/fotboll/osk/forum/5948.aspx/fotboll/osk/forum/5948.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Sersant
2009-05-13 12:44
Ämne: Vad är det som säger....
Right on!
Örebro Erki
2009-05-13 12:43
Vad är det som säger att pigga reserver skulle vara sämre än slitna A-lagsspelare?

ÖSK spelade match för två dagar sen, HBK för 3 dagar sen. Där har vi anledningen till varför ÖSK ställer upp med ett mindre ordinarie lag.

Sixten ställer gietvis upp med dom han tror kan prestera bäst utifrån de förutsättningar som råder.

Alla till Södra!
Örebro Sersant
Fast vi saknar viktigare spelare :).
Örebro Aspen
Ämne: HBK verkar komma med....
Vi kommer med ett lag fullt av energi och ett stort hjärta. Synd att Oskar inte kan vara med.
Halmstads BK :)
2009-05-13 12:41
Ingen Bahne
Ingen Salomonsson
Ingen Järdler
Ingen Sparv
Ingen Sise
Ingen Kujovic

Låter inte som ordinarie lag.....
Örebro Mittåt
2009-05-13 12:40
Gurra2001// HBK saknar fem av sina normala startspelare, men deras reserver är nog bättre eller i alla fall mer namnkunniga än ÖSKs.
Örebro Gurra2001
2009-05-13 12:37
HBK verkar komma med full styrka men vi med halv styrka. Är det någon som vet varför?
Number 14
2009-05-13 12:35
HBK får bära favoritskapet i kväll. Ingen Kihlberg, Almebäck, Anttonen, Wowoah, Wikström, Gerzic, Porokara, Olsen eller Bassombeng med. Hoppas de unga vågar och kan stå upp.
Örebro Mittåt
2009-05-13 12:33
NA har mer info om laget i kväll:
* Oskar skulle ha spelat, men han har känningar i en ljumske.
* Wikström verkar bli placerad på bänken. Nordback och Gren nämns som mittbacksalternativ.
* Erik Nilsson från start
* Emra som center

Så det blir ett rätt utspätt lag av allt att döma.
Örebro Einar B
2009-05-13 12:25
Satt hemma på kammaren igår och funderade:
Vore det inte roligt om man kunde göra en liten happening av Cupmatcherna som spelas ikväll?
Ta tex Syrianska-Elfsborg 19.00 och sen avslutar man med ÖSK-HBK 21.00.
Vart man spelar får avgöras genom pilkastning. Man lirar där pilen träffar.
Vore inte det skitkul!!
Eller är den idèn redan genomförd....????
Örebro K.Carlos
2009-05-13 12:23
Mittåt//
Sådana frågor tror jag inte Sjögren har någonting att säga till om, vilket är bra då sportchefer runt om i Sverige verkar lägga sig i allt för mycket och så blir det bara pannkaka av allting.

Visst är det småskavanker, men att utelämna Porokara, Olsen och Almebäck helt känns skumt. Speciellt då Olsen borde vara given vid en eventuell straffläggning.
Örebro Mittåt
2009-05-13 12:16
Hmmm? Varför får jag en mindre font än alla andra. Är det för att jag skriver för mycket?

Edit: Fast det är bara när jag är inloggad som min egen text krymper.
Örebro Mittåt
2009-05-13 12:15
K.Carlos// Jag tror inte att det är Sixten som bestämmer ambitionsnivån. Ett sådant beslut ligger nog snarare hos sportchefen.

För egen del hade jag nog trott att Almebäck och Porokara skulle kunna tänkas vara med - Porokara i så fall på bänken.

Men det var en tuff match mot Hammarby i förrgår och det finns nog en hel del småskador i truppen som mår bättre av att få läkas i relativ lugn och ro än att utsättas för ytterligare 90 minuters fotbollskamp.
Örebro K.Carlos
2009-05-13 12:03
Trist att Sixten inte satsar mer på cupen då det är en enkel väg för att nå ut i Europa. Våra sju bästa utespelare är inte ens med i truppen idag: Porokara, Olsen, Bassombeng, Gerzic, Kihlberg, Anttonen och Almebäck.
Örebro Aspen
2009-05-13 11:14
Kul om man får se Astval och Emra i kväll. Emra kan ha extra tändvätska då HBK nobbade honom att återvända i vintras. Också vill jag ha Frepong till vänster. Och Berra fixar försvaret själv.
Emiloo
2009-05-13 11:14
Ämne: Emiloo//

Hoppsan,....
Magnus Bahne, Emil Salomonsson, Christian Järdler, Tim Sparv och Joe Sise är egentligen ordinarie och ingen är med ikväll men HBK har en bred trupp i år.

Lycka till ikväll!
Hammarby Palini
2009-05-13 11:09
Jag är inte bitter. Däremot förstår jag om ni är bittra för Nordins lilla petning på Selakovic. Det går inte ens att jämföra med det här. Två matchers avstängning? Det är så att man baxnar, men samtidigt så är det SVFF i ett nötskal.

Davies ska ha ett långt straff, sånt där hör absolut inte hemma på en fotbollsplan. En riktig idiotgrej.

Det jag vill få fram är att Davies inte direkt är känd för att slå ner folk till höger och vänster helt utan anledning varje gång vi förlorar...

Som sagt en idiotgrej som förhoppningvis ger ett långt straff, men Almebäck är knappast så oskyldig som han vill göra sken av.

Örebro Mittåt
2009-05-13 11:07
Enligt samma papperstidning är det klart att inte Bassombeng eller Olsen spelar i kväll. Vilket öppnar vägen för Tahirovic och Astvald.
Örebro Kronblom
2009-05-13 10:56
Ämne: Fan Halmstad kommer ....håller helt med men frågan är hur Sixten resonerar.När man läser papperstidningen idag får man känslan av att man kommer till spel utan Nordin,Kihlen samt Anttonen som utgick pga skada mot Hammarby.i Anttonens fall så har man iallafall en bra ersättare i Wirtanen men avsaknaden av både Nordin och Kihlen blir nog lite för mycket även om Nobbe och Bedoya finns att tillgå.Troligtvis ett mittfält med Bedoya-Nobbe och Nilsson ikväll?
Örebro Walter Gigena
2009-05-13 10:48
//Palini

Fortsätt du att vara bitter. Vi var bittra när pandan Selakovic fejkade brutna revben när Nordin snuddade honom. Skillnaden är att det är svårt att fejka en sprucken läpp. Din guldgosse Davies kommer få ett långt straff. Tråkigt för er och oss då det skulle vara bra om ni tog poäng mot malmö.
Örebro IQ-Armas
2009-05-13 10:47
Emiloo//

Hoppsan, det var inte illa. Så när som på Bahne och Salomonsson är väl det bästa ni kan ställa upp med i stort sett?

Tror inte ÖSK kommer att ha samma A-lagstouch på startelvan som ni. Blir onekligen tufft för de svartvita i afton.
Emiloo
2009-05-13 10:41
Halmstads startelva ikväll är officiell:

------------------Johnsson-------------------
Rosen - Zvirgzdauskas - Jönsson - Texas
--------A.Johansson - S.Johansson------------
Görlitz-----------Anselmo---------Raskaj-----
------------------Olsson---------------------
Örebro Sekt. E
2009-05-13 10:40
Hugo// Den är inte lika långsökt som att ni ska vara topp 4 va?
Örebro Henke(Old Boys)
2009-05-13 10:13
Nån som vet vad det kostar för barn under 10år ikväll?är det 50:- för dom ochså?
Hammarby Palini
2009-05-13 10:12
"Inget snack om att Paulse och Davies ska ha sina straff och jag försvarar absolut inte deras beteende"

Vilket av de orden var det du inte förstod? Jag har sett bilderna. Självklart slog Davies till Almebäck, men han gör det knappast helt oprovocerat utan orsak.

Precis allt som Almebäck och Davies har sagt och gjort är det knappast nån här inne som har koll på. It takes two to tango...
Örebro IQ-Armas
2009-05-13 09:55
Du har inte sett bilderna när han klappar till Almebäck antar jag. Nåväl, lär väl bli en fem matcher för er yankee-doodle med tanke på vad man gav Nordin för klappen på Selakovic.

Alvbåge skrev tidigare att Wernbloom sprang och runt och sa f***a till alla på plan. Han skrev att Henke får fördelar. Nu skrev han att det tyckte var komiskt att Armas skrek "I will kill you after the game" till ÖSK-spelarna. Rätt oförgargligt men tabloiderna valde att dra hårt på det i sin nyhetsiver och rubrikjakt.
Örebro Aspen
2009-05-13 09:51
Palini//Och vilket IQ har Du. Borde räcka med vanligt folkvett och regelboken på plan.
Fråga - Har Almebäck gjort något utanför regelboken eller inte tillhör vanligt folkvett?
Hammarby Kurrekodd
2009-05-13 09:50
Något för Alvbåge?
Hammarby Palini
2009-05-13 09:46
Inget snack om att Paulse och Davies ska ha sina straff och jag försvarar absolut inte deras beteende, men att se Einstein Almebäck sitta där och spela lilla oskyldiga lammet August är rätt lustigt.

"Nää, jag har inte gjort nåt, döh"

Hans IQ är nog i klass med Armas. =)

Fallet Armas däremot är så patetiskt att det tänker jag inte ens kommentera. Akta er, snart kommer hela moldaviska maffian och äter upp era barn och målvakter. Det står nog snart i en tidning nära er. Blir jag avstängd för det här hotet nu? =)
Örebro _Adde_
2009-05-13 09:35
Hugo Huligan har nog andats in för mycket avgaser... Välkommen upp hit till Norrland, här behöver man inte vara bitter int. Här finns skoter till alla!
Annons: