/fotboll/osk/forum/5873.aspx/fotboll/osk/forum/5873.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Wivallius
2009-05-25 23:32
Om vi mår så här uselt efter 2-2, hur skall man inte må i Malmö, Solna eller på Göteborgs gräddhylla (=Örgryte) ;-)
Örebro Wuzac
2009-05-25 23:31
Nu har jag kollat på NA:s bilder (jag hade inte sett några bilder innan) och jag förstärktes nog (i reprisen framifrån sett från målet) att det är straff. Jag tycker Wikström drar åt sig bollen i klykan mellan kropp och arm.

Men nu ska jag inte tjata mer om detta. Andra har andra åsikter och jag respekterar dem.
Örebro jappel
2009-05-25 23:30
Riktigt dåligt att vi inte kan vinna hemma mot ett lag som bp. Detta poängtapp kan visa sig viktigt i sluttabellen. Varje poäng är värd att kämpa för. Det håller inte att gå in och vara nöjda med att ligga på sjätteplats i AS, vilket man kan få känslan av när man läser matchrapporter i diverse media. ÖSK måste våga och vilja mer! (Annars riskerar min slogan att missas även i år :-)
ÖSK mot SM-guld 2009
Örebro ÖSK-Karl
2009-05-25 23:30
Erki//

Jo, när du nämner det så gick faktiskt Emra upp i en nickduell, han fixade inte ens frisyren efteråt, ett klart steg (eller upphopp) framåt ;))
AIK Saywee
2009-05-25 23:29
Mittåt, nej det är inte konstigt att en domare med denna korta beslutstid ibland dömer fel, men tråkigt :-(((

Jag kan inte bedöma händelsen alls, men undrar bara om den var avsiktlig elller om Wikström hade handen i en naturlig ställning?

GOK
Örebro Brinkewall
2009-05-25 23:26

Kul för oss framför tv:n (datorn...) var det med en mikrofon nära ÖSKs bänk. Sixten hördes rätt bra, och han var inte direkt stormförtjust i spelet.. "Grappar, ni spelar åt fel håll!"
Örebro Mittåt
2009-05-25 23:25
Att inte Anttonen blev utbytt kan nog ha berott på att ÖSKs tränare mer eller mindre visste, att de skulle bli tvungna att byta Olsen och Bassombeng på grund av deras skadeproblem. Då hade man bara en avbytare fri som man nog kände att man inte kunde "offra" i ett tidigt skede av matchen. Efterhand blev sedan Patrik bättre och därför var det naturligt att det var en tröttnande Gerzic som blev utbytt mot Bedoya. Jag tror inte att man hade så mycket att välja på egentligen.

Man hade kanske kunnat sätta in Bedoya i stället för Emra på topp. Visserligen är det inte Alejandros bästa position, men han är ändå betydligt bättre än vad Emra är. Den senare är ett mysterium. Tala om kapitalförstörelse.
Örebro Estnisk likör
2009-05-25 23:23
Wivallius//

Basse hade känning i låret och ÖSK ville inte chansa med honom. Samma med Kim, de visste att han inte kunde spela mer än en timmer i dag. Både Tommy och Ale gjorde pigga inhopp. Men kan tycka att det är synd att inte Astvald fick plats på bänken i dag. Hade varit en perfekt debutmatch. :)
Wivallius
Publiksiffran enligt ritningarna. Hade tippat 7777 på NA:s tips.
Örebro Erki
Vad gjorde Emra för fel idag då?
Är kanske så att det har blivit mode att gnälla på Emra.

Emra går in och gör sitt jobb, stångas med mittbackarna, plockar ner en del höjdbollar och skapar en del lägen och frisparkar. Godkänt inhopp helt klart.

BP var för övrigt bättre än både GAIS och Bajen var när dom var här, även om ÖSK var lite svagare.
Örebro Miroslav kuba
Ämne: Man kan se straffsit....
Va fan jag har ju kollat på NA men inte hittat nått.Kollar väl igen då.
Wivallius
2009-05-25 23:20
Saywee//

Ja, jag suckade varje gång bytena kom men jag förstår bytet av Kim med tanke på skadekänning men tycker nog man kunde låtit Basse orch Gerzic vara kvar.

Olsen mot Bedoya hade varit ett OK byte. Inte det vi fick se idag. Det var att ge bort matchen, faktiskt.
Örebro Mittåt
2009-05-25 23:20
Man kan se straffsituationen i matchsammanfattningen hos NA. För mig och i den vinkeln ser den solklar ut.

Att olika domare dömer olika beror ju på att det skall vara en avsiktlig hands för att den skall dömas. Men våra domare är dåliga tankeläsare och får förlita sig på andra beslutsregler. Hölls handen i en naturlig ställning etc. Det är inte så konstigt att en domare som har en tiondels sekund att ta beslutet ibland dömer fel.
Örebro Brinkewall
2009-05-25 23:19

Visst, loj inställning idag och visst, det här är sådana matcher som måste vinnas. Tycker ändå inte det är läge att gå in och såga spelare till höger och vänster efter EN dålig insats. Idag var det kollektivet som föll igenom.

Och ska vi vara ärliga, vi är missnöjda och spelarna likaså, trots att vi ändå inte förlorade matchen. Kan detta bli tändvätska för 3 poäng borta mot Halmstad så är jag nöjd.

Och visst klipper vi BP borta i höst sen...
Wivallius
2009-05-25 23:17
ÖSk var bäst sista kvarten i första och första kvarten i "sista". Därutöver briljans vid första målet och ett desperat men fåfängt tryck sista 10.

En Emra i den här formen vill jag inte se mer, en Olsen i hans form är överlägsen på den positionen.

AIK Saywee
2009-05-25 23:17
Wivallius, sicket oflyt att tre av de (dina) fyra bästa idag, byttes ut ;-)

Har även sneglat på betygsättningen och undrar varför Anttonen fick spela hela matchen?

Oavsett namn, landlagsmässighet, etc, etc, så måste man bytas ut när man inte fungerar, relativt tidigt i en match, eller?

Om jag funderar på inbyten i stället för utbyten, hur blir det då?

- Emra, ja han är Emra, en gåta?

- Bedoya, oftast en duktig energisk inhoppare som kan avgöra?

- Wirtanen, tja han kanske skulle ersatt Anttonen tidigare?
Örebro ÖSK-Karl
2009-05-25 23:16
Lycka till Emra ute i de stora ligorna ;))
Örebro Estnisk likör
2009-05-25 23:15
Wivallius//

Håller med till stor delom dina omdömen. Fast jag tycker även Porokara och Anttonen tillhör kategorin "dåliga".

BP imponerade faktiskt. Runnemo och Haglund riktigt bra. Kan aldrig tänka mig att BP åker ur i år.
Örebro ÖSK-Karl
2009-05-25 23:13
Det enda positiva man kan ta med sig ifrån den här matchen är att Kim är rejält på gång och att det var fruktansvärt skönt att Lennart inte lyckades värva den värdelösa doktorn.
Örebro Erki
2009-05-25 23:13
Wuzac// mm, det känns som att varje domare har sin egen uppfattning om vad som är hands eller inte. Men dom dömer ju efter samma regelbok så jag fattar inte varför det blir så olika handsavblåsningar.
Örebro Wuzac
2009-05-25 23:10
Erki: Det är möjligt att du har rätt. Min spontana reaktion var din motsatta. Det föreligger kanske ingen riktig konsekvens i bedömningarna.
Örebro Erki
2009-05-25 23:06
Wuzac// Jag tycker straffen är löjlig, det var min spontana reaktion och enligt regelboken är det inte straff.

Wikström kan helt enkelt inte rå för att bp-spelaren skjuter bollen på hans arm.
Jag anser att den är lika felaktig som straffen dif fick på stadion.
Örebro Miroslav kuba
2009-05-25 23:06
Vart kan man se straffsituationen?
Wivallius
2009-05-25 23:03
Bra idag: Olsen, Bassombeng, Nordback, Gerzic
Dåliga idag: Almebäck, Wikström, Kihlberg
Usel idag: Tahirovic
Alla övriga OK men inte mer
Örebro Wuzac
2009-05-25 23:00
Erki: Jag såg situationen tydligt. Jag tänkte "straff" direkt. Den där regeln tolkas olika. Jag kan, men orkar inte, dra hur många situtioner som helst med liknande utgång (Sökte Powels arm bollen när ÖSK fick straff i sista bortamatchen mot Sundsvall?).

Men det påverkar domarens bedömning mest är hur pass mycket handsen påverkar spelet, dvs förhindrar målchans hos motståndaren alternativt hur mycket armarna "flaxar".
Örebro rirobban
2009-05-25 22:59
Straff eller inte, varför fick BP frispark i momentet innan när en BP-spelare snubblar?
AIK Saywee
2009-05-25 22:58
100år//
Ett av kvällens bästa inlägg!
AIK Saywee
2009-05-25 22:57
foppa!
Helt rätt inställning, nu får vi ta HBK borta!

20 poäng och "plusmål" i övre delen av tabellen, innan uppehållet, ger en spännande start i sommar/höst!
Örebro foppa!
2009-05-25 22:56
Saywee//

Själv tycker jag inte Kihlberg och Porokara var så dåliga som många här verkar tycka. Tycker båda förtjänade godkänt. Porokara slet hårt, som vanligt.
Örebro Chipset
2009-05-25 22:55
ÅRets besvikelse men slår vi HBK borta är detta förlåtet. Då går vi in i uppehållet med gott utgångsläge inför hösten.
Annons: