/fotboll/osk/forum/5826.aspx/fotboll/osk/forum/5826.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
Allsvenskan - Svartvitt
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Örebro ÖSK-Karl
2009-07-09 18:51
| mike |//

Extra roligt att målet var mot Degen, hur slutade matchen?
Örebro Grixx
2009-07-09 18:33
Ämne: *Länktips
Årets....
Snyggt var det under alla omständigheter. Sällan en BC är så klockren.
Valsta Syrianska | mike |
2009-07-09 18:18
*Länktips
Årets mål i Sverige 2009?

Kolla efter och bedöm själva..
Örebro ÖSK-Karl
2009-07-09 18:14
Ser man på, även Uddling kan tydligen skriva vettigt, se länktips.
Örebro Sersant
2009-07-09 17:48
Ämne: Jag köper inte följa....Jag har ett till argument.

- Att Sixten ville se vissa spelare mot tufft mtstånd(Gren, Frempong, Nilsson), ge vissa spelare matchning(Westman, Berra), hålla humöret uppe på vissa spelare (Walker). Detta får han inte får chansen till då det inte finns någon reservlagsserie.
Örebro Chipset
2009-07-09 17:35
Jag köper inte följande argument för uttagningen av cuplaget:

- Att ÖSK hade slitna spelare. Den går ingen på. Tre dagar sedan match. Dessförinnan en månads vila.

- Att ÖSK var tvungen att vila spelare inför TFF. Väldigt långsökt. För många dagar dit. Dessutom är inte programmet framöver så tätt som i våras.

- Att styrelsen ville ur cupen i en kvartsfinal. Inte en chans! En potentiell hemmamatch mot ett allsvenskt lag och en europaplats hägrade.

- Att ingen satsar på cupen. Att det ändå är B-lag som ställs mot varandra. Fel! Kolla laguppställningarna hos AIK, Häcken, Mjällby. Det var bara vi som inte satsade.

Jag tror Sixten både underskattade motståndet och supportrarnas intresse för cupen. Han chansade med ett B-lag. Nästan ett C-lag. Walker gick före Jidsjö och Green före Wirtanen. Nilsson är väl den enda "C-spelaren" som är motiverad men sen är han heller ingen jätte försvagning i jämförelse med Nobbe. Kanske med Kilen. Sixten försökte med en rövare och den gick inte hem, så enkelt är det.

Sixten har nog inte förstått att vi törstar efter titlar, inte efter top 5 placeringar. Nu hoppas vi att det går riktigt bra i serien och att vi når top 3. I så fall kan glömma det här pinsamma misstaget. Annars kommer detta alltid sitta kvar i minnet. Precis som Dalas cupfiasko på 90-talet.

Ny energi och tre friska mot TFF och vi har häng. Hoppas på det!
Öreskå
2009-07-09 16:22
Näfver var först ut. Vilka fler kommer försvinna?

Hoppas inte att Antonnen försvinner, utan att han får ett nytt kontrakt snarast.

Westman försvinner nog i vinter. Även Glenn, Jocke, Moses och Robert?

Plussa på sedan med en ny målvakt, högerback och center, så ser bra ut.

Men troligt även att någon/några av de ordinarie försvinner.
AIK TyresöGnagaren
2009-07-09 16:02
Olsén19//
Där har du fel, AIK ställde upp med i princip samma lag som mot er. Förutom att Dulee Johnson, Bojan Djordjic och Kenny Pavey gick in i startelvan. Och dessa spelare gör ju inte AIK sämre. Lider med er om ni åkte ut pga att ni inte ställde upp med bästa tillgängliga lag.
STEFANO!
2009-07-09 15:57
Kostar för mycket att matcha bästa laget? Man har ju för fan vilat en månad och visst skulle man spelat dom bästa igår! Inte säkert man vunnit ändå men då hade man kunnat ta en förlust! Man har cansen på cupvinst och europaspel och då vilar store sixten dom bästa! STARKT!
Örebro DaSa
2009-07-09 15:17
Erik N -- Kihlen, Erik har samma lugn som Kihlen
Lundholm-- Nobbe, Lundholm är målfarlig
Bedoya -- Nordin
Per J -- Erlingmarks trupproll :)
Örebro ÖSK-Karl
2009-07-09 15:07
Kan tillägga att jag inte tillhör dem som skriker efter Sixtens avgång ännu, men ändrar han inte radikalt med bortaspelet (taktiken) kommer jag att sälla mig till den skaran.

Däremot har jag från dag ett ifrågasatt Lennart Sjögren och han har inte bevisat motsatsen. Ännu har inga förhandlingar inletts med Anttonen som exempel, vad väntar han på? Kontraktet går ut om mindre än 6 månader.
Örebro Farsen fortsätter (igen)
2009-07-09 15:06
Nån som vet hur Frempong skötte sig? Man hoppas ju lite på att han ska "blomma ut" snart.. Eller har skadorna gjort att han har tagit några kliv tillbaka?
Örebro Olsén19
2009-07-09 15:06
Synd att inte något lag i Sverige egentligen satsar på cupen...
Men men...
2009-07-09 15:04
Jag tycker inte det är OK att spela med Walker på topp om man ska försöka vinna Svenska Cupen. Han är en bra kille som alltid ger 100% och det ska han ha cred för. Men han är som sagt i klass med SE spelare och som dessutom troligtvis kommer lämna ÖSK. VARFÖR ger man inte Jidsjö chansen? Är Jidsjö fortfarande halvskadad?
Örebro Lekiller
2009-07-09 14:57
Ämne: Yeah//

Visst, men....
Precis.

Startelvan ok!

Bänken nja?

Inget ont om Glenn Holgersson. Men kräva att han skall kunna göra några stordåd i typ första matchen efter en lång tids skadefrånvaro känns lite magstarkt.
Örebro ÖSK-Karl
2009-07-09 14:54
Yeah//

Visst, men Sixten och Rille måste väl kunna tänka själva också, vad hade de riskerat med att spela med A-laget igår? Det kan ju knappast vara ett krav ifrån ledningen att vi skulle åka ur cupen.

Så dåligt bortaspel som ÖSK presterat i år så är det naivt att tro att ett B-lag skall vinna över ett ordinarie Häcken borta. Att B-laget slog HBK hemma var mer tur än skicklighet. Visst, jag kan till en mycket liten del köpa att gårdagens lag fick starta. Men inte att Porokara, Kilen och Olsen inte ens var med på bänken. De skulle plockats in i andra halvlek eller i en förlängning. I stället tar Sixten bort Nordin från plan.

Det är dålig stil mot supportrarna som hoppats på något stort med cupen, jag tror inte att AIK har mindre ambitioner än ÖSK i AS, ändå var de i stort sett ordinarie igår och detta mot ett SE-lag. I mina ögon är detta den näst största skandalen i ÖSK:s cuphistoria. Den största är när inte Dala kunde reglerna sist vi spelade i Europa.
Örebro Lekiller
2009-07-09 14:45
Jag har full förståelse att man kör med ett mer b-betonat lag tidigt i cupen.
Men trodde nog att när man nu tagit sig så här långt, så skulle man ge det en riktigt bra chans och gått för åtminstone final i svenska cupen, vilket skulle vara ett av de största framgångarna för ÖSK någonsin.

Visst, de hade kunna kanske gått på pumpen mot Häcken i alla fall. Men det känns som att man hade kunnat ta i så fall.
Nu känns det ju bara som att ÖSK egentligen inte brydde sig om hur det gick i cupen.

Kan även hålla med om att det är lite larvigt att börja kräva Sixtens avgång bara på grund av detta. Självklart så att om Sjögren och ledningen gått ut å sagt att de skulle göra allt för att gå vidare så hade ÖSK ställt upp med ett starkare lag.

Men jag tycker nog inte det är fel att visa att vi supportrar är missnöjda och krävde mer av laget i cupen.

I serien tycker ja inte man skall vara allt för missnöjd. Visst, ett par pinnar mer skulle man kanske ha haft. Men å andra sidan hade man kunnat förlora ett par på vägen också.

B-lag?

Tja, kanske, de spelare som fick chansen har i vilket fall inte många matcher i kroppen denna säsong. Självklart att det måste märkas.

Det är ÖSK ledningens fel, hur tänkte man när man inte har någon form av reservlag med lite mer regelbundet matchande??????
Örebro Conjuration
2009-07-09 14:39
In med Sjögren som topp mot Trelleborg
2009-07-09 14:28
Jag är också inne på att det inte är Sixten vi ska vara arga på. Vad är egentligen viktigast för Sjögren och Co? Vet de inte att vinst i cupen innebär fina pengar? Eller tror de att vi ska ta guld i allsvenskan?
Örebro Yeah
2009-07-09 14:06
Ämne: Jag hade lätt bytt u....
Självklart hade sixten och rille spelat med samma lag som mot AIK om ÖSK's ledning krävde avancemang i cupen. Nu gör de inte det och det blev ett bra motstånd för reserverna. Oturligt nog höll inte bredden helt ut. Men 1-0 borta mot häckens A-lag är väl ganska bra resultat för vårt B-lag ändå?

Det är nog snarare ÖSK's prioriteringar vi får ifrågasätta och inte tränarna.

Antar att det kostar för mycket att matcha laget för ofta.
Djurgården Michael Jackson™
2009-07-09 13:47
http://www.youtube.com/watch?v=M8hLJGlZ4w8

haha
Örebro Ropesin
2009-07-09 13:42
Miroslav kuba// Delvis! Självklart skulle man ha satsat fullt ut igår. Men inte behöver man förlora mot AIK och Trelleborg för det. Ställ upp med ordinarie lag i samtliga matcher, det måste dom bara orka. Cupen var utan tvekan klubbens största, om inte enda, chans att komma ut i Europa. Den chansen kastade man bort totalt. Förjävligt.
Örebro Grixx
2009-07-09 13:41
Talas om 4 milj Euro för killen med vassa armbågen. I så fall är bajen på grön kvist.

...och imponerande med Bellas 4 mål i norska cupen.
Örebro Miroslav kuba
2009-07-09 13:39
Jag hade lätt bytt ut gårdagens förlust till seger mot förluster mot AIK o TFF.Jag menar alltså om man nu vill lufta reserver så hade man kunnat gjort det mot AIK o TFF i AS istället. Sån här chans att vinna något var länge sedan vi hade i ÖSK innan men så slarvar man bort det.Vad spelar det för roll egentligen om man kommer 6:a el 9:a i AS.Nån som håller med?
Örebro ÖSK KRILLE
2009-07-09 13:26
Jag har hört att Gustav Lundholm ska ha ett bra skott också.
Örebro ÖSKare i exil
2009-07-09 13:16
Ämne: Vem ska spela på Kil....
Gustaf "Gurkan" Lundholm har ju utpekats som Kihlens ersättare också. Gustaf verkar ju också besitta ledaregenskaper och var väl given lag kapten i ÖSK U när det begav sig. Per J har nog en framtid på den positionen och personligen gillar jag Erik Nilssons färdigheter och skulle gärna se en så pass passningsskicklig spelare som honom på Kihlens position.
Number 14
2009-07-09 13:05
ÖSK spelade mot AIK i söndags. Båda lagen hade cupmatch i går. ÖSK valde att ställa upp med tre startspelare från AIK-matchen. AIK å sin sida ställde upp med åtta startspelare i sin match mot Mjällby.

Antingen är ÖSK:s spelare riktigt dåligt tränade eller så pissar vi helt enkelt på cupen?
Örebro Gurra2001
2009-07-09 13:00
Klart man kan och ska ha åsikter om ÖSK som supporter, det har även jag. Men man måste ha åtminstone lite respekt och ödmjukhet i sig så att man inte håller på med "Avgå" "Han pissar på oss" och liknande skitsnack. Vissa inlägg är så obalanserade och ogenomtänkta så de blir pinsamma. Folk utan erfarenhet, utbildning, meriter, insyn i A-truppens dagsform, förståelse av kravbilden som huvudtränaren arbetar under, etc, etc tar till kraftuttryck som också är respektlösa mot ÖSK styrman, huvudledare och coach. Varför är inte ni som agerar på detta vis tränare ens på korpennivå, än mindre på allra högsta nivå? Därför att ni inte har kompetensen. Jag vet inte om det är samhället idag eller specifikt vissa här men respekt och ödmjukheten är ickeexisterande. Jag älskar kritik, argumentationer och liknande men när jag läser vissa användares inlägg där man spyr galla på A-lagets huvudtränare bara för att man har problem med att hantera sina känslor, har någon bokstavskombination, tror sig vara mittpunkten i världen, har blivit sönderslagen av sin far som liten, är i obalans för att hormonerna inte lugnat ner sig, har menstruation, är gravid eller är en 3-årig flicka bör man kanske vänta med sina inlägg tills man har nyktrat till så kanske vi slipper allt skitsnack som håller sandlådsnivå. Det finns ett gäng här med Mittåt i spetsen. Hur kommer det sig att han inte håller på med "Avgå" "Pissade på oss" "Sket i oss fans" och liknande. Jo, han använder hjärnan för att tänka inte känslorna.
Örebro Lekiller
2009-07-09 12:31
Ser väll så ut idag ialla fall.

Örebro ÖSK KRILLE
2009-07-09 12:24
Vem ska spela på Kilhbergs position när han slutar? Erik Nilsson? Per Johansson?
Annons: