/fotboll/osk/forum/5972.aspx/fotboll/osk/forum/5972.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Marquis de Sade
2009-05-05 09:31
Skandal vilket dåligt plastgräs gevle har. Borde inte få spelas fotboll på sånt, när man kan lägga ordentligt plastgräs, och anställa vaktmästare/ingenjörer som kan hålla det. 3 dopade poäng till gevle, helt enkelt.

(Ja, jag skojjar)
Örebro ÖSK-Karl
2009-05-05 08:49
SyreAtom//

Visst, Kim har långt kvar till toppform. men han gick skadad länge och som sagt, snart lossnar det och han kan mycket väl vinna skytteligan.

Emra däremot spelar som jag förväntat mig, lunkar omkring och kan bara göra mål på tröttkörda försvar när han fått hoppa in pigg, samt mot lag från lägre divisioner. Emra var en nödlösning och det har redan visat sig.

Förhoppningsvis är årets plattmatch nu avklarad. Men ändå tycker jag att full satsning på cupguld nu bör prioritiras.
Örebro SyreAtom
2009-05-05 05:53
Efter gårdagen blir jag mer och mer övertygad om att Olsens dåliga form smittar av sig på övriga laget. Laget är BEROENDE av att han fungerar, men han har inte gjort ett enda rätt sen den Allsvenska starten, och jag är nog beredd att säga till stor del visas sånt här i plattmatcher som mot Gävle. Om Olsen har en sådan viktig roll i anfallet, är så osäker i sitt spel, så är det klart som fan att resten av gänget blir tveksamma, det naturliga samspelet bromsas upp.

Olsen visar upp ett taskigt självförtroende. Han feltajmar i stort sett det mesta. Han löper feltajmat hela tiden och får han en nickchans så studsar den mer på hans huvud, än att han nickar den rätt. Han har ju allt det där i sig för att vara en grym forward, men nått måste ju vara fel och jag tror det sitter i psyket.

Killen har tappat självförtroendet helt och tyvärr visas det hos det övriga gänget, som istället för ett samspel som symboliserar ett gäng utropstecken "!!!", blir det mest ett förvirrat "!?!".

Om det är detaljerna som gör det, så är det just nu den viktiga biten Olsens självförtroende som är den felande länken. Han har inte gjort ett enda rätt, förutom två inskyflade mål varav ett i halvmedelst liggande ställning strumprullare.

Någon i klubben borde erbjuda killen en idrottspykolog som får fart på det han har i sig. Nu inte sen.
Gefle gmz
2009-05-05 01:12
Till er ÖSKare som kommenterade Lauls blogg: Gefle och ÖSK är två lag som spelar så kallad tråkig fotboll. "Tråkig fotboll" i 08-land är taktisk, strukturerad fotboll där spelarna har utstuderade roller som de följer. En hjärnornas kamp mellan skickliga tränare. Men det är ju så, Örebros 6 insläppta mål, -1 i målskillnad o 9p samt Gefles 4 insläppta mål +2 i målskillnad o 10p är ju ingenting mot DIF-GAIS. Tillsammans har vi släppt in 10 mål efter omgång 7. DIF o GAIS har släppt in 27!!! mål efter omgång 7. Då är det rolig och bra(?) fotboll. Eh, båda vi ligger ju före GAIS o DIF i tabellen...

Släpper man inte in några mål kan man ju inte heller förlora tänkte jag men i Stockholm kanske det inte är så? Vad vet jag, någon som har svaret?
Örebro Erkan
2009-05-05 01:09
Vi kommer igen!!
Gefle Nokia 3310
2009-05-05 00:57
Viktor-Z //

Du har kollat på fotbollskväll märker jag. Jawo försvinner...

Ja mycket möjligt. Man unnar honom den chansen även om han är otroligt värdefull för Gefle IF.

Sen låter jag det vara osagt om hurvida ÖSK är bättre än GIF. Jag har bara sätt er spela en match. Den idag.

Att ni kommer före oss i tabellen har jag också tippat. Men efter dagens insats börjar man undra...
Viktor-Z
2009-05-05 00:39
Kapten K

Vi kommer hamna före er i tabellen när serien e slut. Ni kommer tappa eran stjärna Jawo till uppehållet säkert och då har ni inte mkt att komma med! Vi har en bredare o jämnare trupp men gjorde en riktig dålig insats mot er..
Wivallius
2009-05-05 00:17
Ämne: Ämne: !--TEMP_B--!Ämne....//Aleq

Jo, du skrev precis så. Här kommer det inlägget från dig i sin helhet. Läs vad du själv skrev:

Namn: Aleq Örebro » Svara inlägg
Sänt: 2009-05-04 23:47
Ämne: //Aleq

Han skrev .... (2 inlägg)

Visste jag att det skulle bli den sämsta matchen genom tiderna? Nej men jag visste att matchen skulle bli sjukt dålig Örebro borta mot Gefle kan bara sluta på ett sätt och jag och Robert Laul hade rätt, du däremot trodde la att ösk skulle vinna med 0-4 där Kim avsluta med en cykelspark i bortrekrysset?

Förövrigt älskar jag sådana "hängivna" supportrar som dig, så fort inlägget/åsikten inte stämmer överens med din skeva världsbild så rasar allting samman, hur vore det att ta av skygglapparna och se verkligheten? Kim Olsen är den mest överskattade och värdelösa fotbollsspelare genom alla tider och Örebro borta mot Gefle är upplagd för att sluta i katastrof!
Wivallius
2009-05-05 00:13
Det räcker inte med att byta ut EN targetplayer för att ÖSK ska bli ett topplag. En targetplayer kräver dessutom, som epitetet antyder, understöd från både kanter och mittfält för att fungera. Dock behöver vi ytterligare en sådan spelare för att avlasta Kim när han, som alla andra, får en formsvacka.

Dock, den spelaren är INTE en lat och lönnfet Emra. Vi behöver förstärka till sommaren i centrallinjen, både i anfallet och på offensiv mitt, där någon som kan täcka boll och göra något konstruktivt med den behövs för att komplettera Nordin.
Örebro Del Vecchio
2009-05-05 00:11
foppa, SNÄLLA säg var jag har påstått något om säsong 2008 och tur? Jag har bara framfört min åsikt att han inte tillför laget någonting och inte har varit bra den här säsongen samt att någon annan ska få chansen??
Örebro Aleq
2009-05-05 00:10
Ämne: Ämne: Ämne....
Till en början har jag aldrig sagt att han är de mest överskattade spelaren genom tiderna.

Sen så måste jag hålla med Ja han var skitkass förra året också MEN han gjorde mål, en anfallare uppgift är att göra mål och därav får han godkänt trots att han var värdelös annars. Nu innan du börjar komma med personangreppen igen så kollar vi mitt länktips, vilken "proffesionell" fotbollsspelare hade inte lyckats gjort de där målen?

Men återigen han var ok förra året för även om han var kass så gjorde han mål vilket är en anfallares främsta uppgift, men nu när målproduktionen har stagnerat (hoppas du vet va det betyder) så Kim inte längre en dålig fotbollspelare som gör mål, utan helt enkelt bara en dålig fotbollspelare.

Nu ska jag gå och sova har du något mer att komma med imorgon så kan vi ta det då ha en trevlig kväll och dröm sött om Kim, då kanske han äntligen får hänga dit en kasse igen.
Örebro Aleq
2009-05-05 00:10
Dubbelpost
Örebro Walter Gigena
2009-05-05 00:07
Det gullas alldeles för mycket med vissa spelare. Och det är förbjudet att kritisera dessa fast de spelar uselt. Men sanningen är att Olsen är ur form och Emra totalt otränad. Det kan en blind se.

Nordin varvar briljanta matcher med totalfloppar och Nordback löper som häst utan att vara konstruktiv. Wowoahs alla försök till hörnor har lyckats en (1) gång.

De enda som egentligen varit stabila alla matcher är rookien Almebäck och veteranen Kihlberg.
Örebro foppa!
2009-05-05 00:06
Del vecchio & Aleq//

Måste bara fråga om ni tycker att Olsens säsong 2008 var 100% tur då eller? Jag är övertygad om att Olsen snart kommer igång.
Örebro Erki
2009-05-05 00:04
Wivallius & Aleq// Väx upp
Wivallius
2009-05-05 00:03
Ämne: Ämne: //aleq
....Någon som gjort 11 mål på 20 matcher för ÖSK kan aldrig vara "... det mest överskattade och värdelösa fotbollspelare genom alla tider..." eller "... sämre än en amputerad Peter Westman".

Pucko!
Örebro Aleq
2009-05-05 00:00
Ämne: //aleq

Om du lyft....
OJOJOJ "om du lyfter dina knarktyngda ögonbryn så ser du att jag tippade 1-2 till ÖSK, inte 0-4." Personangreppen börjar bli lite väl hårda? Är du 12år och mamma har inte kommit med efterrätten än eller?

Den enda som verkar vara påverkad av någon sorts substans är tyvärr du, du kan varken inse att Kim Olsen är sämre än en amputerad Peter Westman i anfallet eller att matchen idag inte på något sätt kunde göra någon glad vilket förövrig var exakt vad Laul skrev?

Ösk torska sopGefle är redan fast i ingemansland, Kim Olsen har antagligen gjort sitt sista mål i Örebro har vi tur går färjan hem snart igen...

P.s Du är medveten om att personangrepp oftast tyder på dålig självkänsla samt dålig självinsikt.

Sen att du verkligen bryter ihop för att jag skriver det lite tydligare med 0-4 istället för 1-2 är för att du ska inse hur oerhört fel du är ute...
Wivallius
2009-05-04 23:59
//Del Vecchio

Ja, att du och Aleq är polare syns på flera av era attribut på era respektive infolänkar. Orkar inte bemöta såna dumheter som att han "... är det mest överskattade och värdelösa fotbollspelare genom alla tider..." fler gånger. Tänk efter lite!
Örebro Del Vecchio
2009-05-04 23:55
Måste faktiskt instämma med Aleq, Kim har varit pinsamt dålig den här säsongen, ingen explosivitet, dålig tajming i nickduellerna, han kan inte göra något individuellt och tillför verkligen inte något till laget. Så snälla sluta vara så naiva och inse verkligheten...

Längar till den dagen då Staaf är tillbaka!

FORZA ÖSK
Wivallius
2009-05-04 23:51
Du är för fan det största pucko och den grövsta idiot jag någonsin stött på på detta forum:

"Kim Olsen är den mest överskattade och värdelösa fotbollsspelare genom alla tider och Örebro borta mot Gefle är upplagd för att sluta i katastrof!"

Ät skit!
Wivallius
2009-05-04 23:50
//aleq

Om du lyfter dina knarktyngda ögonlock så ser du att jag tippade 1-2 till ÖSK, inte 0-4 som du påstår.

Tidigare år har inte Gefle-ÖSK slutat som du säger: "Örebro borta mot Gefle kan bara sluta på ett sätt", om du nu menar att 2-0 är det enda sätt som det kan sluta på. Läs på i historiken innan du slungar ur dig hjärndöda påståenden.
Wivallius
2009-05-04 23:47
//Gurra2001

Laul är en 031:a. Kanske är smyg-GAIS:are?
Örebro Aleq
2009-05-04 23:47
Ämne: //Aleq

Han skrev ....
Visste jag att det skulle bli den sämsta matchen genom tiderna? Nej men jag visste att matchen skulle bli sjukt dålig Örebro borta mot Gefle kan bara sluta på ett sätt och jag och Robert Laul hade rätt, du däremot trodde la att ösk skulle vinna med 0-4 där Kim avsluta med en cykelspark i bortrekrysset?

Förövrigt älskar jag sådana "hängivna" supportrar som dig, så fort inlägget/åsikten inte stämmer överens med din skeva världsbild så rasar allting samman, hur vore det att ta av skygglapparna och se verkligheten? Kim Olsen är den mest överskattade och värdelösa fotbollsspelare genom alla tider och Örebro borta mot Gefle är upplagd för att sluta i katastrof!
Örebro Gurra2001
2009-05-04 23:40
Aleq//För det första är Avsky ett starkt ord. Sen så vet jag inte om man kan säga att det är sämsta matchen någonsin vs ex DIF-GAIS som enligt han ska vara en spännande match. Att bottengängen DIF och GAIS ska vara så mycket bättre än Gefle ÖSK som för övrigt är före båda dessa bottenlagen. Inlägget är färgat av en 08:a som lever i bubblan "stockholm är alltid intressant".
Örebro Erki
2009-05-04 23:40
Wivallius// Tycker Laul gärna får tycka att Gefle-ÖSK är ointressant. Det är nog så stora delar av fotbollssverige tycker. Däremot borde DIF-GAIS ligga på samma nivå intressemässigt.
Wivallius
2009-05-04 23:37
//Aleq

Han skrev detta före matchen! Visste du innan matchen att detta skulle bli den sämsta?

Jag tror du är den mest puckade fjortis jag sett här inne på ÖSK:s forum på bra så länge.

Örebro Erki
2009-05-04 23:36
Dags att försöka glömma dagens bedrövliga match. Nästa vecka är det 3 raka hemmasegrar som gäller! Hemma mot Bajen och GAIS ska vi kunna vinna med rätt inställning, och det är på tiden att vi går långt i cupen i år (bara vi undviker bortamatcher)!
Wivallius
2009-05-04 23:35
//Aleq m fl

En man gör inte alla mål. Fotboll är ett lagspel och Olsen leder fortfarande interna skytteligan. Jag skall påminna er i höst så skall ni få äta upp er "AVSKY" mot Kim

(Lite mindre HAT, AVSKY m m vore klädsamt)
Örebro Aleq
2009-05-04 23:34
Ämne: Varför är Robert Lau....
Han har ju rätt? Har du någonsin sett en sämre fotbollsmatch?
Örebro Aleq
2009-05-04 23:30
ÄNTLIGEN börjar folk inse att Olsen är sämre nu än vad Nedim Hailovic var sin andra säsong, skillnaden var väl typ att Nedim försökte o sprang 10-15offside varje match. Olsen är bara stor och bara står där uppe, jag AVSKYR människan.
Annons: