/fotboll/osk/forum/5987.aspx/fotboll/osk/forum/5987.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Chipset
2009-04-28 21:36
frrreddo// Tyvärr tillhörde nog Kim de sämsta på plan. Hade svårt att vinna nickdueller idag vilket är ovanligt.
Örebro Skåne ÖSKare
2009-04-28 21:35
För att en en gång avsluta diskusionen som jag starta så släpp pucken om utvisningen nu! Rätt eller fel, den avgjorde matchen och jag accepterade den efter Sixtens kommentar på PPV!

Nu är det Gefle som gäller o 3p som måste krigas hem!!!

EDIT: Stavfel på fyllan....
Örebro DaSa
2009-04-28 21:35
Undrar om inte IFK Göteborg hamnat i fel serie, de borde ju spela i damallsvenskan eftersom deras lag enbart består av fjollor.

Hade de infört att de kunde granska händelser i efterhand? Borde nästan kunder rendera i en avstängning för filmning vid det röd kortet. Öppen handflata på bröstet! Va fan, då skall ju hela deras lag utvisas när de dunkar varandra i ryggen efter deras mål!?

Almebäcks gula var ju horribel också...
Örebro ÖSK-Karl
2009-04-28 21:33
Ja, ja, nu skakar vi av oss det här sedan får Gefle sota för det.

Skattefifflaren Selakovic föll om möjligt ännu mer i mina ögon.

Örebro Skåne ÖSKare
2009-04-28 21:32
Grixx/
Ingen har sagt att han sa något utom att det var min tolkning då han lämna planen utan att ens titta på domaren. En normal situation i match som max ger gult....
Örebro bleke
2009-04-28 21:32
ska vi hålla på och gnälla som helsingborgare över varje tveksamt domslut så visst, men det leder ingenvart. Jag blev också upprörd just då men man får helt enkelt finna sig och spela rollen som en bra förlorare ;)
Örebro bison
2009-04-28 21:31
Att hänvisa till Sixten känns ju direkt felaktigt, han kanske själv inte uppfattade situationen och inte vill framstå som Bosse Nilsson, återigen all heder till Sixten.
Örebro Skåne ÖSKare
2009-04-28 21:30
Skit samma nu lägger vi denna matchen bakom oss. Kan inte älta längre. Vi var minst lika lika bra som dom om vi spelat 11-11 hela matchen. Nu fokuserar vi på Gävle och då vi har en av de bästa trupperna i serien så är jag helt lung inför borta mötet.

Berra ni för Almen och Bedoya for Nordin!
Basse tillbaka och seger för de svartvita krigaran amed 3-1! Olsen, Emra o Wikström!
Forza Svartvitt
Örebro bison
2009-04-28 21:30
Ämne: det spelar ingen rol....
Vadå nöja oss med det, jag måste väl för i helvete få tycka att domaren har fel, eller gäller nån variant av Svenska Fotbollsförbundets FRA-lag här?
Örebro frrreddo
2009-04-28 21:29
hur spelade kim idag???
Örebro Grixx
2009-04-28 21:29
Skåne ÖSKare// Vem har sagt att han sagt något,förutom du?
Örebro bleke
2009-04-28 21:28
det spelar ingen roll om kortet var rätt eller fel, domaren tyckte det var rött då får vi nöja oss med det. Alternativt får man börja använda kameror som täcker varje meter och varje tänkbar vinkel, och domarna skall konferera efter varje avblåsning... det tror jag skulle bli tråkigt för det skulle ta tid vid varje avblåsning och då hade vi inte så mycket att ventilera efter matcherna och även färre ursäkter vid förluster.

Örebro bison
2009-04-28 21:28
Ämne: Det var inte kontakt....Både NA och Aftonbladet anger eftersläng som anledning till utvisningen.
Satt och klippte in citat men det meddelandet försvann,
Håller med om att det skulle vara jävligt kul och veta vad han sade alternativt varför Hansson halar upp det röda.
Örebro Skåne ÖSKare
2009-04-28 21:25
Men eftertänksamhet och repriser granskade från matchen så är min slutsats följande: Kortet på Almebäck=Obergripligt!
Kortet på Nordin=Obegripligt, men att döma av repriser o Sixten efter matchen måste det ha varit solklart!

Va fan sa karln??? Kan ingen som känner Nordin ringa o fråga va fan han sa?????

EDIT: Sa han inget står jag fast vid att den var obegriplig!
Örebro bison
2009-04-28 21:22
Ämne: Bison//
Nej jag är ....
Såg också på PPV och vet inte om du fick en specialintervju med Sixten, han sade inte att det var solklart - hans svar kan lika gärna tolka som någon skrev nedan som att han inte vill dra igång med en "skylla-på-domaren", vilket han ska ha all heder för, alltöfr många allsvenska tränare kan inte ta en förlust (läs Bosse i HIF).
Men jag är inte tränare och behöver inte vara sportslig, kortet känns som ett skämt eftersom man på PPV inte kunde se ngt annat än en liten klapp på armen/magen som tönten Selakovic filmar till som han fått en fet smäll.
Örebro Skåne ÖSKare
2009-04-28 21:21
//Joerny
Första 20 fick IFK knappt låna bollen. Visst, ÖSK hade inget farigt och IFk hade NAda farligt, men spelet hade ÖSK första 20-25.
Sista 5-10 hade IFK spelet men heller inget farligt utom det ofaerliga målet som dom förvaltade bra. Tavla av bågen, men han repa sig duktigt och får 4+ av mig!
Örebro Gurra2001
2009-04-28 21:20
Det gula kortet och totalt felaktigt. Antingen är den ingenting eller så är det rött kort. Gult kort finns ej för den situationen. Robin hade varit ensam med Alvbåge så visst finns det anmärkningar att ha på Herr Hansson.
Örebro Skåne ÖSKare
2009-04-28 21:19
Bison//
Nej jag är inte fjärde domare men såg matchen på PPV.

Enligt Sixten som jag skrev om i förra inlägget så var kortet solklart! Visst kan jag ha fel, men om det var rött för att Nordin tar tag i armen så borde väl kapningen va avstängning resten av säsongen. Alla som sett matchen inser att det var inte handtaget på Selacovic som gav rött kort. Omöjligt från både publik plats eller tv soffaan.

Om nu Martin Hanson hade hitta på utvisningen borde inte Nordin protesterat eller Sixten efter match?
IFK Göteborg Agur
2009-04-28 21:18
ÖSK har kvalitet, spelar bra och visar mod - kul att se! Ni kommer att göra ett bra år.
Örebro Joerny
2009-04-28 21:18
Skåne ÖSKare// I första halvlek hade vi inte ett enda vasst avslut. Det var kanske inte direkt så att Göteborg spelade ut oss, men dom hade komandot. Det var lite som om dom höll i taktpinnen kände jag.
Örebro Miroslav kuba
2009-04-28 21:17
Jag laddar redan för Geflematchen nu. Vem ersätter Nordin mot dom.Ska bli intressant att se.Jag tycker inte Nordin har varit Jättebra hittills.Blir det Per.J som får chansen kanske.Basombeng är ju tebax då.
Örebro Sekt. E
2009-04-28 21:16
Som någon tidigare skrivit så gäller det att inte sänka sig till helsingborgsnivå. Efter det röda kortet hade Kung Alve det svettigt. Det gula på Almebäck kan jag absolut inte förstå. Det är bra råg i ryggen på våra killar och det kommer förhoppningsvis betala sig framöver mot svängäng som Gefle och Hammarby.

Support your locals.
Örebro bleke
2009-04-28 21:12
ah, skit med förlust men tycker ändå att ösk ,trots utvisning på bortaplan, visade att man vill lira positiv fotboll, innan utvisningen kan man inte säga att ifk var varken bättre eller sämre än våra gossar.

Nu gick det som det gick och inte mycket att orda om.

nu gäller vinst i nästa
Örebro Chipset
2009-04-28 21:12
Jag tycker IFK förtjänade en vinst. Resultatmässigt var dock detta ett lyft för ÖSK. Vi brukar åka på riktiga proppar i Göteborg. Utvisningen på Nordin kan man knappt kritisera. Det får Nordin skylla sig själv. Däremot hoppas jag ÖSK "överklagar" kortet på Almebäck. Såvida det inte var något snack med i bilden såg jag iallafall ingenting. Han behövs mot Jawo i nästa match.

Kändes som bortamatchen mot Gefle var en bra chans för trepoängare men nu blir det tuffare. Nordin och Almebäck är nyckelspelare.

Alvbåge och Berra kan man glädjas åt. De var helt suveräna idag. Berra inhopp var felfritt återigen. Kanske bör man fundera på att testa honom någon annanstans än mittback. Offensiva targetkvalitéer finns det så det blir över.
Örebro bleke
2009-04-28 21:11

Örebro bison
2009-04-28 21:11
Ämne: Det var inte kontakt....
Var du fjärdedomare eller?
Hur fan kan du veta det?
Örebro bison
2009-04-28 21:10
Om Almebäck ska ha kort borde han väl rimligtvis ha fåttt ett rött för friläge?
Känns som att Sebastian Eriksson som nästan drar tröjan över huvet på Porokara i första drar något mer i tröjan.
Rätvist resultat sett till halva matchen, fram till skämt-Hansson drar fram det röda. För övrigt kan Stefan "Skattesmitarn" dra åt helvete, jag blir så trött på spelare som nör nån petar på de ser ut som att de fått en slägga i magen.
Örebro Mittåt
2009-04-28 21:08
Bra att några av våra duktiga reserver får en chans till matchspel. Berra och Wikström skall inte ha några problem mot Gefle och Bedoya behöver speltid.

Örebro Skåne ÖSKare
2009-04-28 21:08
Jag tycker inte IFK var bättre än oss och vi förtjänade ett kryss!!!!

Jag tar inte ifrån IFK segern då dom vann och fick spela andra med en man mer.
Efter att ha sett repriser och hörst Sixten så tror jag det röda var rätt.

Det svider men grattis IFK till segern som jag tror hade blivit ett X om vi spelat 11 mot 11. Vi pressade IFK duktigt sista 10 och hade taktpinnen fram till paus, eller utvisningen om ni så vill.

ÖSK blir top 4! Vi har förlorat borta mot 1:an i serien med 10 man och förlorat hemma på ett "offsidemål" mot 2:an. Sen slutar ÖSK 3a!
Örebro Gurra2001
2009-04-28 21:07

Trist med fölust men tuffar förluster har man varit med om. I ärlighetens namn som var detta inte en 3 poängsmatch utan mer 1 poäng. Dessa matcher kanske är de svåraste i Allsvenskan, det är inte just dessa vi ska vinna. Det är bara att sikta vidare. Känn er inte nerslagna mina vänner.
Annons: