/fotboll/osk/forum/5991.aspx/fotboll/osk/forum/5991.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro -=joth=- (Old Boys)
2009-04-29 08:29
Aspen//Håller med angående Nordin... han gjorde en kanon match mot Helsingborg men efter det har han varit ganska blek. Nu lär det ju ske naturligt i och med Nordins avstängning. Frågan är dock om Sixten väljer Per Johansson istället för Bedoya.
Örebro Wuzac
2009-04-29 08:27
Nordback har väl varit genomgående bättre än Nordin hittills. Förstår mig inte på dem som hellre vill ha Bedoya än Nordback.

Annars verkade matchen igår i princip ha varit spel mot ett mål. Skillnaden mot 4-1 raset ifjol kanske bara att vi hade Alvbåge istället för Westman. Tycker inte ÖSK gör en godkänd insats igår.

Snart måste Kim börja prestera/synas. ÖSK:s tränarledning måste börja titta på varför han är så osynlig, vad det beror på och överväga förändringar i spelet, löpvägar osv.
Örebro Aspen
2009-04-29 08:15
-=joth=-//För tillfället tycker jag det skulle passa bättre att Bedoya tar över Nordins plats. Nordback har varit bättre än Nordin de senaste matcherna. Och sedan är ju Nordin avstängd.
2009-04-29 08:01
För övrigt är jag jäkligt kluven när det gäller Nordback. Känns som att Bedoya snart är redo att ta över Nordbacks plats, samtidigt är det något som säger mig att jag missar mycket av Nordbacks slit på mittfältet. Vet att Nordback nöter mycket frisparkar efter träningarna men frågan är om han inte borde finputsa lite på passningsspelet. Han slår bort lite för mycket enkla passningar.

Nordback passerar för övrigt snart både Gösta Lindh och Thomas Nordahl i antalet spelade seriematcher i ÖSK tröjan.
1 Karlsson, Anders 413
2 Andersson, Thomas 380
3 Sääw, Olle 354
4 Ståhl, Tommy 316
5 Bergmark, Orvar 290
6 Larsson, Sven-Gunnar 274
7 Steen, Mikael 274
8 Nordahl, Thomas 252
9 Lindh, Gösta 251
10 Nordback, Fredrik 249
11 Anttonen, Patrik 234

Även intressant att se listan över antalet spelade matcher i Allsvenskan:
1 Andersson, Thomas 303
2 Karlsson, Anders 284
3 Larsson, Sven-Gunnar 274
4 Steen, Mikael 253
5 Nordahl, Thomas 252
6 Mossberg, Jan 193
7 Olsson, Arne 192
8 Nordback, Fredrik 190
9 Zetterlund, Lars 189
10 Anttonen, Patrik 182
2009-04-29 07:48
Tycker att ÖSK gör en jäkligt bra match igår. Vi står upp bra och spelar lugnt och behärskat i försvarspelet...
- Målet inte så mycket att säga om.
- Olsen ska fortsätta att spela. Det släpper snart.
- Gerzic varning är sä jäkla onödig. Misstänker att han håller igen nästa gång.
- Almebäcks varning är ju ett riktigt domarmisstag av både assisterande och huvuddomare. Dock brukar domarmisstag jämna ut sig över säsongen. Synd dock att Almebäck missar Gefle matchen.

Resultatet rättvist men lite synd att vi inte kunde få in ett mål i sista minuterna. Strong forcering på slutet.

För övrigt tycker jag att vi är alldeles för tama i sista tredjedelen av planen...
Örebro Aspen
2009-04-29 06:34
En annan sak Sixten pekade på efter matchen och som han inte upplevt tidigare var att båda assisterande domarna kom från Göteborg. Han sade samtidigt att han inte tror att det påverkade resultatet, men ansåg att det ändå var märkligt och fick medhåll av Jonas Olsson som noterade samma sak.
- Jag frågade huvuddomaren före matchen och han sade att det var helt normalt, säger en förvånad Sixten.
IFK Göteborg Albino-Leffe:
2009-04-29 02:00
Ämne: Måste säga att jag ä....
Sektionen tar 611 pers och vi var väl c:a 500 där idag. Kul att du uppskattar våra ramsstölder. Vi tycker det är JÄVLIGT roligt av förståeliga skäl.

Fattar att ni surar över Almebäcks varning. Men så är det tyvärr. Av tre gula på en spelare, är alltid minst ett åt helvete felaktigt. Det blir extra irriterande om det blir just det tredje som är felaktigt men så är det.
IFK Göteborg Nulli secundus
2009-04-29 01:53
All heder till er efter kvällens batalj!
Satan vad bra Alvbåge var idag. Matchen kunde lika gärna slutat 3,4-0 om någon annan stod i mål.
Jävligt starkt av er ni står upp och fortsätter spela, för att i slutet pressa oss rejält med en man kort.
Och rolig fotboll spelar ni också :)

Lycka till i resten av säsongen!
Örebro Dejmon
2009-04-29 01:48
Storm_90//
Håller med. Det var humor. Men lite rått..
Örebro Storm_90
2009-04-29 01:33
Måste säga att jag är mycket stolt över ÖSK:s spel idag är nyss hemkommen från götet. En rolig detalj var att IFK:s levande sektion kanske 150 pers var placerad precis vid ÖSK klacken och så fort vi sjöng en ramsa sjöng dem samma sak fast om IFK planering på högnivå! :)
IFK Göteborg Albino-Leffe:
2009-04-29 01:28
Tack för god match. Ni är nog det bästa laget vi mött i år. Tycker dock att vi vinner rättvist då ni egentligen inte skapar en riktig målchans på hela matchen.

Gerzic såg jag inte riktigt vad som hände. På repriserna ser det ut som han nyper till Sella lite grann. Är väl 50-50 i skuld mellan Hansson och Gerzic där känns det som. Hela grejen är onödig av Nordin och Hansson överreagerar.
IFK Göteborg IFK Götet
2009-04-29 01:12
Utvisningen är mycket skum. Gerzic måttar tydligt ett slag mot Sella mitt framför domaren. Det är inte hårt, men det är ett slag. Jag tycker inte Sella överreagerar utan blir bara förbannad och förstärker kanske kraften i slaget för att förtydliga för domaren. DET man kan diskutera är dock varför domarna inte ger röda kort för värre slag som senast när Castro-Stella slog till Wernbloom i pungen. Om Gerzics utvisning ska vara en utvisning skall givetvis ALLA slag vara utvisningar och inte bara hos vissa domare.

Ni är absolut det bästa laget vi mött hittils iår. IFK spelade riktigt bra idag och bjöd inte på många misstag i de bakre leden. Trots det hade ni ett riktigt fint spel, särskilt i första halvlek och det som saknades var enbart de avgörande passen.
Örebro Dejmon
2009-04-29 00:49
lalalalalla dubbel..
Örebro Dejmon
2009-04-29 00:49
Nyss hemkommen..
Dagens behållning: Trevliga Göteborgare på avenyn! Trevliga ÖSK:are på avenyn (som t.o.m. gav oss en sång när de såg halsdukarna!). Synd att vi inte hann stanna å snacka lite.. Godistjejen på arenan!! Lilla Ullevi! (Som f.ö. gungade när dom hoppade :P) Resten: Darkness...
Örebro Gurra2001
2009-04-29 00:17
Vi som undrade vart det gula kortet kom ifrån fick vatten på vår kran. Albåges blgg: "Mickes gula kort var ett skämt! Robin Söder själv undrar vad domaren gjorde..ja, ja tro nu inte att jag klagar på domarna över segern det gör jag inte. Men just den situationen kan man diskutera...."
Örebro Erki
2009-04-29 00:01
Nu ska vi inte ge Hansson hela äran för Almebäck-fiaskot. Det var en blind linjeman med och vinkade också.
Örebro Grand Rapids
2009-04-28 23:59
Dieter E//

Jag hoppas att du får rätt, men vi har fortfarande svårt att skapa målchanser på bortaplan. I dag var inget undantag.

Håller med om Alvbåges grymhet. Båda lagen missgynnades av Hanssons tombola-avblåsningar, men retar mej mest på varningen av Almebäck i slutet. Den kändes galnare än galnast.
IFK Göteborg Dieter E
2009-04-28 23:32
Ösk är det bästa laget Blåvitt har mött i år. På vår hemmaplan dessutom. Ni kommer att gå långt.

Fram till offsidemålet var Ösk det bästa laget med grymt kantspel.

Sedan tog IFK över och Alvbåge räddade er.

Domaren var ganska kass - tycker dock inte att Ösk var förfördelade.
GAIS Björkman
2009-04-28 23:32
Ämne: Vad händer med Nordi....
Nej, den varningen kommer inte att raderas utan han kommer att forsätta på de antal varningar han hade före det röda kortet han fick idag!
Örebro KJ11
2009-04-28 23:29
Tycker det är för tidigt att såga Olsen som i stort sett inte får ngt att jobba på.

Däremot kan man ställa som krav att han ska kunna jobba sig in i matchen.

Idag var han oerhört blek, det kan jag hålla med om men vi måste visa tålamod i åtminstone 3 matcher till.

Nordins varning kan vi älta hur länge som helst, hans hand har inte på sella att göra och det går aldrig att förklara bort.

Går inte att jämföra med hörnor och fasta etc. Detta är en uppenbar eftersläng, eller som de sa på svt "reptilhjärnan" styr hans handling.
Örebro Erki
2009-04-28 23:29
Ropesin// Det var ingen "knuff" det var ett idiotiskt och onödigt rappt, men inte särskilt hårt, slag som borde gett gult kort. Dessutom utanför spelet så den får Nordin skämmas över ett tag. Riktigt onödigt att ställa till det för sina lagkompisar sådär, trots att utvisningen var för hård.
Örebro Skägget
2009-04-28 23:28
Fånig utvisning på Gerzic och fånigt gult på Almebäck, men på det hela taget en rättvis seger till IFK. De kontrollerade matchen innan och efter röda kortet. Man tycker ju att ÖSK kan pressa lite mer än bara de sista minuterna.

Gefle borta nästa match blir tuff. Luktar kryss
Örebro Erki
2009-04-28 23:21
ÖSK har spelat 6 matcher och inte släppt in mer än 1 mål i någon match. När hände det senast i en säsongsinledning? Vi har trots gnäll på en del försvarare ett försvarsspel som räcker till en topplacering, nu gäller det bara att få igång anfallsspelet ordentigt.

Solklar straff på sista frisparken när en IFK back hänger med båda armarna kring Olsen och backar in med honom i målet. Inga konstigheter.
Örebro Grand Rapids
2009-04-28 23:18
Olsen måste få något att jobba med, han kändes väldigt ensam på topp i dag.

Retar mej mer på Almebäcks varning än på Nordins röda.

Bedoya, Bassombeng och Berra mot Gefle. :)
Örebro Ropesin
2009-04-28 23:10
Utvisningen var den mest horribla jag någonsin har sett? Varför? Han knuffar till Selakovic, som sin vana trogen givetvis slänger sig och ropar efter mamma. Knuffar sker hundratals gånger per match, framför målet vid hörnsituationer till exempel. Däremot brutala tacklingar och liknande straffas inte ens med en ostskiva ibland. Därav en horribel utvisning. Almebäcks skiva är lika illa det, en klockren brytning. Han vinner löpduellen och snor åt sig bollen, sen när är det otillåtet?

/Ny domardiskussion?
Örebro Aleq
2009-04-28 23:09
Okej sammanfattningar:
Megativt
1 Olsen är så JÄVLA dålig, har sagt innan säsongen att han skulel floppa och mycket riktigt hade jag rätt, sämre "nickare" får man leta efter med den längden, vann han en enda duell idag? Klart sämst på plan, till och med värre än dommaren.
2 Det röda kortet som många säger klantigt av Nordin _katastrofalt_ av domarn, om han nu inte gjorde något mer än klappen på armen.
3 Nobbe, har antagligen gjort sin bästa säsong på mycket länge idag var även han kass.

Positivt
1 Man försöker in i det sista Berra gör ett bra inhopp och vinner många nickdueller.

2 ÖSKs spel i första halvlek, tycker man faktiskt är det lag som har pressen i alla fall tills 1-0 målet som var IFKS första chans?

3 Vi tar 3poäng i nästa match och kampen uppåt fortsätter!

Örebro Miroslav kuba
2009-04-28 23:08
Bättre att Almebäck är avstängd mot Gefle än mot Bajen. Med d sagt så menar jag inte att vi ska underskatta Gefle dom är bra hemma. Men Charlie Davies är väl snabbare än Hasse Berggren? :)
IFK Göteborg Andreas #1
2009-04-28 23:06
Nästa overkligt vilken sansad ton det är här. Annars brukar det ju alltid vara fullt sjöslag på det förlorande lagets forum. Alvbåge... sjukt bra idag.
Örebro SyreAtom
2009-04-28 23:04
Appropå Olsens totalt osynliga närvaro på plan så funderar jag lite:

Kan konkurrenssituationen med Emra vara av det kärvare slaget mellan dem som påverkar Kim negativt..?

Ibland undrar jag.
Örebro ÖSK Fans
2009-04-28 23:01
Wikström får ta på sig målet och är förmodligen allsvenskans söligaste mittback, skrämmande att se en spelare så trög!

Olsen!! var du med på plan?!?!

tycker vi ska spela in Berra som target kan bli hur bra som helst!
Annons: