/fotboll/osk/forum/5915.aspx/fotboll/osk/forum/5915.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro pinup
2009-05-18 18:41
S.M.I².L.E / Vi är mest nöjda över att se att förbundet står för det de gav Nordin och hade det som ribba.
Örebro Mazumba
2009-05-18 18:39
nasjo
du som slår sönder tänder på folk, jobbar du som tandläkare eller är det bara din hobby??
moget av dig ....
Hammarby S.M.I².L.E
2009-05-18 18:36
Alla fem lag som tjänar på Charlie Davies avstängning ligger bakom er. Fyra av fem lag är endast EN segermatch ifrån att gå om er...
Örebro Joerny
2009-05-18 18:31
Hade incidenten mellan Davies och Almebäck inträffat på gatan hade det klassats som misshandel. Varför ska man då acceptera sånt beteende bara för att det händer på en fotbollsplan?
Örebro Gurra2001
2009-05-18 18:29
Se länken.

http://www.svenskafans.com/fotboll/bajen/forum.asp?todo=showThread&id=8679892
Örebro Joerny
2009-05-18 18:28
nasjo// Du jämför nordins knuff med en armbåge i anisktet? Jo, tjena..
Örebro Gurra2001
2009-05-18 18:28
Jag skrev inne på Hammarbys forum där jag berättade att 5 matcher var att vänta. Fick en jäv*a massa skit då. Nåväl nu fick han iallafall sitt straff.
Örebro Erki
2009-05-18 18:20
5 matcher känns alldeles för mycket. Visst är det en ful grej men 5 matcher är väl ett av de hårdaste straffen nånsin för en sån här grej.

Men förbundet tvingas till den här nivån efter att man gav två matcher för Nordins klapp på Selakovics arm.
Kerenskij
2009-05-18 18:18
singelolycka//

Kolla länken
Örebro singelolycka
2009-05-18 18:16
Puss på dig nasjo.

Vart står det att läsa om avstängningen?
Hammarby Jovars
2009-05-18 18:15
Någon här som har en länk till Davies armbåge? Såg inte matchen och med tanke på 5 matchers avstängning måste den ju varit rätt rejäl..
Örebro Skåne ÖSKare
2009-05-18 18:10
Gott, CD fick fem matchers avstängning efter armbågen på Almebäck.
Örebro Erki
2009-05-18 18:08
På samma sätt som det finns lagar mot att köra för fort, så finns det lagar mot att slåss. Förstår inte varför fotbollen ska bestraffa dessa människor, det ska ju såklart samhället göra.
Örebro Mittåt
2009-05-18 17:44
Rirobban// Nej, det fungerar inte så bra ute på vägarna. Risken att bli tagen är alldeles för liten. Vad jag menade var att för de som trots allt åker fast för fortkörning så finns det redan en straffpåföljd.
Örebro Joerny
2009-05-18 17:43
Det verkar förresten som om polisen var välinformerade om att det skulle bli bråk. Jag vet inte hur många polisbilar jag såg på väg till matchen igår. Tyvär hjälpte det inte ett skvatt. Nästan omöjligt för polisen att veta var det ska bli bråk nu när dom hastigt kan stämma träff med mobiltelefon.
Örebro Walter Gigena
2009-05-18 17:41
Likväl finns det redan straff för de som utövar våld mot andra..
Örebro rirobban
2009-05-18 17:40
Mittåt//
Jag kan inte hålla med om att det fungerar. Folk kör som idioter ute på vägarna ändå. Och även de som klagar på andra fortkörare kör nog också lite över hastigheten ibland.

Men detta är inget forum för att snacka om det. Därför lämnar jag själv denna såkallade debatt:)

EDIT: Värst är motorcyklister och sådana som kör lastbil. Ibland undrar man hur de kunnat fått körkort.
Örebro Mittåt
2009-05-18 17:37
Walter Gigena// Det finns redan straff mot fortkörare som fungerar. Indraget körkort och/eller kännbara böter.
Örebro rirobban
2009-05-18 17:33
Ämne: Ämne: //walte....
Som sagt tidigare, om någon kör för fort till matchen drabbar det inte ÖSK. Det är väl en själv som drabbas ifall polisen råkar ha kontroll. Finns så mycket fortkörare på gatorna, Almebäck verkar vara en av dem:)
Örebro Ösknisse - Et ipsa scientia potestas est
2009-05-18 17:30
Istället för att stänga ute dom från arenorna kan dem väl sätta dom i en taxi till Kumla, låsa in dem och slarva bort nyckeln. Speciellt med tanke på att det var så långt från arenan.

Även om de blir avstängda från arenan kan de fortsätta slåss utanför.
Örebro Walter Gigena
2009-05-18 17:27
Ämne: //walter

Fortköra....
Men om någon kör för fort för att komma till matchen? Kör de samtidigt en vit bil som är lite smutsig är saken solklar. Stäng av pesten!
Örebro Mittåt
2009-05-18 17:21
Det lär väl bli både Per och Bedoya på bänken. I och med att (om) Emra går in från start blir det en plats ledig där.
Örebro Aspen
2009-05-18 17:16
Mot MFF är troligen Kim borta och Emra orkar max en halvlek. Berra target avbytare?
Bedoja är för klen och har brister i positionsspelet alltså måste Per J in på bänken eller i stället för Nordin.
Anttonen har en fullgod ersättare i Wirtanen.
Örebro ÖSKare i exil
2009-05-18 17:08
Den ända anledningen till att vi bryr oss om folk som slåss på gatorna är ju att det är i lagens färger och i just egenskap av lagnamn-fans. Inte bryr vi oss om andra våldsbrott här på forumet. Eftersom kopplingen till laget är så tydlig ligger ju ett straff som arenaavstängning nära till hands men jag håller med om att det inte riktigt känns rätt att stänga av någon från från arenan för det som gjorts nån annanstans. I förlängningen skulle ju varje person med ett våldsbrott i registret inte släppas in på arenan.

Jag avskyr att det finns personer som slåss med ÖSK och andra fotbollslag som förtecken. Men godtycklighet i bestraffningen får inte förekomma. Jag tycker att lagstiftningen skall ses över. En huligan på en stadio som missköter sig skall kunna straffas men inte så godtyckligt som det senaste förslaget möjliggör.

Vi fans har rättigheter och skyldigheter. Att slåss, vandalisera eller bryta mot reglerna är ta mig fan inte en rättighet.
Örebro Majkälangälo
2009-05-18 16:47
Hur tror ni att Sixten resonerar inför bortamatchen mot MFF? Förutsatt att alla är friska. Blir det 4-3-3? Tycker inte det funkat så väl på bortaplan hittills i år (1 mål gjort bara).

Skulle tycka att detta system vore intressant:
-------JoAl--------
PaAn-MiAl-MaWi-SaWo
-------MaKi--------
-----FrNo-PeJo-----
-------NoGe--------
-----ErBa-KiOl-----

Det går visserligen ut över Roni. Men, han får hoppa in och avgöra i andra. :)
Örebro Brinkewall
2009-05-18 16:45

Alltid bra med kryss i alla andra matcher. Då blir det två förlorare.

Enligt samma princip är det bättre att vinna hemma och förlora borta mot samma lag. Bättre att dela på 6 poäng än att dela på 2.

Allra bäst är det iofs att vinna alla matcher, både hemma och borta...
Number 14
2009-05-18 16:35
Haha, kolla Avenbrändernas blogg (den senaste artikeln). Bra jobbat och det stämmer precis...
Örebro Dejmon
2009-05-18 16:31
pinup//
Där kom universallösningen!!
Örebro rirobban
2009-05-18 16:29
Dejmon//
Nej och det är därför det är bättre att stänga av dem från arenorna. Det är möjligen ett kännbarare straff för dem än att hamna i fängelse...
Örebro Pras Y
2009-05-18 16:29
riobban//

ÖSK ska inte behöva bry sig om att det är tajt i botten. Det som dock skulle vara bra var om vi fick ett hack på minst 4p mellan topp fem och lagen i mitten.
Annons: