/fotboll/osk/forum/5851.aspx/fotboll/osk/forum/5851.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
AIK Saywee
2009-06-29 22:53
ÖSK-Karl, ja det var ett litet tips, inga tennissiffror precis ;-)
Örebro ÖSK-Karl
2009-06-29 19:15
Ett litet tips bara.
Örebro in med Boniek Maruti på plan
2009-06-29 19:14
blev ju en massa rabalder om att Jan Tauer hade skämt ut sig när han gjorde sex skämt om Dembo är de inte risk för de angående när poro står o stönar i kameran?;)
Number 14
2009-06-29 18:44
Teemu Turunen. Intressant!

Örebro Joerny
2009-06-29 16:54
Nu vart man lite sugen på att kolla in en träning nu när en provspelare är på plats. Av bilden att döma så såg han inte ut att vara så gammal heller. Nästa träning är tydligen på onsdag 9:30.
Örebro ÖSKare i exil
2009-06-29 16:27
Satt och klurade på samma sak. En finne låter ju troligt.
Örebro Djäflun
2009-06-29 16:14
Någon som vet vem den okände provspelaren är? Han finns förevigad och omskriven på http://eyravallen.wordpress.com/ vilket är en fantastiskt bra blogg förövrigt.
Örebro ÖSKare i exil
2009-06-29 16:12
väldigt kul med rapporterna om de yngre lagen i cuperna. Det är spännande att höra och jag ser fram emot den där historian som Mittåt sparar till en annan gång.

FanTV avsnittet ska givetvis bejublas. Alvbåge visar humor och Ronis "intervju" av Nordin hade fin family guy känsla. Härligt med lite facetime för våra återvändande hjältar även om jag helt klart fick känslan av att Glenn knappast trivdes.
Örebro oroT
2009-06-29 15:20
Hedman fast för dopning!
Örebro Ösknisse - Et ipsa scientia potestas est
2009-06-29 13:31
Så otroligt grymt FanTV inslag. Alven fortsätter att leverera i absolut högsta klass.
Ösk_#09
2009-06-29 13:15
haha alvbåge är kung på plan och som FanTv snackare :D keep it up alven :)
haha och vart har nordin lärt sig posssa sådär hemlig talang kanske :P haha
Örebro Dejmon
2009-06-29 13:11
Äntligen nytt inslag på fan-tv!!!! Alven är grymast i stan!
Örebro Kärrafjorden
2009-06-29 11:25
"Bedoya själv hävdar ju att han tränat och spelat mot Nadal" :)
Örebro Grixx
2009-06-29 10:29
Bara att instämma, härligt FanTV-inslag.
...och snacka om efterlängtat.
Bara att inse att Alvbåge tagit FanTV till nya höjder när han kom tillbaka till ÖSK. KUL KUL KUL...
AIK Saywee
2009-06-29 08:08
Härligt Fan-TV-inslag.
Blir det "tennissiffror" på söndag?
Örebro Bastard on Parade
2009-06-29 02:07
Kul med Fan-TV!
Örebro Karlssson
2009-06-29 01:14
Kul att ni pratar om ungdomsfotbollen. Klart att ösk ungdom har väldigt bra lag, men ska man vara ärlig så beror det nästan bara på en anledning och det är att väldigt många spelare går till ösk när man blivit lite äldre. När man är ca 12 år så brukar faktiskt ÖSK Ungdom inte vara särskilt bra, utan dom blir det när dom får spelare som redan är bra. Jag tycker inte att ÖSK Ungdom är bra på att utveckla spelare, det är väldigt lätt att bli en i mängden eftersom att dom har ungefär 30-40 spelare i varje årskull. Man ska komma ihåg att Örebro hade tre lag i semifinalerna i årskullen 94. Dom tre var Adolfsbergs IK, Örebro SK och BK Forward. BK Forward vann sedan med 3-0 i finalen mot Örebro SK.
Örebro jappel
2009-06-29 00:17
Grymt skönt inslag i fantv, precis som vanligt.
Många roliga kommentarer, och framför allt underbart att se att Glenn varkar vara på väg tillbaka för att konkurera om en backplats på allvar. Även gött att höra om Staafs status. Känns verkligen som att truppen förbättrats under sommaren, trots uteblivna värvningar.
ÖSK höstens lag.
ÖSK mot SM-guld 2009!
Nytt klipp på FANTV.SE
2009-06-28 21:15
Tillbaka från semester och skador: Följ med in i ÖSK:s omklädningsrum
Örebro crille.
2009-06-28 21:12
Mycket kul att det skrivs om undomsfotbollen här, det är ju faktiskt dom som ska på sikt upp i Alaget. Mittåt, jätte bra att du skriver om det på denna sida.. Ses på en fotbolls plan någon stans...
Örebro Mittåt
2009-06-28 20:37
ÖSK!// Det blir Jidsjö alternativt Robert Walker om han är kvar. Det är så det ser ut på träningarna.
Örebro Mittåt
2009-06-28 20:36
öskung// Du glömde tala om, att ÖSK 1:s kanske bästa spelare (mittbacken och lagkaptenen) tyvärr blev skadad igår och inte kunde medverka idag. Med honom i laget hade ni nog kunnat ge Forward en ordentligt match för det blev tyvärr lite virrigt i försvaret idag. Både det första (som visst var offside) och det andra målet hade kanske kunnat undvikas med mer stabilitet i backlinjen.

Jag tycker också att killarna i båda lagen gjorde en riktigt bra turnering och har all anledning att vara stolta över och nöjda med sina prestationer.

Jag ser redan fram emot Elite Hotel Cup, då ni kan matcha bästa laget.
Örebro ÖSK!
2009-06-28 20:21
Nu när Emra är borta, vem tar Olsen plats vid ev. skada/avstängning, är det Astvald tills Staaf är tillbaka?
Örebro öskung
2009-06-28 18:51
Är tränare för ÖSK:s P15-pojkar som Mittåt har rapporterat om under helgen här. Vi hade som sagt två lag och möttes i A-kvartsfinal. Det laget som vann den (ÖSK 1) gick som sagt hela vägen till final men förlorade tyvärr idag mot BK Forward med 0-3.

Som tränare är jag givetvis helnöjd med våra prestationer i cupen, av båda lagen. Det ena laget som föll i kvarten vann alla sin fem gruppspelsmatcher med målskillnaden 21-3, varav vår 13-åriga (alltså som är två år yngre än de andra) Lukman Morad gjorde 16 av målen. Det kan verkligen bli något av den pojken. Men det gäller att hålla fötterna på jorden och ha den inre motivationen uppe. Det måste ju finnas hundratals pojkar som har varit helt fantastiska som ungdomar med som faller bort när de närmar sig seniorfotbollen, av många olika anledningar iofs.

Hursomhelst, det laget som tog sig till final gjorde helt klart en fantastisk turnering, med stabilt försvarsspel och i sina bästa stunder ett fantastiskt anfallsspel.

Som Mittåt redan har varit inne på så var dessa två ÖSK-lag breddlag, dvs det fanns ingen indelning i kvalitet på fotbollskunskaper utan det blandades i båda lagen. Plus att det är 6 st (inte 7 som Mittåt skrev, vår målvakt Martin Ingvarsson blev petad i sista sekunden av Rynninges målvakt av oförklarig anledning...) som hade spelförbud då det är Elitlägret i Halmstad som börjar imorgon måndag. BK Forward däremot spelade med sina absolut bästa spelare förutom 2 (tror jag att det är) som ska till Halmstad.

Väldigt långt inlägg som inte handlade mycket om ÖSK:s A-lag. Men på sikt så! :)
Kerenskij
2009-06-28 13:43
Joerny//

Vet inte om han är på väg bort men han var iaf där och kollade på matchen.
Örebro Mittåt
2009-06-28 13:23
ÖSKs P17-lag fick stryk med 4-0 av Forward i semifinalen idag på förmiddagen. Det blev egentligen aldrig någon match. Forwards spelare var större, tyngre, elakare och ett år äldre. Dessutom bättre fotbollsspelare.

Bättre gick det för P15-laget. De vann (som vanligt) med 1-0. Den här gången mot Täby IS. ÖSK fick ett tidigt mål i matchen genom Bajram Emini och resten av matchen bestod i princip av en enda lång press från Täbyiternas sida. ÖSKs mål var dock inte hotat på allvar utom vid några få tillfällen. Laget försvarare sig bra mot de mer storvuxna stockholmarna. Resningarna var inte alltid så klockrena, men då fanns det oftast en svartvit som tog hand om andrabollen. Bra lagmoral i det laget.

15:10 spelas finalen mot Forward på Karlslund Arena.
Örebro Joerny
2009-06-28 13:10
Vart var Basse igår? På väg bort?
Örebro DaSa
2009-06-28 12:12
Jag får lite dåliga vibbar av genrepet, var det inte exakt likadant förra året att vi spelade ut DIF i genrepet för att sedan möta AIK hemma? Tyvärr så har man inte förträngt den matchen ännu...

Angående att Frempong stannat i utvecklingen kan väl bero på att han varit skadad så mycket?! Jag tror på Frempong om han får hålla sig skadefri, om vi släpper honom så är det nog en risk att vi gör en "Almebäck".
Örebro Erki
2009-06-28 00:45
På tal om Östra har jag nyss lagt upp lite bilder från läktaren på "länktips".
Där finns även en film som tar oss med in i Östra läktaren och visar den fina utsikten bland annat.
Filmen är gjord av Anders aka "Tomten".
Örebro isac
2009-06-28 00:10
Olsén19//
Letterna har åkt hem sen ett tag tillbaka. De ansvarade endast för montage av allt prefabricerat betong (som i sin tur var gjutet i Estland tror jag). Och som svar på din fråga så stämmer det att det endast är den nedre delen som kommer vara klar till AIK-matchen. Det är också den delen som i framtiden kommer vara till för bortasupportrarna. Montage av stolar på östra kommer inte ske förrän bort i september.
Annons: