/fotboll/osk/forum/5911.aspx/fotboll/osk/forum/5911.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Blå Bergen Blues
2009-05-19 08:09
DN-sporten idag angående Davies avstängning:

"...Davies säger att han inte förstår någonting.

– När jag backade mot försvararen så gav han mig armbåge efter armbåge i ryggen. För att försvara mig så viftade jag bakåt med armen och råkade träffa honom i ansiktet med min hand - inte med min armbåge. När jag vände mig om så låg han på marken.."

Lite märkligt. Enligt Davies version så verkar han ju mer eller mindre ha agerat i rent "självförsvar". Om disciplinnämnden skulle delat Davies bild av händelsen så borde det väl snarare vara Almebäck som skulle drabbas av avstängning ;)
Örebro ÖSK!!
2009-05-19 08:04
Finns situationen Almebäck/Davis någonstans? Länk någon?
Örebro Miroslav kuba
2009-05-19 01:22
Lägg ner nu Bajare sluta va så bittra. Det är en solklar o jävligt ful armbåge sen att det finns liknade o kanske värre fall tebax i tiden har inte så stor betydelse vi lever här och nu och sånna grejer vill iaf inte jag se på en fotbollsplan.
Örebro Dejmon
2009-05-19 01:21
Alphonse//
*Gäsp*. Får man ta med sig hund in på eran arena?
Örebro Dejmon
2009-05-19 01:18
Det fanns planer på att slå ihop ifk e och e-tuna city (MD's lag) men det blev inget med det. Dessutom har dom ett tredje lag i div 2 eller 3. E-tuna södra. Så den som skrev att det inte finns så mkt konkurrens om sponsorer var väl inte helt insatt. GuIF snor ju alla pengar i den stan. Dessutom finns det väl ett speedway-lag också? Arenan är dock fin (ägs knappast av nått av lagen). Gillar speciellt höghusen som täcker hörnen av den. Nått för ÖSK (Örebroporten?) att fundera på..
Örebro Miroslav kuba
2009-05-19 01:10
Det är inte okej att det står att matchen ÖSK-GAIS slutade 0-0 på tipningssidan :) skärp er SF!!
Örebro Joerny
2009-05-19 01:05
Läge att nöta anfalsspel med Berra nu när Olsen är skadad? Tror inte Emra skulle orka 90 minuter mot Malmö.
Örebro Joerny
2009-05-19 01:03
När jag tänker på Eskilstuna o fotboll så tänker jag på Peter Fröjdfeldt och Kennet "upp o nicka, sockerdricka" Andersson. Ja Midas är väl från Eskilstuna, kommer inte igåg vilken klubb.
Örebro Pitur_
2009-05-19 00:59
.
Örebro Miroslav kuba
2009-05-19 00:59
Ämne: Ämne: rirobba....
Det stämmer det var där micke danielsson gick.
Wivallius
2009-05-19 00:56
Saywee//

Jajamen, vi ses eller messas nog vad det lider!

Heja fram grabbarna mot Malmös andralag nu! ("di gule", IFK, är förstalag vid Öresund, så klart!)
AIK Saywee
2009-05-19 00:53
Dessutom dricker eskilstunaborna det vatten vi spolat ut genom våra toaletter, så de borde ha mycket fotboll i sig, eller?
AIK Saywee
2009-05-19 00:51
Vet inte mycket om E-tuna, men tror att de har konstgräs, Svenne Dahlqvist och vita tigrar ;-)
Örebro jappel
2009-05-19 00:50
Ämne: Karlslund 2011?....
skulle kunna bli härliga fighter mot BKF..var väl inte allt för länge sedan vi hade derbyn mot dom i div1. (var inte det andraligan på den tiden?)
Örebro jappel
2009-05-19 00:49
Ämne: rirobban// Ja för fa....
Ja vad hände med satsningen i eskilstuna?? slig inte dom ihop sina lag (var det div 1 resp div2) för att få ett slagkraftigt lag som skulle upp i SE och AS?? Var det inte där någonstans som den gamle svartvite trotjänaren mikael danielson hamnade?
Örebro Joerny
2009-05-19 00:47
Ämne: Ämne: rirobba....
Ja visst ja. Hur kunde jag glömma. Det är ju iaf lite av ett "halvderby".
AIK Saywee
2009-05-19 00:46
Karlslund 2011?
AIK Saywee
2009-05-19 00:44
Ämne: rirobban// Ja för fa....
Åtvidaberg?
Örebro Gurra2001
2009-05-19 00:43
Kommer vi sluta i mitten eller i toppen? Det är på bortaplan det kommer avgöras. Börja vinn borta!

Forza ÖSK!!!
AIK Saywee
2009-05-19 00:41
Wivallius//
Jag åker kanske till Malmö imorgon onsdag, och "kristihimmelsfärdshelgen" samt veckan därpå blir västkustsk, så BP-matchen missar jag på vår borg, sedan är det Halmstad borta.

Men mot AIK kanske, fast då måste jag hälsa på en massa gulsvarta polare.

Vi får väl tjöta via PM, om "Späcke" (Inspektorn) och andra farliga fenomen.
Wivallius
2009-05-19 00:37
Joerny//

Motala AIF ;-)
Örebro Pras Y
2009-05-19 00:37
Vinst på onsdag skulle kännas så jävla skönt! Då ropar vi SM-guld.
Wivallius
2009-05-19 00:35
Det var en barnmorska långt i från fjärran,
som hutta' friskt när hon var ute med kärran.
När hon så hade klarat kärlekens sviter,
hon tog en jävel ur sin medhavda liter.
Örebro Joerny
2009-05-19 00:33
rirobban// Ja för fan man saknar derbyn.

Det känns väl som om Norrköping har störst chans att gå upp i allsvenskan. Detta trots deras ekonomiska situation.
- Men Eskilstuna har iaf en arena som håller allsvensk klass. Så där finns nog dom ekonomiska möjligheterna. I Eskilstuna finns det inte heller så stor konkurrens om sponsorerna.
-I Karlstad är det bara hockey som gäller, där finns inte fotbollskulturen.
-Västerås, njae. Verkar som fotbollen är död där. Finns liksom inte heller ett givet förstalag i stan.
-Borlänge. Skulle vara skitkul om brage gick upp igen. Där har vi en stad som andas fotboll. Frågan är om dom ekonomiska resurserna finns.

Har jag glömt någon stad i "närområdet"?
Wivallius
2009-05-19 00:28
Saywee//

Näst gång ger jag mig till känna på riktigt! ;-)

Morsan var också från G-hyttan och morfar var trädgårdsmästare i bruksträdgår'n.

P.S: Sorry, resten. Skall sluta med det interna nu. D.S.
AIK Saywee
2009-05-19 00:27
Wivallius, aha, vid de blå bergen?
Örebro Volyes
2009-05-19 00:25
Ämne: //Volyes

... elle....
Eller så hade man tagit Obolo och lagt han i mittfältet. Jag tror han hade skött sig riktigt bra där också. Nu när jag sitter och tänker på det. Allsvenskan har bra yttrar men ingen riktigt bra centralmittfältare. En av Riquelmes typ. Man behöver inte vara särskilt snabb. Det räcker med att du har bra kärlek till bollen och bra speluppfattning. En dirigent på planen.
Wivallius
2009-05-19 00:25
jappel m fl//

Fattar ni varför man behöver stävja "galna" supportrar i tid. Det räcker med slagsmål på Karros skolgård. Längre än så får det inte gå. Det är klubben som räknas, inget annat.

Håll ÖSK rent!!
Örebro Volyes
2009-05-19 00:24
Ämne: Jag är nöjd med året....
Jag är riktigt jävla besviken på matchen mot Elfsborg. Det känns som att det var ett gäng juniorer som inte vet hur man avgör en match och som inte vet att varje läge kan resultera i mål. Elfsborg fick ett läge och de gjorde mål. I Gefle matchen så var hela laget dåliga. Brist på motivation. Men mot Elfsborg, då var laget taggade, hade målchanser, kunde ha vunnit matchen lätt, men vad gör man?
AIK Saywee
2009-05-19 00:24
jappel, jag vet inte om det var i "målställningens kryss" nedanför norra stå eller om det var i "södra´s målställnings kryss" ;-)
Annons: