/fotboll/osk/forum/5829.aspx/fotboll/osk/forum/5829.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Olsén19
2009-07-07 11:55
Tjalan/

Jag bemöter dig lite...

AIKarnas syn på hyfs är Jävligt skev...
Örebro För det hjärta som brinner...
2009-07-07 11:49
Ämne: För det hjärta som b....
Tack Erki.
Ja det ser ju inte ut som någon gemensamt planerad resa. Men jag tar nog tåget ner. Vore ju jävligt roligt om vi blev fler som kunde åka ner ihop och stötta ÖSK på plats nere i Trelleborg.
AIK Saywee
2009-07-07 11:24
Rodevåg gjorde sista målet på Falkenbergs IP i söndags kväll, men vad hjälpte det när Mjällby vann med 3-1. Publikrekord, 5055 åskådare på den sena kvällsmatchen. 90 företag pröjsade 1 krona per åskådare eftersom det var gratis inträde (normalt är inträdet 100 kronor).

Imorgon kväll åker jag "upp" till Hisingen för att beskåda de svartvita eleganterna på vägen mot semifinal och så småningom final i Svenska Cupen ...

"BK Häcken spelar på Rambergsvallen, det vet alla. Matchen är på klockan 19.00 på onsdag. Du är välkommen att se ett modernt förortslag utmana etablissemanget.

Har du årskort så går du in på det. För övriga åskådare kostar cupmatchen 40 spänn, oavsett kategori. Säg det till alla du känner…"

... från Häckens hemsida.

FORZA SVARTVITT!
Örebro Sekt. E
2009-07-07 11:18
Näfver kan säkert lyckas hos er. Bra för alla parter tror jag.
Örebro Mittåt
2009-07-07 11:13
ÖSK är obesegrade i de senaste sex matcherna. Före de fyra oavgjorda var det vinster mot GAIS resp. Hammarby.
Assyriska Nino_Assyriska
2009-07-07 10:55
Nävfer är typ 99% klar för oss, hoppas att han gör en bra säsong.:)
AIK kribba
2009-07-07 10:54
Känns lite sådär med 1-1. Inte för att ÖSK är ett dåligt lag men för att vi haft så lätt mot er borta, storvinster dom 3 senaste. Det hade varit bra att få starta höstsäsongen med en seger. Enligt rapporterna var väl ändå resultatet ganska rättvist,men som sagt.
Örebro pemo
2009-07-07 10:11
Obesegrade i de fyra senaste matcherna ger ett bra självförtroende, men bara fyra poäng. Hade hellre sett förlust mot MFF och HBK men vinst mot BP och AIK. Då hade vi fått sex poäng.
Fast HBK skall vi väl ha bakom oss? Nåväl, nio poäng mot TFF och 2 x Häcken så är det mesta förlåtet. Men, hur ser det ut inför cup-matchen? Någon som har inside? Kommer vi med ordinarie lag eller blir det B-laget som kör över dem?

Örebro Erki
2009-07-07 10:07
För det hjärta som brinner...//
På länken kan du se vilka resor Kubanerna arrangerar framöver. Ingen resa till Trelleborg tydligen. På Kubanernas forum kan du kolla upp intresset för att åka på egen hand, finns en tråd där om den matchen

edit: (glömde länken) http://kubanerna.se/2.0/resor/kommande-resor/
Örebro Aspen
2009-07-07 09:19
Charlezzz//Det beror på att vi är bra att göra första målet, hi hi
Örebro Charlezzz
2009-07-07 08:51
Är det bara jag som har tänkt på att ÖSK har tappat ledningen i sina tre senaste matcher? BP, halmstad, gnaget? Vad kan detta bero på? är vi för dåliga på att stänga matcherna?
Örebro Mittåt
2009-07-07 07:30
Erki// Nej, de räknas (såvitt jag vet) inte med i den officiella publiksiffran. I denna tas bara inscannade besökare med och det är väl ingen som står vid ingången till 4:e våningen med en handscanner.
Örebro För det hjärta som brinner...
2009-07-07 07:24
Kommer Kubanerna att arrangera resa ner till Trelleborg?
Om inte, kommer några samla ihop sig och åka tillsammans med typ tåg eller liknande?
Örebro BabyKladde
2009-07-07 06:12
alla ni som sitter och klagar på ÖSK angående AIKarna. skicka mejl personligen till Jan Karlsson, Marino Rahmberg & Ronny Wiking istället för att klaga här, jag och ett antal till vet jag har skrivit in klagomål på hur AIKarna på främst östra läts hålla på.
AIK Tjalan
2009-07-07 01:29
Ämne: Efter omständigheter....
Läktarkulturen i England är död som fan. Den ligan lever på att den är bäst i världen, bäst spelare, bäst lag, bäst underhållning. Det är mer turister än engelsmän på de stora lagens matcher.

Det är just det som gör att läktarkulturen kan dö men fotbollen leva, att det är kvalitet på fotbollen. Allsvenskan är en helt värdelös liga och tar vi bort läktarkulturen kommer skiten att självdö.

Det som kommer att hända är att man förlorar fler och fler till utlandet, något som redan nu händer. Med alla nackdelar så finns det nästan mer fördelar. Publik drar publik.

Att säga att Gnagare inte ska få gå på sittplats är också helt jävla idiotiskt. Din syn på supportrar är jävligt skev.
Örebro Erki
2009-07-06 23:40
Mittåt// Kanske det, men dom måste väl räknas med i publiksiffran? Isåfall var ju kapaciteten 11.850 igår.

Det hade säkert gått att få in fler på västra, men samtidigt stod det ju folk nedanför läktaren och i gångarna, vilket inte finns med i publikkapaciteten. Östra var det nog fler än 1600 på då jag har hört att AIKare stormade insläppen då dom inte hade biljetter.
Örebro Ropesin
2009-07-06 23:38
rirobban// Där jag stod var det nästan för mycket plats och det var knappast längst ut på flanken. Det var högt upp precis bredvid klacken, ganska centralt på läktaren. Tror att det lätt hade gått att trycka in dom där hundra som fick vända hem. Ju mer folk desto bättre! Krossa Häcken!
Örebro jocke59
2009-07-06 23:15
Ämne: Självklart skall man....
Det är bara gå dit.Det finns en pub på Hisingen Whoopsi heter den där kan man ladda
Örebro ÖSK-Karl
2009-07-06 22:50
Efter att Nordin fick sitt nya kontrakt med ÖSK så sa han öga mot öga till mig att han gärna vill komma ut i Europa en dag igen, men i Sverige är det ÖSK som gäller och jag tror honom helt och fullt. Dessutom har inte Spelarinvest/ÖSK någon större nytta av att sälja honom inom Sverige för "småpengar" eftersom en mycket stor del försvinner till Rynninge.
Örebro Mittåt
2009-07-06 22:49
Med rätt inställning och omgivning är Kristoffer riktigt bra. På minussidan är det väl främst att han gör väldigt få mål och hans inlägg är väl max så där. Under det senaste året har han börjat bryta in betydligt mer och då kan han hota på ett bättre sätt. Tidigare var han helt knuten till vänsterkanten men nu kan han nog spela till höger också med godkänt resultat.
Örebro Joerny
2009-07-06 22:46
Södertäljes stolthet sedan 1974// Vet inte om han gjorde så många grymma matcher förr. Han sågs som en stor talang iaf. Tyvär så skadade han knäet för några år sedan och efter det har han inte lyckats komma upp i samma nivå igen. Men jag tror fortfarande han kan ta ytterligare ett steg i utvecklingen. Han behöver framförallt spela mycket och få stort förtroende från tränaren för att bygga upp självförtroendet.
Örebro Mittåt
2009-07-06 22:40
Erki// Marino syftade nog på de platser dit ÖSK kan sälja biljetter. Det kan ÖSK inte göra till balkongläktaren (eller till logerna på Västra).
Assyriska Södertäljes stolthet sedan 1974
2009-07-06 22:28
Det sägs att Nävfer är klar för Assyriska??
Någon som hört något?

Isåfall,,,Hur bra är killen?
Vad jag förstått så har han gjort riktigt grymma matcher för er för ett tag sen.
Örebro Erki
2009-07-06 22:28
Mittåt// Kapaciteten på Norra är väl 4 250 med balkongläktaren?
Örebro Mittåt
2009-07-06 22:10
Marino Ramberg intervjuades av SR Örebro med anledning av den utsålda arenan igår. Enligt Marino är kapaciteten under ombyggnadsperioden 11.600 personer. Alltså 4000 på norra, 3000 på vardera västra och södra samt 1600 på östra. Igår var alla platser sålda, vilket innebar att det var ca 440 personer som inte kom.
Örebro Gurra2001
2009-07-06 21:12
DaSa//Håller helt med dig! Cash is king! Är det något som vi Svartvita bör veta med våran historia så är det just det.
Örebro DaSa
2009-07-06 20:55
Självklart skall man på matchen på onsdag, ngn som vet om man måste köpa förköp eller är det bara att gå dit?

Var det inte rykten om att Pierre Bengtsson var aktuell för ÖSK (har för mig att det var en tidningsanka)?! Tyckte han var grym igår, om hans kontrakt går ut efter säsongen så tycker jag att vi skall ge honom ett saftigt bud. Gillar Wovven men vore inte fel med ytterligare en U21 spelare i laget.

Inte för att jag tror topp-5 är en omöjlighet, men om vi får bud på Nordin och Porokara så tycker jag att vi skall sälja. Vi kan inte behålla spelare för alltid bara för de är bra, gäller att sälja när de är formtoppad så vi ger plats för våra talanger och fyller på kassan. För än om det går hyfsat ekonomiskt så har vi ingen jättekassa och som det är ju som sagt dyrt att vara fattig...
Örebro Rojas
2009-07-06 20:29
Ämne: Någon som vet hur de....
Det förekommer garanterat svarta pengar, närjag var yngre o spela i svartvitt ville alla få parkeringen för alla visste att det innebar mest pengar i fickan
Örebro jocke59
2009-07-06 20:07
Häcken-ÖSK på onsdag många ÖSKare kommer åka ner.Tycker alla ÖSKare som befinner sig på väst kusten ska ta sig dit
Örebro jocke59
2009-07-06 20:07
Häcken-ÖSK på onsdag många ÖSKare kommer åka ner.Tycker alla ÖSKare som befinner sig på väst kusten ska ta sig dit
Annons: