/fotboll/osk/forum/5975.aspx/fotboll/osk/forum/5975.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro pemo
2009-04-30 12:07
Ämne: Joerny//Kul att fler....
Paveys knuff kom i fart medan Nordin måttade ett slag. Du får knuffas på fotbollsplanen men inte slås. Men om Nordin får mer än en match avstängning börjar det lukta konspiration.
Örebro Henke(Old Boys)
2009-04-30 11:50
Surt att Djurgårdens enda vinst har kommit mot oss.
Örebro Blå Bergen Blues
2009-04-30 11:46
Ämne: Joerny//Kul att fler....
...antagligen därför att Nordin är en spelare i ett bortalag "av mindre riksintresse" i en match på lilla ullevi och Pavey är en spelare i AIK i en match på Råsunda..
Örebro Erki
2009-04-30 11:32
Det var inte så att Paveys smäll var under spelets gång och Nordins kom efter avblåsning?
Örebro Gurra2001
2009-04-30 11:26
Joerny//Kul att fler såg det. Pavey slår så hårt så att Lantz faller till marken = gult kort. Pavey var mycket mer hårdhänt än Nordin. Skillnaden var att Nordin fick rött kort, Pavey gult. Kan nåon förklara detta?
Örebro Joerny
2009-04-30 11:11
Sitter o kollar på reprisen av AIK Helsingborg. Helt sjukt att Pavey inte åkte ut efter sin cross-checking! Snacka om att domarna har helt olika syn på vad som är tillåtet. Är det inte läge att testa med några utländska domare i allsvenskan snart?
Örebro Chipset
2009-04-30 10:23
Kan bara hålla med. Gefle borta är sannerligen ingen lätt uppgift. Men konstgräs och Bassombeng är som socker och grädde, smaskigt. Kan vi bara ösa på längs kanterna så finns stora möjligheter att skapa saker i boxen. Man får inte glömma att Gefle tappat Hedlund och Wikström:arna, dvs. väldigt mycket nickstyrka. Med Berra, Wikström och Olsen i boxen vid fasta så MÅSTE VI SKAPA MER farligheter.
Örebro ÖSK-Karl
2009-04-30 10:11
Wuzac//

Jag såg stora delar av MFF-Gefle igår, Gefle har ett betongförsvar som ÖSK i fornstora dar, men får man bara hål på dem relativt tidigt så kan det rinna på. Antar att de inte tänker spela på samma sätt mot oss hemma. Igår gick de för 0-0.
Örebro Wuzac
2009-04-30 09:48
Tror att Gefle blir en svår nöt att knäcka. Under säsongerna 05-07 utvecklade Gefle sitt spel och man klev upp ett steg i banan för varje säsong och lämnade skyttegravarna allt mer. Många såg Gefle som ett "Kalmar", som ett homogent defensivlag i positiv utveckling.

2008 kom en rekyl och de klarade inte spela på önskat sätt att kliva upp i banan och vara mer initiativ-bestämmande i spelet. Delvis beroende av spelarförluster kombinerat med övertro på materialet.

I år har man förlorat ytterliggare spelare och undertecknad har sett dem som en nedstigningskandidat. Jag varit i den tron att de inte bara kan hålla på att tappa sina bästa varje år och ersätta dem med div 2 spelare. Men de verkar i år ha insett situationen, sina begränsningar och krypit ned i skyttergravarna igen bland lag som Trelleborg och de gör det bra. Spelar med gott självförtroende, ligger lågt, kompakt och äter sig in i matcherna. Tror den utmärkte pedagogen Urban Hammar bidragit en del i detta.

Malmö hade 67% av bollinnehavet igår men lyckade ändå inte vinna eller få hål på Gefle.

Ödmjuket, fokus och tålamod är nyckeln mot Gelfe. Mycket skott utifrån och gå på retur. Lyfta in i deras box mycket. Kontra på deras kontring. Ingen tid för Alvbåge att stå och suga på bollen.Ut med den direkt.

Jag tror en mycket tuff match väntar.

Edit stavis
Örebro Hlynur
2009-04-30 09:43
Med 11 dagar kvar till Hammarbymatchen så finns det endast 503 bokningsbara biljetter kvar. 185 på Norra och 318 på södra. Kommer garanterat bli publikrekord för i år!
Örebro in med Boniek Maruti på plan
2009-04-30 09:30
Gefle har endast en förlust, luktar lite 1-0 förlust?
Örebro Erkan
2009-04-30 00:44
Bedoya o Berra in nästa match.
Peta Wirtanen, behöver inte ens va med på bänken. Astvald kan få sitta där o kanske hoppa in. Nej den där finnen behöver vi inte ha med.
Örebro jappel
2009-04-30 00:31
Ämne: Ämne: Ämne....
enligt statistiken har du väl ökat dina chanser att vinna om du spelar på dif igen..fast det är tevksamt om den regeln gäller dif i nulaget. dom verkar vara riktigt under isen. Inte blir det bättre av att dom blöder ekonomiskt också..kan inte vara kul att hålla på eller spela i dif just nu.
Örebro Miroslav kuba
2009-04-30 00:22
Ämne: Ämne: Jag tän....
Haha ja hoppas jag lärt mig nått.Ska tippa DIF nästa gång oxå nån gång ska dom vinna.Dom möter GAIS borde gå?! Eller? Oddset lär var typ 18gånger pengarna :)
Örebro jappel
2009-04-30 00:10
Ämne: Jag tänkte bara uppl....
ibland vet dumheten helt enklet inga gränser :-)
Fast du har förhoppningsvis lärt dig något av detta. Så det finns alltid något positivt att ta med sig.
Örebro Miroslav kuba
2009-04-29 23:54
Jag tänkte bara upplysa er om att jag tippade Djurgårdsvinst på lången idag.Hur kan man vara så dum att tippa så? Och hur kan man vara så dum så att man skriver om att man har gjort det på ett forum? :)
Örebro Grand Rapids
2009-04-29 23:26
"Ja, det var Alvbågeklass" var Johns omdöme om Almunia.
Han är så grym. Måtte han aldrig lämna ÖSK igen. :)
Örebro rirobban
2009-04-29 23:20
John Alvbåge var nyss med i "din röst i natten" (Sladjans program på viasat sport fotboll). Glenn Hysén tyckte att Alvis gjorde en kanonmatch igår, går ju bara att hålla med:) I övrigt fick han snacka om målvakter med Almunia och Van de Sar i fokus (efter kvällens CL-match).

Kul också med Tre kronors fantastiska vändning mot USA:) Inte i klass med vändningen mot Finland för ett antal år sedan, men ändå en bra vändning.
Örebro Joerny
2009-04-29 23:07
Stark förresten av Gefle att spela noll noll mot Malmö!
Örebro Joerny
2009-04-29 23:06
Det är ju sjukt jämt i årets allsvenska. I en haltande tabell skiljer det endast tre poäng mellan ledande Göteborg och ÖSK på åttonde plats. Våran målsättning om en topp femplacering känns inte alls omöjlig bara vi får igång målskyttet.
Örebro Erki
2009-04-29 21:48
Palini// Matchen spelades på en åker vilket sabbade alla möjligheter för ÖSK att spela riktig fotboll. Djurgårn fick en helt felaktig straff. Dessutom var dom väl extra taggade inför sin hemmapublik och eftersom det var premiär så visste dom inte om hur kassa dom är.
Örebro jappel
2009-04-29 21:47
Ämne: Vill höra Millencoli....
samma här. skulle vara toppen om ÖSK la upp den på hemsidan för medlemmar i alla fall. Något ska man väl ha för att man stöttar dom i vått och torrt.
Örebro M!ke
2009-04-29 21:39
Vill höra Millencolin låten! :D
Ingen som vet var man kan lyssna på den..?
Örebro jappel
2009-04-29 21:39
HIF:s Rasmus Jönsson verkar vara i storform helt plötsligt.. eller så är AIK helt ur form (hoppas på det sistnämda) hur som helst har han lyckats med ett hattrick i kvällens drabbning mellan dessa lag. Koolt.
Hammarby Palini
2009-04-29 21:35
Jag satt just och funderade på samma sak, Henrik. Hur i helvete lyckades ni med konststycket att förlora mot djuren?
IFK Göteborg Andreas #1
2009-04-29 20:59
Gurra2001: Ja verkligen märklig situation. Kändes som han ska vara glad för ett gult där.
Örebro Henrik(ÖSK)
2009-04-29 20:41
Sitter och ser Djurgården torska åter igen. Jag ställer mig förundrad frågan hur tusan vi kunde förlora premiären...
Örebro Gurra2001
2009-04-29 20:27
Kevin Pavey fick Gult Kort för 30 sekunder sedan. Han slog till Lantz hårdare än vad Nordin slog till fuskaren. Bedömningen där?
Örebro Grixx
2009-04-29 19:49
Intressant med Alvens blogg som kom i kväll. Där det står en helt annan historia än det om bråket med Alven, Sella och Nordin som aftonbladet krämar på med.

Kvällspressen är ju rena mytomanträsket.
Örebro GT
2009-04-29 19:42
Sebbe håller på traditionerna och gör 1-2, dock i eget mål den här gången !!
Annons: