/fotboll/osk/forum/5960.aspx/fotboll/osk/forum/5960.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Erki
2009-05-04 23:40
Wivallius// Tycker Laul gärna får tycka att Gefle-ÖSK är ointressant. Det är nog så stora delar av fotbollssverige tycker. Däremot borde DIF-GAIS ligga på samma nivå intressemässigt.
Wivallius
2009-05-04 23:37
//Aleq

Han skrev detta före matchen! Visste du innan matchen att detta skulle bli den sämsta?

Jag tror du är den mest puckade fjortis jag sett här inne på ÖSK:s forum på bra så länge.

Örebro Erki
2009-05-04 23:36
Dags att försöka glömma dagens bedrövliga match. Nästa vecka är det 3 raka hemmasegrar som gäller! Hemma mot Bajen och GAIS ska vi kunna vinna med rätt inställning, och det är på tiden att vi går långt i cupen i år (bara vi undviker bortamatcher)!
Wivallius
2009-05-04 23:35
//Aleq m fl

En man gör inte alla mål. Fotboll är ett lagspel och Olsen leder fortfarande interna skytteligan. Jag skall påminna er i höst så skall ni få äta upp er "AVSKY" mot Kim

(Lite mindre HAT, AVSKY m m vore klädsamt)
Örebro Aleq
2009-05-04 23:34
Ämne: Varför är Robert Lau....
Han har ju rätt? Har du någonsin sett en sämre fotbollsmatch?
Örebro Aleq
2009-05-04 23:30
ÄNTLIGEN börjar folk inse att Olsen är sämre nu än vad Nedim Hailovic var sin andra säsong, skillnaden var väl typ att Nedim försökte o sprang 10-15offside varje match. Olsen är bara stor och bara står där uppe, jag AVSKYR människan.
Wivallius
2009-05-04 23:28
Varför är Robert Laul största skitstöveln i svensk media?

Kanske för detta:

"Beröra lär kvällens fotbollsmatcher göra hur man än vänder och vrider på det.

…eller kanske inte Gefle-Örebro men däremot övriga tre fajter: Dif-Gais, Elfsborg-Blåvitt och Helsingborg-Malmö."

Se gärna länken!
Örebro E.Shams
2009-05-04 23:25

Det "brukar" finnas många "ursäkter" vid förlust. Idag kan ingen säga något annat än att motståndarna helt enkelt var bättre. Allsvenskan är mycket jämn så det kommer bli en mycket spännande nästa vecka.
Örebro Walter Gigena
2009-05-04 23:19
Ämne: Det roliga i sammanh....
Haha tror fan till och med Westman hade varit bättre än Olsen i anfallet
Örebro Erki
2009-05-04 23:18
Emra borde ha fått en halvtimme, Sixten sänder fel signaler till dom utanför laget när spelare får underprestera som dom gör och ändå får vara kvar på planen. Jag tror Emra gjort ett bättre jobb en Kim sista 30 och jag tror faktiskt att Näfver gjort ett bättre jobb än Roni sista 20. Dåligt att inte utnyttja bytena när spelet inte funkade alls.
Wivallius
2009-05-04 23:12
All heder åt alven som är väldigt självkritisk på sin blogg ( se länken)
Wivallius
2009-05-04 23:09
Nu skall jag svära i kyrkan igen:

Kung Alven var delaktig i båda baklängesmålen. Hans sämsta match sedan han kom tillbaks till ÖSk i somras?
Wivallius
2009-05-04 23:06
Ämne: Ämne: Äntlige....//kenya

Emra har fem kilo för mycket kring magen och gillar att stila. Glöm inte att han senaste mål föregicks av flera nybörjarmisstag
Örebro Grand Rapids
2009-05-04 22:59
Det roliga i sammanhanget är att en "lönnfet, självisk" Emra säkert hade bidragit mer än en klappruten Olsen gjort denna säsong om han ens fått en tredje del av Kims speltid. Måtte inte dansken få starta nästa match också. Saknade bara att Sixten skulle byta in Westman i kvällens match så hade den defensiva satsningen i underläge och målbehov varit total.
Örebro rirobban
2009-05-04 22:51
Som jag sa till dem jag kollade på matchen med. Det kan inte bli sämre så varför inte ta in Emra!? Att kalla Emra flopp är att ta i, han har knappt fått nåfon speltid och han har ändå gjort ett mål genom ett bra avslut. Tror att Emra hade gjort fler mål om han fått mer speltid och Olsen har inte alls levererat!

Om inte Staaf kommer tillbaka snart eller om man inte vill satsa på Emra så måste en ny anfallare in snarast! Olsen kan inte dra lasset själv som vi ser, gissa om jag saknar Rodevåg i sådana här matcher!!!
Örebro kenya
2009-05-04 22:50
Ämne: //kenya

Ja, Nobbe....
Tungt avbräck, tycker han har varit lysande både mot Helsingborg och Kalmar.
Örebro kenya
2009-05-04 22:49
Ämne: Äntligen har jag hun....
Håller med om att Olsen var riktigt bra förra säsongen men känns fortfarande som att när han inte skapade någonting den här matchen så är det inga fel att chansa med Emra.

Tror inte Kim hade ett enda avslut på mål. Det är svårt för Emra att komma i form och få upp matchtempot när han blir kvar på bänken. Särskilt i en sådan här match när vi faktiskt har allt att vinna med underläge 2-0 i halvtid.
Wivallius
2009-05-04 22:45
//kenya

Ja, Nobbe är avstängd i nästa match!
Wivallius
2009-05-04 22:44
Äntligen har jag hunnit läsa allt som skrivits de sista sex timmarna. Mycket är rätt analyserat men jag måste få reagera på ett par saker:

Sixten har haft en stadig första elva. Varför? Jo, för att det är det absolut bästa laget. Bedoya kan inte ta emot och täcka bollen som Nordin (eller Niklas Skoog) och Berra är osäker i backlinjen, även om han emellanåt levererar de mest fantastiska passninger.

Dock: Emra och Näfver är klappruttna, vilket Sixten sett. Ropa inte på vargen. En lönnfet, lat och självisk Emra, som ALDRIG skulle ta två hjärnskakningar för ÖSK (som Olsen gjorde ifjol), eller en strykrädd Näfver vill jag INTE se annat än när det är 7 minuter kvar på en match, när de inte längre kan göra så mycket skada.

Nu kölhalar vi vraken från Stockholms packade förorter!!
Örebro kenya
2009-05-04 22:42
Någon som har koll på om Nobbe är avstängd nästa?

Brukar alltid blir tungt utan honom även fast Per.J är en bra ersättare.
Örebro ÖSK-Karl
2009-05-04 22:39
Wuzac//

Själv tycker jag Emra blev den flopp som så många av oss var rädda för. Ännu har jag inte gett upp hoppet om att Kim vinner skytteligan i år!
Örebro kenya
2009-05-04 22:38
Ämne: Det är intressant at....
Självklart är det en kombination av att ni gör det bra och gör oss samt de andra lagen dåliga.

Det är väl mer vanligt att man fokuserar på sitt egna lag och inte så mkt på hur ni gör det bra och svårt för våra killar.

Men absolut ni ska ha cred för ni har ett bra försvarsspel och snabba omställningar samt en riktigt klasspelare i Jawo.
Örebro ÖSK-Karl
2009-05-04 22:36
Gävlig skåning//

Ni gjorde en bra match, men framförallt vann ni på den vilja ni visade första 30, då var samtliga spelare i ÖSK som förlamade. Man kan förlora på olika sätt, men jag blir trött på att se ÖSK uppträda så lojt som idag, möjligen kan det bero på underskattning efter ett tufft program.
Örebro Mittåt
2009-05-04 22:35
Gävlig skåning// Det var konstgräsets fel. Ni hade vattnat det och det är ÖSK inte vana vid.
Örebro Mittåt
2009-05-04 22:31
En annan anledning eller kanske bidragande orsak kan ha varit att man måste byta Bassombeng för att få upp Berra. När Berra gick upp blev Anttonen mittback och Tommy högerback. Vem som var högerbräddare är dock oklart för mig. Ibland dök Nordback upp där, ibland kom Wirtanen upp och ibland verkade positionen obesatt.
Örebro ÖSK-Karl
Varför skall Vovven springa upp hela vägen för att slå ofarliga hörnor?
Gefle Gävlig skåning
Det är intressant att Gefle alltid har sådan tur att de flesta lag gör sina sämsta matcher för säsongen mot just oss. Nästan varje match som Gefle tar poäng skriks just dessa ord på andra lagets forum.

Jag säger bara, fasen vilken tur vi har att det sker annars hade vi inte tagit några poäng alls under dessa fem år i Allsvenskan...
Örebro kenya
2009-05-04 22:28
Alla har olika åsikter och det är så det ska vara. Själv är jag av den åsikten att jag tycker vi blir ofarligare direkt när Eric går ut.

Förstår inte heller riktigt varför han ska ut varje gång! Tycker inte Roni kom runt en enda gång på sin kant. Visst skapa han en massa hörnor men inte farligare än så.

Olsen totalt osynlig igen, inte jätte många bollar att jobba på men de bollar som når fram boxen lyckas han inte vara först på. Hade gärna sett Emra sista tjugo när nu Olsen inte skapa någonting.

Berra känns osäker i backlinjen, vet inte riktigt vem som ska ta markering vid 2-0 målet men Berra står nån meter ifrån och tar ingen alls. Han blir däremot bättre när han flyttas upp i planen och får ett större självförtroende.

Hoppas vi kan vända den här negativa trenden mot Bajen! Annars kan det bli jobbigt.
Örebro Chipset
Ruttet! Cred ändå till Gefle som spelade taggat från minut ett. Dom blir nog att räkna med i år trots allt.
Örebro Mittåt
Jag tycker inte att man skall kritisera Sixten för bytet av Bassombeng, utan att veta orsaken till dessa byten.

Jag skulle tro, utan att veta, att man är rädd för att han skall bli skadad igen. Hans baksidor verkar vara känsliga. Med det täta matchande är det kanske trots allt bättre att ta av honom efter 65-70 minuter för att kunna använda honom 65-70 minuter även i nästa match.

I stället för inte alls. När han börjar få ont är det för sent att byta. Det är en balansgång som tränare måste gå under inrådan av det fysiologiska teamet.

Faktum är att så här långt har Eric fått gå av i alla matcher ungefär här. Utbyteserien ser ut på följande sätt: 68, 73, 77, 73, 67, 68 (minuten alltså).
Annons: