/fotboll/osk/forum/6008.aspx/fotboll/osk/forum/6008.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Number 14
2009-04-24 15:49
Alvbåge, Nordback och Almebäck med i morgon. Känns som en spännande trupp. Se länk!
Örebro Miroslav kuba
2009-04-24 15:48
ska bli intressant att se vad Boström ställer upp med för lag i morgon.hoppas han vilar några.Basse kan ju spela eftersom han är avstängd mot göteborg.
Örebro öskrock
2009-04-24 15:35
Ämne: Ämne: grattis....
jo de e klart det e ju 25 omgångar kvar eller nåt sånt. :)
Örebro AllsvenskanÖSK
2009-04-24 15:22
Aleq//

Är det här du har fått inspirationen ifrån ;)?

En riktig sommarplåga, B som i Bag, B som i Box, B som i Bag in Box.
Örebro Henke(Old Boys)
2009-04-24 15:13
Ämne: Jag måste tipsa om e....
Den sjungs emellanåt på Västra Stå.
Örebro Erki
2009-04-24 14:39
Ämne: grattis till segern ....
Ni får väl inte mer arbetsro om ÖSK vinner? ÖSK och Göteborg står ju på samma poäng :)
IFK Göteborg Budgie
2009-04-24 14:13
Trist att både Wernbloom och Bassombeng är avstängda på tisdag.
IFK Göteborg Budgie
2009-04-24 14:06
Verkligen dags att ta Er på allvar. Två tunga skalper på kort tid.
Väl mött på tisdag!
Hoppas ni blir många på bortastå.
Öreskå
2009-04-24 13:57
Fantastiskt skönt att vinna över mästarna. Heder till kubanerna. Och nu åker vi ned till Kristianstad och och fortsätter den fina vinsttrenden.
Svart Vitt!!
2009
2009-04-24 13:36
grattis till segern igår riktigt imponerande av er igår. Se till att tvåla dit IFK nu härnäst så vi i Gnaget kan få lite arbetsro i toppen =)
Örebro Aleq
2009-04-24 13:24
Jag måste tipsa om en låt till Bassombeng som är sjukt lätt, tycker han är värd en sång. Vet inte var jag ska göra mig hörd så skriver här och hoppas att någon som håller i det ser det.
"B som är bass, B som är beng, B som är Bassombeng" och så om och om igen, kan bli mäktigt!

För övrigt så vill jag berömma klacken, gillade VERKLIGEN när ÖSK släppte in 2-1 målet och alla drar igång DIREKT med ÖREBRO och visar att vi står upp för vårt lag!
Örebro zxcv
2009-04-24 13:22
Fan vad skön seger.
Det känns fel att säga att vi går på halvfart, men vi kan mycket bättre än detta.

IFK, håll i er.
Örebro Bempa no:10
2009-04-24 13:15
Jag måste bara kommentera all heder till dig eller er som gav bygg jobbarna match tröjor.
så glada de vart har inte sett någon sedan mina barn fick julklappar....: )
Örebro ÖSK!!
2009-04-24 13:12
Ämne: Vet inte om det var ....
Ja visst fan är det många gulvästar runt klacken. Mot Helsingborg stod det 20 gulvästar bakom staketet mot innerplan. Vad gör dom för nytta där??? Otroligt märkligt tycker jag. Vad har dom för uppgift överhuvudtaget? Och varför varför ska dom stå i klacken???
2009-04-24 13:11
De sista minuterna gick ÖSK på tänderna, men det är ju så det ska vara. Det ska inte finnas någonting kvar att ta ut.
hhaaaha drygström han måste vara buk svåger med stålhammar
2009-04-24 13:08
Tre ölänningar i ett väntrum i Örebro
Fredag 24 apr 2009, 12:03
På väg hem från Örebro. Kjelle har visat upp mig för en av hans polare, Benny Frisk, osteopat och begåvad med röntgenblick. Alltid fascinerande med människor som har den där extra talangen, som ser helheten och förstår sambanden. Som ställer upp en mot en vägg. Och som dömer ut en.

Så det har varit en riktig skitresa, utdömd av Benny Frisk och förlust mot ÖSK. Tidvis hittade vi ett bra spel igår, tidvis inte och till sist blev deras fysiska övertag utslagsgivande, målen tillkom ju på två hörnor. Och de hade dimensioner i sitt spel, frejdigt kantspel, centralt lugn och bra fasta situationer.

De sista minuterna gick ÖSK på tänderna, men det är ju så det ska vara. Det ska inte finnas någonting kvar att ta ut.

Där i väntrummet kom en dam fram och frågade om jag och Kjelle möjligtvis inte tillhörde Kalmar FF, jo visst, så var det ju och det visade sig att hon var från Färjestaden. Och hon var av fin börd, hennes far var nämligen Herr Karlsson, gubben som hade klassiska järnaffären G Karlssons vid hamnplan. Med ens blev man lillkille igen, vi mindes allt tingeltangel där fanns och jag älskade att hänga runt, tafsa på fiskedragen och rota bland fotbollsskorna uppe på vinden. Det var också där jag fick mina första fotbollsskor, Patrick med 38 dobbar. G Karlsson blev gammal, gick bort och affären såldes. Den gamla ladan slukades av eldens lågor och nu återstår bara minnena. Men dom består. Så snackade tre ölänningar i ett väntrum i Örebro
Örebro MSLink
2009-04-24 13:05
Kul att ni gillar bilderna! Jag vill också ha mer publik bilder, det får bli när jag har två kameror och två objektiv då jag har bara ett nu :) Fånga publikens känslor på bild kan bli riktigt snyggt!

Jag gillar också verkligen bilden när Kim missade returen efter stolpskottet och då såg man hur publiken reagerade.
Örebro in med Boniek Maruti på plan
2009-04-24 12:56
Hahah bra tryck men lyssna på han som filmar o sjunger ;)
Örebro Mattias69
2009-04-24 12:47
Kubanerna anordnar resa ner till Göteborg nu på tisdag, resan kommer att bli av så ni som tvekar av den anledningen kan slappna av. Men vi behöver ha in anmälningar fortare än kvickt nu om det ska bli stor buss. Så du som vill med, boka biljett omgående. Se länktipset för att boka biljetten. Vi har dessutom sänkt priset på resan, så billigare än så här kommer du inte till Göteborg, dessutom slipper du köra själv!
Örebro Ericson
2009-04-24 12:37
Aftonbladet avslöjar!

Känns som en rätt given gissning...
Örebro ÖSK!!
2009-04-24 12:30
Riktigt bra bilder. Gillar den när Kim missar returen efter stolpskottet. Men ser hur förtvivlade hela sektion E blir
Örebro Erki
2009-04-24 12:23
MSLink// Jag tycker du tar riktigt grymma bilder! Kul att du tog med lite publikbilder också, men jag skulle gärna se ännu fler :)
Bra jobbat!
Örebro MSLink
2009-04-24 12:07
Se länk, där finns fler bilder från matcher i sport kategori. Tar gärna emot kommentarer och kritik.
Länktips: www.msun.se
Örebro go_osk
2009-04-24 11:34
Jag skulle inte alls bli förvånad om ÖSK byter till en 4-4-2 uppställning mot Göteborg med Kim och Emra på topp. Den stora frågan blir väl i så fall hur Sixten väljer att formera mittfältet.
Örebro Blå Bergen Blues
2009-04-24 11:27
Saywee// Se länk. Tänk vad detta forum är allmänbildande!! :-)
Örebro Sekt. E
2009-04-24 11:25
josud// Gulvästtifo låter kul. En grej jag förespråkar är en banderoll där det står "stäng stockholmsfönstret".

Clifford// Nästa match blir vår tuffaste hittills i år. Inget snack om saken. Tar vi en pinne är jag nöjd.
Örebro Kronblom
2009-04-24 11:20
Ämne: Ämne: Riktigt....hyfsade tycker jag är en bättre beskrivning på gårdagens match llr kanske knappt godkänt,passningsspelet inget vidare och Roni var väl den man var lite besviken på efter match,han kom aldrig loss som man är van att se,Alven får nog ta på sig målet,går han in mer resolut i den situationen så blir det inget mål...eller såg inte Elm komma farande kanske?
IFK Göteborg Clifford
2009-04-24 11:19
Hallå Örebroare!

Kul att se att ÖSK är på gång. Har alltid haft ett gott öga till laget efter att jag bodde fyra år i Örebro på Rolf Z-tiden. På tisdag får ni hårdare motstånd på Gamla Ullevi, räkna med det.

Kan tipsa Olsén19 om länktipset, där finns numera sammandrag från alla allsvenska matcher.
Örebro josud
2009-04-24 11:06
Vet inte om det var en synvilla, men det såg ut att vara många funktionärer/ordningsvakter i gula västar runt Kubanerna både igår och i måndags.

Förmodligen är det bara jag som är knäpp, men visst vore det stor humor om alla i klacken på en given signal tog fram varsin gul reflexväst och fortsatte som om inget hänt!? Skulle se väldigt kul ut från läktarplats iaf. :-D
AIK Saywee
2009-04-24 10:59
Ämne: Riktigt skönt att se....
Grand Rapids//
Instämmer verkligen om Nobbe och Samuel och tycker dessutom att hela laget var rätt bra/skapligt. En laginsats helt enkelt som gav tre sköna poäng!
Annons: