/fotboll/osk/forum/5959.aspx/fotboll/osk/forum/5959.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2009-05-07 18:29
Hva´ er det galt med mig?

(Laban, mitten av 1980-talet)
Örebro Sersant
2009-05-07 18:17
För er som inte förstår danska ;)
"Hej Jag är en brasiliansk anfallsspelare och jag har en dröm att spela i detta underbara team är 19 år gammal och drömmer om att spela i det här laget kan du se mina filmer på min kanal.
Tack."
Örebro Sersant
2009-05-07 18:16
Hittade ett nyförvärv åt oss på youtube, jag vet att de låter dumt :P.

Skulle kolla på denna video
http://www.youtube.com/watch?v=3G5HmirXiUo

Och när jag slår en blick ner på översta kommentaren så står det så här
"Hej jeg er en brasiliansk strejkende og jeg har den drøm om at spille i denne smukke team er 19 år og drømmer om at spille på dette hold, kan du se mine videoer på min kanal.
Tak."

Han verkar vara helt okej skicklighetsmässigt dessutom.
http://www.youtube.com/user/Almirsjm

Undrar mest hur många videor han skrivit den kommentaren till på olika språk :).
AIK Saywee
2009-05-07 18:14
Erki, dina bilder får mig att tänka på den polska (?) byggtolvan, dvs de polska "Kubanerna" på östra :-)

Jag gissar på 10.012 mot bajen.
Örebro Erki
2009-05-07 17:56
Nya bilder på östra läktaren! Följ bara länktipset.
Örebro Mittåt
2009-05-07 17:15
Det mesta pekar väl mot att ÖSK kommer att ha en större publik än vad Hammarby hade igår då de mötte svenska mästarna. Det var bara 8.500 åskådare på Söderstadion.
Örebro Mittåt
2009-05-07 17:10
Det kommer att vara slutsålt redan på matchdagen, verkar det som. Men ÖSK har väl en del på Norra som man kan släppa. Reserveringar för sponsorer man inte har fått in än, t.ex.

Att det säljs så pass bra nu beror nog i första hand på Hammarby. Det finns en länk på deras hemsida som leder direkt till ÖSKs biljettbokning.

Märkligt att intresset är så stort för allsvenskans för tillfället näst sämsta lag.
Wivallius
2009-05-07 16:32
... och 60 på södra. Totalt 83 alltså
Wivallius
2009-05-07 16:27
23 platser kvar på norra
Wivallius
2009-05-07 16:27
23 platser kvar på norra
Örebro Pras Y
2009-05-07 15:55
Saywee//

Så kan man se det också. Eller så kan vi konstatera att ÖSK haft bra spel i korta perioder i 3 matcher(vinst matcherna). Inte heller dem var fantastiska spelmässigt, många av målen, förutom Örgryte, var slumpmässiga och föregicks inte av något bländade spel som vi är vana med sedan hösten. Djurgården borta var en dålig match, än sämre var matchen mot Gefle. Elfsborgsmatchen var ganska tillknäppt likt DIF men bättre kvalitet.

Jag tycker inte ÖSK kommit upp i normal standard och det beror på:

1. Yttrarna är ofta felvända, bra markerade(påpassade) och inte i samma form. Får heller sällan bra bollar i djupet.

2. Olsen för isolerad, urform och tillsynes utan självförtroende

3. Nordin kommer sällan rättvänd med boll på offensiv planhalva.
Örebro Wuzac
2009-05-07 15:46
'Lugn grabbar, ni är inte ett dugg bättre än vad de är'
Zetterlund är en mycket skicklig psykolog...
Örebro Wuzac
2009-05-07 15:42
det där med lojaliteten lär Rolf Zetterlund ha sagt Om det nu är sant. Kolla f.ö in länktipset. en hel sida med bara Roffes floskler
Örebro Wuzac
2009-05-07 15:40
Hehe... eller "Han tar ner bollen med vänsterfoten på låret"
AIK Saywee
2009-05-07 15:34
Wusac, dessa floskler var fina som attan, vet inte vilken som är min favorit, men hur lång är/var den amerikanske målvakten?
AIK Saywee
2009-05-07 15:30
ÖSK har väl spelat "skapligt/bra" frånsett en enda match, men i de övriga sex har vi vunnit hälften och torskat hälften med ribbträffar, konstiga domslut osv.

Jag förstår inte varför någon slags "smygpanik" börjar ta kraft, vi har målet som topp fem.

FORZA ÖSK!!!
Örebro Wuzac
2009-05-07 15:28
Lite flosker:

"Det står 0-0, men det beror på att inget av lagen har gjort något mål."

”Den amerikanske målvakten är så liten, att om han böjer sig ner en smula, kommer han
stå raklång i målet."

"Hela bollen måste ligga stilla innan frisparken slås."

"Grabbar, ni jobbar för dåligt och är alldeles för loja. Får jag se den minsta lojalitet i
den andra halvleken byter jag ur er direkt."

Örebro Andy King
2009-05-07 15:21
Hur bra är ÖSK? Spelet har inte kommit upp i den nivå vi kunde se i höstas då laget fick stående ovationer efter flera hemmamatcher. Glimtvis har vi sett en hög kapacitet men ack så uddlöst framåt. 5 ynkliga mål på 7 matcher är minst 5 för lite. Kim ser seg och trött ut. Hans huvudspel har mycket övrigt att önska. Bakåt har det sett bättre ut. Enda plumpen är de två baljorna mot Gefle i övrigt är det mer än godkänt. Tror att kommande match mot Bajen är oerhört viktig. Där kommer det avgöras om ÖSK är fågel eller fisk (eller en skräddare som håller sig på ytan men inte mer).
AIK Saywee
2009-05-07 15:19
Från dagens GT med "trycket" fotbollens huvudstad, att dom bara orkar förresten?

Sport-GT har en rubrik om "POLISCHOCKEN" och det är inte att förvånas sig över, efter att det verkar som att "Göteborgarna" tycker det är kaxigt att ta över skiten som har hänt i vår huvudstad? Fast det var väl egentligen de blåvita som startade "skiten" 1970, ELLER?!

OK, här är receptet för att det skall bli lungt i Göteborg ...

1. Stoppa alkoholservering längs Avenyyn före matcher

2. Ta bort ståplatserna från läktaren

3. Lägg alla högriskmatcher på vardagseftermiddagar

Vem vinner den matchen? Polisen, Fotbollen, våldet, "samhället" eller någon annan/annat?
Örebro pemo
2009-05-07 15:09
Tänk om Canal + kunde visa MFF - ÖSK.
Det vore väl fotbollspropaganda!
Örebro pemo
2009-05-07 15:02
Efter att genomlidit två 0 - 0 ( f´låt 1 -1 ) matcher i går kan man bara tacka försynen att det blev Barcelona som gick till final, och att BP till slut fick in ett mål. Visserligen var det ett självmål, men det passa bra med tanke på hur djävla dåliga ÖIS är. Att ÖSK bara gör ett mål på detta lag är katastrof. Jag roade mig med att räkna felpassningarna, men gav upp efter 20 min. Då hade ÖIS femton felpass. Och då räknar jag inte tjongbollarna som hotade måsbeståndet. Har vi inte BP och ÖIS bakom oss när serien vänder så är det otroligt. Den andra matchen....tja 0 - 0 borta och 1 - 1 hemma kan väl bara glädja en fanatiker av defensiv fotboll. Jag skall aldrig mer gnälla på Vovven när han slår bort enkla pass. Men mot Hammarby måste det till en skärpning. Men med tanke på att Canal + sänder matchen så blir det väl propagandafotboll för hela slanten. Som mot blåvitt förra året. sen kan man ju fundera hur det tänker på Canal + när man sänder en så ointressant match som ÖIS - BP. Nu skall ÖSK visa hela Sverige och trycka till 08:orna ordentligt. Ketchupeffekten?
Gissar på 5 - 0 och att Emra kommer in och stänker dit ett äkta hattrick.
Örebro Joerny
2009-05-07 14:58
På löda är det dax för "eliten" att göra upp vem som rockar fetast på fotboll. Ni som inte kan vara på plats kan följa bataljerna på Örebro Hockeys!? sida.
AIK Saywee
2009-05-07 14:48
Wusac, när det gäller enstaka matcher menade jag kanske främst KFF´s "fullträff" i går, fast jag även nämnde ÖSK´s bottennapp på Strömvallen.

Men Sixten behöver nog kolla in Bajen - Kalmar, verkligen, vilket han säkert gör, inte minst eftersom vi möter ett av lagen, kanske samma recept?

Wusac, jag hoppas verkligen att de som kan påverka måndagsmatchen ser vad su sett, för det ligger fortfarande en hel del i det du skriver.
Örebro Pras Y
2009-05-07 14:43
Mycket av problemet med Kim beror på att han vid varje uppspel är helt ensam i boxen. Tittar vi på andra lag med liknande lag som det även går bra för försöker alltid åtminstone ena av yttrarna plus 1 mittfältare springa in i boxen vid inlägg, eller på djupet vid höjdboll till Olsen. Sedan behöver folk komma i andra vågen och ta avslut eller grisa bort bollen oavsett läge för att döda omställning. Mot Gefle funkade inte det här.
Nordin främst måste ligga mycket närmare anfallarna och behöver således friare roll, nu har tvungen att täcka vänsterkanten tillsammans med Wowoah när motståndarna tar sig igenom första pressen med Porokara.
Örebro Joerny
2009-05-07 14:40
Hlynur// nu klockan ca 14.30 finns det endast 26 biljetter på norra läktaren. På södra finns det 97 platser lediga. totalt 123 platser.
Örebro Wuzac
2009-05-07 14:33
Saywee: Jag jämför faktiskt inte med sista matchen mot Gefle. Inte en chans ÖSK drar upp det tempot, rörelsen och passningsspelet Kalmar visade upp mot Hammarby. Dessutom på bortaplan. Inte någon dag i veckan. Det har jag inte sett sedan 1994. Möjligen enstaka matcher när vi var som bäst under Jingblad och hade spelare som Skoog, Kenyanerna och Rubart mfl. Då kunde det går undan stundtals.

ÖSK har ju inte ett kortpassninsgpel värt namnet överhuvudtaget tycker jag. Ok då, mellan backarn i sakta mak. En och annan skarvning. En och annan lång fin pass till stillastående Basse/Porokara från Nordin.

Kolla sammandraget på Matchen Hammarby-Kalmar på webben.

Edit: Det är klart ÖSK har ett visst passningspel.
Men jag tror de flesta förstår vad jag avser. Tom Sammy sa i en intervju att det inte är så lätt när det inte finns någon att passa (Ingen rör sig ,ligger i skugga eller vill ha bollen). Sen kan man ändå vinna matcher med bra målskyttar, bra försvar (med målvakt) och individuella prestationer.

AIK Saywee
2009-05-07 14:25
Wusac, det var inget illa menat med mitt inlägg, jag hoppas faktiskt att Sixten kollar i KFF´s match mot Bajen av flera orsaker, men det var väl den enda hittills under de sju omgångarna som bottenlaget KFF presterat något bra, eller?

Jämförelsen är naturligtvis att vi, ÖSK, presterat en bottenmatch nyligen, det gör vi inte om en gång till?!

Vad sådant beror på, dvs enstaka avstick från form, svackor eller vad som helst är inte lätt att gissa?

Årets AS avgörs sista kvarten!!!
AIK Saywee
2009-05-07 14:03
Fast du Wusac, Traktorn ligger före Ferrarrin i loppet än så länge ;-)
Örebro Wuzac
2009-05-07 13:55
Satt och tittade på matchen Hammarby - Kalmar. Vilken intensitet och rörlighet Kalmar har i sitt passningspel och djuplöp. Så jävla distinkta avslut.

ÖSK ligger ljusår efter på den biten. Som att jämför en traktor med en ferrari.

De bitarna går så oerhört mycket långsammare i ÖSK.

AIK Saywee
2009-05-07 13:53
Ämne: Det låter på Emra so....
Joerney, då var vi iallafall två som var lite skeptiska i vintras och min skeptimism blandas av optimism och realism fortfarande och även av förväntningar.

Det är kanske lite sent påkommet av Emra att börja kämpa nu, men fullt förståeligt eftersom tiden rinner iväg och han måste kanske börja orka lite mer än tidigare, ja vad vet jag, det är ett mysterium?

Hans "kroppsspråk" säger mig en hel del ...

... MEN, jag vet att han kan, om han bara orkar och om viljan finns!

Snart är det dags för förlängning eller köp eller lån eller vad det kan bli ...
Annons: