/fotboll/osk/forum/6032.aspx/fotboll/osk/forum/6032.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Kuhi for president
2009-04-21 23:07
Mickee? // Håller med till fullo. Finns det något jag absolut inte tål så är det filmningar. Jag skulle hoppa av glädje om filmning bestraffades med avstängning för all framtid. Men så var det ju det här med rättssäkerheten.
Örebro ÖSK-Karl
2009-04-21 23:07
Läste just på text-tv att Henke fått en stor brännskada av konstgräset, snacka om vekling. Han borde istället fundera över varför inte spelarna i ÖSK, Gefle och Elfsborg gnäller över sina eventuella brännskador som spelar varannan match och alltid tränar på det underlaget.

Skall bli kul att se vad han har att säga om grusplanerna i Stockholm. Då får han väl sand i ögonen.

Konstgräs är framtiden i norden, så enkelt är det.
Örebro singelolycka
2009-04-21 23:06
Jag har just nu inga belägg för det, men Stålhammar är väl en riktigt ÖSK-hatande domare? Jag leta reda på bevis för det...
Örebro Kuhi for president
2009-04-21 23:05
- Skönt med vinst igår!

- Personligen tyckte jag det var jättekul att Djurgården förlorade en match till. Jag gillar verkligen inte Zoran. Han pratar för mycket.

- Tråkig debatt om konstgräs. Så svårt är det inte. En gräsmatta har högre högstanivå, men i vårt klimat är en plastmatta betydligt bättre över en hel säsong. Klart det finns teknik att ha gräsmatta året runt (finns ju dom som lyckas odla cannabis i garderoben), men det känns långt ifrån realistiskt. Det är en stor yta att värma!
- Jag gillar Basse skarpt! Rolig att titta på. Delar Mittåts tanke om att börja med Basse som är duktig en-mot-en, för att sedan låta Wirtanen springa ifrån sin gubbe mot slutet.
Örebro Mickee?
2009-04-21 23:04
Ämne: Jag tycker Bassomben....
Absolut inte! Jag kanske är gammalmodig men jag ser inte filming som en del av fotboll, ungefär som att dopa sig i fridrott...precis lika dåligt
AIK Saywee
2009-04-21 22:45
Tackar för info, singelolycka, jag var för slö att leta själv. Spontant, hur bedöms Stålhammar ur svartvit synvilkel, jag har rätt dålig koll på hur han behandlat våra svartvita eleganter?
Någon som har erfarenhet, minnen eller synpunkter? Är han en av de svenska proffsdomarna, eller?
Wivallius
2009-04-21 22:39
//Saywee

Skönt att höra att du är en munter kis ändå.

Ja, då förstår jag varför alla gamla polare i Göteborg prompt ville jobba på Hässle.
Örebro singelolycka
2009-04-21 22:35
Saywee//

Daniel Stålhammar.
AIK Saywee
2009-04-21 22:34
Wivallius, nej huuva, sådant gör dom väl i Mölndal, vi tillverkar elekricitet till belysningen vid Behrn Arena, bl.a. och så att ni skall kunna ha era datorer igång och skriva på svartvitt ...
Örebro 100år
2009-04-21 22:28
Jag tycker Bassombeng ska börja göra som Fredrik Ljungberg. Springa förbi sin gubbe sen slänga sig. Det blir ju heller aldrig filmning eftersom försvararen inte hinner med. Som straffsituationen igår. Det är så det ska gå till.
Basse blandar och ger rätt bra. Ena stunden kan man undra om han skulle ta plats i Forward med makalöst dålig speluppfattning/tillslag på bollen. Och ibland allsvenskans bästa ytter. Nej släng dig mer!!!
AIK Saywee
2009-04-21 22:26
På torsdag kliver vi väl upp på den övre halvan av tabellen ...?

Förresten, vem dömer matchen?
Wivallius
2009-04-21 22:24
//Saywee

Du är lika fyndig som vanligt! :-D

Tillverkar du metamfetamin på ditt kärnkraftverk, eller?
Örebro Mittåt
2009-04-21 22:21
Wirtanen passar nog bra som inhoppare efter det att Eric luckrat upp sin back i 70 minuter. Tommy verkar inte vara speciellt bra man mot man, men han har bra fart och slår väldigt bra inlägg, vilket är bra vid till exempel en slutforcering om man har Kim och/eller Emra och/eller Berra i boxen.
Örebro Gurra2001
2009-04-21 22:17
Håller med om bassombeng. Bedömningen av honom bör främst vara det han levererar offensivt. Att han slår bort bollar är inte alltid så bra men om han ordnar straffar och utvisningar så gör han mycket mer nytta än skada.
AIK Saywee
2009-04-21 22:16
Ämne: Haha om man kollar i....
Mellan Jylland och Fyn ligger Lilla Bält.
Mellan Fyn och Själland ligger Stora Bält.
Mellan Själland och Skåne ligger Gnäll Bält.

FORZA DANSK DYNAMIT!
Örebro rirobban
2009-04-21 22:14
Ämne: Nu känns det som vi ....
Kilen är en man som klarar av lite småskador. Henke däremot klarar inte en brännskada. Tror helt klart att Kilen startar på torsdag, han ger aldrig upp utan spelar med smärtor om han har sådana. Vilken kämpe han är alltså...
Örebro jappel
2009-04-21 22:11
Ämne: Gokväll alla ÖSK.are....
tror inte wirtanen är i närheten av lika jobbig som Bassombeng. han är ju helt fenomenal. Ok att han slår bort bollar, men han kommer förbi och slår inlägg varje gång som han inte fälls. och straff/frilägesutvisningar är inte helt fel det heller.
Wivallius
2009-04-21 22:07
Nu känns det som vi lagt Henkeborg och plandebatten bakom oss. Nu ser vi framåt. Tror stenhårt på samma elva som startat hittills i Allsvenskan, om nu inte Kilen fortfarande har ont efter "Slaget mot Henke", förstås.
Örebro 100år
2009-04-21 22:05
Gokväll alla ÖSK.are! Något nytt?
Har Lagrell kollapsat eller gått i pension idag kanske? Har Almebäck skrivit 10årskontrakt?

Nu måste vi fans börja blicka framåt mot Svenska mästarna. Om vi inte har hela domarkåren emot oss i den matchen så vinner vi! Hoppas Wirtanen får chansen från start. Tycker han såg rätt jobbig ut att möta.
Men Kalmar kommer backa hem. Minns ni förra året? Under 80minuter försvarade de med 11man.
Örebro rirobban
2009-04-21 21:48
Ämne: Fast skriver han om ....
Japp det är sant... får kanske rövslicka Lagrell lite istället:) Tycker dock på senare dar att Lagrell har lite humor dock, men fortfarande är han ett skämt inom svensk fotboll...

Bra att svensk elit fotboll kommer in i bilden nu. Heller inte negativt att Rose-Marie är viceordförande där:):)
Helsingborg shahinos
2009-04-21 21:46
Okej okej. Nu får det räcka för ikväll.

Och apropå Behrnabeu, heja Getafe!
Kalmar kapten bölja
2009-04-21 21:44
Jösses, vad Henkeborg sprider gräsgödsel på sitt forum. ;-)
Örebro Olsén19
2009-04-21 21:44
Fast skriver han om lagrell kommer vi tvångsgraderas till division 1 eller ännu längre ner
Örebro rirobban
2009-04-21 21:40
Haha om man kollar in på Helsingborgs forum så kan man undra om "gnällbätet" flyttat söder ut!?

Det är fan bara en enda match per säsong som gör att debatten om konstgräs blir så här stor, och det är när vi mött Helsingborg.

Finns andra lag som inte heller gillar underlaget, men lägger aldrig så här mycket energi på att diskutera konstgräs. Men låt dem göra det om de vill, sålänge de kommer att göra det varje år så kommer ÖSK att fortsätta vinna på Behrn arena mot dem.

Måste också säga att mitt förtrodende för Henke (en av Sveriges största fotbollsspelare genom tidern) i princip är som bortblåst. En jävla gnällspik som inte klarar av brännskador (fick han inga såna på innebandyplanen?)

Gissa varför Helsingborgsspelarna har skador. Jo de känner lite extra nu när de förlorade och eftersom de sällan fick låna bollen så var de tvugna att glidtackla mera. Klart att det gör ont om man inte spelar fotboll ordentligt!

Forzzzza Alvbåge. Helt fantastisk hur han lyckades få domarbasen att reagera:) Nästa steg måste väl vara att få Lagrell själv att reagera:)
Örebro jappel
2009-04-21 21:39
Ämne: jappel, nu har jag i....det har med pengar att göra. inte ens nationalarenan har råd att värma upp planen till den temperatur som krävs för att gräset inte ska slitas sönder under vinter eller tidigt vårspel.
under 8grader återhämtar sig inte gräset.
men som sagt, diskussionen är meningslös, det är inte ekonomiskt försvarbart att anlägga gräsplaner i mellersta sverige. har man det går det bara att utnyttja arenorna för allsvenska matcher, tveksam om den ens håller för två lag. då blir intäkterna för små och investeringarna i planen blir för små och vips så har man en grusplan som på stockholm stadion, grimsta, även råsunda till viss, del där investeras det visserligen, men det är fler lag som spelar och sliter där än var planen klarar av. Råsunda är en skam för svensk fotboll. Fast Nya Ullevi var inte speciellt mycket bättre efter regnandet förra sommaren, pricken över i:t var väl monstertruckevenemanget som totalförstörde mattan, tragiskt.

Utöver detta så börjar gräset i Örebro bli slitet och kommer säkerligen bytas ut inom de närmaste åren.
Fast så länge som vi tros ha en så här stor fördel kommer vi nog inte byta. Bernabeu är vår borg.
Örebro Olsén19
2009-04-21 21:36
shahinos/

du är en av få som (isf) skriver att vi vann SPORTSLIGT... men era bortförklaringar riktas inte åt att ÖSK vann SPORTSLIGT utan att ÖSK vann på fusk... det är ju precis så ni önskar att det vore.

Edit; stavfel
Helsingborg shahinos
2009-04-21 21:30
jappel, nu har jag inte full koll på Råsundas gräsarrangemang, men jag tvekar på att arenan har den bästa möjliga tekniken.

Olsén, ja, jag vet att många gräsplaner i dagens och tidigare allsvenskor varit mer eller mindre omöjliga att spela på. Men du (ni) får det att låta som om ni bor i Sibirien där det råder permafrost.

Bondesnacket handlar inte om var man bor, lika lite som fjortis handlar om en ålder. Det handlar om en mentalitet och att exempelvis köra hejaramsor som P11-lagen har på sina matcher.

JA, för sista och tusende gången, vi förlorade matchen igår SPORTSLIGT. Hur många gånger måste vi upprepa oss? Tror ni inte på det själva eller vad fan är det frågan om?
Örebro singelolycka
2009-04-21 21:28
Helsingborgare som kritiserar och gnäller om plastgräs? Jaha, är den tiden på året nu igen...
Örebro jappel
2009-04-21 21:28
Ämne: shahinos/

planen ....
säger hifarna att Örebroare skulle vara bönder, tillåt mig småle. eller kanske till och med hånskratta.
Hela skåne är ju en enda stor bondgård. så här års luktar det till och med dynga inne i centrala helsingborg. utöver detta är själva staden örebro bort mot 20000 invånare större än helsingborg men det är väl en annan femma.
Örebro jappel
2009-04-21 21:25
är inte så säker på att olympias gräs är speciellt bra i slutet på mars heller...två tre matcher på försäsongen så är det ganska mycket gropar och annat att lappa och laga efter varje match. Men detta är ju en ickediskussion. konstgräs är här för att stanna. i många avseenden är det överlägset det naturliga alternativet. Det är väl inte för inte som TFF på fullaste allvar funderar på att lägga konstgräs när dom bygger om (om dom nu bygger om någon gång :-)
Annons: