/fotboll/osk/forum/5904.aspx/fotboll/osk/forum/5904.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2009-05-20 21:35
Ämne: Nu har vi förresten ....Joerny//
Just det och jag tar det en gång till i kväll ...

JOHN ALVBÅGE!!!
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2009-05-20 21:32
3p hemma och 1p borta räcker långt.
Örebro Brinkewall
2009-05-20 21:32

Och att Emra byttes tidigt tyder väl inte direkt på att förtroendet för honom är på topp kanske.. Eller?

ÖSK-Karl = Alvbåge på väg till Holland i sommar? Klausulen är inte FÖR låg hoppas jag?
Örebro Pluxen
2009-05-20 21:30
Lite bitter eftersmak efter denna match. Varför vågar vi inte spela ut? kändes på spelet efter 10 min att gubbarna hade för mycket respekt/var för fega och sikta på nån uddavinst eller oavgjord tillställning.

Med andra ord som vanligt på våra borta matcher... varför spelar dom inte ut som vi alla vet att dom kan. Mittfältet hänger ju inte alls med upp i plan lika mycket som dom gör på hemmaplan utan verkar snara försöka vara beredda på att stänga för kontringar än att hjälpa till och pressa Malmös defensiva linje.

Men men 1 poäng är väl värt nått. Men personligen hade det ju känts bättre om vi förlorat med 2-1 men laget hade spelat ut så som vi kan!

Staaf kom snart tillbaks!!
Örebro Joerny
Nu har vi förresten inte släppt in något mål på fyra raka matcher. Det är fan starkt!
AIK Saywee
Ämne:
Spela fotboll för ....
Ursäkta, men vi kan faktiskt inte hjälpa att vi har Sveriges bästa målvakt, JOHN ALVBÅGE, mellan stolparna!!!

Försök själva att spela fotboll på naturgräs, det är inte så lätt, när "betongväggen" står i vägen!
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2009-05-20 21:28
Som jag sa innan matchen var 0-0 bombsäkert! =)Precis som i Göteborg försöker Sixten hålla nollan och hoppas på att det dyker upp en målchans som det tas tillvara på. Emra gjorde inte det denna gång men kanske är han eller Kim effektivare nästa gång. Hemma mot BP blir det 3-0
Örebro Erki
2009-05-20 21:25
ÖSK-Karl// Givetvis är det så, men man ska inte jämföra Kim med Emra då det är helt olika spelartyper. Emra är inget vidare i huvudspelet utan ska få bollarna på fötterna för att han ska komma till sin rätt.

edit: Var verkligen ingen matchbild som passade Emra. Tror inte Kim hade kunnat gjort så mycket heller förutom att skarva fram lite bollar med huvudet. Tror Bedoya hade gjort mest nytta på topp sett till matchbilden.
AIK Saywee
2009-05-20 21:25
Brinkewall, då är vi två som undrar om Emra, hur bra var han eller hur fungerade laget kring honom? I kväll hade han chansen från start, tog han den eller blev matchen för svår? Det är iofs inte lätt att starta borta mot MFF, men skall man lira i Europa så är det ingen svår match!
Örebro ÖSK-Karl
2009-05-20 21:23
kallesiete//

Ja du grinolle, det kommer du att få se i returen på BA.
Örebro ÖSK-Karl
2009-05-20 21:22
Erki//

Oavsett så går det att kika på hur lite Emra rör sig i förhållande till Kim. Han drar bl.a sig undan från nickdueller och sätter aldrig press på målvakten som Kim gör.

Hoppas ÖSK hittar en bättre backup i sommar. Emra blir aldrig något annat än ett löfte.
Örebro Brinkewall
2009-05-20 21:21
Ämne:
Spela fotboll för ....

Buhu... inte börja gråta nu...
Malmö FF kallesiete
2009-05-20 21:20

Spela fotboll för helvete.
AIK Saywee
2009-05-20 21:20
JOHN ALVBÅGE!!!

Poängen i Malmö är riktigt bra :-)

Sedan finns det kanske saker som måste rättas till, vad vet jag?

KJ11//
Vilka är det som deppar och inte gläds åt denna seger?
Örebro Brinkewall
2009-05-20 21:19

Hörde själv matchen via datorn, men har inte sett något.

Ni som tittat; Hur var Emras insats? Var det riktigt att byta honom så tidigt?
Örebro ÖSK-Karl
2009-05-20 21:17
För mig är en poäng mot Malmö borta ren bonus, inget man räknar med innan säsongen.
Örebro jappel
2009-05-20 21:15
Ämne: Sen tycker jag att v....kanske läge att ta hem Walker och skola om honom till back då så har vi WWWW där bak :-)
Eller så har vi www.ironmike :-)
Örebro DaSa
2009-05-20 21:15
Joerny// Ändrar mig till en jävligt bra utfrågare istället...:) Men han var rätt så kunnig.
Örebro jappel
2009-05-20 21:13
Ämne: Poäng mot Malmö FF p....
Tycker för övrigt att vi alla har rätt att vara missnöjda med allt utom att vi fick med oss en poäng. ÖSK har uttalat att vi ska vara ett topplag, då måste vi ta poäng på bortaplan. Och helst mer än 1. Fast som jag sa direkt efter matchen Mff borta är av tradition en mycket svår bortamatch. Så det är kanske inte här vi ska ta 3poängarna på bortaplan.
Örebro DaSa
2009-05-20 21:13
Sen tycker jag att vi skall fortsätta med 4-3-3 på bortaplan, det kommer att lossna. Vi har jävligt bra spelarmaterial för 4-3-3 så just nu är det ju bara psykiskt att det inte fungerar så bra. Sen kan vi ju inte begära att vi skall spela ut MFF borta.

En liten orsak till att det blev lite tjongande var nog att Wirtanen spelade istället Anttonen. Anttonen är mycket mera bollsäker och vågar hålla bollen och slå en pass i stället för att tjonga. Även mittbackarna litar mera på Anttonen än Wirtanen.

En annan onödig iakttagelse som är lite cool, vi hade tre backar som hade efternamn som började på "W":)
Örebro Erki
2009-05-20 21:12
Går knappt inte att betygsätta Emra egentligen efter dagens match då anfallsspelet var obefintligt.
Hade nog passat bättre med Bedoya där för att stressa Malmös backlinje i uppspelsfasen.

Två riktigt bra lägen lyckades vi skrapa ihop iaf, Emra borde nog gjort mål på sitt läge. Wirtanens skott var nära att överraska också.
Örebro KJ11
2009-05-20 21:12
Chipset har rätt, alla som följer ösk vet att en poäng borta mot MFF är bonus!

Dessutom vet den som är lite kunnig att det inte är lätt att lira på bortplan och att ställa om från kamp till skönspel, kortpassningspel som en del tycks sakna ikväll.

Naivt och trist att en del inte kan glädjas åt denna seger.

Örebro jappel
2009-05-20 21:11
Verkar som att vi saknar Kim mer än vad jag kunde föreställa mig.
Tre ÖSK poäng på måndag.
AIK Saywee
2009-05-20 21:10
JOHN ALVBÅGE!
Örebro Joerny
2009-05-20 21:09
DaSa// Jag tycker nog att Björn Hedman är en av sveriges sämsta sportkommentatorer. Totalt noll procents inlevelse. Men det är ju tur att man får tycka olika.
Örebro Erki
Nordin och Porokara var ju helt under isen.
Plus till mittbackarna, Basse och Alven.
Örebro jappel
Ämne: Poäng mot Malmö FF p....
ja faktiskt. För om vi spelar som vi gjorde mot ifkgöteborg borta i varje bortamatch så kommer vinsterna tillslut. och en vinst är trots allt värd tre oavgjorda. Mycket trevligare om våra anfallare får chansen att göra mål också. det får dom inte när vi grisar så här.
Örebro DaSa
2009-05-20 21:08
Jag har varit "för" Emra sen han kom, men tycker inte han gjorde många rätt idag. Han hade ett bra avslut på Basses avslut men annars nästan helt osynlig. Basse var inte lika grym som vanligt, han ryckte upp sig på slutet men i första halvlek så var det nästan så att jag vill ha in Astvald.

Alven, no comments...

BP i nästa match blir nog en enkel trea, de verkar ha tappat formen helt och vi är grymt starka på hemmaplan. Vi kan nog ligga topp-4 när sommaruppehållet kommer.
Örebro Grixx
2009-05-20 21:08
Hur fin matta det än var så rullade bollen långsammare och man kan inte göra exakt som hemma och inte är man helrätt i timingen...förutom Kilen.
Örebro jappel
2009-05-20 21:07
Ämne: 4-3-3 på bortaplan v....
Jag kan inte heller förstå varför 4-3-3 inte fungerar på riktigt gräs. Håller med dig till fullo om att det här spelet inte på något sätt duger om vi vill vara med och slås i toppen.
Annons: