/fotboll/osk/forum/5875.aspx/fotboll/osk/forum/5875.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro rirobban
2009-05-25 22:50
Bassombeng och Olsen tog de av för att de hade känningar i baksida lår. Nordin brukar de byta ut för att han bruka tröttna. Bedoya har varit vass de senaste matcherna han spelat. Han förändrar när han kommer in och borde kanske haft chansen tidigare i en sådan här match.
Örebro foppa!
2009-05-25 22:49
Ämne: Kan någon med insikt....
Basse var nog rätt trött, likaså Nordin. Kim kanske fortfarande kände skadan lite grann, och därför chansade man inte.
AIK Saywee
2009-05-25 22:47
Kan någon med insikt och som såg matchen ge mig en gissning till de tre olika bytena?
AIK Saywee
2009-05-25 22:43
Det är många funderingar i mitt huvud just nu, angående varför några presterar si och några presterar så, från match till match, vad kan det bero på? Egentligen?!

En del anser att Porokara, Anttonen och Kihlen gjorde sina sämsta insatser i årets Allsvenska, varför just idag?

Andra är på väg upp, exempelvis Kim, lite bättre än tidigare och Bedoya är en riktig Blodhund, som någon tidigare nämnt, varför är de på gång?

Varför gjordes de byten som gjordes?

Ja, inte vet jag!
Örebro Wuzac
2009-05-25 22:42
ÖSK-Karl: Jodå, han tog bollen med armen mellan sig och sin kropp. Sedan fortsatta han kravla på bollen. Jag tycker det är straff. Hade samma situation inträffat i BP: straffområde hade nog hela BA exploderat om inte straff blåst.

Angående Anttonen tycker jag att bänken också måste ta sitt ansvar. Går en spelare bort så konsekvent hela tiden måste ledningen agera.
Örebro rirobban
2009-05-25 22:42
Jag tycker personligen att Martin Ingvarsson var sämre. Martin blåste sönder spelet. Dagens domare lät lite mera gå igenom och det blev lite mera spel. Men han blev sämre i andra halvleken då han blåste för saker som inte ens spelarna själva visste.

Men med tanke på att alla domare i allsvenskan suger så var väl denna inte jättelångt efter. Jämndåliga domare helt enkelt...
Örebro ÖSK-Karl
2009-05-25 22:41
Det var ju inte direkt kul när Bp fick 2-2 målet till skänks samtidigt som Kim var utbytt. Emra håller inte i AS, så enkelt är det.
Örebro rirobban
2009-05-25 22:39
Handsregeln kan de lika gärna ta bort... i princip är den borta. De flesta domarna blåser inte för hands i straffområdet. Samma hands som det blåses frispark för ute på planen blåses inte för i straffområdet...
Örebro rirobban
Handsregeln kan de lika gärna ta bort... i princip är den borta. De flesta domarna blåser inte för hand i straffområdet. Samma hands som det blåses frispark för ute på planen blåses inte för i straffområdet...
Örebro ÖSK-Karl
Klapprutten domare, märktes klart och tydligt att det var hans första AS-match, hoppas det även var den sista.
AIK Saywee
2009-05-25 22:36
Det är ju himla oflyt att det döms hands, i detta fall blir det dessutom straff. För jag vet inte hur många gånger genom årens lopp som domare normalt bara skiter i handboll. Förresten kommer ni ihåg basketspelaren vid ÖSK´s senaste hemmamatch? Inget domslut alls! Kan det vara ett nybörjarfel av debutanten?
Örebro Aspen
2009-05-25 22:36
Tycker att dom lyckade cupmatcherna borde ge Sixten insperadtion att byta spelare i startelvan oftare. Motiviation slår klass.
Örebro ÖSK-Karl
2009-05-25 22:34
Saywee//

Jo, det var Anttonens sämsta match i år. Märktes att han var ringrostig, blev bättre ju längre matchen led.
Örebro ÖSK-Karl
2009-05-25 22:32
Kanske redan har varit uppe, orkar inte scrolla. I mina och kompisarnas ögon var det absolut inte straff, Magnus såg inte ut att ens vara nära att träffa bollen med handen på storbildsskärmen. Någon?
FORZA ÖREBRO!
2009-05-25 22:32
Ha händerna bakom ryggen nästa gång Wikström! fan vi kunde haft 3 poäng annars :/ surt..

Ja vad ska jag säga om matchen? Vi skapade bra kontringar iaf, tänk er vilken mål Basse kunde ha gjort ikväll!! sån friläge ska han bara sätta in mål. Olsen börjar hitta målformen igen, bra! Porokara var löpvillig och stark på sina kanter. Det jag oroar mig för är Emra, han verkar inte vara målsugen alls! Om Emra vill åka till storklubbar ute i europa måste han göra mål, skärpning Emra till hösten tack! I stortsätt skapade vi bra målchanser men tyvärr fick vi inte in bollen i mål.

+ Gerzic, Nordback & Porokara.
- Wikström tyvärr, inte hans bästa match.
Hammarby FloMo
2009-05-25 22:30
Om matchen
AIK Saywee
2009-05-25 22:27
Var det också Anttonens sämsta match?
Örebro Erki
2009-05-25 22:27
Citat från regelboken: "Hands innebär att en spelare avsiktligt tar kontakt med bollen med
sin hand eller arm."

Känns som om domarna borde lära sig reglerna innan dom börjar döma elitfotboll.
Örebro Aspen
2009-05-25 22:25
Sälj Porokara medans någon vill betala. Jag är inte intresserad. Låt Frempong och Näfver hetsa varandra till stordåd.
Örebro Aspen
2009-05-25 22:24
Bra att Olsen är på gång igen. Bästa insatsen i år. Dax för Bedoya att starta mot HBK?
Örebro rirobban
2009-05-25 22:16
Porokaras sämsta match för säsongen? Ja jag tycker det, inte många rätt idag inte. Bassombeng är betydlig jämnare i matcherna och skapar hela tiden lägen.

Kim har varit pågång ett tag nu och idag fortsatte han sin väg uppåt. Tillsammans med Nordback och Bassombeng så var dem främsta ÖSK:are idag...
Örebro zxcv
2009-05-25 22:15
Riktigt dåligt faktiskt. Vafan hände?

Bedoya och Wirtanen bäst i ÖSK.
Olsen och nobbe godkända.
Örebro Pras Y
2009-05-25 22:15
JA, Anttonen var sämst på plan faktiskt! Och Alvbåge överglänstes av Nordfeldt! Men Patrik som sagt, riktigt, riktigt dålig insats.
Nordin gjorde heller ingen glad. Kihlen inte lika dominant och mittbackarna lika resolut.

Men Runnemo i BP som trollade bort Patrik varannat anfall imponerar. Inte bara explosiv utan även riktigt farlig målgörare. Bra skott.
Ersättare till Roni?
Örebro jocke.
2009-05-25 22:13
Tycker att Basse varit betydligt bättre än Porokara de senaste matcherna, Porokara kommer tyvärr alltför ofta felvänd och utan fart, till skillnad från Basse som löper i djupled och i stort sett varje gång löper ifrån sin försvarare. Synd bara att han tröttnar efter 65-70 min
Örebro foppa!
2009-05-25 22:05
Måste också säga att Basse måste sätta det där friläget. Tyvärr får han bollen för långt ifrån sig sista touchen. Synd när han gör det så jäkla bra innan.
Örebro Aspen
2009-05-25 22:04
Tycker att ÖSK saknar energin. Det blev bättre på slutet när Wirtanen och Bedoya kom in. Problemet var att Basse fick gå ut. Wirtanen borde förpassat Anttonen till bänken. Tror laget uppträder avslaget när man spelar två matcher per vecka med i princip samma spelare. Mer rotation ger mer fart och energi.
AIK Saywee
2009-05-25 22:00
Förstår inte varför pyjamastomten och hjärnkaninen är inne på vårt forum och jönsar, BP har ju nästan lika många poäng som MFF och nästan dubbelt så många som Djurgår´n.
Örebro Skåne ÖSKare
2009-05-25 21:58
Så... nu har man lugnat ner sig så jag tror jag kan se lite sansat på matchen trots besvikelsen.

Denna matchen borde vi avgjort redan i första halvlek. Tyvärr släpper vi in BP i andra och sett över 90min så var det nog ändå ganska rättvist med 2-2.
Jag håller inte med alla andra som tyckte domaren var sämst. Han var långt i från bra, men inte katastrofdålig som vissa andra domare, men jag blev lite irriterad på vår första? hörna.

Märkligt! Innan hörnan fick slås blev det tillsägelse till Olsen och nån mer pga gruff. När väl Gerzic springer mot bollen och slår den vänder domaren ryggen till och blåser frispark till BP precis som han bestämmt sig innan att det ska vara ojuste!

Nåja. Vi borde ha fixat 3p idag, men då får vi slå HBK på söndag istället.
Örebro Grixx
2009-05-25 21:54
Tycker vi såg lite ängsliga ut i början och var def fyrkantiga i vårt passningsspel. Vi var hyggligt snabba uppåt men BP trillade mer boll mellan sitt manskap.

Efter ett tag fick vi lite fart på spelet och Kim kom rätt. Ett mål och ett målpass. Både Basse och Roni hade bra fart och det skapades hyggliga chanser. Kul att se att Roni fått lite kraft i löpningarna och idag gick han mer i mitten än på kanten.

Men stundtals såg det det bra ut och såg lite mer ut som det är tänkt...men det var mer mot slutet av halvleken.

Andra halvlek tappas pga den oturliga straffen. Energikicken fick BP annars hade det nog löst sig ändå med 3 p till oss.

Bedoya känns alltid som en frisk fläkt när han kommer in.
Örebro foppa!
2009-05-25 21:52
Ämne: Haha detta forum är ....
Lätt för er när ni får straffar helt gratis, ändå åker ni ur i år. Pinsamt Djurgårn.
Annons: