/fotboll/osk/forum/602.aspx/fotboll/osk/forum/602.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Marta (hane)
2016-07-06 11:28
DaSa/ Att man redan tidigt kunde dra de slutsatserna utifrån Ösk:s handlande kan man ju även tolka som att vi jobbar alltmer proaktivt. Alternativet, som var vanligt tidigare, hade ju varit att istället börja leta ersättare under vinterfönstret under allt desperatare former. Vi ligger steget före istälket för att falla offer.
AIK Nissesson
2016-07-06 11:25
Dekan Garaca, är du på väg till Örebro?

Vänd i Kungsör!
AIK Nissesson
2016-07-06 11:23
Jag undrar fortfarande om ÖSK har "signalerat" till DG att jobbet tar slut om ett halvår?

I förhållande till Borås, borde Kungsbacka vara lämpligare än Kungsör.
Dejan Garaca
2016-07-06 11:14
Läste i NA att dejan garaca är påväg till ösk. För er kännedom så ryktas det han ligger bakom ett antal läggmatcher bla när syrianska mötte dalkurd. Han gjorde även grova tabbar mot halmstad. En väldigt dålig målvakt med dålig karaktär. Han kmr få kicken från syrianska nu under sommaren pga läggmatcherna.

ÖSK är en finklubb som inte behöver dåliga personer och målvakter som Dejan. Ge hellre en av era unga chansen.
Örebro DaSa
2016-07-06 10:44
Var ganska väntat att DG var på väg bort och komiskt att vi diskuterade hans vara eller icke vara för någon dag sedan. Jag tycker såklart att vi skall sälja om möjligt och ge speltiden till Ayaz och Alfred. Glöm inte att Broberg verkar hittat formen vilket gör att vi inte kommer att försvagas jämfört med våren.
Örebro DaSa
2016-07-06 10:44
Dubblett
Örebro Arsène Lupin - Måltjuven
2016-07-06 10:33
@Randen:
Nej det betyder inte att DG går till Ellos. Men det står också att han tackat nej till en fortsättning till ÖSK (tolkar jag det som). Resonerat utifrån artikeln alltså. Det skulle betyda att han vilket fall bestämt sig att lämna ÖSK. Om detta sker till en annan liga skulle inte jag åtminstone ha några invändningar mot det mer än att det är synd att vi tappar ytterligare en spelare som Bosman som ÖSK utvecklat på ett utomordentligt sätt. Det har i princip tagit ÖSK tre år att få honom dit han är idag och jag kommer ihåg hur han strålade i intervjun för tre år sedan för sitt ÖSK-kontrakt när hans framtid innan såg rätt oviss ut. För mig kom det 3-årskontraktet rätt oväntat då jag tyckte inte han presterat särskilt sitt första halvår i ÖSK i superettan. Han var förvisso rätt snabb men trubbig och visade bristande teknik i sådana elementära saker som bla bollmottagande. Idag är han jobbig att möta vittnar hans egna lagkamrater om träningarna. Men Peo och Alex såg potential i honom och antar att det är därför han är där han är idag. Vilket återigen visar hur otroligt viktigt det är att försöka förlänga ytterligare 1-2 säsonger tidigare in på spelaren kontrakt. Naturligtvis med en då bättre lön så spelaren också känner att han "får betalt" för sina allt bättre prestationer. Jag tyckte DG redan förra våren började visa att han "kan bli något" När det kommer till erbjudna ersättningar så tror jag Sköldmark & co är tillräckligt intelligenta för att förstå att för att bli ett topplag i AS så krävs marknadsanpassade löner. Annars kommer man aldrig nå dit. Att tappa en spelare som man utvecklat är dyrare än att värva en ny och börja om igen. Vad Häcken (om nu Crespo går dit) eller Ellos (om nu DG skulle gå dit) erbjuder i löner kan jag inte veta. Men att dessa skulle kunna vara t ex dubbelt så höga så lär ÖSK ligga rätt i långt ifrån en marknadslön jämfört med hur dessa klubbar värderat spelarna. Eller då värderar klubbarna spelarna totalt olika. Men en sak vet jag ganska säkert och det är att spelare kan få en fet sign on. Vilket man kanske inte får om man förlänger (även om det inte kan uteslutas). Så själva arbetsgivarbytet i sig kan vara väldigt lukrativt, även om lönen i sig där bara är marginellt högre. Så angående DG så vet vi egentligen inte särskilt mycket mer än vad som står i artikeln och att DG själv sagt att han skulle vilja gå till en annan liga (vilket i sig är en sund ambition). Det enda jag vet är att jag blir väldigt besviken generellt när spelare som fått ta stora steg i Örebro, när andra inte trott på dem, men väljer konkurrenter som Bosman när de blivit flygfärdiga (tack vare ÖSK). Och den känslan har jag rätt till. Men även ÖSK har ett ansvar för att de försvinner som Bosman, gång på gång.
Örebro Randen
2016-07-06 09:40
För någon vecka sedan, när DG hade hand om ÖSKs snapchat, så kunde man se en film där han säger att han är på väg till träningen från sitt hus i Kungsör. Skulle han vilja bo kvar där så är det ju inte så vettigt att skriva på ett flerårskontrakt med Elfsborg, som det står i BT att de erbjudit honom.

Sedan att Elfsborg erbjudit honom ett kontrakt behöver ju inte betyda att han lämnar ÖSK för dom. Tror inget är klart i dagsläget. Men vi får väl se om han stannar eller går, jag tror ÖSK vill förlänga med honom.
AIK Nissesson
2016-07-06 09:23
Tänker på den "slogan" som ÖSK kör med i år ...

"VI ÄR INGENTING UTAN DIG"

... Mambo Mumba Ujujuj eller ÖSK-Karl eller någon annan.

Jag vet att ÖSK-Karl har lagt ned en hel del tid och engagemang och pengar för klubben genom åren och framförallt när det krävdes förbättringar och publiksiffrorna, liksom intresset för klubben sjönk.

ÖSK, fortsätt tro att alla har betydelse!
AIK Nissesson
2016-07-06 09:06
Minatankar,

som du såg skrev jag bl.a. "i så fall" eftersom jag inte kan veta om spekulationerna i tidningar och i detta forum är sanningsenliga?

Men instämmer med vad du tycker om vår skyttekung, dessutom bör ÖSK inte vara alltför saktfärdiga om man vill visa och dessutom tror på DG.
Mambo Mumba Ujujuj
2016-07-06 08:52
@ÖSK-Karl:

Att du försöker bortförklara dig hur du hånat skribenter,ledare och spelare och till och med sponsorer. framförallt att du inte hånat Rinne är löjligt. Stå för dina ord.
Mambo Mumba Ujujuj
2016-07-06 08:33
Svårt att kräva lojalitet ifrån en västeråsare. Svårt dessutom förlänga med någon som inte vill förlänga men man hade kunnat ställa lite mer krav som man gjorde på Rinne. "Förläng och vi spelar dig" många tycker inte om detta förslag och att de är hårt men det är en av sakerna som krävs för att vi ska slippa spelare vill lämna oss på Bosman hela tiden.
Örebro Pedretti
2016-07-06 07:54
Från vad jag har förstått så besitter Ayaz bra fart han med men om han har samma skott som DG vet jag inte. Dock blir ju DG rätt så lättläst när han på Eden Hazard manér bryter in och avlossar mot bortre stolpen.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Minatankar
2016-07-06 07:37
Ang DG: För det första vet vi inte om det som spekuleras i tidningar är sant. Jag vill läsa om hur ÖSK bekräftar affärer på sin hemsida. För det andra vet vi inte vilka villkor ÖSK och andra klubbar erbjuder spelare. Jag förstår spelare som byter klubb mot dubbla ersättningar. För det tredje vore det synd om ÖSK mister en spelare som DG med den snabbhet han besitter. För det fjärde räknar jag med att ÖSK gör vad man kan för att förlänga med bl a DG, Kalle och Astrit.
AIK Nissesson
2016-07-06 05:11
Ur artikeln i BT

"Den snabbe yttermittfältaren har kontrakt som går ut efter säsongen och det ska vara "nej tack" till en förlängning."

Vem är det som tackar nej till en förlängning och varför i så fall, DG eller ÖSK?
Mäster Estragon
2016-07-06 01:15
Nej skulle bli jäkligt besviken om han går till något annat svenskt lag. Känns inte som han har något att vinna på det alls. Blir ju lite orolig om det nu ska bli alltför mycket rotation i truppen nu i sommar efter den fina våren.
2016-07-06 01:11
@Pedretti:

Ungefär så menade jag
Mäster Estragon
2016-07-06 00:51
Händer mycket denna sillysommar må jag säga.. Lika bra o sälja DG för runt en mille i sommar då om han nu inte är intresserad av någon förlängning. Helst till något sketet danskt lag men absolut inte till en toppkonkurrent i Sverige
Örebro Pedretti
2016-07-06 00:46
Jag känner att om en av våra (för nuvarande) bättre spelare är i kontakt med en allsvensk konkurrent om ett kontrakt efter säsongen så är det lika bra att släppa dem på en gång eller låta dem agera bänkvärmare till säsongens slut.
2016-07-06 00:19
@Cpt. Raw-P:
Om artikeln stämmer: En till som får växa till sig i ÖSK för att sedan dumpa klubben för en allsvensk konkurrent. Han hade inte varit någonting utan ÖSK utan spelat fotboll med Kungsörs Bollklubb. Bättre än så presterade han inte när han kom. Ursäkta min surhet men sätt de här spelarna på läktarna och låt nyförvärven ta deras platser a.s.a.p. Jag ser ingen anledning att fortsätta utveckla dem för konkurrenternas skull.
2016-07-06 00:15
@Pedretti:

Reagerade också på den fotnoten - Hur kom den in i kontexten liksom? Lite farsartad fotnot
Örebro ÖSK-Karl
2016-07-05 23:59
@Mambo Mumba Ujujuj:

Jag njuter av att klubben helt ändrat inriktning, Ser inga fel hur den numera sköts. Underbart att gå på matcherna.

Dock tar jag inte tillbaks ett ord hur misskött ÖSK var innan, under och ett antal år efter tvångsnedflyttningen.

Mobbat spelare??? Nix, däremot var jag undrande till hur tränare som Lundin och Sixten hade sina förtryckta laguttagningar och spelarna de mobbade, typ Björnqvist m.fl.

Sist men inte minst står jag fast vid min tro att Ishockeyn kommer vinna SM före fotbollen, orkar inte gå in på vad jag grundar det på. Vinner fotbollen SM först är jag lika glad för det. Det ultimata är att båda sporterna vinner samtidigt så snart som möjligt.

Nu går jag i idé på forumet och fortsätter att njuta över Örebros framgångar ;)
Örebro Cpt. Raw-P
2016-07-05 23:57
DG till Borås? Fan det låter tråkigt
Länktips: WWW.bt.se
Örebro Cpt. Raw-P
Örebro Cpt. Raw-P
AIK Nissesson
2016-07-05 23:42
Om 10 dagar öppnar sommarfönstret, men då kanske det redan är färdigshoppat för vår del?
Mäster Estragon
2016-07-05 22:07
@Mäster Estragon:

Som sagt...
Örebro Marta (hane)
2016-07-05 21:52
Av artikeln att döma tycker jag mer det låter som att Dejan drömmer än att det ska finnas något konkret intresse..
Örebro Pedretti
2016-07-05 21:50
@Bastard on Parade:

Och utvecklingspotential är väl något våra målvakter har också, jag vill ju gärna tro att Douglas Bjäresten är lovande!
Örebro Bastard on Parade
2016-07-05 21:17
Jag såg någon match med Syrianska tidigare under säsongen och har sätt highlights och mål från flera matcher. Dejan Garaca har verkligen inte varit bra. Hans insatser har varit i nivå med Sandqvists och det i Superettan. Det är bra så klart att ha lokala spelare i truppen, men de måste platsa också. Ska vi ha en dålig reservmålvakt så kan vi lika gärna välja någon som har utvecklingspotential. Edit: Hittade ett youtube-klipp där Dejan briljerar. För motståndarna dvs.
Annons: