/fotboll/osk/forum/6028.aspx/fotboll/osk/forum/6028.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Robban Örebro
2009-04-22 19:44
Darrig match imorgon mot ett pressat Kalmar. 2 poäng på 4 matcher är inte vad de trott på. Nu hoppas jag verkligen inte att vi får sota för det.
Örebro Marquis de Sade
2009-04-22 19:37
Jo, jag undrar bara om Emra överhuvudtaget behövde stretcha och duscha efter matchen mot heif, eller om han bara bytte om, gick hem och sa "det blev bara ett mål idag".

Det var väl bara det jag ville just nu.
AIK Saywee
2009-04-22 19:32
singelolycka, avstavning, ö-lags-back ;-)
Örebro ÖSK KRILLE
2009-04-22 19:06
Ämne: Ämne: Ölkastn....
någon eller några hade tydligen skrikigt "kebabrulle" och "Mor din har skägg".
Örebro singelolycka
2009-04-22 19:02
Allt detta tal om öl och back påminner mig om att det är tid att fylla på ölbacken inför imorgon, Kalmarkross!

Nu börjar den femte omgångens mest intressanta match: Häcken - Trelleborg.
AIK Saywee
2009-04-22 18:57
Almebäck, världens bästa "ölagsback"!
AIK Saywee
2009-04-22 18:47
Ämne: Ölkastning i Degerfo....
Mittåt//
Ja, de röv-ita förnekar sig sällan ...

... tänker även på snubben som välte ut ett glas öl (som "nick" på vårt forum häromdagen)

Får Lagrell reda på detta, då blir det snart derby mot Åtorp ;-)
Wivallius
2009-04-22 18:33
234+500=734
Örebro in med Boniek Maruti på plan
2009-04-22 18:33
1-0 olsen vore ju en dröm ;)
Örebro Mickee?
2009-04-22 18:29
Ämne: Det lär bli en prome....
Tror du är lite hård mot ditt lag nu, ni har en bra grund i laget fast det har blivit en dåligt start..

Tror och hoppas på ÖSK-vinst men jag tror inte det blir en promenadseger, absolut inte!
Örebro Grohl
2009-04-22 18:24
Vilken klubbkänsla från Almebäck! Stort!

Men samtidigt, vad skulle han byta till från ett av sveriges bästa lag? =)
Örebro Mittåt
2009-04-22 18:20
Ölkastning i Degerfors
Kalmar kapten bölja
2009-04-22 18:20
Det lär bli en promenad i parken för er del imorgon kväll. Tippar på 3-0 till ÖSK.
AIK Saywee
2009-04-22 18:02
Ämne: Inlägg för att slipp....
Med risk för att inlägget blir för politiskt ...

Örebro, Örebro län, Närke, Sverige behöver nog även tillverkande industri, varor och produkter som även kan säljas utomlands, men även tjänster, vi är duktiga på massor av saker.

Sverige är rikt på naturresurser och den lilla befolkningen är en duktig mänsklig resurs.

Skattetrycket har dock en längre tid varit och är oroande, företag och profiler har flytt vårt land alltför ofta.

Enbart tjänstebaserad ekonomi faller nog i långa loppet, vi måste väl producera och konsumera lite varor också, men en mix kanske kan vara bra och lite smartare skattepolitik.

FORZA SVERIGE, NÄRKE OCH ÖREBRO!
Wivallius
2009-04-22 17:42
//shelton

Tackar för förtroendet. Vi hoppas att inte göra er besvikna. Lycka till mot HBK!
Örebro ÖSK KRILLE
2009-04-22 17:39
Wirtanen - ÖSK:s Cafú?
Örebro Rojas
2009-04-22 17:30
Ämne: Jag har som tidigare....
Tidigare närkebo och hejjar på Heif?. Avd: aj aj aj
Örebro pinup
2009-04-22 17:27
Stor eloge för nya souvenirerna, sjukt snygga.
Kolla bara på mössan eller kubatröjan.

Imponerad!
Nytt klipp på FANTV.SE
2009-04-22 17:22
Erik Wärlegård visar nya souvenirer: "Retro-grejerna har gått bäst"
Nytt klipp på FANTV.SE
2009-04-22 17:17
Boström inför Kalmar: "Vi möter ett bra och tufft lag"
Örebro Västbanken
2009-04-22 17:08
Jag frågade idag ÖSK om en grej och fick ett intressant svar från kung Sjögren:
Fråga:
ett hett tips: (tipsa kommunen om att) bygga ihop hörnorna när BA snart har 4 riktiga läktare, det vore grymt med en bastuloge i hörnet mellan Västra och Norra med utsikt mot planen, Orvar Bergmark-staty i ett annat hörn, endast läktare i hörn 3 och 4 t.ex.
Hindret för ihopbyggnad har historiskt angetts att vara belysningen, att strålkastartornen måste stå kvar och ej får skymmas. Vad är statusen på det här med belysningen, på kvällarna körs ju lampor som sitter på läktarna, räcker inte det för TV-sändningar? Isf kan man väl köpa starkare strålkastare?

Svar:
Tack för tipset.
Vad jag känner till så har belysningsramperna inte varit problemet för ihopbyggnad utan arkitekturen. Arenaägaren tillsammans med arkitekt har velat skapat en öppen arena med öppna hörn.

I en framtid hoppas vi på flytt av belysning så att vi om möjligt kan hitta andra lösningar för hörnen.

LS
Helsingborg Shelton
2009-04-22 17:00
Fina ord om ÖSK på bloggen under "Tipset omgång 5"
Länktips: www.alltomhif.se
Örebro Mittåt
2009-04-22 16:45
ÖSKare i exil// Nästan rätt. Men snurra på trion Gren - Per J - Tommy Wirtanen ett snäpp moturs, så blir det nog helt rätt. Joakim spelade innermittfältare mot Rynninge i Folksam Cup semifinalen och skötte det jobbet överraskande bra. För mig i alla fall som bara sett honom på kanten tidigare. Per Johansson är kraftigt vänsterfotat och skall givetvis hålla till till vänster. Vad beträffar Turbo-Tommy så kommer han nog bäst till sin rätt som kantspelare. Där får han bäst betalt för sin snabbhet.
Örebro Olsén19
2009-04-22 16:38
HIF foreever/

Kul för övrigt att det finns en malmöare på din profil som "kanon" ;)

du är en rolig prick du!
Örebro Hlynur
2009-04-22 16:35
Vi kan ju nästan få ihop 3 lag :-)
(Även om några iofs är utlånade, skadade, lite till åren m.m.).

Rosendal
Glenn - Thomas Andersson - Reed
Frempong - Nilsson - Lundholm - Walker
Yunus - Jidsjö - Staaf
Örebro foppa!
2009-04-22 16:34
ÖSKare i exil//

Ja, den startelvan ser väl ganska trolig ut.

För övrigt mycket skönt om det som står på NA om Iron-Mike stämmer!
Örebro foppa!
2009-04-22 16:32
Ämne: Vad vill ni vinna me....
Frågan är väl egentligen vad Henke vill vinna när han skyller förlusten på konstgräset...
Örebro ÖSKare i exil
2009-04-22 16:26
Dagens tankar går till de kommande matcherna och inte bara till Kalmar fighten. Det är intensivt matchande och jag undrar hur Sixten/Rille tacklar det hela. Jag tror nog vi får se vår startelva mot Kalmar i vanlig ordning. Mot Kristianstad i Svenska Cupen luftas nog så mycket folk som möjligt.

Westman
Gren - OJ - Berra - Sesay
Per J - Bedoya - Wirtanen?
Astvald - Emra - Näfver

Vad tror ni? Hur kommer det matchas?
Örebro Västbanken
2009-04-22 16:26
Inlägg för att slippa kiss-och-bass-nivån: Örebro som stad behöver fler framgångsrika företag för att ÖSK ska blomstra på sikt, anser iaf jag. Jag undrar hur det ska kunna åstadkommas?? ÖSK styr ju inte kommunens näringslivssatsningar, men vad är det som ger en stad en bärkraftig ekonomi? Det är lätt att se att städer som Linköping och Jönköping ligger före, sannolikt Västerås och Norrköping och Karlstad också. Ju mer tjänstebaserad ekonomi, desto starkare oavsett konjunktur??

Å andra sidan är väl Borås inte så dynamiskt, men de har ändå rika privatpersoner som vill ha hem deras utlandsspelare.
Örebro Miroslav kuba
2009-04-22 16:05
Ämne: Vad vill ni vinna me....
jo men han får skylla sig lite själv oxå.Bara för att han är en av sveriges bästa så är inte allt han säger en sanning.Han är inte gud han är en fotbollsspelare.Föresten en bra fotbollsspelare ska väl klara alla typer av underlag? o d där med brännskador är ju bara löjligt.
Annons: