/fotboll/osk/forum/5938.aspx/fotboll/osk/forum/5938.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Hammarby Ovespajk
2009-05-12 15:35
Hej och grattis till segern igår.

Den nya läktaren ni bygger, är den till för bortasupporters eller vad är tanken med den? Såg hur den skall se ut i färdigt skede och den var ju skitsnygg.
Wivallius
2009-05-12 15:18
Appropå torrents så om nån har motsvarande till vårens hemmamatcher mot KFF och Henkeborg så tas de också tacksamt emot!!
Örebro Gurra2001
2009-05-12 15:05
Jag och flera med mig vill gärna ha en torrent från matchen ÖSK-Hammarby. Är det någon som har? Kan fixa?
Örebro Ropesin
2009-05-12 15:03
Haha härlig intervju med Porokara! Nu tar vi GAIS på söndag så har vi rejäl toppkänning!

Edit: Får ju för tusan inte glömma cupen imorgon också!
Örebro Joerny
2009-05-12 14:56
svénovic// Kan bara minnas två riktigt bra lägen för hammarby på hela matchen. Dels ett skott från nära håll från en hammarbyare som inte lyckades hålla bollen under ribban och Davies nickläge där han inte riktigt vågade sätta till huvudet. Så hade Hammarby gjort två mål så hade det verkligen varit 100-procentig utdelning. Jag tycker ÖSK-segern var ganska solklar.
Örebro S&V
2009-05-12 14:53
Ämne: S&V//
Samma här, ha....
Om man inte vill skjuta avstängningen framåt i tiden, kan man alltså inte överklaga?

Jag tror att detta är en komplott iscensatt av den onde (LÅL) riktad mot ÖSK..:)
Örebro svénovic
2009-05-12 14:28
"Jag vill gärna vara partisk och tycka att Bajen borde kunna ha fått 2-2 åtminstone, med tanke på den press de hade i slutet."

Från Hammarbys senaste artikel, ett riktigt grönvitt hjärta eller ren idioti?
AIK Saywee
2009-05-12 14:03
S&V//
Samma här, har sett eller hört något liknande, tror faktiskt att det var ett taktiskt drag från ÖSK, rent matchande alltså, eller?

Fast det blir ju fel lite ändå, för domarna måste ju ifrågasättas och granskas oavsett hur klubbarna väljer att agera. Nej, det här är lurigt och rörigt och SvFF har lagt ribban på trojkans nivå!

Men det måste ha gjort ont i handen på Nordin att "slå så hårt" mot Selakovic ;-)
Örebro singelolycka
2009-05-12 14:00
En liten jämförelse med tabelläget 2008, omgång 8:

2008: 12. Örebro 2 3 3 4-7 9p

2009: 9. Örebro 4 0 4 7-6 12p

En något förbättring, resultatmässigt. För övrigt så hade vi 9 poäng också efter omgång 12 förra året. Vi har alltså en väldigt bra chans att förbättra vårsäsongen, till skillnad mot förra årets, inför den beryktade ÖSK-hösten som förhoppningsvis komma skall...
Örebro S&V
2009-05-12 13:56
Såg förut något om att man inte överklagade Nordins avstängning pga av att han ändå var småskadad, någon som vet något om detta?
AIK Saywee
2009-05-12 13:43
Kan man stå på reklamväxlarna är det något fel på konstruktionen eller arrangemaget eller i huvet dom som utsätter sig för att stå på reklamväxlarna.
AIK Saywee
2009-05-12 13:37
Det blev två inlägg, eftersom det första verkade försvinna ut i eter´n, men med samma innebörd, tror jag?
AIK Saywee
2009-05-12 13:35
Mittåt, jag "tror" att det kan vara så här.

BA är under ombyggnad och provisoriska lösningar finns kring vissa läktarsektioner. När "stora" händelser händer, dvs att hemmalaget, eller det hade lika gärna kunnat vara bortalaget, gör mål, brukar folkmassor hamna i ett slags besvikelserus eller glädjerus, vilket ibland gör att människor rör på sig lite mer än vanligt. Är inte arenan konstruerad för sådant så kan det bli så här.

Jag tror inte att det handlade om en medveten "rivning av av del av Behrn Arena".

Håller verkligen med dig och förstår inte varför Hammarby Fotboll skall be om ursäkt för detta.
Örebro Mittåt
2009-05-12 13:31
Saywee// Det var hejaklacksledarna som stod på reklamväxlarna. De hade ingenting där att göra och rimligen skall de betala för den skada de orsakade.

Nästa ursäkt från Bajens sida blir väl att det inte fanns tillräckligt med sten att kasta på örebroarna.
AIK Saywee
2009-05-12 13:26
Mittåt, jag tror att det kan vara så här.
Arenan är under ombyggnad och provisoriska lösningar brukar höra till detta. Klart är att denna läktarsektion inte är riktigt bra eftersom sådant kan hända. Egentligen är det väl inte bajen (håller med dig, som skall be om ursäkt) utan möjligtvis arrangören eller någon annan.
Örebro Mittåt
2009-05-12 13:20
Olycka på Hammarbys läktarsektion

Hammarby Fotboll vill be våra tillresta supportrar till Behrn arena om ursäkt för att ni drabbades av en undermålig läktarkonstruktion. Det var i första halvlek reklambandet som utgjorde en del av staketet ut mot innerplanen välte och flera Hammarbysupportrar föll ut från läktarsektionen. En person fick föras till sjukhus, men mår enligt uppgift efter omständigheterna bra.

Om jag fattar detta rätt så ber Hammarby sina supportrar om ursäkt för att en person i klacken skadades då de rev en del av Behrn Arena. Inte riktigt att jag förstår vad Hammarby IF har med det att göra eller vad det är de ber om ursäkt för.
AIK Saywee
2009-05-12 13:05
Ämne: Bra att ni tryckte d....
Tja, det var så "lite" ... varsågod :-)
AIK Saywee
2009-05-12 13:04
Funderade på en liten grej, hur fungerar domslut, typ varningar, röda kort eller avstängningar "mellan" seriespel och cupspel, finns det något samband eller är det två olika "företeelser"?
AIK Tjattrainte!
2009-05-12 13:02
Bra att ni tryckte dit Snusk vraken!! Tackar och bockar!
Örebro Joerny
2009-05-12 12:32
Pelle Blohm om matchen.
Örebro ÖSK KRILLE
2009-05-12 12:09
Granskningsgrupp kan stänga av Davies
Örebro Kramelet
2009-05-12 12:09
I år så ligger vi sist i fairplay ligan, kanske inte så mycket att säga om just det men skämtet är att Kalmar kan ligga etta.
De båda Elm bröderna som är kvar där borde få så sjukt mycket mer frisparkar mot sig, kommer ihåg när almebäck blev nerbrottad gång på gång. och deras knubbige kille på mitten är livsfarlig i varje duell.
Örebro Blå Bergen Blues
2009-05-12 11:38
Ämne: Armbågar i all ära, ....
Mogen kille den där Armas...
En trevlig anekdot: Vid träningsmatchen Hammarby-ÖSK (2-1) på stadshagen i mars satte Chanko väldigt snyggt en frispark från i princip samma position som Wowoah:s igår. Minns att jag sa' till läktargrannen: "- Vi sätter dem när det blir tävlingsmatcher istället!". Tänk vad glad man kan bli när man får rätt ibland!
AIK Saywee
2009-05-12 11:31
Vad som tjötas mellan spelare verkar inte ha någon betydelse alls, för då borde kanske Selakovic varit inlåst ett tag framöver.

MEN - däremot snack mot domare har sällan fungerat bra.

Känns dock inte som ett dödshot i IQ-Armas fall, men ett mycket olämpligt ordval, eller? Jag menar bara när man exempelvis kör men grejen "Krossa XXX", så är det kanske inte menat att Krossa XXX?

Bort med tjöt, brottning och tröjdragningar, spela fotboll i stället!!!!!
Örebro Erki
2009-05-12 11:17
Armbågar i all ära, men dödshot borde väl ge den längsta avstängningen?

"Det var skrattretande att se några av Hammarbyspelarnas omogna beteende mot slutet. Paulses utvisning, Davis armbåge på Almebäck och IQ-Armas (Istället för Igor så kallas han för IQ numera efter denna match) som sprang runt och hotade med att döda efter matchen. "I will kill you after the game" hörde man han skrika till några ÖSK:are. Ha, ha, ha säger jag om det. Snacka om frustration och pubertalt beteende."

edit: från Alvens blogg
AIK Saywee
2009-05-12 11:11
Mittåt//
Ja den rubriceringen blir svår att slå ...

... och är svår att förstå ;-)
Örebro Mittåt
2009-05-12 11:05
Jag undrar om inte Hammarby i alla fall vann gårdagens match i rubriksättning. På deras officiella har matchrapporten fått rubriken:

Örebro höll undan mot Bajen

AIK Saywee
2009-05-12 11:00
Tur att jag han läsa innan jag gick ut ... det ligger faktiskt en hel del i den liknelsen på något sätt, i alla fall kan man höra liknande i "folkmun" under matcher.

Denna vecka kan vi kanske fixa en svartvitt trippel?!?!?
AIK Saywee
2009-05-12 10:56
Måste ut en sväng, packa bilen för som vanligt resa till Halland. Vilken otur att det inte blev Örjans Vall i cupen ;-) För mig alltså!

Nej, skämt åsido, kul att ÖSK äntligen "lottades" hemma på vår Borg, Behrn Arena!

BBB//
Kan inte sluta fundera, hans "pappa", Jesus´ alltså, var väl snickare. Kanske slog sig på tummen ...

... Lausarus (stavning), som var förlamad, blev väl riktigt snabbt frisk, typ ta din säng och gå ...?

MEN - vad pysslar italienska fotbollsspelare med?
Örebro Blå Bergen Blues
2009-05-12 10:51
Ämne: BBB//
Detta var lur....
"Både uppstår från de döda" !! :-) Om och om igen dessutom...
Annons: