/fotboll/osk/forum/5929.aspx/fotboll/osk/forum/5929.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Hammarby Kill your darlings
2009-05-17 15:22
Ämne: Borde inte redax ren....
jag tycker att det är kul att spela, tycker inte du det Mittåt? Såg dock att Anttonen inte spelar idag, så jag har ändrat nu. Smygreklam vet jag inte. Då borde jag väl tjäna pengar på skiten, men det är alltid kul att utmana varandra :)
Örebro Storm_90
2009-05-17 15:21
Ämne: ang. Ismail är det e....
Visst är det så. Men det är ju ganska naturligt människor går först till handling när det som händer är nära en själv eller om väldigt många drabbas så inget konstigt med det.
Örebro Mittåt
2009-05-17 15:20
Gårda Centrum// Tack för den utförliga förklaringen. Här i Örebro har ÖSK medvetet varit rätt försiktiga i sin prissättning. För vuxna är lösbiljettpriset 240 för bästa sittplats och 120 för ståplats. Detta gäller alla matcher.

Från ÖSKs håll anser man, att det är bättre att ha många åskådare än att mjölka ut så mycket som möjligt. Anledningen är att man insett att en stor och trogen hemmapublik i långa loppet genererar andra fördelar som större intresse från sponsorer och massmedia etc.
Örebro Dejmon
2009-05-17 15:19
Nån som sitter på en bild från tifot förra (as) matchen eller som kan beskriva vad det föreställde?
Örebro Skägget
2009-05-17 15:12
ang. Ismail är det ett tragiskt fall, men jag är ganska cynisk och påstår att inte en enda här inne skulle bry sig om han inte var ÖSK:are.
Örebro Erki
2009-05-17 15:11
Ta med lite extra småpengar (eller större valörer) och lägg dom i Örebro Tifos hinkar idag. Vi kommer att göra en stor insamling på hela arenan för att samla ihop kapital inför höstens tifo-arrangemang.
GAIS Gårda Centrum
2009-05-17 15:10
Ösk öster: Ekunde har inte alls kommit upp i sin vanliga standard i år. Vi har haft otur på backplats och 3 av våra ordinarie backar har varit skadade. Nu kom både Lundén och Kenneth tillbaka emot Elfsborg senast och lär spela idag också. Om vi skulle vila Ekunde idag så ser jag inte hur vi skulle kunna klara oss med mindre än 2 i baken.

Mittåt: Ni verkar nästan fokusera lika mycket på våra priser ni =)
Nej men seriöst, prissättningen visade sig vara helt fel. GAIS ville premiera sina trogna supportrar och satta fördelaktiga priser på årskort. det visade sig genom att vi sålde över 4000 stycken vilket är nytt rekord. problemet är att 4000 är vad vi alltid har på matcherna oavsett division. Priserna på lösbiljetter gör däremot att det blir svårt att locka marginalare.
Nu har GAIS till viss del korrigerat detta och låter årskortsinnehavare köpa en extra biljett per match för 100 kr. Sen är det inte så enkelt som bara priserna. ÖIS lät tillexempel årskortsinnehavare ta med sig 2 personer gratis senaste hemmamatchen. Dom var ändå inte fler än 2800. Göteborgs Posten måste lastas till viss del. Dom har under hela våren drivit en hetskampanj mot fotbollsupportrar och framställt det som farligare att gå på fotboll en ta en promenad i Gaza City med en Israelisk flagga runt axlarna.

Sen ifks bojkott rör inte bara priser. Först gick dom ut och sa att klackbiljetterna var för dyra. Då korrigerade GAIS priserna till samma nivå som Ifk tar på sin klackläktare. Då sa ifk att problemet var att det inte fanns några ungdomsbiljetter på långsidorna. Då korrigerade GAIS det. Då sa ifk att det är skit samma och att dom bojkottar ändå och nu kör deras supporterklubb ett erbjudande där man kan sitta i en svettig biljardhall och käka hamburgare för sammanlagt 340 spänn vilket är 90 kr dyrare än en klackbiljett. Så mycket betyder det för en blåvitflane att stötta sitt lag.

Sen är jag inte helt ledsen att dom bojkottar, vi slipper alla flaniga svenebananer från kranskommunen och 1 Gaisare är ändå mer värd än 4 ifkare.
Örebro Mittåt
2009-05-17 15:04
Borde inte redax rensa bort klubbcoachens smygreklam. Det är trots allt en kommersiell verksamhet som väl inte har något med Svenska Fans eller Svartvitt att göra.
Örebro Mittåt
2009-05-17 15:01
Kill your darlings// Good luck - speciellt med Anttonen.
Örebro malge
2009-05-17 15:01
haha antonnen spelar inte, synd där
Hammarby Kill your darlings
2009-05-17 14:57
Har tagit ut Kim Olsen som målskytt och tror att Anttonen blir varnad. Fortfarande 30 min. kvar innan Klubbcoachen stänger för spel.
Örebro Mittåt
2009-05-17 14:49
Går man till GAIS hemsida så ser man att fokus så gott som uteslutande ligger på derbyt. En liten artikel om dagens match, men desto mer om den mot IFK.

GAIS verkar ha bitit sig ordenligt i tummen när det gäller prissättningen av derbybiljetterna. 420 kr för en sittplats på långsidan (och inte den bästa ens) är onekligen saftigt och ger en indikation på var prisnivån ligger. Även de "vanliga" icke-derby biljetterna är dyrare än här i Örebro.

Eftersom många IFK-supportrar kommer att bojkotta matchen på grund av att de känner sig utnyttjade (IFKs priser ligger nog en hundring lägre), så gäller det för GAIS att försöka locka så många som möjligt till matchen. Det här är nog den enda matchen på hela säsongen som de skulle kunna få fullt på, så det svider ordentligt om IFKs supportrar stannar hemma.
Örebro Mittåt
2009-05-17 14:40
Axén vill nog väldigt, väldigt gärna vinna den här matchen. Förmodligen mer än han vill vinna derbyt, men det kommer han givetvis aldrig att tillstå.

Vinner han idag så blir det en bekräftelse på det förflutna, på att han klarar jobbet minst lika bra som Sixten och på att han gjorde rätt som flyttade till Göteborg.

En förlust mot IFK å andra sidan svider givetvis, men de har trots allt ett riktigt bra lag i år och att få stryk av dem är ingen skam. Om man nu inte råkar vara GAISare.
Örebro M!ke
2009-05-17 14:34
Tackar för länken BabyKladde.. :D
Malmö FF Chicko
2009-05-17 14:29
Riktigt riktigt illa med anttonen...

Nu blir våra ytterbackar de svaga länkarna..
Örebro ÖSK öster
2009-05-17 14:29
Gårda Centrum // Jag läste er inför-artikel där författaren spekulerade i att Ekunde skulle vilas till ert derby. Har ni så stor fokusering på den matchen?

Har svårt att se Axen göra en sån manöver. Känns mer som supporterönskande =)

Vad tycker ni om Axen såhär långt?
GAIS Gårda Centrum
2009-05-17 14:20
Ämne: De senaste två hemma....
Ja GAIS har haft rätt svårt för Örebro på Behrns senaste vinsten var 2000 i allsvenskan då vi lyckades vinna med 0-2. Förövrigt våran enda bortavinst det året då vi åkte ut allsvenskan för att året efter åka ner i 2an. 2005 möttes vi igen då GAIS lyckades spela 1-1 borta mot er. Dom 2 senaste säsongerna har som sagt varit svåra även om vi inte på något sätt blivit utspelade. Dock tror jag det kommer bli tufft idag för de grönsvarta atleterna då vi ännu inte lyckats vinna på bortaplan i år. Även om premiären rent tekniskt sett var på bortaplan så var det ju på G ullevi och mer Gaisare än öisare nästan. Har sett 2 av Örebos matcher i år och måste säga att ni ser starka ut och har definitivt spel och trupp för topp 6
Örebro Mittåt
2009-05-17 14:12
De senaste två hemmamötena med GAIS har ÖSK vunnit med rätt knapp marginal.

För två år sedan, då ÖSK slogs för ett fortsatt allsvenskt liv tog GAIS ledningen redan i den 8:e minuten genom Christos Christoforidis. Magnus Wikström utjämnade efter 77 minuter på nick efter hörna innan Abgar Barsom frälste oss med sin vristträff.

Förra året var det också Magnus Wikström som nickade in målet. Det skedde i början av andra halvlek. Sedan grisspelade ÖSK sig igenom resten av matchen och Magnus Pehrsson var jättesur på presskonferensen och tyckte, att hans lag hade förtjänat att vinna.

Vi får väl hoppas att det blir en trippel för Manges del i eftermiddag på Behrn Arena.
Örebro fohlis
2009-05-17 14:08
Ämne: Iron-Mike!....
hahaha, "gjorde en rörelse med handen".
Kan tänka mig att han gjorde f..k tecknet åt gubben. Hårding vi har i backlinjen
Örebro frrreddo
2009-05-17 14:00
mittåt

jo nu funkade det. tack.

alla till vallen!
Örebro Mittåt
2009-05-17 13:53
frrreddo// Man klickar på babykladdes länk. På Eyravallen finns det för övrigt också några länkar till låt, text och video.
Örebro Mittåt
2009-05-17 13:50
Det finns för övrigt ytterligare en tidigare artikel i Aftonbladet om Sixtens kontraktssituation.
Örebro frrreddo
2009-05-17 13:49
babykladde

händer ingenting när man trycker på länken,

hur gör man?
Örebro Mittåt
2009-05-17 13:48
Besättandet av ÖSK-bänken ger rätt klara indikationer på två av de byten som Sixten & Co. planerar mot GAIS.

Wirtanen blev högerback och därför kommer Mackan in för att kunna byta av Eric.

Nordin vill man nog inte chansa med en hel match eftersom han varit skadad och därför blir det den mer kontruktive Bedoya som får företräde framför Per.

Detta lämnar dock vänsterkanten rätt sårbar eftersom det inte finns något uttalad vänsterfot bland avbytarna. Jag antar att man räknar med att flytta ut Mike om Wowoah måste gå av. Mackan kan spela till vänster också, så han är tillsammans med Emra (som dock inte är en kantspelare) alternativen till vänster om det skulle bränna till i Porokaras lår.
Örebro Joerny
2009-05-17 13:39
BabyKladde// Tack för låten. Jag lovar att jag spelar på högra volym hemma än vad dom gör på Behrnabeu;)
Örebro Mittåt
2009-05-17 13:36
ÖSK-Karl// Det är inte Lennart som förhandlar med Sixten. Det görs på styrelsenivå. Enligt Aftonblandets ÖSK-bloggare Tobias Wolf var man i full gång med detta redan i slutet av april.

Och så lite andra ÖSK-news:

I går berättade Björn Åqvist att förhandlingarna om att förlänga kontraktet med Sixten Boström är i full gång. Och ordföranden var minst sagt optimistisk: -Det kan dröja upp till ett par veckor innan allt är helt klart. Men vi står väldigt nära varandra så det ska nog inte vara några problem.

Enligt Åqvist ska även sportchefen Lennart Sjögren ha inlett kontraktsförhandlingar med BP-lånet Michael Almebäck.
Örebro Aspen
2009-05-17 13:34
Märkligt hur seg Lennart verkar vara åtminstånde när det gäller Sixten. När det gäller Anttonen verkar det ligga på det personliga planen att han inte vill skriva kontrakt.
STEFANO!
2009-05-17 13:32
Liten skandal att inte Emra får chansen från start idag! Han har visat att han förtjänar en plats idag men Sixten håller verkligen Kim i handen!
Örebro ÖSK-Karl
2009-05-17 13:15
Trist att Anttonen saknas, nu får vi se hur det går utan honom. Kanske lika bra eftersom Lennart inte inlett förhandlingar med vare sig honom eller Sixten.
Örebro LIKSU
2009-05-17 13:11
Hoppas på vinst.
Men borta bör vi köra lite mera försiktigt.
Annons: