/fotboll/osk/forum/6037.aspx/fotboll/osk/forum/6037.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK KRILLE
2009-04-18 00:02
BabyKladde//
Nej för fan ingen press här! Jag är glad så länge de inte åker ur allsvenskan! Men förväntningar tycker jag att ÖSK ska ha från supportrar med det laget man har!
Hammarby Kill your darlings
2009-04-17 23:50
Se när Zoran Lucic spionerar på Hammarby - riktigt roligt!!!
Örebro singelolycka
2009-04-17 23:44
Jag hittade detta på öjsforumet:

"Vi ska inte glömma att vi har ett väldigt svårt spelschema i början om man räknar bort Örebro, som vi är jämna med ungefär."

Humor.
Örebro Visionen
2009-04-17 23:41
Wuzac// Visst var det härligt att det du och jag diskuterade innan ÖIS matchen (vad som ansågs vara i behov av en förbättring) var just det som började klicka bättre! Både kantspelet och i synnerlighet Kim såg väldigt annorlunda ut i jämförelse med de två tidigare drabbningarna! Visst så är årets upplaga av ÖIS inget att slå klackarna i taket för när man vinner med bara 1 mål, men men detta kan ha varit en sådan match som får mycket att falla på plats. Vi får se framöver hur uppföljningen på denna match kommer att se ut!

Aspen//
Centrallinjen såg bättre ut men som tidigare sagt så var motståndet inte det bästa men det var fortfarande en allsvensk seriematch och en sådan match ger gott om självförtroende speciellt efter en sådan inledning som vi har fått på denna säsong!

Ang. Emra
ÖSK slopa väl "reservlagsserien" till denna säsong eller? Jag skulle gärna vilja se att våra spelare som inte får så många minuter i seriematcherna, får som kompensation spela matcher på annat håll mot någorlunda bra motstånd för att få den viktiga matchträningen. Har för mig att ÖSK sluta delta i denna serie då man ansåg att den höll för låg klass men även en låg klass är bättre än ingen klass alls! För det är ett väldigt otacksamt jobb att få spelare i matchform/tempo genom att sätta in dem i viktiga seriematcher mot ett motstånd som "ska" vara i just ett sådant matchtempo. Det blir liksom inte lätt för reserverna att hålla hakan uppe om de känner att de inte kommer till i matchsituation efter matchsituation!
Örebro singelolycka
2009-04-17 23:33
Ämne: singelolycka//

Hå....
Ponera att Emra aldrig kommer igång under våren och Sixten och Lennart skickar honom tillbaka till Schweiz. Blir vi inte lite väl beroende av Kim då? När kommer Mål-Göran tillbaka och håller han som ersättare egentligen? Eller måste vi värva någon utifrån under sommaren? Har Kim någon lillebror? :)

Jag älskar det täta matchschemat. 2-1 på måndag!
Örebro BabyKladde
2009-04-17 23:33
ÖSK KRILLE:
Vi kan lätt vinna guld med lite tur..
..men vi lever i verkligheten.

många, främst här på svenskafans ärligt sagt, lever i en önskevärld om guld i år.. finns ingen realism heller.. ÖSK jobbar långsiktigt, 2015 ska vi ta guld enligt målet! sluta sätta onödig press..
Örebro ÖSK KRILLE
2009-04-17 23:01
Vi har ett så pass bra lag att vi kan vinna sm guld vill jag påstå! Med lirare som Alvbåge, Porokara, Bassombeng, Gerzic, Olsen, Anttonen, Almebäck, Kihlberg och Zé:)(kanske har glömt nån spelare)! vi har många profiler i laget! Sitt ner och tänk på vilket lag vi igentligen har! Det är ett riktigt bra lag med tanke på de resurser ÖSK har Ekonomiskt!
Örebro ÖSK-Karl
2009-04-17 22:58
Saywee//

Men tänk om det är Kalmars egen dommare som dömmer, Jonas Eriksson?
Örebro ÖSK-Karl
2009-04-17 22:55
singelolycka//

Håller med dig i din analys om Emra, han måste kämpa hur ringrostig han än är. Blir det inte bättre ryker han garanterat i sommar.
Örebro Mittåt
2009-04-17 22:20
Omstart för ÖSK Ungdom.
Det är ett talanglag med många nya namn, som i morgon tar emot Arboga Södra på Behrn Arena. Frågan är nu vilken klass årets upplaga håller. Svaret får vi kanske inte i morgon, men väl en hint åt vilket håll det lutar.
AIK Saywee
2009-04-17 21:52
Ämne: Kalmar: Laget som da....
One¨touch//
På torsdag kan de inte dansa efter Frisk´s pipa utan får nog uppleva vad en dansk skalle kan göra?
Örebro Aspen
2009-04-17 21:50
Det går bra för pappa Walker
Örebro One¨touch
2009-04-17 21:43
Kalmar: Laget som dansade en sommar!
AIK Saywee
2009-04-17 21:42
Wusac//
Glömmer aldrig förhoppningarna i en av många bussar som rullande ned mot Landskrona IP en höstdag 1994.

Glömmer aldrig hemresan fast jag önskar att jag kunde.

Att det kan vara så bittert eländig när ÖSK tar stora silvret.

Var det inte sillstryparnas Mikael Martinsson (Mårtensson?) som kvitterade mot Malmö, sista kvarten som strulade till allt. ÖSK vann väl på IP med 3-0 och Kuba var en av målarna, eller?

FORZA KUBA!
AIK Saywee
2009-04-17 21:35
Har funderat över ett Allsvenskt år för ÖSK (1990-tal eller 2000-tal), där vi efter sex omgångar hade 3 poäng, 3 oavgjorda och 3 förluster. Minns inte året eller hur det slutade, men har för mig att det gick bra?

Någon som har minne kanske kan komma ihåg ...
Örebro Wuzac
2009-04-17 21:33
ÖSK KRILLE; Jag håller 94:a laget som en hel klass bättre. Man var ruggit effektiva och förde matcherna vare sig de var hemma eller borta. Man var 10 minuter från Guld...typ. Ett skitlag som ÖIS hade de manglat med 5-0
AIK Saywee
2009-04-17 21:29
ÖSK KRILLE, instämmer till 100%

På dina två senaste inlägg ...
Örebro ÖSK KRILLE
2009-04-17 21:29
Saywee//
Det känns som att domarna har gjort fler tabbar nu som "proffsdommare" än som amatörer som de var förra säsongen? Jag kan ha fel men det känns så!
Örebro ÖSK KRILLE
2009-04-17 21:21
Så här bra lag som ÖSK har nu har ÖSK inte haft sedan silver året 94:a! så nu har ÖSK chansen att gå hela vägen den här gången!:)
AIK Saywee
2009-04-17 20:47
Allsvenskan avgörs sista kvarten har jag tjötat om några gånger, men tyvärr börjar jag få en känsla av att det kan vara felaktiga domslut som avgör Allsvenskan 2009.

Det har inte börjat bra, det vet vi alla, och det verkar fortsätta?

Vet att det är tidningscitat, men ändå ...

TRELLEBORG "Gais tränare förstår inte att domaren godkänner 2-0 målet"

BORÅS "Vi blev rånade på en straff"

Efter tre omgångar verkar det vara alldeles för många fel, varje omgång. Vet att det inte är lätt att döma, men det är väl lämpligt att det inte blir felaktiga domslut som avgör, eller?
Örebro Sekt. E
2009-04-17 20:29
Som gubbe på forumet måste jag säga att det är kul med många färskingar här.

Support your locals. Ses på läktarna på måndag.
Örebro Wuzac
2009-04-17 20:06
Som jag nämnde tidigare valdes Almebäck in i veckans SF:elva. Här är motiveringen:

"Allsvenskans snabbaste mittförsvarare går från klarhet till klarhet i ÖSK-tröjan. I den viktiga matchen mot Örgryte var Almebäck återigen lysande och i hela Närke ställer man sig nu frågan hur BP kunde välja att inte förlänga kontraktet med den skicklige mittförsvararen. Allbäck hade inget att sätta emot när "Iron-Mike" kom farande i duellerna. "

AIK Saywee
2009-04-17 19:47
GT´s och Expressens bilaga "FOTBOLL" fredag/lördag tycker jag innehåller mycket intressant och trevlig läsning ...

... sötast på bild är Coleen Rooney, Cool, glad och söt i rosa!

Allt för en guldpeng.
Örebro Miroslav kuba
2009-04-17 19:18
Ämne: Grattis till segern ....
En Offside med liten marginal är oxå Offside.Hehe Grixx då litar vi på Kim tycker jag.I vilket fall som helst så var han ju iaf där hade han inte varit där så hade inte bollen gott i mål.
Örebro Grixx
2009-04-17 19:14
Miroslav kuba// Du får ta det med Kim, han säger att det var han.
AIK Saywee
2009-04-17 18:48
En "KO"-seger ...
Örebro Radion
2009-04-17 18:44
kan vara det... hoppas inte det ;)
Örebro rirobban
2009-04-17 18:43
Ämne: Inte för att det är ....
Jag såg också på det ett antal gånger igår och som jag skrev då så finns det inte en chans att försvararen är före Olsen på bollen där.

Kim Olsen är målskytten, ingen annan!!
Örebro Miroslav kuba
2009-04-17 18:38
Inte för att det är såååå jätteviktigt men jag har sett ÖSKs mål några gånger o visst fan är det ett självmål? nån som håller med?
AIK Saywee
2009-04-17 18:35
en rökare i nätet ;-)
Annons: