/fotboll/osk/forum/5828.aspx/fotboll/osk/forum/5828.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro Brus-Nilsson
2009-07-05 22:31
Ämne: Bedrövligt, dessa kl....
Image 4: Ser inte AIK-are lite fjolliga ut?
Örebro Robban Örebro
2009-07-05 22:30
Varför kom Basse in. Han verkade vara totalt ointresserad av att spela. Bättre att Bedoya kommit in tidigare.

Astvald slår mycket bra inlägg. Vågar han sedan också bryta in i banan och även gå på avslut så är han snart given i första 11:an.
Örebro Kajanus
2009-07-05 22:28
Olsen är superviktig, visst, han ligger ibland lite för långt ner och tafflar, men hans nickskarvar är superba och hans passningsspel blir bättre och bättre för varje match.
Någon här nere klagar på Wiken, hur kan man göra det? Han är den bästa backen och en av ÖSKs nyckelspelare. Försök räkna antalet felpassningar han gör per match, det är inte många. Almebäck skulle inte vara lika bra om det inte var för att han hade Wikström bredvid sig.

Annars var Roni och Nordin bra idag. Kihlen var exceptionell.
Byt ut Nobbe mot Bedoya från start mot Trelleborg och vi vinner borta.
Örebro Aspen
2009-07-05 22:26
Jag tycker INTE Olsen var dålig idag.
Däremot förväntar jag mej att ytterforwards jobbar på att ta hand om nickskarvarna.
Örebro Aspen
2009-07-05 22:21
Måste ge beröm till Óbolo. Bra fotbollsspelare och en riktig gentleman.
Örebro Sekt. E
2009-07-05 22:20
Stäng stockholmsfönstret.
Örebro GT
2009-07-05 22:19
Bedrövligt, dessa kloakråttor borde stanna hemma i Solna på livstid... Se länk.
Örebro
2009-07-05 22:17
Nej Olsen har inte varit lika bra den här säsongen, men han har ändå gjort 4 mål och passat eller nickat fram till 3 mål. Det är bättre än till exempel Amadou Jawo som har blivit hyllad i tidningarna och Gefle kräver 20 miljoner för han. Olsen är bra mycket viktigare än vad en del här inne verkar tro.
Örebro Ösknisse - Et ipsa scientia potestas est
2009-07-05 22:08
Ämne: Märks att jag inte ä....
Göra mål?
Örebro Aleq
2009-07-05 22:06
Märks att jag inte är den enda som tröttnat på vår tjocka dansk i anfallet, orkar knappt kolla längre vad är han bra på?
2009-07-05 22:04
Moas båge//
På sittplats är de välkomna så länge det inte blir i för stor utsträckning då bortasektionen ska prioriteras först. Jag vill inte se 2000 AIKare på sittplats och en tom bortasektion. Men 100 på sittplats och 1900 på bortasektionen kan jag acceptera förutsatt att dessa 100 (och 1900 för den delen) sköter sig. Men nu var det ett antal AIKare på den heligaste hemmasektionen. Där hör dom helt enkelt inte hemma.
Örebro Ösk_#09
2009-07-05 22:02
Ämne: för er som inte såg ....
Tifot var GRYMT finns inget annat att säga.
Och Bedoya gjorde det bra det lilla han spelade.
AIK Moas båge
2009-07-05 22:00
Som sagt; jag talar inte om klacken. Men sittplats. Om ett gäng Örebroare hänger utanför Östra, Västra eller Södra på Råsunda så ska det vara okej.
Inte om de beter sig som skit, men för de som inte beter sig illa skall möjligheten finnas. För de som kanske inte har något val (äldre, barn, rörelsehindrade) och för de som sköter sig.

Det tycker jag är givet, men nog sagt.

Väl mött/
Örebro Sekt. E
2009-07-05 21:58
Såg matchen på tv idag. Därifrån var klacken bra. Absolut.

Support your locals.
Hammarby FloMo
2009-07-05 21:57
Om ÖSK-AIK
Örebro Gurra2001
2009-07-05 21:56
Jag tror inte att det beror på att AIK:are är fler utan att de i gnomsnitt är värre än andra helt enkelt.
Örebro Olsén19
2009-07-05 21:54
Gurra2001/

Wasakrogen

Vet dock ingenting om folk inuti eller utapå eller i närheten.
Örebro Gurra2001
2009-07-05 21:54
Vilken krog vart sönderslagen? Var de gäster där eller gick de bara förbi?
2009-07-05 21:52
Moas båge//
Vad skulle du säga om det stod ett gäng ÖSKare i ett hörn på Norra på Råsunda? Nu skulle de iof blivit nedslagna innan de ens nått entrén, men rent teoretiskt.

Ungefär så var det idag, förutom att AIKarna inte blev nedslagna. Däremot var AIKarna duktiga på att slå sönder en krog.
Örebro Olsén19
2009-07-05 21:51
moas båge/

jag höll med dig för 4 timmar sedan. Men efter skiten på sektion N, O och P idag så håller jag tyvärr inte med längre.

Och tyvärr är det så att säkerhetsansvariga inte gör någonting åt fulla AIKare som lever rullan, de blir bara än mer aggressiva om de förs ut utanför arenan. Aikarna har tyvärr en tendens att bete sig som skit utanför arenorna.
(finns drägg i ÖSK också, men som du skrev tidigare; ju större land, ju mer dräggel... Ju större klubb, ju mer drägg eller hur?)
AIK Moas båge
2009-07-05 21:46
Jag försvarar verkligen inte AIK:are som beter sig illa, tvärtom.
Men alla skall ha möjlighet att köpa biljetter på sittplats, oavsett lagtillhörighet. Så är det bara. Alla vill inte vara i klacken. Det finns, för att ta ett exempel, fäder med barn, äldre eller bara folk som har råd och vill se fotboll på bättre platser och alla skall ha rätt till det.

Sedan är det upp det Örebros säkerhetsansvariga att se till att det inte blir stökigt. Om det blir det; för bort dem och i värsta fall stäng av dem.

Precis som jag skrev; man måste dock vara medveten om att folk omkring sig kan blänga och mumla surt över ens närvaro om man köper sittplats på bortamatcher. Men möjligheten skall finnas.
Örebro E.Shams
2009-07-05 21:44

NA:s betygsättning av spelarna tycker jag har blivit allt bättre på senare tid. (Det kanske beror på att de börjar betygsätta som jag gör ;)
Örebro Aspen
2009-07-05 21:38
Kärrafjorden//Det finns säkert många AIK:are som är trevliga MEN dom saknar civilkurage att ta hand om dom andra. En sittplats kostar över 200 kr då ska man inte behöva riskera att sitta bredvid drägglet.
Skärpning ÖSK säkerhetsavd.
Örebro GT
2009-07-05 21:36
Ämne:
GT// Men killen fr....
OK, jag kanske blåste fel, men AIK:arna som krossade Wasakrogens inredning före matchen är nog 1000 % mera blåsta...

Nisses "hands" var ingen straff, men ibland dömer domaren straff...
Örebro E.Shams
2009-07-05 21:35

Låter lite osannolikt att en av allsvenskan bästa högerbackar blir den sämsta på ett par säsonger. det är nog snarare andra faktorer som tränare, miljö, medspelare osv som gör skillnaden. Om DN då inte menade varje spelares prestation på senare tid för den har varit svag av vad jag har sett.

Örebro Olsén19
2009-07-05 21:35
Moas båge/

Det handlar inte om valmöjligheter, det handlar om vilka man blandar med andra. Menas naturlitvis ingenting rasistiskt eller dylikt, men man stoppar inte ner en vit kampfisk med en gul kampfisk i samma skål...
Örebro Grixx
2009-07-05 21:34
Kärrafjorden// Det var ju som Högerback han exploderade och blev både snabb och offensiv.
2009-07-05 21:32
Moas båge//
Det stod en hög AIKare på västra som stod en bit ifrån klacken ut mot kanten på läktaren. Dock fick minst en av dem föras bort av vakter när han gick fram till klacken och gjorde något jag inte såg. Men med tanke på att västra är det heligaste som finns så är det en grov kränkning.
Örebro Kärrafjorden
2009-07-05 21:31
Mittåt//
Han spelade mittback i dag. Där är han nog bäst då han är för offensivt inkomptent (ok, han gjorde mål i dag) för att vara en "modern" ytterback i min uppfattning.
Örebro Olsén19
2009-07-05 21:31
Moas båge/

Det var AIKare både på stå och sitt. Ståplatserna på Behrn som AIKare är bortom idiotiskt, vad tänker man med då?

När det gäller sittplatserna så VAR det ok så länge de (fansen) skötte sig. Min åsikt har dock nu ändrats till att det inte längre är ok med bortasupportrar på hemmasektioner. Detta måste få ett slut.
Jag förstår att du försvarar dina "bröder" och "systrar", det är normalt. Det gör naturligtvis även jag. Men jag tycker nästan att mina "bröder" och "systrar" får skylla sig själva om de blir hotade eller nedslagna på motståndarlagets sektioner. Bortafans hör hemma på bortasektionen. punkt.
Annons: