/fotboll/osk/forum/6054.aspx/fotboll/osk/forum/6054.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSKare i exil
2009-04-15 16:15
Oj oj oj vad peppad jag är inför imorgon dagen. Jobbat in tid på jobbet så jag kommer ifrån lite tidigare. Tror vi möter ett riktigt tätt ÖIS som har massor att bevisa. Killar som Källander och Allbäck kommer mana på sina mannar ordentligt. Spännande att se nygamlalillaullevi. Kanske bara kalladen Sturebunkern.
Örebro S&V
2009-04-15 15:45
Går det att se matchen imorgon via nätet? har ingen möjlighet med säsongskort
Örebro ÖSK öster
2009-04-15 15:30
Olsén19 // Det va vid tvåmålsspel på ena planhalvan. Lite svårt att bedöma avståndet men det gick ett sus genom spelarna som stod bredvid.
Örebro Sekt. E
2009-04-15 15:25
Skönt
Örebro mustard
2009-04-15 15:25
Ämne: Är det i morgon det ....
har också hört det.. (skönt!)
Örebro Henke(Old Boys)
2009-04-15 15:17
Ämne: Är det i morgon det ....
Japp.
Örebro Sekt. E
2009-04-15 15:13
Är det i morgon det släpper?!
Örebro Olsén19
2009-04-15 14:34
ÖSK öster /

var det en frispark från Iron-Mike? eller var det direktskott? förklara lite, verkar ha varit en riktig pärla (läs Avenbrand-bloggen)
Örebro ÖSK öster
2009-04-15 14:17
Jag tror på Iron-Mike imorn. Han såg het ut på dagens träning. Satte en fint pärla i krysset bakom Alvbåge.
Örebro Olsén19
2009-04-15 14:10
jag tror stenhårt på Porokara imorgon!

Första ÖSK-målet i AS 2009 kommer bli hans! hoppas jag iaf.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2009-04-15 13:57
Jag tycker Olsen ska få 45 min mot ÖIS att hitta formen. Sen har vi inte råd att vänta mer på hans form. Då MÅSTE Emra få chansen! Däremot hoppas jag han hittar samma killerinstinkt som han hade i höstas. 4-4-2 är ett alternativ annars med både Emra och Olsen men det är ett jävligt tråkigt spelsystem.
Örebro foppa!
2009-04-15 13:54
Tycker man ska fortsätta med samma startelva. Olsen kommer troligtvis igång snart. Är han lika dålig som han varit tidigare imorgon, tycker jag man ska byta in Emra lite tidigare än vad han gjorts innan dock.
Örebro Radion
2009-04-15 13:46
inge snack om att man ska spela med olsen! Han kommer igång snart. Emra är tjock och grinig! bara olsen slutar vara rädd för närkontakt så blir han lika bra som förra året! tror även att han är en sån som gör allt för att suportrarna ska vara nöjda, så nu när han har börjat dåligt så tror jag att han kommer ta sig i kragen och vara bra mot öis!
Örebro KJ11
2009-04-15 13:14
Miroslav/ Håller med dig fullständigt! Tror Ösk grejar tre poäng imorgon. Finns ingen anledning till panik när laget har spelat så bra, målen kommer garanterat...
Örebro KJ11
2009-04-15 13:14
Miroslav/ Håller med dig fullständigt! Tror Ösk grejar tre poäng imorgon. Finns ingen anledning till panik när laget har spelat så bra, målen kommer garanterat så länge inte alla gnäller vidare och det smittar av sig på spelarna.
Örebro För det hjärta som brinner...
2009-04-15 11:59
Jag tror att våra fältherrar kommer åka ner till Glens nya bygge och ta hem 3 sköna poäng.
Frustrationen över att inte tagit någon poäng hittills kommer sporra killarna något otroligt.
Kom igen nu ÖSK, visa FotbollsSverige vilka som är dom blivande mästarna.
Öreskå
2009-04-15 09:49
Jag hoppas att de verkligen tränar på avslut den här veckan!
Örebro Miroslav kuba
2009-04-15 02:20
Hej i natten: min syn på ÖSKs två inledande 1-0 förlusterna är: Spelet har sett bra ut o jag är inte ett dugg orolig målen kommer komma. Vi lär ju ha det tuffaste starten i AS historia först en match borta mot DIF där vi åkte dit på en feldomd straff sen spelar vi bra o är tom bättre än Guldfavoriten Elfsborg hemma men torsk ändå. Komande matcher ÖIS borta på Torsdag (kan gå hur som helst synd att dom fått ordning på sitt målvaktsrul :) men jag tror vi vinner med 1-0.Sen har vi Helsingborg hemma HIF har börjat bra o blir en tuff match som slutar 2-2. Sen kommer mästarna på besök dom tror jag vi spöar med 3-1. Sen ska vi möta Göteborg borta som har ett mye bra lag men jag tror vi tar en poäng där 1-1. Om mina tips går in så har vi så har ÖSK 8poäng efter 6 matcher vilket iaf jag tycker man får räkna som klart godkänt. Håller ni med?
Örebro Erkan
2009-04-15 00:44
Vem ska spela av Olsen o Emra...svår fråga i nuläget.
Örebro Mittåt
2009-04-14 22:18
Joerny// Det var nog en ny länk. Han tar fantastiskt bra bilder. Ehsan-klass.
Örebro Joerny
2009-04-14 22:01
BabyKladde// 2018? Snacka om framförhållning;) Då har vi gått om tid att fundera på Behrns framtid. I dagsläget duger arenan gott. När var det lapp på luckan senast, om det nu någonsin har inträffat?
Örebro Joerny
2009-04-14 21:59
Kanske har varit uppe förut? Fina bilder från förra matchen.
Örebro ÖSK KRILLE
2009-04-14 21:16
Det skulle sitta så skönt med 3 poäng mot Örgryte. Det skulle ge lite lugn och ro. Sedan tror jag att Olsen skulle behöva komma igång med målskyttet.
Örebro Robban Örebro
2009-04-14 21:05
Mina tips har inte slagit in så bra hittills men nu hoppas jag på 3 poäng och att Kim får näta.
Örebro BabyKladde
2009-04-14 21:00
sett till den trupp vi har idag så är topp 5 fullt möjligt, det gäller att hålla formen bara.

exempel på viktiga spelare:
John Alvbåge - allsvenskans bästa (svenskfödda) målvakt. ligger 4-5 i landslaget på positionen.

Patrik Anttonen - spelat högerback i 2 år, och "redan" gjort landslagsdebut på den positionen.

Bertin zé / Eric Bassombeng - båda har erfarenhet av kameruns landslag och varit aktuella efter dom skrev på för ÖSK också.

Roni Porokara - namnet säger allt, en av allsvenskans absolut bästa spelare och har även tagit en ordinarie plats i finlands landslag.

- Magnus kihlberg / Fredrik Nordback / Magnus Wikström - stor rutin av allsvenskan och agerar pappor för dom yngre idag.

Alejandro Bedoya - ett framtidsnamn för ÖSK, men kommer imponera redan i år.

sedan har vi flera lovande spelare som Oscar Johansson, Per Johansson, Marcus Astvald, Joakim Green med flera som redan spelat i allsvenskan.
Örebro BabyKladde
2009-04-14 20:55
egentligen spelar det ingen roll hur mkt vi bygger ut för att klara 20%-regeln.. 2018 vill man ju ha bort ståplats hel och hållet.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2009-04-14 19:45
Teknikern// Nja nog ska ÖSK komma före både Bajen och Djurgården. Dessa två kommer antagligen brottas strax ovanför strecket. Förhoppningsvis har ÖSK mer flyt i fortsättningen och hamnar runt 6:e platsen.
Örebro rirobban
2009-04-14 19:43
Ämne: Jag läste precis om ....Djurgården, Hammarby och Kalmar känns inte omöjligt i dagsläget. Vet inte vad du ser hos de båda Stockholmsklubbarna? Vi kom före båda dessa förra året så varför skulle vi inte kunna klara det i år?
Assyriska Tekniken Kommer Först
2009-04-14 19:41
Jag läste precis om er målsättning. Topp 5 siktar ni på iår.
Jag undrar hur ni resonerar? Ur min sybvinkel så är det en omöjlighet.

Malmö
Göteborg
AIK
Kalmar
Elfsborg
Helsingborg
Djurgården
Hammarby

Har svårt att tro att Örebro hamnar före någon av dessa klubbar. Men vad vet jag ni kanske har en grym trupp iår.

Lycka till iallafall.
Örebro rirobban
2009-04-14 19:33
Ämne: planerna för södra ä....Japp men det är väl ingen som sagt annat? Däremot är min enskilda åsikt att man borde bygga om den läktaren från grunden och bygga en "norra" där.

Jag har dock hört att man ska höja taket och bygga loger på södra. Men jag anser också att man måste öka sittplatskapaciteten på arenan med tanke på de nya reglerna på endast 20% ståplats senast 2014. Därför tycker jag att södra bör ta minst 4000 åskådare (alltså en ökning på 1000 personer)...

Huvudsaken är dock att pelarna försvinner för gott så att skikten blir bra överallt.

EDIT: Om man skulle (mot all förmodan) bygga en "norra" på den sidan så är hörnproblemen automatiskt löst. Kollar bara hörnen på den sidan norra läktaren står. Det är inga större gluggar där inte. Gillar också att de yttersta delarna av läktaren är inböjda mot planen. Norra läktaren är verkligen en snygg läktare...
Annons: