/fotboll/osk/forum/5917.aspx/fotboll/osk/forum/5917.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro AllsvenskanÖSK
2009-05-17 18:49
Så jävla skönt!

Jag vill ha kvar Emra i ett halvår till!
Örebro LIKSU
2009-05-17 18:48
Hahaha 2-0 Nordbäck. Óle Óle Óle Óle
Örebro Rocky Dennis
GÖTT!
Örebro timthorn
SÅ JA!!!! Fan va bra!!!

2-0 Nordback!
Örebro timthorn
2009-05-17 18:40
Vinn det här nu! 3 poäng skulle smaka mumma!
Örebro LIKSU
2009-05-17 18:18
Yessss Olsen.
1-0 till Svartvitt.
Örebro Rocky Dennis
2009-05-17 18:17
Härligt kim!

Såg att bajen gjorde 1-0 på mff nyss, gissa vem? charlie davies. inte oväntat att förbundet tar sjukt långt tid på sig med avstägning.
Örebro timthorn
2009-05-17 18:12
Härligt! Äntligen! 1-0 Kim Olsen!
Örebro Slotte
2009-05-17 17:32
Ingen stream för dagen?
Örebro Quasimodo
2009-05-17 16:34
Mot toppen!
Örebro Rojas
2009-05-17 16:25
Seger idag ! Förlust för svikare
Örebro Elvinsson
2009-05-17 16:18
Någon som har stream till dagens match? Gick åt helvete förra gången jag köpte en, de var när vi spelade mot gefle.
Örebro Chivas
2009-05-17 16:11
Forza svartvitt!!
Örebro Joerny
2009-05-17 16:02
Emra kommer nog inte få så jättemycket speltid idag eftersom det kommer lossna för Kim Olsen. Den känslan fick jag i mondags. Dansken är på g!
Örebro Mittåt
2009-05-17 15:53
Ehsan// Det är svårt att säga. GAIS är allsvenskans målrikaste lag så här långt om man lägger ihop gjorda och insläppta - 13 åt båda hållen. ÖSK å sin sida hör definitivt till de snålaste. På deras matcher har man bara sett 13 tillsammans.

Så det blir några matcher i matchen. ÖSKs målsnåla anfall mot GAIS givmilda försvar och GAIS heta anfallare mot ÖSKs betongförsvar.

På sätt och vis känns det väl som om Emra borde få komma in rätt tidigt för att röja lite bland GAIS försvarare. Mittlåset Ekunde och Lundgren känns väl iofs. rätt stabila, men Lundén och Gustafsson kommer nog att få det svettigt.
Örebro Dejmon
2009-05-17 15:35
Synd. Tog för givet att det bara var det lilla som blivit fel i produktionen..
Örebro Erki
2009-05-17 15:33
Den kom upp senare, men då hade mer färg lossnat från motivet. Jag valde den bilden då motivet synts bäst då.

Bilden i länktipset är tagen något senare, då är alla stripesen uppdragna.
Örebro Dejmon
2009-05-17 15:30
Erki//
Ja de såg ut att ha "flytit ihop" lite..
Jäkla snyggt i övrigt. Varför är inte ena delen uppe helt? Togs bilden för tidigt eller var det de som stod där som muppade sig?
Örebro E.Shams
2009-05-17 15:28

Det blir en rätt målrik match idag va?
Örebro Erki
2009-05-17 15:27
Mittåt// Japp, det stämmer. Hade förträngt det ;)
Örebro Mittåt
2009-05-17 15:25
Erki// Det var väl påtagliga problem att få upp mittdelen också.
Örebro Mittåt
2009-05-17 15:23
GAIS lag från GAIS hemsida

"Nicke" in i startelvan

Yttermittfältaren Daniel "Nicke" Nicklasson tar plats i startelvan när GAIS i dag möter Örebro SK på bortaplan.

Startelvan är som följer: Dime Jankulovski i mål och han får framför sig en backlinje med Jonas Lundén, Richard Ekunde, lagkaptenen Fredrik Lundgren och Kenneth Gustafsson. Framför dem spelar Rickard Spong och Eyjólfur Hédinsson. Mattias Lindström startar som mittfältare till höger och nämnde Nicklasson till vänster med Wanderson do Carmo mellan sig. På topp för nionde matchen i rad: Pär "Pärlan" Ericsson.
På bänken återfinns andremålvakten Magnus Jonsson samt Reueben Ayarna, Gudjon Baldvinsson, Mikael Dahlgren och Tommy Lycén vilket betyder att Andreas Tobiasson inte kommer med i den trupp som kommer till spel.
Örebro Erki
2009-05-17 15:23
Dejmon// Se länktips.

Klassiska ÖSK-märket på svart bakgrund.
Tyvärr fick vi problem med en av delarna där färgen lossnade.
Hammarby Kill your darlings
2009-05-17 15:22
Ämne: Borde inte redax ren....
jag tycker att det är kul att spela, tycker inte du det Mittåt? Såg dock att Anttonen inte spelar idag, så jag har ändrat nu. Smygreklam vet jag inte. Då borde jag väl tjäna pengar på skiten, men det är alltid kul att utmana varandra :)
Örebro Storm_90
2009-05-17 15:21
Ämne: ang. Ismail är det e....
Visst är det så. Men det är ju ganska naturligt människor går först till handling när det som händer är nära en själv eller om väldigt många drabbas så inget konstigt med det.
Örebro Mittåt
2009-05-17 15:20
Gårda Centrum// Tack för den utförliga förklaringen. Här i Örebro har ÖSK medvetet varit rätt försiktiga i sin prissättning. För vuxna är lösbiljettpriset 240 för bästa sittplats och 120 för ståplats. Detta gäller alla matcher.

Från ÖSKs håll anser man, att det är bättre att ha många åskådare än att mjölka ut så mycket som möjligt. Anledningen är att man insett att en stor och trogen hemmapublik i långa loppet genererar andra fördelar som större intresse från sponsorer och massmedia etc.
Örebro Dejmon
2009-05-17 15:19
Nån som sitter på en bild från tifot förra (as) matchen eller som kan beskriva vad det föreställde?
Örebro Skägget
2009-05-17 15:12
ang. Ismail är det ett tragiskt fall, men jag är ganska cynisk och påstår att inte en enda här inne skulle bry sig om han inte var ÖSK:are.
Örebro Erki
2009-05-17 15:11
Ta med lite extra småpengar (eller större valörer) och lägg dom i Örebro Tifos hinkar idag. Vi kommer att göra en stor insamling på hela arenan för att samla ihop kapital inför höstens tifo-arrangemang.
GAIS Gårda Centrum
2009-05-17 15:10
Ösk öster: Ekunde har inte alls kommit upp i sin vanliga standard i år. Vi har haft otur på backplats och 3 av våra ordinarie backar har varit skadade. Nu kom både Lundén och Kenneth tillbaka emot Elfsborg senast och lär spela idag också. Om vi skulle vila Ekunde idag så ser jag inte hur vi skulle kunna klara oss med mindre än 2 i baken.

Mittåt: Ni verkar nästan fokusera lika mycket på våra priser ni =)
Nej men seriöst, prissättningen visade sig vara helt fel. GAIS ville premiera sina trogna supportrar och satta fördelaktiga priser på årskort. det visade sig genom att vi sålde över 4000 stycken vilket är nytt rekord. problemet är att 4000 är vad vi alltid har på matcherna oavsett division. Priserna på lösbiljetter gör däremot att det blir svårt att locka marginalare.
Nu har GAIS till viss del korrigerat detta och låter årskortsinnehavare köpa en extra biljett per match för 100 kr. Sen är det inte så enkelt som bara priserna. ÖIS lät tillexempel årskortsinnehavare ta med sig 2 personer gratis senaste hemmamatchen. Dom var ändå inte fler än 2800. Göteborgs Posten måste lastas till viss del. Dom har under hela våren drivit en hetskampanj mot fotbollsupportrar och framställt det som farligare att gå på fotboll en ta en promenad i Gaza City med en Israelisk flagga runt axlarna.

Sen ifks bojkott rör inte bara priser. Först gick dom ut och sa att klackbiljetterna var för dyra. Då korrigerade GAIS priserna till samma nivå som Ifk tar på sin klackläktare. Då sa ifk att problemet var att det inte fanns några ungdomsbiljetter på långsidorna. Då korrigerade GAIS det. Då sa ifk att det är skit samma och att dom bojkottar ändå och nu kör deras supporterklubb ett erbjudande där man kan sitta i en svettig biljardhall och käka hamburgare för sammanlagt 340 spänn vilket är 90 kr dyrare än en klackbiljett. Så mycket betyder det för en blåvitflane att stötta sitt lag.

Sen är jag inte helt ledsen att dom bojkottar, vi slipper alla flaniga svenebananer från kranskommunen och 1 Gaisare är ändå mer värd än 4 ifkare.
Annons: