/fotboll/osk/forum/6024.aspx/fotboll/osk/forum/6024.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro rirobban
2009-04-23 01:27
Jag gör i alla fall mitt för att ÖSK ska vinna. Tippade resultatet 1-1 mot både ÖIS och HeIF här på forumet. Då slutade det med seger och varför sluta med ett vinnande recept?:)
Örebro Fang
2009-04-23 01:06
Gillar inte det här med matchdagar. Varje timma fram till match känns som en evighet, vilket i och för sig kan tyckas vara rätt skönt men det är det inte om man inte lyckas tänka på något annat än fotboll.

Men det är väl bara hoppas att de gör sitt jobb ikväll så har det varit värt väntan. Men det känns oroväckande att Kalmar inte vunnit något ännu, någon gång vänder det, det hade nästan varit skönare om de varit obesegrade så här långt.

Jaja, det slutar säkert väl till slut så man ska väl inte oroa sig. :)
Örebro jappel
2009-04-23 00:51
Matchdag - check
Seger - X
Örebro Dejmon
2009-04-23 00:11
fel
Örebro Dejmon
2009-04-23 00:06
Saywee//
Klurar lite.. Nu när det verkar så "säkert" att han stannar då, är det inte bättre att ta det lugnt och testa han några matcher till (tänker mest på det med luftvägarna) eller är det för stor risk på en så lovande spelare?
Örebro Quasimodo
2009-04-23 00:01
Då är det matchdag igen! Trevligt, trevligt!
AIK Saywee
2009-04-22 23:59
Tackar för info Dejmon ...

... skriv på nu Almebäck, om du är vaken :-)
Örebro Miroslav kuba
2009-04-22 23:58
Kul att det går bra för Rodevåg FFF målskytt ikväll igen. I morgon krossar vi KFF!!!
Örebro Dejmon
2009-04-22 23:54
*länken...
Örebro Dejmon
2009-04-22 23:53
Saywee//
Samma som gäller idag som det var igår. Dvs han är här på lån från BP tom sista juni (se länk), med möjlighet till förlängning om båda parterna vill det. Nu verkar det ju rätt tydligt att båda parter vill det men att ett kontrakt på 3 år skulle va kritat och klart, som det skrevs, är inte sant..
AIK Saywee
2009-04-22 23:46
Hur är det med Almebäck och kontrakt, ni skriver ju i gåtor och spekulationer och det händer så mycket i sista minut ...

Är han klar för ÖSK och hur länge?

... eller när får vi tänkas få besked?
Örebro Dejmon
2009-04-22 23:31
Olsén19//
Inget nytt kontrakt påskrivet av Almebäck.

Jag är väl den enda som inte ser den stora nyheten i artikeln som kom idag. Han sa ju samma sak för nån dag sen, att han ville stanna i ÖSK för han trivdes så bra här och av respekt för klubben som gett han denna chans.. Kul dock!

Edit: stava
Örebro Olsén19
2009-04-22 23:09
Signatur från Almäbäck - check

Signatur från Sixten - x

Signa Sixten!
Örebro ÖSK-Karl
2009-04-22 22:35
Blå Bergen Blues//

Är du fullständigt humorbefriad, är Henke en helig ko bara för att han varit en av sveriges bästa spelare? Han sprider en massa dynga och ojar sig över ett litet sår, det gör ingen stor spelare i mina ögon.

Att han dessutom agerar domare i matcherna gör inte saken bättre, vi måste väl för tusan kunna svara upp på vårt eget forum, jag har inte skrivit en rad på Henkeborgs, men du kanske borde gå in och trösta de brännskadade spelarna?
Örebro kenya
2009-04-22 22:24
Tänkte beställa biljetter över nätet men undrar hur man tar del av studentrabbaten. Går inte att välja någonstans. Går man på ungdom eller någon som vet?
AIK Saywee
2009-04-22 22:18
Undrar bara lite försiktigt om MFF också hade problem med plastgräs eller om de tog torsken på ett normalt sätt eftersom motståndaren gjorde fler mål?
AIK Saywee
2009-04-22 22:10
Ämne: Fotboll, ÖSK
Samma ....
jappel//
Fotboll, ÖSK
Ja, samma lag, ingen anledning till ändring ;-)
Örebro Dejmon
2009-04-22 22:08
Undra om det kommer va fullt på bortasektionen imorgon? :D

Kalmarkross!!!

-Född fri, (s)k(r)attad till döds- ;-)
Örebro jappel
2009-04-22 21:46
Ämne: Stefan Larsson gjord....
Låt oss hoppas på det senare.
Örebro Mittåt
2009-04-22 21:37
Stefan Larsson gjorde bara 2 mål år 2007. De mot ÖSK på Behrn. Förra året gjorde han bara ett, men inte mot ÖSK. KFFs enda mål på Behrn förra året gjordes av Ingelsten, som knuffade in boll och Wowoah i målet.

Stefans stjärna hos Kalmar verkade vara på väg att dala. Mindre speltid förra året än året innan. Men i år har han spelat alla fyra från start. Antingen beror det på att han blvit bättre eller så beror det på att Kalmar har blivit sämre.
Örebro in med Boniek Maruti på plan
2009-04-22 21:27
Stefan larsson ex degaren får vi se upp med i morgon. han har väl sänkt oss två gånger förut? vet alla fall att han gjorde 2 mål på berhn för två säsonger sedan
Örebro jappel
2009-04-22 21:15
Fotboll, ÖSK
Samma lag som senast eller vad tror vi? finns väl ingen anledning att ändra på ett vinnande koncept.
AIK Saywee
2009-04-22 20:52
Rojas, ja för politikerna förstås, det är ju de som har tagit hand om pengarna ...

... men de som flyr landet tycker annorlunda.
Örebro Rojas
2009-04-22 20:48
Ämne: Ämne: Inlägg ....
Jag tycker skattetrycket är guld värt !!!
Örebro singelolycka
2009-04-22 20:29
Sitter och tittar på Elfsborg - Malmö. En helt okej match. Men jag kan ändå inte låta bli att (såklart) fundera lite kring ÖSK. Bortamatcherna mot Malmö är vi alltid chanslösa i. Skulle vi inte, när vi får inrikta oss på försvarsspel, sätta in båda fyrtornen Wikström och Berra, med Almebäck som städar framför dem. Berlinmuren skulle i jämförelse vara en fasad byggd på glasspinnar!
AIK Saywee
2009-04-22 19:56
Ämne: I kvällens två först....
Svarar eller frågar mitt eget inlägg. Äsch ena matchen är ju redan halvklar, men står 0-0 efter en halvlek ...

... ska man ställa om klockorna i år också ;-)
AIK Saywee
2009-04-22 19:51
Ämne: Darrig match imorgon....
Robban Örebro//
Jag tror på en hård och tuff match, ett "riktigt krig" kanske? Hoppas att vi slipper skador.

MEN - vi är bättre än Kalmar i år, och formen och självförtroendet stiger, det kan räcka till en seger.

Målskyttet har varit lite trögt, men det kan nog bli lite miniketchup för de svartvita eleganterna/giganterna! 3-1 ...?
AIK Saywee
2009-04-22 19:45
I kvällens två första matcher i AS´s femte omgång hoppas jag på mål-löst.

När första sjättedelen (vilket ord?) av 2009 års AS är klar hoppas jag att ÖSK är på övre halvan i tabellen, och inget i dagsläget kan få mig att tro något annat.

I MORGON KVÄLL FYLLER VI BA, 10.000?!?!?
Örebro Robban Örebro
2009-04-22 19:44
Darrig match imorgon mot ett pressat Kalmar. 2 poäng på 4 matcher är inte vad de trott på. Nu hoppas jag verkligen inte att vi får sota för det.
Örebro Marquis de Sade
2009-04-22 19:37
Jo, jag undrar bara om Emra överhuvudtaget behövde stretcha och duscha efter matchen mot heif, eller om han bara bytte om, gick hem och sa "det blev bara ett mål idag".

Det var väl bara det jag ville just nu.
Annons: