/fotboll/osk/forum/605.aspx/fotboll/osk/forum/605.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Nissesson
2016-07-01 22:56
Storbrittanien består av flera länder, gamla Sovjetunionen och Jugoslavien likaså.

Tänk om Sverige ställde upp med tre landslag, Götaland, Svealand och Norrland?

Norrland vore "körda", men vilken kamp mellan Götaland och Svealand ...

Jaja, bara tankar när det tar tid att somna ...
Örebro frrreddo
2016-07-01 22:55
Crespo har skrivit på
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Arsène Lupin - Måltjuven
2016-07-01 22:39
Och där kom 3-1 hoho!
2016-07-01 22:38
@Nissesson:
Wales tycker jag visar mycket större kvaliteter än jag trott. Island också förstås på sitt sätt (Lite som Sverige på Lagerbäcks-tiden) men Wales känns rent fotbollsmässigt överraskande bra. Bale är ruskigt bra!!
AIK Nissesson
2016-07-01 21:59
@Arsène Lupin - Måltjuven:

Instämmer helhjärtat :)

Önskar en EM-final med Wales och Island, som visar att allt är möjligt, även det omöjliga !!!
AIK Nissesson
2016-07-01 21:31
@Arsène Lupin - Måltjuven:

Oscar I och Oscar II, ingen dum idé, kungar i mål :)
2016-07-01 21:30
Heja Wales! :0)
2016-07-01 21:21
Kan Oscar Berglund vara en målvakt ÖSK fiskar efter?
2016-07-01 21:18
@Bastard on Parade:

Jag var av samma åsikt. Känns lite konstigt att inte kunna värva en ung talang från Forward utan hjälp av SI. Däremot undrar jag om inte kanske Forward skall ha en liten del av kakan?
Örebro Minatankar
2016-07-01 21:16
@Bastard on Parade:

Detaljer i avtal med spelare, agenter och andra klubbar kan och ska klubben enligt informationspolicy hålla hemligt, liksom sådant som handlar om personlig integritet respektive säkerhetsfrågor.

Avtal mellan klubben (föreningen/bolaget) med Spelarinvest bör enligt min mening vara öppet och förklaras både för medlemmarna/aktieägarna i ÖSK Elitfotboll AB och alla aktieägare i Örebro Spelarinvest AB. Åtminstone gäller det grundläggande principer och om man av någon anledning skulle frångå dem.

Hoppas vi snart får en sådan information om det finns någon att lämna vad gäller Rinne-affären. Det kommer i så fall att framgå i årsredovisningen, men det är alldeles för sent att informera då om nu denna fråga är aktuell. Det slår bara tillbaka på klubben om medlemmarna och supportrarna nu tror att ÖSK disponerar hela summan för nyrekryteringar efter att BK Forward fått sitt, men så inte alls är fallet. Hoppas nu inte Spelarinvest är inblandat och att vi hur som helst får information inom kort.
2016-07-01 21:12
Hoho - Vilken slägga från Nainggolan!
Örebro GT
2016-07-01 20:54
Nå´n som vet om det finns en vidareförsäljningsklausul om Gent säljer Rinne vidare om några år för x-miljoner euro till Barcelona ??
Örebro Bastard on Parade
2016-07-01 20:26
@Minatankar:

Jag hoppas att så inte är fallet. Förra året hörde jag något om att Spelarinvest endast har haft andelar i Crespo, Yasin, Jansson och Holmberg det senaste året (åren?). Skulle det vara så att ÖSK inte har klarat av att värva en ung spelare från ett lokalt lag utan riskkapital så är det underkänt så det skriker om det. Rinne förlängde ju kontraktet efter FIFA:s nya regler om tredjepartsägande trädde ikraft så ÖSK kan ju inte ha sålt andelar i samband med kontraktsförlängningen. Jag hoppas att NA gräver lite i det eller att ÖSK går ut med information om Spelarinvest ska ha en andel.
Örebro Minatankar
2016-07-01 19:57
Örebro Minatankar
2016-07-01 19:24
@TommyS:
Mycket bra skrivet! Delar dina uppfattningar rakt igenom. Däremot undrar jag om inte Spelarinvest ska ha andel, kanske stor sådan. Vet ej, men inte omöjligt eftersom så är fallet vad gäller Crespos kontrakt.
AIK Nissesson
2016-07-01 19:17
TommyS, skaplig lista.

Att jag oroar mig för en sportslig "ickekontinuitet" är nog att jag vill minnas stora framgångar med lag där startelvor och inte alltför stora förändringar, "svetsat" fram toppgäng.

- IFK Göteborg när det begav sig ute i Europa.
- ÖSK 1994, bästa placeringen.

Bara ett par exempel, finns säkert fler, men oxå motsatsen förstås ...
Örebro TommyS
2016-07-01 18:58
Rinneförsäljningen satte igång mig. Jag ber om ursäkt för att jag hittar på nya ord. Vad tror ni om listan på slutet?
Örebro KalleTeodor
2016-07-01 18:53
Nissesson: Rinne flyttar till Gent på måndag och gör sin första träning med dem på tisdag. Han spelar inget mer för ÖSK. Men jag håller helt med dig i att abstinensen av ÖSK-fotboll börjar bli outhärdlig!
AIK Nissesson
2016-07-01 18:42
Tio da'r kvar

MFF - ÖSK, den elfte juli, äntligen ...

- Vem står mål, är Rinne mentalt/kroppsligt i Belgien?
- Är Oscar i form, småskadad eller laddad till tusen?
- Vem anfaller?

Ojojoj vad jag längtar, drar nog ned till sundet.

ÖSK, gfg!
AIK Nissesson
2016-07-01 17:31
Hmmm, kontinuiteten är i farozonen, gamla ut, nya in, avtackningar och nyinskolningar.

Livet blir allt snabbare och det är förstås pengarna som styr, alltid styr.

Men jag toklängtar efter Allsvenskan och hoppas och tror att min livslånga dröm kan slå in:)

Kämpa ÖSK, kämpa för guldet !!!
Örebro DaSa
2016-07-01 16:04
Enligt NA så ryktas det om fler försäljningar än Rinne och Crespo. Skall vi gissa på DG eftersom Ayaz är nära?!
Örebro flesklepp
2016-07-01 13:48
@KalleTeodor:

Inför VM 2018 är det Jakob och Oscar som tampas om en annan förstemålvaktströja, den i A-landslaget :-)
Örebro DaSa
2016-07-01 13:25
Markanen vill jag inte se i ösk. Hoppas att satsar på en annan anfallare.
Örebro DaSa
2016-07-01 13:23
@KalleTeodor:

Om alla spelare i dagens trupp är hela och i form så anser jag iallafall att vänsterbacken är vår svagaste position. Sen håller jag med om att vi skall förlänga med Råp och Astrit. DG är ingen spelare jag vill satsa ngr större summor på speciellt nu när Ayaz är på ingång.
Örebro Arnor G
2016-07-01 13:11
Nån som hört nåt om vidareförsäljningsklausul? Brukar ju inte vara vår starka sida direkt..
Örebro Bastard on Parade
2016-07-01 13:07
Då får man tacka Rinne för fina insatser och önska honom lycka till i Belgien. Du är alltid välkommen tillbaka till ÖSK!

Jag hoppas att ÖSK förvaltar pengarna väl och inser att det kan löna sig att satsa på unga spelare. Nu lutar det åt att Jansson får en uttalad roll som förstemålvakt då ÖSK bland annat har letat lokalt efter målvakter under en tid.
Mäster Estragon
2016-07-01 13:01
@Bat Back:

Whaaaat? Vart har du snappat upp det ifrån?
Örebro Bat Back
2016-07-01 12:57
Hörde det ryktades om Markkanen. Kan det ligga något i det?
Örebro KalleTeodor
2016-07-01 12:56
Grattis till både Jakob, ÖSK och Gent! Kul för Jakob och hans fortsatta karriär. Med lite tur och goda resultat i Belgien kan han mycket väl vara en framtida A-landslagsmålvakt. Bra också för ÖSK som visar att det går att klubben är en potentiell språngbräda ut i Europa. Det kan ge ringar på vattnet och locka andra spelare till Berhn Arena. Kul också för Gent som får en bra målvakt!
Örebro Pedretti
2016-07-01 12:37
Nu är det klart hörrni!
Vet inte om länken funkar då jag snott den från Instagram men han har iallafall laddat upp ett foto där han poserar med vad jag förmodar är Gents ordförande/sportchef och deras tränare.
Och under står det "Done deal! Just signed a 4-year contract with KAA Gent"
Tack för allt Jacob!
Oscar, du vet vad du ska göra!
Annons: