/fotboll/osk/forum/5947.aspx/fotboll/osk/forum/5947.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK sirSixten
2009-05-13 16:45
Den ultimata matchbilden för mig med den här uppställningen: De tre i kedjan har lekstuga, rörligheten är enorm och kvickheten gör att vi kommer runt HBK:s backar gång på gång. Spelarna byter plats med varandra hela tiden. Emra hittar gång på gång ytan mellan mittfält och anfall och är ett ständigt hot.

Den sämsta matchbilden: Kedjan väger alldeles för lätt och vi får inte fast bollen några längre stunder högt upp på HBK:s planhalva, Emra lufsar runt och kommer aldrig riktigt in i matchen eller sin roll. Stort kaos i backlinjen som agerar konstigt flera gånger. HBK:s mer rutinerade elva manövrerar enkelt ut ösk:s mindre rutinerade dito.

Örebro Mittåt
2009-05-13 16:29
Så här tror man för tillfället på Svenska Fans HBK-redaktion att deras lag kommer att spela ikväll:

Halmstads BK
Johnsson
Rosen - Gustafsson - Jönsson - Texas
Ante G - Seb
Görlitz - Ajsel - Olsson
Emir

När man ser det laget så verkar det som om den stackars Sesay kommer att få det jobbigt.
Örebro anderzon_
2009-05-13 16:11
Ämne: Ämne: Emra so....
Bra jämförelse...
Örebro Mittåt
2009-05-13 16:11
James kan mycket väl spela centralt. Han kommer att springa slalom mellan benen på Zwirgdauskas och Jönsson.

Så här på avstånd och utan någon facit ser det inte så dumt ut faktiskt, tycker jag. ÖSK har förmodligen ingen i B-uppsättningen som kan utmana HBKs två mittbackar i luften. I stället sätter man in en anfallare som kan dra dem 10 gånger i rad utan att de får låna bollen.

Så länge som bollarna kommer efter marken så är det helt ok.

Emra kommer ner i planen en bit där Z och J inte kommer åt honom. Förhoppningsvis kan han få en del boll att jobba med och då kan vad som helst hända.

Bcklinjen är det stora frågetecknet, men håller Jockes nerver bara så kan det bli en bra kombination. Jocke är snabb och dessutom passningsskicklig. Han kommer att hitta de bästa uppspelen.
AIK sirSixten
2009-05-13 16:10
Ämne: Emra som nummer tio ....Eto'o är inte heller en klassisk center i 4-3-3... :P
Örebro IQ-Armas
2009-05-13 15:57
Frempong som center, Emra som mittfältare, Westman i kassen och Hassan som vänsterback.

Bäva månde Zwirgdauskas, Raskaj och Anselmo. :D

Nåväl, det kanske blir bra. Men något säger mej att HBK tar hem detta. Tyvärr.
Örebro anderzon_
2009-05-13 15:55
Emra som nummer tio kan jag väl leva med, när han har två hårt arbetande bakom sig. Men James känns som allt annat än en center i ett 4-3-3....
Örebro singelolycka
2009-05-13 15:50
Olsén19//
Varför inte bli medlem?
Kubanerna behöver allt (ekonomiskt) stöd de kan få!
Örebro anderzon_
2009-05-13 15:48
Chock-elva. Emra som offensiv mittfältare framför två defensiva (Nobbe och Erik). Dom vänder alltså mittfältstriangeln jämf. med allsvenskan. Frempong center(!). Gren i mittlåset.
Örebro KUNgAGUERO
2009-05-13 15:48
Ämne: kanske vore nått? ....
Håller med, kanske blir svårt att få fram redan till Gais. Men absolut till någon senare!!

Örebro Olsén19
2009-05-13 14:55
kanske vore nått?
Örebro Olsén19
2009-05-13 14:54
Jag är inte medlem i Kubarnerna eller någon forumråtta inne hos dem heller...
Jag tar detta ärende här inne istället...

Till GAIS-matchen... Ett stort TIFO om Yunus.. Ett enormt budskap... någonting som man kan koppla till Yunus...
Örebro Olsén19
2009-05-13 14:52
Forza /

Om nu Westman står så vill jag se honom Framför målet.. Bakom målet gör han ännu värre nytta...

eller så kanske man inte gör det? nä nu var jag taskig.
Elfsborg fotbollsfanatikern
2009-05-13 14:46
hoppas ni kor musten ur hbk ikvall, vi har dom pa lordag sa vore fint om dom fick 120m ikvall

annars sa har jag lite forslag hur man kan vacka liv i liket som kallas svenska cupen.

http://fotbollsfanatikern.blogspot.com
Örebro -:Knasen:-
2009-05-13 14:43
Tänkte på angående Yunus, om nu spelerna skulle åka på så dryga böter om de skulle ha på sig "Låt Yunus stanna " tröjorna vid uppställningen innan match så kan väl vi Svartvita fanns samla in till böterna(spelarna var ju själva inne på att betala böterna) och dra vårt strå till stacken.
Låt Yunus Stanna!!
Örebro ÖSK KRILLE
2009-05-13 14:19
Om ÖSK och Halmstad hade fått som de velat(flytta matchen till sommaruppehållet) så hade ÖSK ställt upp med ett betydligt bättre lag en vad de gör idag! Men nu är det som det är och jag tycker det är klokt att vila några spelare. Jag tror att ÖSK vinner ikväll! Detta är ett utmärkt tillfälle för de yngre/reserv spelarna att ta chansen att visa att de vill in i start 11:an/truppen till nästa match!
Örebro Kronblom
2009-05-13 14:11
Ämne: Och varför vilar näs....
Förstår egentligen tankesättet eftersom spelschemat ser ut så här men nu ser det ut att bli för mycket ommöbleringar i kvällens match som gör att det kommer synas i spelet mot ett starkt Halmstad ikväll!
Örebro K.Carlos
2009-05-13 14:10
FORZA ÖREBRO!//
Om han nu skulle stå hoppas jag att hans positionsspel är bättre än så, har hellre bollkallarna bakom.
FORZA ÖREBRO!
2009-05-13 14:06
Och varför vilar nästan alla våra bästa a-lagspelare? :O man har ju sagt att man vill sattsa på cupen också! då gäller det ha med dom bästa!! Det känns som pojkar mot män ikväll. Vi får väl hoppas att grabbarna går vidare iaf!
FORZA ÖREBRO!
2009-05-13 13:57
Jag vill inte ha Westman bakom buren ikväll tack! vem står?
Halmstads BK Trollibollen
Ämne: Trollibollen// Hur ä....
Vad det gäller mittbackar så är det Tommy/Zvirre som gäller. Ingen rotation, de spelar tills de blir avstängda/skadade. Förra året visade ju Janne ganska tydligt vad han tyckte om övriga mittbackar, när han petade ner Andreas J som mittbacksersättare. I år tror jag dock det blir annorlunda, MG kommer att få spela så fort T/Z tvingaas av banan. Det krävdes en spelare av Peter Larssons kaliber för att splittra T/Z-kombon, samt en längre skada så att Peter fick chansen.

Nu har jag tappat tråden. I korthet, Janne kör på att T/Z är så grymt samspelta och att man vet exakt vad man får. En Volvo: det går inte så fort och inte så roligt att titta på. Men säkert och tryggt.

Dessutom har de båda spetsegenskaper som behövs i laget.
Tommy: Straff och frisparkar
Zvirre: Huvudspelet (HBK är ganska så korta i rocken överlag i år, vilket märks på att inget skapas via pastej-hörnor och inlägg)
Örebro dannes_99
okej man tackar då sk aman nog ta sig till behrn åker från eskilstuna ÖSK i mitt hjärta
Örebro Joerny
2009-05-13 13:53
dannes_99// 50 kronor. Det är fria sittplatser.
Örebro dannes_99
2009-05-13 13:48
va kostar det ikväll att kolla på svenska cupen ??? tacksam för ett svar
Örebro Joerny
2009-05-13 13:45
Inte lätt att gissa startelvan ikväll. Enligt NA så kommer samtliga spelare som startade mot Hammarby vila.

Försöker mig på en startelva, men det blir en del luckor.
Westman
Wirtanen- Bertin Zé -? - Sesay
Erik Nilsson- ? - Nordback
Mackan - Emra - Näfver

Förmodligen blir det Bedoya som får spela på mittfältet igen iaf. Per Johansson "tvingas" också spela men den här gången som mittback. Kan ju Iofs bli Jocke som tar mittbacksplatsen också kanske.
Örebro worldfarm
2009-05-13 13:43
Jag har bra känsla i kroppen. Vi har tillräckligt bred trupp för att knäppa Tylösand på näsan. Slut upp med Kubanerna på Södra ikväll – följ länken …
Örebro IQ-Armas
2009-05-13 13:23
Chipset//

Tror Per ligger bra till. Han lirade defensiv mitt nere i Kristianstad och var väl förste Kihlen-ersättare under försäsongen.
Örebro Chipset
2009-05-13 13:16
Vem tar den defensiva rollen idag? Nobbe, Per, Nilsson? Får vi Nobbe och Bedoya framåt får vi extrem rörelse i offensiven. Det ska inte underskattas.
Örebro Chipset
2009-05-13 13:12
Om ÖSK vinner ikväll är det en skräll. Vi kommer spela med en backlinje som aldrig spelat tillsammans mot en HBK-offensiv i form av Görlitz,Anselmo och Raskaj. Om alla spelare presterar 110 % kan det gå vägen, knappast annars. Kommer Westman stå?
Örebro Mittåt
2009-05-13 12:55
Trollibollen// Hur är det egentligen med Mackan Gustavsson, som både ÖSK och HBK slet i för två år sedan? Jag hade nog trott att han skulle vara med idag. Men han verkar knappt får någon speltid alls i Halmstad. Håller han inte måttet?
Annons: