/fotboll/osk/forum/6040.aspx/fotboll/osk/forum/6040.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Wivallius
2009-04-19 18:43
Gjorde Robbo båda målen för Åtvidaberg?
Örebro BabyKladde
2009-04-19 18:41
Ämne: Saywee//
Men om man....
Dejmon:
Problemet är att det måste finnas an avskild borta-sektion hur som helst. vart ska vi klämma in den då? utkanten av västra?
Örebro Dejmon
2009-04-19 18:37
Saywee//
Men om man räknar lite annorlunda å tänker att dom där 800 säkerligen kommer komma ändå (som förra året), men ist får betala 200kr ist för 100kr så är det väl, rent ekonomiskt, egentligen till vår fördel att dom nekar sig själva ståplats?

Tror knappast det kommer vara fullt på sittplats den matchen så 800 pers kan vi nog klämma in nånstans. Om ledningen är smarta så tar dom helt enkelt bort avspärrningen till den matchen och gör sittplats av alla sektioner. (Förutom västra förstås)
Örebro Joerny
2009-04-19 18:36
Inför en av derbymatcherna mot Dif så gjordes det en video på oskfotboll.se. I den videon spelades en låt som handlade om en fotbollsgrabb som hette Ville och Ville ville spela fotboll i ÖSK. Fattar någon vad jag pratar om? Kan man ladda ner den låten någonstans och vad heter låten?
Örebro BabyKladde
2009-04-19 18:36
Saywee:
Din önskan om att ta bort dårarna faller redan in i dag i och med den nya huligan-lagen, men vakterna anser att alla som hejar på att lag är huliganer och därför hetsar mot alla istället för att ta bort dräggen.. dom missbrukar sin makt. och drägg kommer alltid finnas tyvärr
AIK Saywee
2009-04-19 18:30
Dejmon//
Tack för svar!

Om ÖSK "missar" 784 betalande goa bajenfans kontra bevakningen av de 16 dårarna (kameror etc, skall det vara så himla svårt att hitta drägget) så kan man fundera på hur man räknar ekonomiskt?

Jag vill ha stämning, samt dessutom tycker jag inte att man skall "backa hem för långt", fotboll skall vara fest. Ge aldrig våldet och strulet en chans, varhelst det förekommer!

Ta bort dårarna med hårda, mycket hårda straff!!!!

Låt de riktiga fansen heja på sina lag och höja stämningen!
Helsingborg sevenpieces
2009-04-19 18:23
Tuffaste matchen för oss hitills i mina ögon. ÖSK på bortaplan är en rysare...
AIK Saywee
2009-04-19 18:22
Apropå "fotbollshits" så hade väl Danmark, EM 86? riktigt sköna låtar, "Vi är röde vi är vide" och "receppten" (?), kan inte stava på danska, men jag gillade verkligen dessa och en av dem lever fortfarande , fast röde har blivit sorte (eller svarte).

FORZA SVARTVITT!
Örebro Dejmon
2009-04-19 18:18
Olsén19//
*länktips..

Saywee//
Brajen bojkottar fortfarande bortamatcherna, så länge inte motståndarlaget står för extrakostnaderna för säk. på matcherna (eller får ta del av intäkterna), eller va de nu va de protestera mot..

Hoppas verkligen inte ÖSK gör det. Det kommer nog vara en hel del supporters här ändå men då på sittplats ist. Tycker som nån annan skrev för ett tag sen att det är bättre att börja titta på sådana arrangemang efter nya läktaren är klar.
Örebro 100år
2009-04-19 18:18
Den låten ni nämner passar dessvärre inte alls. För krånglig att sjunga med i... en inmarschlåt ska just vara det omvända.
Jag säger inte att låten i sig är dålig... den passar bara inte.
Kanske Havva? den är fan riktigt bra :)
AIK Saywee
2009-04-19 18:12
Under mitt besök på lilla Ullevi i torsdags, premiär för mig på nya arenan, så var faktiskt Pet Shop Boys "Go West" riktigt bra, även med ÖIS-text. Skön och trallvänlig intro ....

Hoppas på ÖIS i Göteborgsderby´t i morgon!
Örebro Sekt. E
2009-04-19 17:59
Jag tycker låten är bra. Väl värd att spelas vid inmarsch och givetvis hästlängder bättre än något lallande från kenneth & co.
Örebro Pluxen
2009-04-19 17:42
Ämne: Låten är helt ok men....
Det är ju just en sån låt som publiken kan hänga med i och det är ju om du frågar mej ett bättre verktyg att 7-8 tusen i publiken kan tralla med än att ha en snabblåt ala hockeymaner som spelas i högtalarna som ingen hänger med i om du förstår vad jag menar..

Kollar du utåt i europa och storlagen så har dom inte så snabba sånger dom heller.. tänker tex på Romas officiella anthem, likadant med Liverpools you never walk alone. dom är inte snabba nån av dom men dom är lätta att tralla med i och det blir ett grymt tryck på läktarna.
Örebro Olsén19
2009-04-19 17:29
svartvit är vår kärlek!!

underbar låt!

texten till låten? Man måste ju lära sig denna så man kan sjunga när våra eleganter ska entra planen.. vore verkligen hur häftigt som helst om 10.000 ÖSKare sjunger denna innan avspark! wow
AIK Saywee
2009-04-19 17:26
Reggae är rytm och gung!

FORZA REGGAE!
Örebro BabyKladde
2009-04-19 17:22
jag mejlade bl.a. Jan Karlsson tidigt i år om den låten och han sa att dom skulle ta det i beaktande, och nämnde att flera vill höra den.

100år:
Håller med är dålig stämning, men om alla ni som inte brukar komma börjar dyka upp också så blir det ju en bra stämning, förra året var vi oftast samma 10-20 pers där, om fler börjar engagera sig i kubanerna utanför klacken, alltså deltar i aktiviteter osv så klart det blir attraktivare att gå på bl.a. uppladdningarna då =)

dock får man skämmas och missa uppladdningen på grund av jobb samt andra aktiviteter timmen innan match..
Örebro Gurra2001
2009-04-19 16:39
Låten är helt ok men den passar inte för inmarsch! Inmarschmusik ska verka som ett verktyg. Detta verktyg ska få fart på spelare och publiken. Den låten gör det motsatta eftersom den har så pass lågt tempo. Vad du tycker är en skön låt är inte detsamma som en passande inmarschmusik.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2009-04-19 15:56
Jag tycker låten är bra producerad och har bra innehåll men har den inte en liten deppig ton? Vet inte om den skulle peppa spelare vid inmarsch. Hur går det med Millencollins låt?

Imponerad av 2 spelare i dagens allsvenska matcher: Daniel Larsson som är blixtsnabb i Malmö och Hasse Berggren (Gefle) som ser trött och sliten ut, men gör fortfarande mycket mål.

Edit: såg att någon tippade på 9:e Maj angående Millencollin. Intressant
Örebro go_osk
2009-04-19 15:36
Håller med förgående talare om att "Svartvitt är vår kärlek" vore en perfekt introlåt. Ska se till att maila jag med.
Örebro Ordem e Progresso
2009-04-19 15:28
Nu har jag skickat in min önskan om att få "Svartvit är vår kärlek" som inmarschsång innan hemmamatcherna till samtliga svartvita ledare... Hoppas att ni andra gör det också, för det skulle ge hemmamatcherna en så otroligt mycket mer mäktig inramning.
Örebro Disasterpiece
2009-04-19 14:57
I morgon gäller det! 3 poäng mot Henkeborg skulle sitta fint :)

Hoppas för övrigt att vi slipper en massa folk i klacksektionen på västra (mitten) som är helt tysta. Står man i klacken kan man fan inte stå med armarna i kors & hålla tyst!
Örebro Aspen
2009-04-19 14:44
Märkligt att man får spela allsvenskt fotboll på grusplan med lite grönt ogräs. Man kan väl åtminstånde resnsa bort ogräset från plan.
Jag sett denna märkliga företeelse på matchbilder från BP-AIK.
Örebro 100år
2009-04-19 14:38
Nu ska jag klaga lite men har varit på mitt andra några gånger innan match förut... Men det är ju inget drag alls? Knappt några matchtröjor. Hoppas det ändras imorgon. Det ska vara fest innan match :)
Örebro worldfarm
2009-04-19 13:37
ALLA TILL MITT ANDRA HEM IMORGON!
Örebro worldfarm
2009-04-19 13:36
Svartvit är vår kärlek är skriven av en hängiven ÖSKare som numera bor i Stockholm. Han har gjort det mesta själv och tagit hjälp av diverse musiker. Han som sjunger i låten sitter tex på Sektion E.
Örebro Olsén19
2009-04-19 13:22
Jag både tycker och tror att Sixten kommer att köra 90 minuter med Kim imorrn. Tror inte att Tahirovic kommer få komma in...

kul att Olsen är på g igen, hoppas på många mål nu framöver
Örebro AllsvenskanÖSK
2009-04-19 12:34
Har det startast någon namninsamling för "svartvitt är vår kärlek" än ;)?
Örebro singelolycka
2009-04-19 12:16
Ämne: Vad är det åldersgrä....
Jag antar att det är 18 år som vanligt på Mitt Andra Hem, eftersom att de säljer alkohol till att törstiga Kubaner. Det är bara att bita ihop och hoppas att man fyller snart =)

Alla till Vallen!
Örebro Radion
2009-04-19 12:13
Vad är det åldersgräns på mitt andra hem?
Örebro singelolycka
2009-04-19 12:04
Ämne: Här kommer en nattpr....
Worldfarm//
"Svartvit är vår kärlek" alltså?
Jag tror att det är första gången jag hör den.
Vad är historien bakom den, och vilka har gjort den?

Jag hatar att behöva klaga, men det är lite väl att jämföra den med "Just idag är jag stark". Och det är synd att ordet borg alltid ska vara med på ett hörn... ^^
Annons: