/fotboll/osk/forum/5910.aspx/fotboll/osk/forum/5910.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Wuzac
2009-05-18 21:07
Majkälangälo: Ja, men jag ville bara korrigera "tänket" hos dem som säger att förbundet stängde av honom i 2 matcher. Egentligen, som jag ser det, stängde de honom en match
Örebro Hlynur
2009-05-18 21:05
Någon som vet hur det står till med Staaf och Holgersson?
Örebro Majkälangälo
2009-05-18 21:05
Wuzac//

För ett oprovcerat slag som domaren inte ser. Sigurdssons fula tackling och Selakovics kommentarer (han fick ju gult så domaren måste ha hört något) är väl i alla fall något förmildrande.
Örebro Wuzac
2009-05-18 21:04
Majkälangälo: Ok, tack ;)
Örebro Wuzac
2009-05-18 21:03
Sedan säger ju Tallinger att 5 matcher är praxis för en sådan här händelse så jag tror nog inte de har jämfört straffskalan med Nordins i sådana fall.
Örebro Majkälangälo
2009-05-18 21:01
Wuzac//
Nordin fick 1+1.
Davies fick 0+5.

:)
Örebro Wuzac
2009-05-18 21:00
Fast hur var det? Fick Nordin totalt 2 matcher? Har faan glömt. För om Nordin totalt var avstängd två matcher har ju egentligen förbundet stängt honom en eftersom alla med rött kort per automatik får nästkommande match stängd. Som om Davis skulle få 1+5.

Eller fick Nordin 1+2?

Behöver bromsmediciner för mitt minne.
Örebro rirobban
2009-05-18 20:54
N. Bates//

Igår och mot Hammarby började man känna igen dansken igen. Igår var han bra och visade faktiskt prov på en teknik som jag inte trodde att han hade. Tycker faktiskt han deltog mer i spelet igår än många matcher förra året, men han gjorde fler mål i fjol. Men 3 mål på 9 matcher är ju inte allt för bra, men samtidigt så har vi ett lag där alla spelare på plan kan göra mål.

Kim tog lång tid på sig att komma tillbaka efter sin skada. Men nu är han på helt rätt spår igen. Utom målet igår så vann han höjddueller, spelade ett enkelt passningsspel och slog inte alls bort så många passar som t.ex. Nordin. Sen fanns han ju på plats vid ett par tillfällen och var nära att göra mål. Tidigare matcher har han inte varit nära att ens få någon målchans, igår hade han en redan efter 40 sekunder. Sen den Nordback spelade fram nästan perfekt och så var han på rätt plats vid rätt tid och slog in det viktiga 1-0-målet.

Jag har tidigare kritiserat Kims spel, men det han visade igår gör ändå att man ser ett stort ljus i tunneln...
Örebro Pras Y
2009-05-18 20:52
Det känns som att förbundet måste ta 5 matcher här eftersom 2 mot Nordin var ytterst tvivelaktiga.
Ger man 5 här rättfärdigar man Nordins 2 matcher och även viktigt att det var mot ÖSK som Davies slogs, mot Häcken eller liknande hade nog bara gett 2 eller 3 matchers avstängning.
Örebro N. Bates
2009-05-18 20:45
Tänkte lite på Kim Olsens ganska mediokra spel i år. Det visar hur stor skillnad det kan vara mellan att ha flyt där allt stämmer och när det går troll i allt man gör. Nu verkar det börja släppa lite iaf.
Slog mig att man kan jämföra lite med Rodevåg som inte riktigt fick det att stämma, för inte visar Kim upp något som direkt gör att man skulle välja honom före Rodevåg i dagsläget. Han har inte visat stabil teknik och inte snabbhet, så när det klickar med målnäsan så blir han plötsligt väldigt medioker. Man kan också minnas den hysteriska form Halilovic hade som sedan var som bortblåst nästa säsong.
Det jag vill komma fram till är att det är väldigt svårt att veta vilken spelare man ska satsa på, när det svänger så mycket. Vem vet, kanske skulle man förlängt ett billigt kontrakt med Rodevåg istället för att betala dyra pengar för en allt äldre Kim.
Fast jag är glad att vi har Kim och tror han likt förra året kommer igång efter en trevande start.
Örebro Wuzac
2009-05-18 20:44
Felpost
Örebro Ösknisse - Et ipsa scientia potestas est
2009-05-18 20:40
Ämne: Jag undrar vad som r....
"Varför stannande jag inte i Örebro!?" :)
Örebro singelolycka
2009-05-18 20:38
Jag undrar vad som rör sig i Patrik Haginges huvud just nu.
Örebro Ösknisse - Et ipsa scientia potestas est
2009-05-18 20:33
Jag skulle tycka att 5 matcher var för hårt om det inte vore för att förbundet redan satt ribban iom Nordin. Därför är de annars 5 håra matcherna korrekta.
Örebro Majkälangälo
2009-05-18 20:23
Precis Grixx. Bajarna är nog sura på att Almebäck började blöda efter Davies armbåge. Därför är man här inne och gnäller. :)

Att rikta sin ilska mot Davies, som utdelade armbågen/slaget eller förbundet, som dömde ett hårt straff, känns ju inte direkt malplacé men så långt tänker nog inte Bajarna.

Bajare//

ÖSK har inte anmält det hela. Det enda ÖSK gjort i det hela är att leka med er på planen och att en av våra spelare fick en käftsmäll med blodvite som följd efter Davies snygga attack.

Tycker även ni skall skicka en tacksamhetens tanke mot Martin Hansson. Om han sett det hela hade inte Davies kunnat spela mot MFF. Och han var rätt viktigt för er i den matchen, eller?
Örebro Grixx
2009-05-18 20:14
Kan man anta att bajen åter sätter in publikbojkotten mot ÖSK???

Antar att ÖSK-Karl jublar då;-)
Örebro Grixx
2009-05-18 20:11
Intressant att man som örebroare ska be om ursäkt för att en ÖSK-spelare får på käften av en Hammarbyspelare.

Förbundet gick själva in och kollade händelsen utan en anmälan.

Jag antar att man ska be om ursäkt för att man fick en armbåge.

Vad man som hammarbyare än tänker så är det "enda" som hänt det att en örebroare fått ta emot en smäll från en bajenspelare. Det kan man ju inte vara förbannad på örebroarna för!!!!
Örebro ÖSK-Karl
2009-05-18 20:03
I förhållande till Nordins två matchers avstängning är fem för lite, borde varit en för Nordin och tre-fyra för Davies.

Hade det varit en AIK-spelare hade straffet blivit max två matcher. Alltid skillnad på lag och lag.
Örebro Grixx
2009-05-18 20:02
Om man slår till någon på axel eller liknande i matchsituation är det 2 matcher.

Om man "slår" någon på käften 3-4 i matchsituation.

Kan man tänka sig att det är lite högre om spelet är någon annanstans på plan och man drar en armbåge rakt över ansiktet?...eller ska det bedömmas som att det är en stressad/hektisk matchsituation????
Örebro -=joth=- (Old Boys)
2009-05-18 19:57
Måste ju säga att återigen har förbundet en intressant förmåga att sparka på dem som redan ligger. 5 matchers avstängning är kanske aningen för hård. Dock ska vi inte glömma bort att han faktiskt klarade sig undan den obligatoriska 1 match avstängningen som han borde ha fått efter ett rött kort.
Hammarby Söderst@dions stolthet
2009-05-18 19:57
Vill påpekeka att en viss Augustsson satt en armbåge i nosen på honom och inte blev det 5 matcher då.
Örebro Grixx
2009-05-18 19:55
Söderst@dions stolthet// Gråta ut, han var ju helförbannad på att en idiot satte armbågen rakt i ansiktet fem mil från spelet på plan.

...självklart hade du varit lika gnällig på Davies om han hade fått en armbåge i sitt face. Tillåt mig småleeee skämtare där....
2009-05-18 19:53
Men att kalla någon för psykfall är något helt annat.
Örebro Klackspark!
2009-05-18 19:52
Nathan Paulse då? Fick han bara en match efter röda kortet?
2009-05-18 19:52
Dasa, sa jag att det var normalt?
Örebro DaSa
2009-05-18 19:50
Om du tycker det är normalt att armbåga folk i ansiktet så säger det rätt så mycket om dig också.
2009-05-18 19:44
Kronblom, är ju det jag menar, ville ju bara påvisa att det inte direkt var oprovocerat. dock är jag enig om att man inte ska ge igen ändå. Men att "gråta" ut här och i media om att X borde få 5 matcher avstängning är bara för mycket.
Örebro Kronblom
2009-05-18 19:42
Ämne: Kronblom// Så ösk-ki....Famntag uppstår i varje match,framförallt i slutet på matcherna.Skulle varenda spelare svara med armbågar skulle väl disciplinnämnden få jobba övertid!
2009-05-18 19:41
*Med den vanliga nedlåtande retoriken öppnade han sedan munnen* Att kalla en människa för psykfall säger ju mer om dig än honom.
Örebro Majkälangälo
2009-05-18 19:41
Mittåt//

Skönt, då bör vi slipp Bajare som kommer in här och gnäller på ÖSK dårå.
Annons: