/fotboll/osk/forum/6034.aspx/fotboll/osk/forum/6034.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Wivallius
2009-04-21 14:04
//Till alla som hatar konstgräs

Alternativet till konstgräs är inte naturgräs, åtminstone inte för lag norr om Skåne och öster om 2 mil från västkusten.
¨
Alternativet är en potatisåker under första halvan av april, en tundra under andra halvan av april och en tovig äng under maj. Alternativet är vidare en leråker andra halvan av september och första halvan av oktober och en hal tjälhård livsfarlig yta i slutet av oktober och början av november.

Givetvis är det så, som någon sagt tidigare, att de som förlorar mest på att inte alla lag har samma underlag är vi tre lag som måste spela 13 matcher på varierande kvalitet av "naturligt" underlag och 17 matcher på konstgräs. Ärligt talat, HIF:are, jag tycker ni skall skämmas när ni gnäller över konstgräs som ni bara behöver spela på tre gånger i år.
Örebro ÖSK!!
2009-04-21 13:32
Alltså Almebäck är ju bara kanon. Fantastisk inställning, ödmjuk och visar respekt mot klubben genom att öppet säga att han vill spela kvar här även fast han är mitt uppe i förhandling. Underbart!!!
Örebro Mittåt
2009-04-21 13:27
Gnället på konstgräset handlar i mångt och mycket om att skyla över de egna tillkortakommandena. Ta exemplet Malmö FF. De brukade ju också sucka väldigt djupt så fort konstgräs kom på tal.

Sedan var de här förra året och spelade ut ÖSK efter noter. Och plötsligt var det inte alls så dumt med det där konstgräset, trots allt.
Örebro Miroslav kuba
2009-04-21 13:23
Ämne: Ämne: Ämne....
Japp mycket bra. Jag fattar inte allt gnäll på konstgräset. jag har hela tiden hävdat att om det är några som har nackdel av konstgräs så är det dom lagen som har det (iaf så länge som vi är så få som vi är nu) eftersom vi får variera mellan konstgräs o gräs hela tiden.Skulle det bli så många som sju lag med konstgräs skulle det bli anorlunda o bättre då kanske vi t.o.m tvingar fram konstgräs på övriga arenor.Jag tycker det skulle behövas i samtliga lag förutom möjligen Skånelagen.
Örebro Mittåt
2009-04-21 13:18
Intervju med Almebäck på officiella.
Örebro rirobban
2009-04-21 13:15
Just det BP också. Kan vara så många som 7 lag med konstgräs i allsvenskan nästa säsong. Då blir "grusmatcherna" som spelas på stadion och Grimsta färre.
Örebro singelolycka
2009-04-21 13:13
Jävligt kul att se Emras leende, efter målet, som sträckte sig mellan Restalundsvägen och Sektion E (inte användarnamnet på forumet)!
Örebro singelolycka
2009-04-21 13:12
Ämne: Tider förändras och ....
Kanske borde vi plocka målvaktshandskarna av Alvbåge också, efter som att det är såna där nymodigheter!
Örebro Miroslav kuba
2009-04-21 13:10
Ämne: Ämne: Plastla....
Du glömde BP om dom hänger kvar
Örebro Miroslav kuba
2009-04-21 13:09
Jaså har det? Kolla på Grimstas plan.Kallar du det för gräsmatta?
AIK Saywee
2009-04-21 13:08
Tider förändras och även fotbollsarenor förnyas.

Vi bor inte i grottor eller mejlar röksignaler som man "alltid har gjort".
Örebro frrreddo
2009-04-21 13:03
hade gårdagens match spelats på gräs så hade vi vunnit ändå...vi var ett par nr större!!

Helsingborg HIF Forever
2009-04-21 13:01
Ämne: Ämne: Plastla....
Hoppas fan inte att man får se dem lagen i allsvenskan då. Ni måste ju förfan förstå att fotboll ska liras på vanligt gräs som det alltid har gjorts.
AIK Saywee
2009-04-21 13:01
Ja vi är nog bästa plastlaget och vi är ett riktigt duktigt gräslag också, gräsligt bra faktiskt ;-)
Örebro rirobban
2009-04-21 12:58
Ämne: Plastlaget nr1 det ä....
Lika bra att du och ditt lag vänjer er vid konstgräs. Nästa år kan nämligen mer än en tredjedel av lagen ha det om "rätt" lag går upp från superettan.

Sex lag skulle kunna ha konstgräs i allsvenskan till nästa säsong, nämligen dessa:

Elfsborg
Gefle
Örebro
Norrköping
Assyriska
Sundsvall
Helsingborg HIF Forever
2009-04-21 12:55
Plastlaget nr1 det är det va ni är.
AIK Saywee
2009-04-21 12:35
Ämne: Ämne: Ja, men....Fast nu har ju Anders Frisk som tur är slutat feldöma allt som ÖSK gjorde rätt ;-)
Örebro Einar B
2009-04-21 12:35
Från tevesoffan i Södertälje kändes det hur stabilt ut som helst igår.
R Jönsson såg ut som han var rädd för sin egen skugga. Och Henke tog Almebäck bort fullständigt.
Ang Almebäck. Kille hade ett tryoutkontrakt om inte jag är helt ute och cyklar?
Det måste vara löst nu hoppas jag!
Killen är ju lysande. Bra scoutat ÖSK.

AIK Saywee
2009-04-21 12:33
Pras Y//
Detta var faktiskt en bra teknisk iagttagelse! Bittre Bosse (Nilsson) tänkte nog inte på det.

Länge leve gravitationen :-)
Örebro Uniship
2009-04-21 12:31
För er som glömt det - Usch vad skönt det är att hålla på svartvitt idag.

Sånär som ineffektivitet i avslutningarna var det precis den fotboll som kommer ta oss till en topp 5 placering.

För er som inte läst det än - kika på HIF's forum och följ debatten "mot lag som Gefle & Elfsborg vinner är det inga problem med konstgräs för där vinner vi, men mot Ösk är konstgräs förkastligt för där har vi inte vunnit sen Henke Larsson var junior"
Kalmar Mååållll !!!
2009-04-21 12:29
Ämne: Ja, men nu har vi ha....
Tror starkt på en vändning mot ÖSK. Ni har ett bra lag och är roliga att titta på, men KFF brukar
klar sig bra mot just ÖSK.
Må bästa lag vinna !
AIK Saywee
2009-04-21 12:25
Liten tröjhistoria från mig.

Igår tillbringade jag kvällen i Halland med text-TV, sportradio och Svartvitts forum.

Vanligtvis brukar jag bära någon av mina svartvita tröjor under den tid ÖSK spelar seriematcher.

En bit in i andra halvlek upptäckte jag att jag var felklädd och drog givetvis snabbt på mig en svartvit tröja.

3 minuter efter detta kom första målet!

Så enkelt det kan vara att supporta i exil ...
Wivallius
2009-04-21 12:20
Betalar Henke omläggningen av "gräset" och dess skötsel? Trodde inte det.

Tror nog han fått motsvarande eller värre friktionsskador om han spelat på Grimsta som den planen såg ut häromdagen
Örebro Pras Y
2009-04-21 12:19
Angående Kim Olsens mål så ser man tydligt att bollen fritt i luften är på väg ner och när målvakten sträcker sig efter den och man på bilderna inte ser om han verkligen har den kan man ju bara iaktta gravitationen. Hade målvakten haft den i sina händer dvs, så hade bollens stannat upp något, bytt riktning eller liknande.
Det ser faktiskt ut som att bollen dyker i samma hastighet och riktning ända fram till att Olsen sparkar till den.

Förresten visste jag fan inte att NA visade FANTV-inslag som EuroTalk och Matchpuls på sin webb-tv.
AIK Saywee
2009-04-21 12:16
Apropå Henkegnäll ...

... glidtacklar man eld eller heta saker kan det bli brännskador. Troligtvis har han fått en friktionsskada?

Schack eller Bridge kanske vore lämpligt, där är skaderisken ganska liten.
Örebro ÖSK KRILLE
2009-04-21 12:15
Joerny//
Eller bridge kanske vore bättre för Henke:)
Wivallius
2009-04-21 12:13
Ja, men nu har vi haft en av säsongens lättaste matcher redan (hemma mot Henkeborg). Det hade vi inte då! ;-D
Örebro Joerny
2009-04-21 12:11
Henke larsson är gammal o gaggig. Han borde hålla sig till innebandy;)
Örebro zxcv
2009-04-21 12:09
om jag inte räknat fel så hade vi 9 poäng fram till omgång 13 förra året.

Nu har i 6 poäng på 4 omgångar.
Örebro Marta (hane)
2009-04-21 12:05
Mittåt/
Kan det vara så då, att ett företag låter plaserna gå runt inom företaget? Har två kompisar som har ett sådant system på sina företag.
Annons: