/fotboll/osk/forum/600.aspx/fotboll/osk/forum/600.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Nissesson
2016-06-19 15:11
Arsène Lupin, jag instämmer med dig i dina frågor. Världen, vardagslivet, fotbollen blir allt mer komplicerad med regler och ickeregler. Kontroller och åter kontroller räcker tydligen inte, hur mycket och hur noggrant man än kontrollerar:( Sunt förnuft tillhör en svunnen tid. Fotbollsmördare!!!
Örebro Arsène Lupin - Måltjuven
2016-06-19 14:37
Både Portugal, Belgien samt Ungern anmäls för att deras supporter misssköter sig. T ex var det en portugiskisk supporter som sprang in på plan och fram till CL och tog en selfie med honom.

Men borde det inte ytterst vara UEFA och Frankrike som ska vara ansvariga för säkerheten? Om folk kan kuta in på plan borde ju den säkerheten vara rätt dålig.
Liksom när Erik Wärlegård berättar att han kom in på matchen utan visitering, utan att behöva visa pass samt att inte ens hans väska kontrollerades? Och det i ett land med hög nivå av terrorhot.
Örebro flesklepp
2016-06-19 12:37
Degerfors-Trelleborg 2-1
0-1 Marcus Pode
1-1 Boris Lumbana
2-1 Peter Samuelsson
Heja ÖSK!
AIK Nissesson
2016-06-19 09:24
Nicka i ribban,

så här tycker Sköldmark, om han är korrekt citerad ...

"– Absolut inte. Bästa laget ska alltid spela och så länge han har gällande kontrakt med oss kommer han vara tillgänglig för spel, säger Sköldmark."

Han hamnar nog inte i utfrysningsboxen, för det vore väl ingen bra signal till nuvarande eller framtida spelare i vårt ÖSK?
Örebro Nicka i ribban
2016-06-19 08:53
Bör även tilläggas att allt jag skriver om löner är spekulationer.
Postat via SvenskaFans-appen
Örebro Nicka i ribban
2016-06-19 08:52
Vore dumt att inte använda sig av Crespo. Han har gjort (väldigt många) mål förut och har helt andra spetsegenskaper än Kalle. Kolla bara på presskonferensen efter AIK-matchen och lyssna på vad Norling säger om honom. Anledningen till att MinaTankar (och jag) tror att Crespo har en låg lön är för att han skrev kontrakt med oss i december 2013. Då var han en "nobody" som misslyckats i AIK. Hade vi exempelvis förlängt hans kontrakt efter 2014 hade han nog varit en av de bäst betalda spelarna i truppen, men nu gjorde vi inte det. Det ska även tilläggas att RÅP, DG, Dajje och Kalle har löner under deras marknadsvärden. Moberg och Nordmark borde man kunna förhandla ned lönerna på om de vill stanna, men jag tvivlar på att någon av dem spelar i ÖSK 2017.
Mäster Estragon
2016-06-19 02:02
Ja in med Pärlan nu! Crespo behöver inte användas mer än som reserv under resten av säsongen nu när det verkar klart att han lämnar i höst.
Örebro T8
2016-06-18 22:03
Hoppas på Pärlan tillbaks nu då.
2016-06-18 20:36
Mer om situationen i NA nu
Örebro Minatankar
2016-06-18 20:30
Namn: DaSa Sänt: 2016-06-18 20:20 // För att bli ett etablerat topplag behöver man arbeta långsiktigt med det sportsliga, med övrig organisation inkl kansli, styrelse och utskott, med marknadsföring och varumärkesuppbyggnad och med kommunikation och relationer med publik, medlemmar, supportrar, sponsorer/partners och övriga intressenter. Det hindrar inte att man också kortsiktigt kan ta tillfället i akt att med hårt arbete och tur ta kliv framåt som skapar sportsliga och/eller ekonomiska framgångar. Det kan t ex ske genom att sälja en spelare, skaffa en storsponsor eller hamna i Europaspel. Jag har en klar uppfattning om inom vilket lönespänn spelarna i ÖSK ligger och det är långt under de s k toppklubbarnas löner. Crespo sitter dessutom på ett förhållandevis gammalt kontrakt vad jag vet. Jag kan aldrig tro att han är i närheten av 80.000 i månaden. Men det och mer skulle han naturligtvis kunna få om han började leverera och skrev på ett nytt kontrakt. Lag som Kalmar, Halmstad, Elfsborg och Helsingborg har vunnit SM under 2000-talet. Kan de så kan vi!
2016-06-18 20:25
@Minatankar:
Precis så är det ju, löp säsongen ut med honom. Allt annat vore ju korkat. Särskilt med tanke att man förmodligen tackat nej till det sjudubbla för fyra månader sedan för att den förväntade sportsliga insatsen är värd mer.
Örebro DaSa
2016-06-18 20:20
Minatankar/ Vet inte heller vad han har, men med tanke på att toppspelarna i allsvenskan har upp mot 200 000 kr så tror jag nog att Crespo har mer än 40-50.

Vad har Crespo tillfört under våren? Typ ingenting. Varför kan vi inte vara lika bra som under våren utan Crespo till hösten? Jag tror att om vi kan få in en anfallare som är bättre än Kalle och som håller sig frisk hela hösten så blir vi starkare framåt under hösten jämfört med våren.

" Nu gäller det väl att till hösten satsa allt på att hamna i topp redan i å,r även om man har en mer långsiktig plan parallellt?"

Såklart att vi skall "satsa" på att komma i toppen. Men än hur mycket vi satsar så kommer vi aldrig kunna "satsa" oss förbi t.ex. MFF. Det vi kan göra är att långsiktigt gneta vidare med smarta satsningar för att bli ett topplag. I den långsiktiga planen så vore det ju idiotiskt att riskera att i värsta fall få byta ut mer än halva startelvan till nästa säsong. Jag anser att en sådan satsning är att göra sig av med Crespo och ta in hans ersättare redan i sommar.

Nu ser jag fram emot att läsa hur du tycker vi skall satsa på en topplacering samtidigt som vi arbetar långsiktigt. Utgår även från att lönebudgeten kommer vara den samma i höst som i vår i ditt förslag.
Örebro Minatankar
2016-06-18 19:50
Namn: DaSa
Sänt: 2016-06-18 19:00
//

På vad bygger du att Crespo skulle ha 80.000 kr i månaden i ÖSK? Jag vet inte vad han har men bedömer att det kanske är 40-50.000 kr.

ÖSK ligger 3:a i AS. Höstarna 2014 resp 2015 var man bäst i hela AS tillsammans med MFF resp IFKN. Av vilket skäl skulle vi då nu bygga lag för 2017 och ta ett steg tillbaka 2016? Nu gäller det väl att till hösten satsa allt på att hamna i topp redan i å,r även om man har en mer långsiktig plan parallellt?
Örebro Bastard on Parade
2016-06-18 19:50
@Minatankar:

Det är skillnad den här gången jämfört med i vintras när Sundberg på fotbollskanalen skrev att Crespo var nära Malmö. Sundberg har noll koll, har aldrig haft det och kommer aldrig att ha det då han är en kass journalist. Kristofferson har däremot varit väldigt träffsäker med sina avslöjanden de senaste säsongerna.

Jag trodde att det skulle gå snabbare att spela in Crespo efter skadeuppehållet. En frisk Crespo i form är givetvis ovärderlig för ÖSK, men han har inte varit i närheten av tidigare prestationer. Han har underpresterat i både A-laget och U21. Crespo behöver nog ganska mycket tid för att hitta storformen igen så frågan är om inte en hyfsad vidareförsäljningsklausul borde vara prioriterad för ÖSK och få bättre löneutrymme för ny spelare? Det blir så klart svårt om Crespo redan har skrivit på för ett nytt lag om hans kontrakt går ut i november.
Örebro DaSa
2016-06-18 19:01
Skulle ni vilja ha Hamrén som tränare för ÖSK om vi fick honom till samma lön som Axén?:)
Örebro DaSa
2016-06-18 19:00
Minatankar/ 5 mån * 80 000 * 1.5 = 600 000 kr. Inga jättepengar men fortfarande en liten slant som kan läggas på hans ersättare.

Jag tycker att vi skall sälja i sommar, detta då vi kommer att behöva ta in en ny anfallare och spela in honom under hösten. För till nästa säsong så finns risken att vi kommer att behöva spela in en helt ny centrallinje (+ lite kantspelare). RÅP, Astrit, Crespo, Moberg, Dajje och DG sitter alla på utgående kontrakt och Rinne "riskeras" att säljas vilket göra att vi kommer nästan ha ett nytt lag till 2017. Så om vi kan spela in en ny spelare under hösten så är det att föredra.

Vi kommer förmodligen få in en anfallare som har lägre högsta potential men förhoppningsvis kommer han istället inte vara så skadebenägen. Jag hoppas att det blir Pärlan då jag tycker att han är bra, han skulle även kunna komma in i laget direkt då han är kontraktslös.

Hoppas att ÖSK har högsta prio på att förlänga med RÅP och Astrit. Övriga spelare som försvinner kan kanske t.o.m. kan ersättas från den befintliga truppen:
Moberg -- Hines Ikes
Dajje -- Ingen ersättare i truppen, men tror att han förlänger.
DG -- Broberg/Maic
Rinne -- Jansson

Sen behöver vi ju ha in en ny vänsterback men det har jag tjatat om så mycket så det tror ingen har missat:)

Kommer förmodligen bli ett spännande transferfönster, bara hoppas att det är vi som står som vinnare när det stänger!
AIK Nissesson
2016-06-18 18:37
ISLAND !!!
AIK Nissesson
2016-06-18 18:33
Jag vill också att ÖSK bekräftar uppgifterna om
Crespo, men det skulle inte förvåna mig om han redan är klar för en annan klubb.

Örebro Minatankar
2016-06-18 18:07
@Hagge till landslaget:

Tror inte att han har så speciellt hög lön. Tycker det är bättre att behålla honom och hoppas på att han gör många mål och poäng i höst.

BoP:s uppgift är naturligvis intressant. Men man skrev redan i vintras att Crespo var klar för MFF. Så var inte fallet. Vill ha uppgifter bekräftade av ÖSK innan jag kan ta dem på fullt allvar.
Örebro Hagge till landslaget
2016-06-18 17:55
@Minatankar:

Tänker på lönen också
Örebro Minatankar
2016-06-18 17:51
@Hagge till landslaget:

Då får ÖSK ca 200.000.... Det får du ingen ny spelare för.
AIK Nissesson
2016-06-18 17:46
Heja Island !!!
Örebro Hagge till landslaget
2016-06-18 17:36
Rätt väntat med Crespo ändå va? Nu får vi satsa på våra egna. Sälj han för en mille i sommar och den jobbar vi in en ny anfallare.
Örebro Minatankar
2016-06-18 16:35
@Bastard on Parade:

Kontakt med spelare under kontrakt får tas tidigast 6 månader innan rådande kontrakt går ut och då ska ÖSK informeras. Utgående kontrakt kan gälla t om oktober, november eller december. Vad som är vanligast nuförtiden vet jag inte.

Att säga nej till det bud MFF tidigare lagt på Crespo bygger naturligtvis i första hand på att ÖSK Elitfotbolls andel av övergångssumma är mycket liten efter det att AIK och framför Örebro Spelarinvest fått sitt. Samtidigt bygger det naturligtvis på att man lyckas förlänga kontraktet med Crespo. Det är beklagligt om man inte lyckats med det.

Örebro Bastard on Parade
2016-06-18 14:15
Enligt Daniel Kristofferson är det klart att Crespo lämnar som bosman efter säsongen. Han ska redan ha skrivit på för en ny klubb.
AIK Nissesson
2016-06-17 23:11
Här blir det skott i mål ...
AIK Nissesson
2016-06-17 19:08
Nittiotre minuters spel, utan ett enda skott på mål är inte bra.
Örebro BlandFinsken
2016-06-17 18:53
Känns nog fantastiskt. Bättre fans än vad många spelare förtjänar och någonsin kommer spela framför. Som vanligt är de svenska spelarna för otrygga med boll och helt enkelt oskickliga. Våran andramålvakts namne, Oskar Jansson född 98a lägger skorna på hyllan för att ha tröttnat. Sveriges ungdomsspelares mest skickliga spelare med boll tillhörande IFK Göteborg. Otroligt tragiskt, bara väntade på genombrottet.
Örebro Snö
2016-06-17 18:37
Att spela i ett svensk fotbollslandslag måste kännas både pinsamt o trist, eller vad tror ni sköningar?
Postat via SvenskaFans mobilsajt
AIK Nissesson
2016-06-17 15:53
Toulouse - To Loose ?
Annons: