/fotboll/osk/forum/5850.aspx/fotboll/osk/forum/5850.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Charlezzz
2009-06-10 09:49
Ang. den "supporterdebatten". Jag har nog varit allmänt blåögd då jag inte trodde att ÖSK hade den slags support som kände ett behov av att slå en annan människa för att yttra sin kärlek till klubben. Jag kanske har läst lite slarvigt men på vilket sätt tror du Wivallius att ditt eventuella avståndstagande från klubben skulle kunna bidra till att stävja huliganproblematiken. Räcker det inte att ÖSK gör det? Är det ens realistiskt att en klubb ska ta ansvar för vad dess "supportrar" gör på fritiden?

Vad har hänt med Bedoyabloggen? är den nedlagd?
Örebro -:Knasen:-
2009-06-10 09:36
//Wivallius
Ska du straffa Ösk bollklubb för vad arbetslösa småkillar gör utanför fotbollen, utan någon som helst uppbackning av varken spelare eller styrelse eller 99.8% av de riktiga supportrarna. Märkligt beteende måste jag säga rent av larvigt, måste väl finnas bättre sätt att ta avstånd från Huliganism
Wivallius
2009-06-10 08:12
Storm_90//

Blir ÖSK ett huliganlag så slutar jag betala två säsongsbiljetter och guldmedlemskap samt säljer mina aktier i Spelarinvest. Dessutom försvinner övriga spenderingar jag och min 10-åring gör på matcherna och på supporterprylar.

Totalt minskar intäkterna bara från mig med ca 10 000 Kr per år. Om vi så bara är 100 pers som spenderar lika mycket på ÖSK som jag som väljer att sluta, så försvinner 1 milj Kr i intäkter för klubben.

Jag älskar min klubb men bedrar hon mig med huliganer så skiljer jag mig från henne.

Håll all huliganism i ÖSK:s namn eller med ÖSK-anknytning borta!!
Örebro Storm_90
2009-06-10 01:10
Ämne: Storm_90//

Fattar....
Tror knappast folk stannar hemma från en ÖSK match för att 20 pers väljer att slåss under ett uppehåll.
Visst så är det vissa som kanske sticker om det är för mycket bråk kring klubben men( måste lägga till ett tyvärr) så tror jag att många andra som tycker det är häftigt och coolt skulle börja hålla på ÖSK se bara på stockholmslagen.
Wivallius
2009-06-09 22:47
Storm_90//

Fattar du inte att bara det faktum att slagskämparna förknippas med ÖSK (kom inte dragande med några jävla länkar om andra dussinslagsmål som du gjorde tidigare idag. Irrelevant!) i vilket medium det än må vara, t ex Sveriges näst största landsortstidning, gör att ÖSK som klubb blir stämplad. För många sådana incidenter (som t ex efter GAIS-matchen) gör att barnfamiljer, marginalsupportrar, sponosorer etc, drar öronen åt sig. Även om dessa inte är "äkta" supportar i dina ögon, så är det de som betalar huvuddelen av ÖSK:s intäkter. Sen kan du och dina kompisar, som inte fattar vidden av detta problem, stå ensamma på läktaren när alla vi som hatar våld har fått nog av att klubben förknippas just med sådant djuriskt beteende och att intäkterna i form av publik- och sponsorintäkter sinat. Jag, och många med mig, skulle aldrig sponsra en klubb som ideligen blir förknippad med huliganbråk.

Vidare ... inser du inte symboliken med att slåss på parkeringen bakom Behrn arena, bakom vår "borg".
Örebro Bastard on Parade
2009-06-09 21:59
Per Johansson och Almebäck fick starta i backlinjen mot Finland som slutade med svensk seger.
Örebro Storm_90
2009-06-09 21:36
För mig är support att åka land och rike runt och sjunga för mittlag, har sett alla matcher utom två i år live. För mig är support att springa fem km på ca 20 min när motorn exploderar utanför Örebro för att hinna till matchstart. För mig är support att skricka sönder min röst för klubben jag älskar vecka efter vecka. För mig är support att prioritera klubben före allt annat. För mig är support att i möjligaste mån planera semester för att kunna se ÖSK spela.
För mig är support att ALLTID FÖRSVARA MINA MEDFANS(förutom i vissa extremfall).
För mig är idoti att bilda sig en uppfattning om något man egentligen inte har någon anning om utom enbart gå på vad en journalist som inte själv varit på plats skrivit.
Sen får du jävligt gärna förklara för mig var jag skriver att det är ok att använda klubbens färger som sköld? Vilket skitsnack är väl just det jag inte skriver säger att media inte bör ta upp att de är ÖSK fans. Av den enkla anledning att personer skulle slagits ändå även om det inte var ÖSK fans.
Med det resonemanget så måste alla ÖSK fans(ser någon match då och då)säg kanske 40 000 pers uppföra sig helt oklandrigt alla dagar på året kan bli svårt att följa eller vad tror du?
Och varför nöja sig vid våld ska vi inte kräva av alla fans att vi alltid håller hastighetsbegränsingarna för om inte alla gör det så leker ju ÖSK fans med andras liv och det svärtar ju ner klubben också listan på saker vi abslout inte får göras kan ju bli väldigt lång.
Bemött argumenten nu istället för att krympa ner i den eviga ståndpunkt håller dock med dig om att våld är fel men man måste se längre än så.
Dejmon//
Exakt blir så trött att folk inte fattar.
Örebro Erki
2009-06-09 21:17
Att folk orkar bry sig...
De som gör mest fel är NA som buntar ihop dom här personerna med ÖSK. Om NA inte skriver om dessa slagsmålsälskande ungdomar som ÖSKare så svärtas inte klubbens rykte ner. Varför är det relevant vilka de som slåss håller på i fotboll när det inte sker i anslutning till någon fotbollsmatch överhuvudtaget?

Kan inte begripa nöjet med att slåss med andra på en grusparkering, men alla har väl sitt sätt att roa sig antar jag. Men jag tror nog det finns folk som håller på ÖSK som gör betydligt värre saker än att fajtas med likasinnade, kör rattfulla...misshandlar nån...är rasister mm.
Örebro Dejmon
2009-06-09 20:46
Ämne: Storm_90//
Dina inl....
Men tröttsammt.. "underton"? Han skriver ju att han tycker folk gör som dom vill. Då är man väl ganska tydlig med vad man tycker om saken.

Verkar som folk fått för sig att personerna står i ÖSK-halsduk och matchtröja och gör dessa saker. Givetvis är det inte så. Polisen har sett nån/några av dessa på matcherna och målar ut samtliga som inbitna ÖSK-are.. Fattar ens inte varför ja skriver om detta men det är väl ett tydligt tecken på att det här uppehållet suger..
Örebro Grixx
2009-06-09 20:13
Saywee// Instämmer.
IFK Göteborg Hysssen
2009-06-09 19:53
Riktigt roligt spel!
Örebro Mittåt
2009-06-09 19:52
Det gick lite trögt för Nedim till att börja med, men de senaste matcherna verkar det ha lossnat. I förra omgången spelade Dalkurd 3-3 mot Vallentuna (enda poängförlusten så hör långt) och då kvitterade Nedim till 3-3. Mot serietvåan (!) gjorde han matchens enda mål - det som finns på youtube-klippet.
Örebro Volyes
2009-06-09 19:09
Ämne: på tal om Dalkurd, h....
I toppmötet mot Gamla Uppsala SK där Dalkurd vann med 1-0 så gjorde Nedim målet. Målet ser du under "länk".
AIK Saywee
2009-06-09 18:54
Storm_90//
Dina inlägg vid flera tillfällen, genom årens lopp, visar var du står när det gäller "SUPPORT" och jag orkar snart inte bemöta dina fåniga inlägg, som har en underton att det verkar vara OK att härja fritt och slåss, fegt som attan med klubbens färger som sköld ...
Örebro Joerny
2009-06-09 17:26
Kanske har Näfver insätt att ett steg ner i seriesystemet kan vara ett steg framåt i karriären. Går han till en klubb där han får starta regelbundet kan han på sikt förhoppningsvis komma tillbaka i samma slag som innan alla skadebekymmer. Fysiskt är han redan i form men självförtroendet är väll inte det bästa efter att blivit petad ur truppen i två klubbar.
Wivallius
2009-06-09 17:23
Storm_90//

Jag tror det är dags för dig att tystna nu i den här frågan. Det är bättre att vi andra får leva i osäkerhet om din dumhet än att du fortsätter bekräfta den för oss.
Örebro Storm_90
2009-06-09 16:45
Visst känns det viktigt att veta vilket ev favoritlag han har? så den klubben blir nersvärtad exakt samma sak.
Örebro pemo
2009-06-09 16:42
på tal om Dalkurd, hur går det för Nedim? springar han fortfarande offside?
Örebro Storm_90
2009-06-09 16:42
Men de vissar ju inte att de är ÖSK fans! isåfall är det media och polisen somn går ut med det varför de nu måste göra det räcker väl med att säga att det var slagsmål så får folk spekulera.
Och jag fick inget svar på satin frågan det är en nyckelfråga i hela situationen.
Örebro Peter Prospar
2009-06-09 16:32
Näfvers problem är att han inte kan förstå varför han inte är ordinarie i ÖSK. Samtidigt är han beredd att spela i superettan... Jag anser att hans problem sitter i huvudet, han hämmar sin egen utveckling. Tråkigt men förmodligen sant. Emra hamnar nog i Dalkurd inom ett år...:)
Örebro pemo
2009-06-09 16:23
Har väntat hela dagen! Ingen reaktion på NA:s artikel om Näfver?
Eller är alla så trötta på honom att ingen orkar bry sig? Det måste ju finnas någon hund begraven mellan honom och lagledningen eftersom han inte verkar vara i närheten av plats. Trots riktigt bra matcher på försäsongen och i cupen. Någon som vet vart Emra tog vägen? Skall man hålla på Degen eller Forward i kväll?
Örebro Peter Prospar
2009-06-09 16:22
Gör som 10-tals andra, följ och stöd stadens hetaste fotbollsblogg!

http://nyheter24.se/allsvenskan24/klubbloggar/orebro-sk/
08 Fotboll PelleT
2009-06-09 15:58
Nu måste vi vinna matchen imorgon! Såg att man kunde spela på Sverige - men du kan inte förlora. Sjukt bra deal. Och alla får en landslagströja. Fett grymt.
http://adserving.unibet.com/redirect.aspx?pid=18482&bid=6901

Fattar dock inte hur det går ihop men jag har spelat 4-1 till Sverige.
Örebro yeeah örebroare
2009-06-09 15:37
alvbåge kung
Örebro apskallen
2009-06-09 14:56
Storm_90//
Självklart svärtar det ner klubben, att ens påstå något annat tyder på okunskap. Att t.ex. barnfamiljer drar sig för att gå på fotboll när AIK kommer på besök är ju helt beroende på att "fansen" missköter sig. Men det är ju klubben och varumärket AIK som har en dålig stämpel. Och i just AIK:s fall står ju dessutom flera spelare, t.ex. Djordic, och uppmuntrar detta så att särskilja laget och fansen går inte.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2009-06-09 14:52
Märks att det är uppehåll. Orka diskutera några muppars beteende. Ingen som har lite inside info om hur det står till med truppen. Skador, transfers osv?
Wivallius
2009-06-09 14:37
Storm_90//

Så fort idrottsklubbar nämns i sammanhanget, t ex ÖSK, så är det inte längre deras ensak om de vill slåss. Då är det allas vårt problem eftersom det sätter en stämpel på vår klubb.
Örebro orebrotjejen
2009-06-09 14:30
är det nån som vet vilken tid matchen mot BK forward är ? =)
Örebro Storm_90
2009-06-09 11:29
Ämne: Ämne: Saywee/....
Men seriöst. Även om jag inte uppmuntrar folk att slås så tycker jag inte att de svärtar ner klubben. Det är väl deras eget val om det får en kick av det och inte drabbar någon oskyldig så får de hålla på tycker jag. De har knappast något med ÖSK att göra såg för ett tag sen en Djurgådare som ville slå till en ÖSK:are på käften på Satin. Svärtar det när Djurgården? Folk är fria oavsett vilket lag man håller på även om jag anser det är fel att använnda våld så är det den enskillda individens val om nu alla är med på det så att säga.
Örebro Hlynur
2009-06-09 10:50
Någon som vet om ÖSK kommer att bjuda in talanger från närområdet till träning nu till sommaren (eller hösten?) som man gjort tidigare år?
Annons: