/fotboll/osk/forum/5880.aspx/fotboll/osk/forum/5880.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2009-05-28 23:54
Takashi Miike //
Förresten, vi kanske ska låta de svartvita forumskribenterna slippa vårat tjöt, men det är skillnad på 08or och 08or ibland, tydlighet är sällan fel, om man vill kritisera idioter som förstör fotbollens fina framtid ...

... vilka var det som sabbade ikväll?

GOK!!!
AIK zorben22
2009-05-28 23:53
http://www.youtube.com/watch?v=WJoFo0jCLSk
AIK Saywee
2009-05-28 23:50
Ämne: Saywee: Trovärdiga k....
Jag vet efter så många år på arenorna och förstår hur det kan kännas i ett derby, en del tokskallar får för sig en massa saker för att sabba, medans andra bara är glada och vill fira ...

... men det handlade inte om norra sektionen, eller hur?!
Hammarby Takashi Miike
2009-05-28 23:44
Saywee: Trovärdiga källor..? För det första hade det inget med underläget i matchen att göra och för det andra var det inte ens under matchens gång utan strax före andra halvlek innan ens spelarna kommit in på planen.

Men oavsett vad så är det åt helvete, speciellt att bengalen som kastades flög bland "vanliga" supportrar på både gnagar- och Bajensidan.
Örebro Miroslav kuba
2009-05-28 22:43
Läste just att 5 Allsvenska klubbar jagar Fejshula i Mjällby. Nån som vet om ÖSK är en utav dom klubbarna?
AIK Saywee
2009-05-28 22:35
Ämne: Nu skämmer stockholm....
KUNgAGUERO //
Vilka stockholmssupportrar?

Så vitt jag läst på Gnagarforum och på Bajens SF forum så förstår jag att bajens frustration över att kanske torska mot Gnaget fick några att "tokspela", och enligt en trovärdig iaktttagare så uppstod problemet strax innan paus, då Gnaget tog ledningen och dessutom främst mellan den södra och den östra sektionen, ajajaj dessa förlorare ...

... det finns många supportrar oavsett lag, som skämmer ut sig, skärpning i supporterleden ...

support = stöd!!!!!
AIK Saywee
2009-05-28 22:01
Ska bli kul att se Peking mot Forward i ett derby nästa år, för Karlslund spelar väl i en annan division?
AIK Saywee
2009-05-28 21:57
Ursäkta men varför tjötar GT fortfarande med att Diöttebörj är fotbollens huvudstad, det är bara ett löjligt komplex, i alla fall publikt!

Nästan 23000 på Råsunda (iofs ett derby) men publiksiffrorna på nybyggda Lilla Ullevi är så pinsamma. I huvudstaden är det pissdåligt väder dessutom i kväll.

Efter elva omgångar kan man kika i tabellens botten ...

BP
Häcken

Hammarby
Gais

Djurgården
Örgryte

Fotbollens huvudstad ligger mitt i NÄRKE!!!!!
AIK Saywee
2009-05-28 21:50
På vägen till Säffle passerar man väl oftast Behrn Arena, eller?? Jaja en liten omväg är väl inte så galet :-)
Örebro jappel
2009-05-28 21:16
Ämne: jappel: Man kanske s....
jo visserligen. men förhoppningsvis har man väl lite att säga till om rörande säfferesans vara eller icke vara.
Nu ska jag väl ta en kopp kaffe :-)
Örebro Wuzac
2009-05-28 21:06
jappel: Man kanske ställer in utlandsresan och åker till mormor i Säffle ;0)
Örebro jappel
2009-05-28 21:02
Ämne: jappel: En hake är a....
i dessa dåliga tider är det väl bara bra att vi har hemmamatcher under industrisemestern. För vem har väl råd att resa utomlands då? och något måste man ju göra på semestern, då återstår bara att packa in ungarna och frun i bilen och begesig till fotbollstemplet vid eyrafältet.
11000 alla gånger..kanske till och med 13-14000 tack vare de dåliga tiderna :-)
Örebro KUNgAGUERO
2009-05-28 20:55
Nu skämmer stockholms supportrarna ut sig igen !!

Canal+
Örebro Wuzac
2009-05-28 20:40
jappel: En hake är att det ligger en 2-3 hemmamatcher mitt i industrisemestern, en tid då Allsvenskan normalt har uppehåll (en del av iaf).

Detta med juni-uppehåll istället för senare och tidvis två hemmamatcher i veckan två år i rad tror jag klubbarna fått betalat ett visst pris för
Örebro KUNgAGUERO
2009-05-28 20:26
11000, nej tror jag inte
Örebro jappel
2009-05-28 20:15
Ämne: ÖSKare i exil: Fast ....
Snittet i år är väl inte lägre än samma (eller likvärdiga) matcher förra året. De flesta matcherna har dragit några hundra fler i år än förra året, enda undantaget är hammarby där vi tappade ca600 i år. så sammantaget tror jag vi ligger +-0 publikt. Har en hel del härliga publikmatcher kvar som kommer dra mycket folk. Fortsätter laget sedan att prestera så kommer även lösnummerköparna att öka i antal, då passerar vi lätt fjolårets snitt, och kan förhoppningsvis komma upp mot, eller rent av över budget, så långt efter ligger vi inte.
Vi har ju följande lag kvar att möta hemma:
AIK, DIF, MFF samtliga bör kunna dra bort mot 11000 om det vill sig väl. Sedan kan vi väl tro och hoppas att några sponsorer ser till att vi fuller arenan minst en gång när vi inviger nya läktaren.
AIK Saywee
2009-05-28 19:55
Mickee?
Inte vet jag ...

Förhoppningsvis har man redan tänkt på Generationsväxlingen, för när det gäller sådant kan man inte vänta för länge.

Inskolning tar tid och att våga med flera av de du nämner i en startelva (frånsett Almebäck) utan att det beror på skador eller avstängningar är också en annan framtidstro.

Hoppet ger jag aldrig upp, jag vill uppleva ett guld med ÖSK, snart!
Örebro Mickee?
2009-05-28 19:48
Håller inte ÖSK redan på med generationsväxlingen?

Bedoya blir allt närmre en startplats, P johansson är redo vilken dag som helst att täcka upp för Nordback...Almebäck är ordinarie...Wirtanen får mer och mer speltid och Berra som back-backup på det :)
AIK Saywee
2009-05-28 19:28
Wusac, det ligger mycket i det du skriver, tänker på dina två G´n (2G), Guldkorn och Generationsväxling ...
Örebro Wuzac
2009-05-28 19:08
Saywee: Ja det gör nog det. Jag vill bara inte börja läsa om ett ÖSK som behöver lån igen. Hellre ett eller två mellanår än det. Men jag menar att jag tror att truppen som den är kan prestera ganska bra utan antingen Basse eller Porokara.

Sen är det inte fel om man hittar ett riktigt guldkorn som Berra, Basse och Porokara. Får ÖSK säg 10 - 12 miljoner för Basse och man lägger vi säger tre på en relativt ung diamant så då tycker jag man kanske ska köpa. Gärna att ÖSK hittade en billig Wandersson. Men ÖSK måste börja tänka på att de har en stomme på 5 startspelare som alla har passerat 30. Det ytterliggare en orsak som gör att iaf inte jag vill ha hit Riddez eller Barsom (den senare tror jag ändå inte är realistisk. Alldeles för dyrt). ÖSK måste snart börja generationsväxla.
AIK Saywee
2009-05-28 19:02
Wusac, skriv inte för mycket om pengar, Lagrell smygtittar i vårt svartvita forum lite då och då. Får han en chans då hugger han direkt.

Detta med klubbarnas ekonomi hit och dit och kors och tvärs och fram och tillbaka är en himla djungel. Bolag hit och invest dit och arenaägande fram och tillbaka, sponsorer och publik, intäkter och kostnader. Vilken himla röra! Köp och sälj ....

Hur i hela friden skulle man kunna hitta ett bra koncept på att jämföra allsvenska klubbars ekonomi?

Det är som vanligt, i en allt snabbare föränderlig värld, vi hänger inte med, det går kanske lite för fort ibland, eller?
Örebro Wuzac
2009-05-28 18:50
ÖSKare i exil: Fast hur vet man att ÖSK går plus på sina driftkostnader i år? Jag är ingen ekonom men det får jag inte ihop. Alltså om man rakt av mäter kostnader vs intäkter.

Att jag tror att de går minus i år om inga spelarförsäljningar görs baserar jag på (som ÖSK Fotboll får del av om jag förstått rätt) att ÖSK gjorde en mindre vinst förra år på (har glömt exakt) men det var väl bara på 1-3 mille plus?

Om jag förstått hörsägen rätt så är sponsorinkomsterna i år ungefärligen status quo jmf med fjol. Publiksnittet är inte bara lägre än budgeterat hittills utan även lägre än förra året.

Lägg därtill en både bredare och dyrare trupp i år och att kommunen aviserat höjda hyror (vet dock inte om de slår igenom i år) så borde kassaboken visa röda siffror. Dessutom kan man börja skönja kistbotten i spelarinvest:s kassakista. Och därnere har spiken börjat rosta lite lätt.

Utifån det tycker jag ÖSK skall vara ytterst försiktiga om man endast säljer en spelare. Vi ska vara glada att vi slipper ett stålbad som en del andra i denna svåra konjuktur. Skall det köpas så köp ungt och välscoutat och endast för en del av pengen. Håll i resten! Låt det bilda basen till nästa silly i vinter. Och lägga inga stora pengar på 30+ spelare! Även om de kommer gratis (Riddez) lär de kräva god lön och egentligen bara obstruera speltiden för de yngre.
Örebro DaSa
2009-05-28 18:34
Vore ju lockande att ha Barsom i laget, Kihlen- Barsom- Nordin skulle leka hem allsvenkan:) Nej, men håller med tidigare skribent/er som tycker att vi skall satsa på Per J och Erik. Tror att Barsom kostar mer än vad han bidrar med. Sen tycker jag att de flesta i startelvan skall vara sådana spelare som är "säljbara", alltså spelare som är över 27 år och är medelmåttor (har man inte blommat ut då så är chanserna extremt små att de kommer göra det, är spelaren en medelmåtta så tycker jag att det är bättre att han ersätts med en ung lovande). I dagens trupp finns det minst två (räknar inte med Weggen där).
Örebro Mittåt
2009-05-28 17:57
Humor från oväntat håll.

Dallret: Hur jobbig är Rydström att möta, han har ju en stor käft?
Anders Svensson: Han e lugn brukar kunna tjöta ner honom. Tycker ju kalmar som vunnit guld borde kunna köpa nya matchtröjor så han slipper spela i knattelagets
Örebro -=joth=- (Old Boys)
2009-05-28 16:47
Mittåt//Så på sikt kanske Spelarinvest sitter som ägare av Behrn Arena och har dotterbolag som ÖSK Fotboll, KIF Örebro och ÖSK Events. :-P

Fick man dröma så skulle ÖSK äga en inomhushall för fotbolls som även skulle vara skapt för andra sorters evenemang. Vi kanske ska riva idrottshallen och bygga denna mäktiga arena brevid Behrn Arena. Jag slänger även in ett fotbollsgymnasium i denna byggnad för att locka talanger från övriga Sverige och ge dom perfekta träningsmöjligheter både inom och utomhus.
Örebro Mittåt
2009-05-28 16:02
ÖSK visar visserligen ett plusresultat på driftssidan, men de siffrorna är inte helt jämförbara med de siffror som de flesta andra allsvenska klubbar uppvisar.

I och med tillkomsten av Spelarinvest så tas investeringskostnaden för de flesta nya spelare i ett företag som ligger utanför den redovisningsmässiga ÖSK-sfären. Detta innebär också att av- och nedskrivningar på dessa spelaranskaffningskostnader inte belastar ÖSKs resultaträkning. Hade de gjort det så hade resultatet inte sett lika bra ut.

Vad man egentligen skulle vilja se är en koncernredovisning med Örebro Spelarinvest som moderbolag och ÖSK Elitfotboll som dotterbolag. Först med en sådan redovisning kan man få ett grepp om hur bra (alternativt dåligt) ÖSKs ekonomiska situation verkligen är.

Istället redovisar ÖSK en koncernredovisning med föreningen ÖSK Fotboll FK som moderbolag. Den säger egentligen inte så mycket.
Örebro ÖSKare i exil
2009-05-28 15:49
Ämne: ÖSKare i exil//Hocke....
Visst är det så men det gjorde de inte från början. Resan dit är lång men påbörjad. ÖSK går plus på sina rena driftkostnader fast vi måste lyckas med spelar försäljningar för att så småning om skapa förutsättningar för ett arenaägande. Tycker det är lite kul att se satsningen på marknadssidan verkar ha avsedd effekt och det ska bli spännande att följa utvecklingen. Vi har ju redan en gång i historien gamblat och fått avkastning på det här med egen arena så det är ju ett beprövat ÖSK koncept. :)
2009-05-28 13:33
Joerny//Thanks. Lite HTTP istället för HTTPS gjorde susen. :-)
Örebro Joerny
2009-05-28 13:26
-=joth=- (Old Boys)// Pröva om den här länken fungerar.
2009-05-28 13:14
ÖSKare i exil//Hockeyn har en fördel som inte fotbollen har på samma sätt. Klubbarna som äger sina Hockey arenor har en stor möjlighet till extra inkomster genom andra sorters evenemang som tex melodifestivalen. Fotbollen har inte samma möjligheter att utnyttja sina arenor, med risk för regn gör det evenemangen till en förlust risk.

För övrigt kan inte jag öppna ditt länktips.
Annons: