra i den rollen i en av träningsmatcherna.

Vi har dessutom tillgång till försvarspelare som Joakim Gren, Berra, Wirtanen, Hassan Sesay,Oskar Johansson och senare även Holgersson. så det känns inte som om det är i fyrbacklinjen prion borde ligga i investeringar. Ridez är väl också runt 30 nu? Tycker ÖSK ska fortsätta sin föryngrinsprocess istället.

Säger inte heller att Alvbåge gjorde en perfekt match. Ville bara lyfta fram det som var positivt idag. Och jag tycker Alvbåge var bra i luftrummet.
Örebro Pras Y
2009-04-10 23:59
Lika magstarkt som att påstå att Alvbåge hade lyckad dag idag. Alla tjatar om ett perfekt försvarsspel men bevisligen har Djurgården och Elfsborg varit minst lika bra bakåt och kanske vassar framåt. Det gäller att skapa så många situationer som möjligt för att göra mål. ÖSK har varit för uddlösa framåt. Innan säsongen trodde vi på ihåligt försvar och toppoffensiv men det har utvecklat sig åt det motsatta. Fasta behöver iaf laget träna på. Sedan bör man jobba för att få hem Riddez.
Örebro Wuzac
2009-04-10 23:52
Magkänslan säger, och då är jag ändå av min natur pessimist, att proppen släpper mot Örgryte. Jag tror på seger där. Försvaret tar hand om Santos & Mackan. Gör bara de offensiva sitt jobb vinner de.
Örebro Wuzac
2009-04-10 23:47
Att lasta Alven för den insläppta straffen mot Dif tycker jag gränsar till sjukt. Han är ju på väg åt andra hållet som han bestämt sig chansa på Trots detta är han cm ifrån att rädda, Att säga att det är svagt att han inte tar den tycker jag är helt fel.

Vill för övrigt ge Alvbåge beröm idag för fint spel i luften.
Örebro Wuzac
2009-04-10 23:37
Väldigt fina bilder av Ehsan. Några riktiga närfokus som om det vore porträtt.

Reflekterade lite om Elfsborg efter matchen. Både Dif och de har varit sämre än väntat. Tycker nästan Elfsborg var mindre vassa än de två senaste ggr de varit här innan. Vilket för andra macthen i rad kanske säger mer om ÖSK.

Ishizaki nådde inte upp i sin vanliga klass och försvann därefter i sin skada. Tror en fulltränad Ishizaki är väldigt viktig för dem.

Efetrsom jag ofta är en stor gnällspik vill jag komma med något positivt. Vill åter upprepa det positiva med ÖSK är att fyrbackslinjen har gjort två helgjutna matcher. Mycket stabila. Kan de dessutom vässa lite på uppspelen (som inte bara beror på dem utan lika mycket på hur svårt eller enkelt medspelarna framför dem gör det) så ser det väldigt bra. Almebäck mycket bra idag tycker jag. Spelmässigt råder det ingen tvekan om att ÖSK bör förlänga.

Elfsborg Hejdåbjörck
2009-04-10 23:21
Tack för tre Oförtjänta poäng. Rättvist hade varit vinst för eller oavgjort men jag tänker definitivt inte be om ursäkt för att vi snodde poängen.

Fortsätt i denna stilen så är ni ett topplag, Lycka till !
Elfsborg VEGULD
2009-04-10 23:04
Jag tror inte att många fler kommer att ta tre poäng från er på er fina arena under säsongen. Elfsborg stod för en "United-seger", men det mest rättvisa resultatet hade varit 0-0.

Era yttrar känns giftiga varje gång de får bollen och med Olsen centralt känns det som ett högklassigt anfall, trots hans mindre lyckade insatser under början av säsongen.

Försvaret känns, även det, riktigt stabilt med Allsvenskans bäste målvakt och Almebäck som överraskat positivt i år. Kihlberg i mitten är också riktigt bra! Ja, hela laget är riktigt bra och jag tror på en topp fem, topp fyra-placering för Örebro i år!

Lycka till i fortsättningen.
Örebro Mittåt
2009-04-10 23:01
Olsen gör mål då han är inne i straffområdet. Men om bollen inte kommer dit så blir det inte några mål.
Örebro 100år
2009-04-10 22:58
Hade Olsen ett Oremo-år förra säsongen? Det ser förvånsvärt tamt ut i anfallet. På 2matcher har han inte skapat ett dugg, bara lite skarvningar.
Måste säga att jag är lite orolig nu... Redan!
Örebro Mittåt
2009-04-10 22:55
Ehsan har nu lagt ut sina matchbilder på ÖSKs websida.
Elfsborg IRON MAIDEN
2009-04-10 22:53
Tack för matchen
Elfsborg Kejsar August
2009-04-10 22:46
Måste säga det också att ni har en mycket fin arena, nästan lika fin som Borås Arena. Och den kommer ju med all sannolikhet bli ännu finare när läktaren står klar!
Örebro Mittåt
2009-04-10 22:40
cmosen// Väldigt fina bilder. Klassen bättre än NA:s - i nivå med Ehsans. Jag hoppas du kommer på fler besök till Behrn Arena.
Örebro Pras Y
2009-04-10 22:40
Se länktipset, från sidan som herren under mig länkade till.

Är inte Emra lite för fet för elitfotboll har jag fan ett synligt 6-pack.
Elfsborg Kejsar August
2009-04-10 22:38
Tack för en god match, ni var helt klart värda en poäng idag. Men det var vår dag att ha turen med sig den här gången, till skillnad från senast mot Hammarby då vi var helt dominanta. 0-0 hade speglat den här matchen ganska väl i mina ögon, med ett visst övertag för er.

Domaren var för övrigt värdelös åt båda håll (undantag målet där han gjorde rätt).

Ni ska inte deppa allt för mycket efter två förluster, även om det givetvis är tufft. Men ni har spelat bra och lär med all säkerhet sluta runt 5-6 plats.

Lycka till resten av säsongen!
Carlstad U cmosen
2009-04-10 22:31
Örebro - Elfsborg
http://www.pixelbild.se/hf10.htm
Elfsborg FTW Elfsborg
2009-04-10 22:16
Hej.

Vill bara tacka för en totalt värdelös fotbollsmatch från båda lagen. Passningspelet höll knapp division 2 klass men skit it. Örebro var en trevlig stad i alla fall :)

På återseende.

(Ni borde nog be Emra banta! ;) )
Örebro Aleq
2009-04-10 22:11
För att summera ösks två första matcher så har de bästa varit:

Almebäck, Khilen, Alven och Anttonen. Spelmässigt stabila tråkigt bara att de tre förstnämnda är de stora orsakerna till målen man släppt in.

De med en bra match och en dålig är Ronni och Basse, förväntar mig dock mer av båda.

Dåliga i båda matcherna har Wovven, Olssen och Nordin varit förväntar mig SJUKT mycket mer av alla 3.

Nobbe och Wikström har varken varit bra eller dåliga de gör sitt jobb och that's it
Örebro Pras Y
2009-04-10 22:09
Arenaman//

Nu kan du kommentera efter krönikan. Skriv något vettigt så vi får bevis på att djurgårdare har en viss standardnivå av intelligens.
Örebro ÖSK KRILLE
2009-04-10 21:41
Topp5 känns jävligt avlägsen just nu! Det har bara gått två matcher än men ÖSK måste göra mål snart och vinna! Jag är inte orolig för defensiven (Almebäck är ett fynd!)! Jag är lite orolig för offensiven! Olsen har en svacka just nu! Men någon ny Halilovic vill jag inte säga än! Bara han får sätta några strutar så han får upp självförtroendet! Jag är övertygad om att han kommer igång!

Bassombeng har sina ljusglimtar och Porokara är bra!

Jag vill se mer av Bedoya!

Det som är mest posetivt är spelet måste jag säga!

Nu skiter jag i det som varit och ser fram emot en vinnst mot Örgryte.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2009-04-10 21:13
Olsen ser riktigt seg ut och just nu känns han som en ny Nedim tyvärr. Bassombeng MÅSTE ju göra mål på sin chans. Riktigt uddlöst framåt och nu blir det en lika tung vår som -08 tyvärr. Aldrig kan man få slappna av som ÖSK-supporter. Fy fan! Och ALLA fasta situationer är ju dåliga. Långa inkast som hörnor och frisparkar. Det händer ju INGENTING och alla armar som sträcks upp av frisparksläggaren känns som alibi för att visa att man har en tanke bakom. Usch. Uppryckning nu för fan!
Örebro E-A
2009-04-10 21:03
Arenaman//
Det är fortfarande bara en person som uttrycker sina åsiker. Tror inte han redogör för resten av redaktionen hur han vill skriva. Så de rätta vore nog att skriva att "han borde skämmas", om man nu måste skriva nått så ointressant.. Eller kommentera krönikan där det börs, efter krönikan..
Edit: Gick visst inte å gör det..
Örebro rirobban
2009-04-10 20:51
Någon mer som tänkt på det här;

ÖSK hade visserligen inte förlorat mot Elfsborg sen de gick upp. Men det är vårmatcherna mot dem som har varit tuffast för ÖSK. Först 1-1 hemma 2007 och sen 0-0 borta förra året.

Till hösten har ÖSK slagit Elfsborg båda gångerna, alltså 2007 och 2008. År 2007 så slog man dem borta och förra året hemma. Om den sviten fortsätter så innebär det seger på Borås arena (där vi aldrig förlorat ännu) senare i höst.

För att kommentera matchen så var jag grymt arg och besviken direkt efter matchen. Om skärmen visar situationen bättre så kan domarna slippa få höra "domarjävel" osv. Synd att man inte får använda tekniken mera, då hade både domare, publik och spelare kunnat hantera sina känslor bättre.

Får gratulera till Elfsborg!

Tycker försvaret ser stabilt ut så här långt och det är två slumpmål som fällt ÖSK i båda matcherna, och extra surt att det varit i slutet av matcherna. Men om försvaret fortsätter så här och om anfallet kommer ingång så ser det ljusare ut framöver tror jag.

Almebäck ser ut att vara ett grymt fynd!

Bassombeng borde ha satt bollen minst 2 gånger idag. Spciellt när han var helt fri och ska skjuta i hörnet som bollen kom ifrån. Istället skjuter han rakt på Covic.

Nya tag mot ÖIS NU!!!
Örebro Mittåt
2009-04-10 20:47
DaSa// Almebäck har 15 år på sig att komma ikapp Lukic. Men de är ju inte riktigt samma spelartyper.

Om Almebäck fortsätter att spela på det här sättet utan att få ont i halsen borde han ha en riktigt bra chans att ta en plats i U21 yngre landslaget.
Örebro DaSa
2009-04-10 20:38
Annars så vill jag berömma försvaret, hade Elfsborg ngn riktigt farlig målchans förutom målet i andra? Men Almebäck har långt kvar innan han kommer upp i Teddy Lucic klass, vilken back, vilket lugn...

Ngt annat positivt är att det känns som Basse och Nordin böjar komma igång, Porokara var ju redan bra mot DIF. Så om det bara lossnar för Olsen så kommer det jublas mycket på Behrn arena i vår.
Örebro ÖSK KRILLE
2009-04-10 20:38
ÖSK spelade bra idag. Synd bara att vi ska ha sån jävla oflyt! Får hoppas att det vänder mot Örgryte!
Örebro DaSa
2009-04-10 20:35
Tycker inte vi skall deppa för mycket, oavgjort eller vinst ha varit rättvist men för tillfället så gör vi inga mål. Vet inte om det varit fel på upplägget under träningsmatcherna eller om det bara varit otur med skador att båda våra alternativ på targetpositionen är helt ur form. Men vi får hoppas att det blir ketchup-effekten mot ÖIS, än det för tillfället känns som det kommer bli ytterligare en 0-1 förlust:) För varje match som går så närmare vi oss vår första poäng:)

Mittåt// Vill inte Emra spela target?
Örebro ÖSK KRILLE
2009-04-10 20:34
Rupe80//
Du var mig en perfekt dommare som aldrig gjort nå fel :)! bra för dig men det är inte alla matcher man får skit. det var inte det jag menade. Det hände bara ett fåtal tillfällen.
Annons: