/fotboll/osk/forum/5862.aspx/fotboll/osk/forum/5862.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Wuzac
2009-06-01 16:42
Tycker det är få som klagar på tabellplaceringen. De allra flesta klagolåtar är väl om spelet?
Örebro Joerny
2009-06-01 16:37
Nu är det klart att Emra lämnar ÖSK. läs NA.se
Örebro ÖSK-Karl
2009-06-01 16:35
Pras Y//

Exakt, spelet måste bli bättre, någon skrev att det bara varit en floppmatch, Bp hemma. Han/de måste bl.a missat Geflematchen som var direkt pinsam. Varför ha en så bred trupp när i princip samma elva får spela varje match trots tajt spelschema.

Hade det inte varit för Alvbåge så hade vi varit indragna i bottenstriden.
Örebro Pras Y
2009-06-01 15:56
Trots allt finns det ju fler bottennapp i spelet än höjdarspel hittills. Gefle, BP, MFF, HBK och i viss mån DIF. I dessa matcher var nästan spelet obefintligt och i samtliga matcher tillsammans tog vi 3 poäng. De är som Gurra säger väldigt tight, men så har Allsvenskan oftast varit, förra året var det likadant. Just därför gör varje poäng skillnad, en vinst är kanske skillnaden mellan topp5 eller 9:a osv.

Stirra er inte blint på placeringarna. Det är spelet som måste bli bättre...
Örebro Brinkewall
2009-06-01 15:44

Tack Gurra. Precis min åsikt. En poäng (1) skiljer upp till 5e plats. Att då läsa inlägg nedan där folk tycker det är dåligt att vi inte är minst femma i tabellen är rätt... löjligt.

Resultaten kommer. Bortaspelet likaså. Förhoppningsvis...
Örebro Gurra2001
2009-06-01 15:30
Eftersom mittenplaceringarna i tabellen är så exceptionellt jämn så blir all fixering vid tabellplaceringar just nu löjlig. Den statistiken är missvisande. Vi har gjort det bra. enda grejen är ju BP matchen. Den ska vi vinna och således ha 20 poäng (och ligga 5:a). 1 match av 12 alltså som man kan kritisera. Då hade alla som är missnöjda inte härjat så mycket. Blir konstigt att vara missnöjd för hela våren som består av 12 matcher när vi ska vara missnöjda över en match egentligen. Men väljer man tolka situationen genom att blint kolla på tabellplaceringen så kan man med all statistik få en felaktig bild av verkligheten. Siffror och statistik kan vilseledande om man inte har förmåga att tolka den.

1 % av svenskarna är brottslingar. 2 % av invandrarna är brottslingar. En beläst person ser att 99 % av svenskarna inte är brottslinga och 98 % av invandrarna inte är brottslingar. En mindre smart person/rasist kan läsa in att sannolikheten för en invandrare att falla i kriminalitet är hela 100 % mer!

Beläst persons slutsats = Invandrare är som svenskar, det är klart att det har 1 % mer brottslingar när stora grupper har varit med om krig, andra problem från sitt hemland samt att de ofta befinner sig i den lägre samhällsklassen.

Rasistens slutsats = Invandrare har sjukt många fler brottslingar än svenskar. etc, etc
Örebro Gurra2001
2009-06-01 15:30
Eftersom mittenplaceringarna i tabellen är så exceptionellt jämn så blir all fixering vid tabellplaceringar just nu löjlig. Den statistiken är missvisande. Vi har gjort det bra. enda grejen är ju BP matchen. Den ska vi vinna och således ha 20 poäng (och ligga 5:a). 1 match av 12 alltså som man kan kritisera. Då hade alla som är missnöjda inte härjat så mycket. Blir konstigt att vara missnöjd för hela våren som består av 12 matcher när vi ska vara missnöjda över en match egentligen. Men väljer man tolka situationen genom att blint kolla på tabellplaceringen så kan man med all statistik få en felaktig bild av verkligheten. Siffror och statistik kan vilseledande om man inte har förmåga att tolka den.

1 % av svenskarna är brottslingar. 2 % av invandrarna är brottslingar. En beläst person ser att 99 % av svenskarna inte är brottslinga och 98 % av invandrarna inte är brottslingar. En mindre smart person/rasist kan läsa in att sannolikheten för en invandrare att falla i kriminalitet är hela 100 % mer!

Beläst persons slutsats = Invandrare är som svenskar, det är klart att det har 1 % mer brottslingar när stora grupper har varit med om krig, andra problem från sitt hemland samt att de ofta befinner sig i den lägre samhällsklassen.

Rasistens slutsats = Invandrare har sjukt många fler brottslingar än svenskar. etc, etc
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2009-06-01 15:06
Att ligga 8:a med några nyckelspelare med mindre bra form på våren tycker jag är lovande. Kommer Olsen igång på riktigt och Nordin börjar hitta sitt flyt så kommer ÖSK vara ostoppbara. Att ÖSK ändå ligger på den positionen utan att ha övertygat på slutet anser jag vara starkt. Bara att titta i de stora ligorna där ett topplag som är i formsvacka ändå hänger med och får poäng trots att det går dåligt spelmässigt. Nyckelmatch blir som vanligt AIK mitt på sommaren. Dax att slå de hemma nu!
Örebro Kronblom
2009-06-01 14:56
vårens 10 snyggaste mål nu ute på sportbladet,Wovvens mål mot Hammarby såklart med men tycker nog även Basses mål mot kalmar ska platsa på listan.Förvisso ett flytmål men grymt snyggt ändå!
Örebro singelolycka
2009-06-01 14:43
Ämne: Se Länktipset.

Jä....Synd bara att det inte stämmer. Förra året hade vi 9 poäng vid det här laget, och har således 9 poäng +.

För övrigt har vi också gjort 7 mål mer, även om 12 gjorda mål inte imponerar på mig. Det var helt enkelt förra årets 5 mål som var katastrofalt.
Emiloo
2009-06-01 14:03
Efter att ha sätt matchen i efterhand så blev jag rätt förvånad att Görlitz hade lekstuga med era duktiga ytterbackar.

Ni har iallafall en målvakt som håller landslagsklass.
Örebro Hlynur
2009-06-01 13:44
Emra kan nog inte räkna med speltid i HBK heller, se uttalande från Janne Andersson nedan:

Emra Tahirovic fick sitta på bänken hela matchen för Örebro och han känner inte för att fortsätta hos närkingarna. Är Emra en spelare i ett framtida Halmstad?

- Nej, han tillhör ju egentligen samma kategori av unga talanger. Anledningen att han inte spelar i Örebro är väl att de inte tycker att han är tillräckligt bra. Jag tror inte att han kan gå in som startspelare direkt hos oss och spela alla matcher. Och då hamnar han ju i samma kategori som de andra. Och det gör väl att det inte är aktuellt.
Örebro Sogen
2009-06-01 12:54
Se Länktipset.

Jämför årets allsvenska med förra årets...

vi har 11p mer i år än förra året men 8,5% mindre publiksnitt.

Örebro Estnisk likör
2009-06-01 12:25
Visst kan det vara bra att vara tränare i bland och bara se det man själv vill se.

HBK:s Janne Andersson efter matchen i går. Först om en situation som domaren borde dömt till HBK:s favor enligt honom
"Kihlberg ska utan tvekan ha sitt andra gula kort när han hindrar Michi. Det är ett jättegult kort, sa Janne besviket på presskonferensen."

Sen om ÖSK:s straffläge i slutet:
"Straffen har jag faktiskt ingen koll på, det såg väldigt konstigt ut därifrån jag var, men jag tittade inte på reprisen, konstaterade Janne Andersson."
AIK sirSixten
2009-06-01 12:17
Ämne: Emra debatten:
Åter....
Aldrig att vi har råd att signa Emra för 3 år...
Örebro Estnisk likör
2009-06-01 12:16
Får Erik Nilsson spela redan i dag med Karlslund mot Västerås? Hoppas det, vore kul att se honom på Rostaplasten i dag.
Wivallius
2009-06-01 12:15
Aleq//

Jag är inte "mainstream". Om du går tillbaks och tittar på vad jag skrivit sen vinter-Silly season, så har jag varit mycket skeptisk till Emra hela tiden. Återigen har det gällt hans motivation och inverkan på laget i motgång. Aldrig hans målnäsa och teknik.

Olsen var väl bra mot Örgryte, BP, GAIS, samt tydligen bland de bästa i ÖSK igår (spelade fram till Wirtanen vad jag förstår).
Örebro Grixx
2009-06-01 11:58
Lite lustigt kan tyckas att någon som för futtiga dagar sedan och på "egen" hand krossade HBK inte får spela, och det spec då passningspelet i går inte existerade över huvud taget.
Örebro Mittåt
2009-06-01 11:54
SR Örebros trevliga programledare Arne Holmberg intervjuade idag i programmet Boulevard Nordin Gerzic. Se länk.
Örebro -=joth=- (Old Boys)
2009-06-01 11:51
Emra debatten:
Återigen vill jag säga att Emra är en jävla bra spelare när han är iform. Nu är han långt ifrån form. Det tog ju över 1 år för Nordin att komma iform och jag drar gärna paralleller där. Jag skulle gärna se att vi signade honom för tre år framöver. Om han klarar av att vara stilla så länge i ÖSK så är det nog bra för både honom och oss.
Emra kom till ÖSK för att få en nystart. Han ska nog inte förvänta sig att en nystart sker på några få månader.
Signa Emra, sätt honom på diet, ge honom lön iform av Bouns för varje tappat kilo alternativt bonus för varje väl genomförd träning.

Aleq//Tror som tidigare sagts att ingen ifrågasätter Emras spelkvaliteer utan mer hans form.
Örebro Rooka
2009-06-01 11:33
Angående Emra så kan jag öht inte se någon som helst anledning att ha kvar honom när vi har Astvald och dessutom när Jidsjö är på väg tillbaks. Känns väldigt intressant och positivt att vi nu har några riktigt spännande egna talanger som med råge är med och konkurrerar om platserna.

Varför då låta Emra vara med och vara ett hinder för dessa kan jag inte se någon som helst anledning till.. Inget ont om honom, men han har inte på långa vägar levt upp till de förväntningar många hade på honom...

...och vad gäller bortaspelet så lär väl alla diskussioner och fokus på detta nu bara bli till stort psykologiskt hinder för den utvecklingen.. Känns som att det låser sig helt när de ställer ut skorna på någon annans gräsmatta.. Märks inte minst på hur de verkligen betonar inför varje match att de ska kämpa och vända den negativa trenden på bortaplan för att varje gång sluta med totalfiasko spelmässigt sett.
Där har de lite att jobba på om man säger så..
STEFANO!
2009-06-01 11:23
När ska ÖSK klara av att spela på bortaplan? Man måste ta för sig mer och visa att man är ett bra lag! Läser Alvbåges blogg och inför varje match pratar han om att vi ska "Kriga", " Råna" poäng, visst ska man kriga men glöm inte att spela boll för det är man ju riktigt bra på när man gör det!
Örebro Aleq
2009-06-01 11:12
Ämne: Wuzac//

Kim har u....
HAHA så jävla trög, han har ju inte fått chansen?
"Jooo han fick 60 minuter mot Malmö borta" eller?

Mot Malmö var vi över på deras planhalva en gång på hela matchen inte ens Didier Drogba hade gjort mål i Malmö matchen och än mindre Kim Olsen.

Sen har Emra fått 20min sammanlagt typ. Jag säger inte att Emra är ett bra alternativ heller bara det att alla ska vara så jävla mainstream och klaga på Emra och måla ut han som syndabock fast han inte fått chansen.

Sen att Kim gjort en bra match i år var ju roligt, hemma mot BP. Då var han bra annars så är det som vanligt. Mannen är ju bara lång och inget annat.
Örebro Wuzac
2009-06-01 11:01
Wivallius: Ja, jag påstår inte att Emra skulle ha spelat istället för Kim. Det lustiga är att det känns som om Emra blivit allt sämre ju längre han varit här (tappat motivationen?). Kim har, helt välförtjänt haft platsen sista tiden.
Wivallius
2009-06-01 10:58
Ser nu att cup-matchen var den 8/7. Fick för mig att det var den 3/7. Sorry!
Wivallius
2009-06-01 10:56
Nästa tävlingsmatch för ÖSK är väl ändå mot Häcken borta i Cupen, eller var den efter AIK-matchen?
Wivallius
2009-06-01 10:55
Wuzac//

Kim har uppenbarligen spelat bra de sista 3-4 matcherna. Emra har varit under isen mot MFF och mot SKÖLLERSTA!!

Vad fan tillför han? Mål mot HBK, kanske för att han ville visa att de hade fel som nobbade honom. I övrigt har han inte gjort någon människa glad.
Örebro Wuzac
2009-06-01 10:49
ÖSK-Karl:

Jag håller med: Anttonen sa före starten att detta var det bästa lag han någonsin spelat i. Alvbåge sa att det finns inte ett lag i Allsvenskan där vi inte position för position kan matcha.

Då har man rätt att ställa krav. Då har man rätt att vara kritisk när laget skämmer ut sina fans och återigen ger ÖSK ryktet som gnetlag.

Laget förtjänar också beröm ibland. Självklart. Jag tror ingen här inne på allvar kräver SM guld. De flesta är nog halvnöjda med resultatet. Jag tror ingen kräver att ÖSK mot Halmstad eller Malmö ska spela ut de lagen på bortaplan.

Men jag tror de flesta av oss, utifrån förutsättningarna, kräver att ÖSK står upp i spelet och inte viker ned sig och inte klarar sig med blotta förskräckelsen pga en supermålvakt och Guds försyn. Det är det den grundläggande kritiken mot laget handlar om. Inte tabellplaceringen.
Örebro ÖSK-Karl
2009-06-01 10:43
Wuzac//

Verkar som Emra glömt att han spelade från start mot MFF.
Örebro Wuzac
2009-06-01 10:41
Visserligen lider jag av minnesstörningar - Men:

"Jag har fortfarande hjärtat i Halmstad. Jag har stor respekt för HBK och Janne Andersson och dessutom ett fantastiskt stöd här, säger Emra Tahirovic till HP."

...sa inte han att han hade hjärtat i ÖSK när han kom?
Annons: